Wait please...
Nahlásit příspěvek
 
Rubriky

Z našeho eShopu



Google Hacking
Google Hacking
378,00 Kč s DPH

Tipy

Homepage Diskuze

Diskuze

Toto je diskuze ke článku: Přístup na internet je pro lidi základním právem



BBC World Service provedla průzkum ve 26 zemích a z odpovědí 27 973 lidí zjistila, že pro čtyři z pěti (79 %) je přístup na internet základním právem. Ze shromážděných dat ale vyplývají i další zajímavé skutečnosti.


Diskuze: sekvenční stromová

Přispívat a reagovat mohou pouze registrovaní čtenáři.


Pravidla diskuze
MirosPikos | 10. 3. 2010 13:10
-23 Nahlásit

Chtěl bych upozornit redaktory, že žádné takové právo samozřejmě neexistuje! Je to jen další demagogický výmysl socialistických "vůdců" EU a jiných uskupení. Tímto článkem u mě opět diit (cdr.cz) ztrácí na oblíbenosti...

WiTHiNT | 10. 3. 2010 13:40
+6 Nahlásit

a kto tvrdí že existuje ?

Ivii | 10. 3. 2010 13:41
+7 Nahlásit

A to proč ? Je to sice pouze demagogocký výmysl jak říkáš, ale to samé se dá říct třeba o elektřině a zkus si bez ní žít ;). Čtením mezi řádky z toho vyplývá, že si lidé bez internetu nedokáží představit život.

MirosPikos | 10. 3. 2010 15:22
-1 Nahlásit

I bez elektřiny se dá žít...ale asi bych to nedokázal. To ovšem neznamená, že bych na ní měl nějaký právo. Mám pouze možnost si zaplatit za elektřinu. Je to statek jako každej jinej. Když na něj mám, tak si ho koupím a nikdo mi v tom pak už nebrání. Stejné je to s internetem, pokud mám na připojení, tak si ho objednám, zaplatím a používám. Jak říkáš, lidé si nedovedou bez internetu život představit, s tím já souhlasím, protože jsem toho příkladem. Ale nesouhlasím s tím, aby se vymýšlelo nějaké právo na internet, protože to má dalekosáhlé následky.

jamoko | 10. 3. 2010 15:51
+5 Nahlásit

Nejde o pravo na internet. Ale o pravo svobodneho pristupu. Tedy kdyz uz platim, tak abych nebyl omezovan.

pokud chapes "pravo na internet" jako neco co by melo byt zadarmo pro kazdeho, tak to je samozrejme padle na hlavu. Stejne jako s tou elektrinou.

Nebu si preci platit neco, co je filtrovany nebo nejak omezovany ci cenzurovany viz cina.

Ale pravo jako takove bych si dokazal predstavit jako moznost svobodneho pristupu k informacim, nikoli jako bezplatnou sluzbu.

dair | 10. 3. 2010 22:05
0 Nahlásit

Třeba ve Francii, pokud se třeba i ne svojí vinou, bez nějakého dokazování, dostaneš na black list, tak si tam internet prostě nekoupíš - viz nedávné zprávy o jejich slavném protipirátském zákoně.

drk22 | 10. 3. 2010 13:42
+10 Nahlásit

Jasně že existuje. To že v době, kdy se sepisovaly listiny základních práv a svobod ještě neexistoval, neznamená, že to dnes fakticky není pravda. A názor většiny lidí tomu jen dává něco jako mandát. Internet jako jeden z mála médií dnes skutečně zajišťuje svobodu slova a práva na informace. Jako jediné médium umožňuje vyjádřit svůj názor komukoli a zároveň všem najednou!...

hkmaly | 10. 3. 2010 14:51
+2 Nahlásit

Pri pohledu na napr. francouzske snahy o "trikrat a dost" bych rekl ze by se pravo na internet radsi do te listiny melo pripsat explicitne.

MirosPikos | 10. 3. 2010 15:12
+1 Nahlásit

Já se tu s váma nehodlám hádat, stačí si přečíst zde tento článek, který vám osvětlí podstatu toho problému.

http://aynrand.cz/view.php?cisloclanku=2009102401

peca_007 | 10. 3. 2010 15:28
+6 Nahlásit

Se nehadej. Pravdu mas v tom, ze pristup k internetu, v podobe telekomunikacni sluzby, je zbozi, nikoli pravo.

O pristupu k internetu, jako o pravu, se zpravidla hovori v tom pripade, ze ti nekdo upira moznost si tuto sluzbu, kterou sis libovolnym zpusobem zakoupil, regulerne vyuzivat. Mam tim na mysli ruzne smirovani dat a jine zhoubne praktiky soukromych spolecnosti (OSA, FPII, MPAA,...) ci nekterych zakonu namirenych proti uzivatelum internetu, jako francouzske HADOPI^2.

Me osobne neprijde normalni, aby mi nekdo rozbaloval postu a proveroval jeji obsah. Nutil me platit za neco co nechci (pokusy o pausal za internet, podobne jako za datova media a tiskarny).

jamoko | 10. 3. 2010 16:01
0 Nahlásit

No clanek zajimavej, ale panacek asi nikdy nebyl dlouhodobe v cizine s vlastnim mobilem v roamingu.

Mam cislo od T-mobile a sam nechapu, proc kdyz jsem v nemecku, kde ma T-mobile vlastni sit, musim platit nehorazny prachy za volani. Vzdyt jsem vlastne furt v domaci siti. to je ta podstata proc vsichni volali po regulaci cen roamingovych volani.

Drive operatori vydelavali velkou vetsinu zisku hlavne v Business sfere letajicich obchodniku. To se nazrali.

noxik | 10. 3. 2010 17:01
+2 Nahlásit

A naopak to byli prave operatori, kteri naucili fyzicke osoby vyuzivat Skype a VoIP obecne. Kdyby byla cena telefonich hovoru rozumna, tyto sluzby by se vyskytovaly jen u lidi v IT.

drk22 | 10. 3. 2010 17:04
+1 Nahlásit

V tom blogu je hromada nesmyslů. A evidentně si pletete pojmy a dojmy. Připojení k internetu je služba to ano, ale internetový prostor samotný nikoliv. Navíc podle téhle logiky by právo na život, znamenalo, že vás musí někdo zadarmo krmit... Za lékařské ošetření taky musíte na mnoha místech světa zaplatit penězi, přesto nemá nikdo právo nechat vás o své vůli umřít..

MirosPikos | 10. 3. 2010 19:36
-2 Nahlásit

TO, že jste to nepochopil, neznamená, že je blog plný nesmyslů.

drk22 | 10. 3. 2010 20:39
+2 Nahlásit

Obávám, že jste to spíš nepochopil Vy. A nejsem si jistý jestli někdy pochopíte...

peca_007 | 10. 3. 2010 23:47
0 Nahlásit

"Za lékařské ošetření taky musíte na mnoha místech světa zaplatit penězi, přesto nemá nikdo právo nechat vás o své vůli umřít.."
Na druhou stranu za nema kazdy povinnost za vas zaplatit osetreni. Tim kazdy myslim kohokoliv anonymniho z davu.

Taky nikdo nemluvi o tom, ze nechame nejakeho chudaka umrit hladem po informacich, ze. I ti nejhure socialne situovani mohou navstevovat knihovny a obecni urady, kde se k internetu dostanou. Kdyz ne zdarma, tak velmi levne.

Myslim, ze MirosPikos chtel puvodne poukazat na rozpor pojmu PRAVO, jako zakonny a nikym nezcizitelny narok, a PRAVO jako "narok na poskytnuti komercni sluzby". Samozrejme, ze mame pravo si s nekym sjednat sluzbu "pripojeni k internetu". On ma zase pravo, stanovit si cenu, za kterou nam tuto sluzbu poskytne. Ale to neni nic, co by se tykalo jakeho "zakladniho prava na zivot", nebo tak neco. Je to moznost koupit / prodat.

Jak jsem drive psal, pokud takoveto pripojeni nepouzijete v rozporu se zakonem, nikdo vam do toho nema co zasahovat, nema na to pravo. To je dalsi vec. V neposledni rade je dulezita otazka, jake a ci pravo nesmite porusit, aby vam do toho nikdo nemohl kecat. Mysli se tim legislativa zeme, kde jste pripojen, zeme v niz je umisten obsah/predmet vaseho zajmu, nebo i tranzitni zeme, pres ktere proletnou data?

drk22 | 11. 3. 2010 10:56
0 Nahlásit

To je ale zásadní rozdíl. Ať už připojení k internetu používáte k čemukoli, nemůže to mít vliv na to, aby vám je někdo upíral, protože zákon neporušujete používáním internetu jako takovým (to je jako by jste zakázal používat nože, protože s ním někdo vraždil, potrestají vás za vraždu, nikoli za používání nože). Jestliže poruším zákon, potrestají mě za porušení zákona. Připojení k internetu je sice obvykle zajištěno jako komerční služba, ale samotné připojení není totéž co internet.

bluemoon | 10. 3. 2010 14:13
+3 Nahlásit

no vidis a ja chtel napsat zrovna opak...ze nechapu, proc se provadi takovy vyzkum, kdyz prijimat a rozsirovat informace(pokud jej neni potreba v nekterych pripadech omezit) uz zakladnim lidskym pravem je.

gofry | 11. 3. 2010 13:38
+1 Nahlásit

Nebolo by jednoduchšie dohodnúť sa iba na jednom práve, a to takom, že každý má právo aby sa mu nikto cudzí ne*ral do života?

hkmaly | 2. 7. 2010 14:36
0 Nahlásit

Bylo, ale neproslo by to pres vlady, parlamenty a firmy.

Krátce

29. 7. 2010

Patriot rozšířil svou řadu SSD Inferno o kapacity 60, 120 a 240 GB.

Diskuze (1)
23. 7. 2010

V pondělí 26.7. o půlnoci začíná prodej Starcraft 2. Stane se tak v obchodech Game v obchodních centrech Nový Smíchov a Chodov, v Brně pak ve Velkém Špalíčku a Olympii a také ve Fontáně v Karlových Varech. 100 lidí z každé prodejny bude soutěžit o Nvidia GTX 460 nebo 3D PC.

Diskuze (12)
19. 7. 2010

Právě jsme zadali tisící příspěvek do našeho Twitter kanálu!

Diskuze (6)
15. 7. 2010

Apple pořádá zítra v 10 hodin ráno tamního času v jeho kalifornském ústředí tiskovou konferenci. Očekává se, že hlavní téma bude problém jeho iPhone 4 s anténou.

Diskuze (2)
15. 7. 2010

Ještě z minulého týdne je Total Commander 7.55a. Řeší problém v ftp komunikaci a s x64DisableRedirection, autor velmi doporučuje upgrade.

Diskuze (0)
12. 7. 2010

CDBurnerXP už umí s pomocí funkce „Disc spanning“ rozdělit připravovanou kompilaci na více disků nebo ISO images. Najdete jí v zatím poslední verzi 4.3.5.

Diskuze (0)
12. 7. 2010

Alcohol 120 % 2.0.1.1820 přidává audio konvertor a nové mechaniky, opraveny jsou nějaké ty chybičky.

Diskuze (0)
8. 7. 2010

Společnost IBM se rozhodla, že ve firmě budou používat jako standardní webový prohlížeč Firefox.

Diskuze (0)
7. 7. 2010

BurnAware 2.5 řeší jen nějaké menší chyby a vylepšuje lokalizace.

Diskuze (0)

Psali jsme před pěti lety