Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

24. ledna vydá AMD Fluid Motion Frames (FMF), preview ovladač již nebude třeba

Technologie pro zvyšování FPS, která nevyžaduje podporu ze strany hry a funguje plošně v DirectX 11 i DirectX 12 titulech, bude součástí standardních ovladačů AMD (Radeon) Software…

Technologie Fluid Motion Frames zvyšuje počet FPS (teoreticky až na dvojnásobek) a na rozdíl od implementace v rámci FSR 3 nebo Nvidia DLSS 3 (Frame Generation) není závislá na podpoře ze strany hry. Kompatibilní je se samostatnými Radeony RX 7000, rozšířena byla pro integrované Radeony 700 a samostatné Radeony RX 6000. Doposud byla dostupná výhradně v samostatné větvi „preview“ ovladačů, ale 24. ledna se stane součástí standardní řady WHQL ovladačů.

Fluid Motion Frames je možné zapnout buďto samostatně, nebo v rámci souboru technologií HYPR-RX. Ten kombinuje technologie Boost, RSR a Anti-Lag.

Boost rovněž slouží ke zvýšení výkonu (FPS), ale jiným metodami, které jsou dvě. V roce 2019 vydala AMD Boost pro DirectX 11 hry, který funguje na bázi dynamické úpravy rozlišení podle aktuální výše FPS. Pokud jsou FPS dostatečně vysoké, je rozlišení vyšší, pokud by pokles ohrozil plynulost, vykreslované rozlišení se sníží. V roce 2021 AMD rozšířila Boost pro DirectX 12 hry, kde funguje odlišně. Využívá VRS, Variable Rate Shading, technologii DirectX 12. Díky ní vykresluje stále v plném rozlišení, takže se hranový detail nemění a podle FPS upravuje rozlišení shadingu.

RSR neboli Radeon Super Resolution je upscaler vzešlý z první generace FSR, který zvyšuje výkon (FPS) tím způsobem, že je obraz interně vykreslován v nižším rozlišení a následně přes RSR zvětšen na cílové rozlišení.

Anti-Lag je technologie snižující obrazové latence, které mohou být v závislosti na konkrétní hře, nastavení a snímkové frekvenci i méně než poloviční oproti původnímu stavu.

Použití FMF v kombinaci s HYPR-RX má smysl zejména v situaci, kdy je snímková frekvence (bez FMF a bez HYPR-RX) velmi nízká a kdy právě HYPR-RX zvýší FPS na úroveň vhodnou pro FMF.

24. ledna dojde jak k vydání ovladače s Fluid Motion Frames, tak vydání Radeonu RX 7600 XT.

Diskuse ke článku 24. ledna vydá AMD Fluid Motion Frames (FMF), preview ovladač již nebude třeba

Sobota, 13 Leden 2024 - 16:31 | Majklos | Mozna maji teamy namichane dobre na vyvoj...
Sobota, 13 Leden 2024 - 14:50 | Marek Moravčík | To je sice pravda aj ked sa cudujem, ze v tom AMD...
Sobota, 13 Leden 2024 - 11:25 | melkor | Jediný problém AMD s technikou využívající...
Sobota, 13 Leden 2024 - 10:55 | Marek Moravčík | AMD implementovalo Antilag+ tak, ze funguje ako...
Sobota, 13 Leden 2024 - 09:10 | Majklos | Mezitim lide s nvidii hraji s reflexem a osud...
Sobota, 13 Leden 2024 - 09:08 | Ji Si | To, že to AMD stáhlo, nic nepotvrzuje. V danou...
Sobota, 13 Leden 2024 - 08:45 | Majklos | Vubec nejde o to jestli je nebo neni sexy. To vy...
Sobota, 13 Leden 2024 - 00:47 | Marek Moravčík | Vidim, ze si len hladas barlicky na kritiku. Uz...
Pátek, 12 Leden 2024 - 23:26 | Marek Moravčík | A kto iny sa da z toho vinit? AMD...
Pátek, 12 Leden 2024 - 20:18 | melkor | A tak je to správně. Antilag+ nepřepisuje DLL...

Zobrazit diskusi