Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Srpnová aktualizace DirectX s Direct3D 11 a DirectCompute

DirectX logo

Pravidelně aktualizované knihovny rozhraní DirectX vycházejí i v letošní srpnové verzi. Tentokrát se o nich zmíníme, protože už nastal onen čas, kdy se v DirectX objevují pospolu dvě očekávané novinky. Direct3D 11 je nejnovější, nyní oficiálně uvedenou generací 3D části rozhraní pro chystané grafiky ATI a Nvidia (a nejspíš v budoucnu třeba také S3), DirectCompute je pak GPGPU částí, která bude koexistovat se systémy jako Nvidia CUDA a OpenCL. První verze DirectCompute obsahuje kód pro skenování a rychlou Fourierovu transformaci (FFT) běhající na GPU.

Vedle obou částí přináší srpnová aktualizace DirectX také DXGI 1.1 (DirectX Graphics Infrastructure), Direct2D a DirectWrite (poslední dvě podrobněji představil Microsoft na loňské konferenci). Vývojáři mohou začít psát aplikace schopné plně využít schopnosti Windows Vista a 7, resp. příslušného DirectX 11 grafického železa. Neočekáváme však, že bychom si nějakých velkých benefitů ve hrách užili dříve než za rok (a půl). Stahujte přímo od Microsoftu.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Srpnová aktualizace DirectX s Direct3D 11 a DirectCompute

Sobota, 12 Září 2009 - 09:09 | Anonym | qee : myslím, že je to všechno směrované pro...
Pátek, 11 Září 2009 - 17:14 | Anonym | U nvidie musis mit aspon 8ckovou radu(aspon tak...
Pátek, 11 Září 2009 - 14:23 | qee | Jakou verzi shaderů musí mít grafika pro využití...
Pátek, 11 Září 2009 - 13:52 | MrHenky | Čiže inými slovami je už DX11 aj pre Vistu?
Pátek, 11 Září 2009 - 12:21 | Anonym | První fotky ATI Radeon HD 5870 bez chladiče: http...

Zobrazit diskusi