Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Apple iPad 3 opravdu s 2048×1536 displejem

Kez by se podobny trend prenesl i na monitory k PC. Snad by pak doslo na odstraneni zavislost velikosti grafickych prvku na rozliseni.

I kdyz se vyssi rozliseni na iPadu na prvni pohled nepozna, myslim si, ze to bude mit za nasledek citelnejsi text a celkove ostrejsi hrany.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, že už by bylo načase (byť na práci by mi stačilo i 2560x1600 za rozumnou cenu a to je zatím taky v nedohlednu).

To vyšší rozlišení se ale pozná i na první pohled, androidí tablety s 10" displeji používají 1280x800 což je cca 160 DPI a je to proti iPadu (cca 130 DPI) znát

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já zastávám názor, že dokud jsou pouhým okem vidět jednotlivé pixly, tak je rozlišení nedostatečné, tudíž tohle zlepšení vítám. Uvidíme, co na to konkurence ;-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stale neverim tomu ze by apple spravil 10" panel s 2048x1536. mam k tomu par dovodov preco:

1. Tak maly panel a tak velke rozlisenie - jednoducho na 10" panely to neprinasa ziadne plus. napr.24"fullHD panel a 42" fullHD panel - na 24ke sa to strati. na 42 to krasne vidiet.
2. Vyrobne naklady
3. Vykon CPU a GPU na take rozlisenie musi byt obrovsky, v tom sice problem nevidim, ale to riadne ovplivny zivotnost baterky.
4. a co ipad 4. to bude mat jake rozlisenie? 3000x2000? a 8jadro??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. pleteš se. zečtyřnásobené rozlišení se už osvědčilo u mobilů(nejen iphone, ale i androidy prošli vývojem směrem k vysokému rozlišení) a každý kdo má dobré oči to ocení. Stejně velké písmo je mnohem lépe čitelnější, když je krásně prokreslené. Navíc u ipadu i toto "vysoké" rozlišení má ještě poměrně daleko k dpi na iphonu (na druhou stranu se tablety používají z trochu větší vzdálenosti).
2. a 3. To nech na applu. GPU výkon se například už zečtyřnásobil u přechodu z ipadu 1 na 2(proto si myslím, že nové rozlišení bylo plánováno už na ipad 2) a k poklesu výdrže nedošlo.
4. Rozlišení se asi na nějakou dobu zastaví (i když si nemyslím že těch cca 250dpi by mělo být konečnou) ale hardware půjde samozřejmě dále. Nebo snad čekáš, že teď se všechno zastaví?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"a k poklesu výdrže nedošlo."

Nedoslo, protoze tam nenito 4x vetsi rozliseni :P

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale je tam vetsi vykon pri zachovani vydrze, takze myslim ze pan pred Vama tuto Vasi namitku smetl

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mate problem s logikou?

To, ze tam je lepsi GPU, neznamena, ze se ten vykon vyuziva pri beznych cinnostech, jako je surfovani. Nevyuziva. Ale pokud by tam bylo 4x vice obrazovych bodu, vyuzival by se vice (GPU by muselo pocitat 4x vice obrazovych informaci).

Uz to chapete?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On bod 3 je vůbec celkově nesmyslný. Nevím, kde se v poslední době vyrojil názor naprosté většiny lidí, že rozlišení má nějakou souvislost s výkonem GPU nebo dokonce CPU. Nechápu, jak lidi k tomu nesmyslu došli.

Zřejmě tím, že vidí, že hra renderovaná ve vyšším rozlišení je náročnější na výkon GPU. To je jasná, ale přeci lze renderovat v libovolném rozlišení a výsledek na rozlišení displeje přepočítat. To je na PC i iOS úplně běžná praxe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bude už iPad3 vedieť flash? Rozmýšľal som pre neter kúpiť iPad2, ale keď ona rada chodí na onlinehry a pod. a bez flash to na iPad2 nešlo (skúška v obchode).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě že ne, to by velký bratr Jobs nepovolil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co si budeme rikat, jobs nepovolil flash na ipadu 1 hlavne z toho duvodu, ze to zarizeni na to proste nema VYKON.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na co je potřeba výkon pro Flash? Konkurenční stroje měli větší výkon proto používají Flash? To je věc politiky, osobního rozhodnutí a také strategie. Nesouvisí to s výkonem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale souvisí, sekající se flash by degradoval dojem z jinak plynulého iPadu. Vždyť i na Androidu uživatelé žehrali, jak se jim webový prohlížeč s povoleným flashem seká, takže na nižší a střední třídě zařízení si to radši sami vypínají, resp. pouštějí flash jen na vyžádání (tak to ostatně dělám i na tabletu s Android OS 3.0 a 1GHz dvoujádrem, byť ten úbytek výkonu tam už není tak znatelný)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Můžu potvrdit, ani tegra 2 na 1.4GHz tomu nenažranci nestačí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, a jsou tu i argumenty typu, je to plné chyb, jsou tam bezpečnostní díry, díky jejich průšvihům by došlo k nekorektnímu chování našeho systému, .....

Rozhodně pan Jobs nebo někdo z vedení Apple nepatří do mé rodiny, tudíž opravdový důvod neznám. Ale je několik je známých a jsou relavantním důvodem proč doopravdy došlo k vyřazení této technologie z platformy iOS.

Adobe vyrostla na zádech a za podpory Apple (kdepak byli, když dominovali jiní, nebo když jiní měli úžasné produkty, např. FreeHand a oni Corel zmetek zvaný Illustrator), a co se nestalo když syn vyrostl a osamostatnil se, vrazil kmotrovi mačetu mezi půlky. To se neodpouští, když je to navíc v době, kdy je vám hodně špatně. Znáte to s těmi bábovičkami na písku?
Další věc, je, že u Adobe vyhrál "lowcoast" vývojový systém (programoval někdo z vás v Macromedia Directoru?), který se bohužel nesplňuje elementární design pravidla vývoje pro iOS nebo OS X. A to je v případě Apple opravdu problém. Tak to je další černá tečka a odůvodnitelná.
A pak je tu zásadní věc peněz, nastěhujete si domů známého bezdomovce, který vám bude tvrdit, že už bude sekat latinu, a vše co si vezme z ledničky zaplatí. No jo, ale on má přístup i do spíže a všude po bytě, a má spoustu kamarádů které rád zve na mejdan, hlavně když vy jste v práci. Ano, narážím na AppStore a celý systém Apple ekosystému. Je mi jasné, že pro místní IT populaci, je to červený hadr a důvod pro nenávist či opovržení. Ale světe div se, všude v kulturním a vyspělém světě, je úspěch a schopnost sám vydělat základem prestiže a důvod k úctě.

Prostě svět je barevný a zábavný, ale nedostatek výkonu nebo starost o štěstí zákazníků určitě není důvodem absence Flash technologie na iOS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"nebo starost o štěstí zákazníků určitě není důvodem absence Flash"

A já stále tvrdím, že ano. Produkty Applu jsou dělané pro maximální uživatelský efekt, z HW iPadu se vymačkává maximum tak, aby zážitek byl pořád plynulý (viz ostatně také chybějící a nyní částečný multitasking), a výdrž na akumulátor přitom nejlepší ve třídě. Tohle všechno kompromitovat kvůli otřesnému Flashi je dost vážný důvod, netvrdím samozřejmě, že jediný. Safari navíc podporuje HTML5 a také v App Store se prý HTML5 aplikace prodávají, takže pokrývají i web.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už je zase něco naprosto jiného. To by bylo na dlouhé vyprávění, navíc je to něco, co je přesně proti proudu místního myšlení. Ten vámi zmiňovaný max. uživatelský efekt a intuitivní používání pramení odjinud a je to prastará firemní kultura už od počátků Apple, ještě s panem Wozniakem. Je to kostička mozaiky, jako např. že nový výrobek dostanou prvně do ruky designeři, ergonomové, user sheep. Teprve pak programátoři a inženýři. Nebo, že na čelním místě je zájem o spokojenost zákazníka a jeho pozitivní vztah ke značce. Zde tolik oblíbená iOvčárna.

Ovšem absence Flash playeru je čistě osobní rozhodnutí pana Jobse, i když má své objektivní důvody. Na druhou stranu tím hodně pomohl pokroku. Např. tím, že konkurence má důvod dokázat, že oni s tím nemají problém, a že to jde, a Adobe se najednou snaží a dokazuje, že ten Flash není takový hnojník, jako o něm Jobs tvrdí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Melete naproste nesmysly!

Jen se podivejte, kdekoliv na Youtube, jak je na tom 7" samsung galaxy tab (o trochu vykonnejsi nez ipad 1) s vykonem na jakekoliv strance, kde je jedna nebo dve flashove reklamy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

počkej na Android 4 se Super Amoled Plud a už nebudeš nikdy nic řešit :)
hlavně budeš mít volnost...dělat si s přístrojem, co chceš

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, dělat s přístrojem co chci, třeba ho nechat dvacetkrát za den spadnout :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale pro děti do 13 let to samo není :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

v budoucnu to všechno převálcuje stejně barevný eink

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nic resit u Androidu neni to same co nic resit u iOS. no flame, jen trochu objektivity a ne jen nenavisti ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

proboha, snad tam flash nepovoli nikdy, mam flash vypnuty na notesu a opravdu mi to nevadi, chapu, ze kdyz nevadi mne, neznamena to, ze to musi vyhovovat vsem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čím víc proužků, tím víc adidas... Kdyby se raději předháněli, komu to vydrží dýl na jedno nabití.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proc by se predhaneli? Ipad vydrz nejdele :P

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nikos15: Nevím, na kolik je tvé tvrzení pravdivé, ale i kdyby bylo, tak je nerelevantní. (odhadem) 10hodin ostrého provozu je málo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

POkud vim, ty jsi napsal:

"Kdyby se raději předháněli, komu to vydrží dýl na jedno nabití."

Neni potreba se predhanet nekde, kde je ipad kralem.

10 hodin ostreho provozu je malo? A co je potom vydrz notebooku, ktery vydrzi 2-3 hodiny?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle fakt nechápu. Je tady nějaký sokol co by označil fullhd 22" za LCD s hrubým rastrem? Nebo ostříž co mu nestačí pidi velikost bodu na fullHD notebookové 17" ? IMHO je to parametr co jen zbytečně prodraží produkt a přinese další mínusy. Chtěl bych vidět kolik zákazníků by na tom malém LCD při pozorování z uživatelské vzdálenosti poznalo rozdíl mezi 1600x900 a 2048x1536. Prej křováci čtou novinové písmo z 10 metrů...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sokol vidí dobře do dálky, lidi od počítačů spíše na blízko. Mám na svém mobilu 3,5″ displej s rozlišením 800×480 a i když zřetelně vidím ten rozdíl oproti běžnému monitoru, přijde mi, že kdyby v té velikosti bylo ještě víc pixelů, vůbec bych se nezlobil.

Naproti tomu na 38″ TV mi FullHD připadá jako dostatečný vzhledem ke vzdálenosti, z jaké to sleduju. Tam opravdu větší rozlišení neocením.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nezlob se, ale kdybych mel na 22" LCD rozliseni 1024x768, tak ty ovladaci prvky jsou proste BRUTALNE KRAVSKE.

Na iphone s pidi obrazovkou 3.5" obrazovou je naprosto jasne viditelny rozdil mezi 480x320 a 960x640.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mně ale neodporuješ. Teda předpokládám, že bereš v potaz proměnnou v podobě vzdálenosti ze které na to koukáš, která je závislá na velikosti LCD. Rozdíl mezi 1600x900 a 2048x1536 bude na 10" z používané vzdálenosti nerozpoznatelný. I když teda nevím jakou pozorovací vzdálenost Jobs nařídil, ale většina lidí nekouká na malé LCD ze stejné vzdálenosti jako na víc jak 2x větší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Odporuji, protoze nechapu, kdes prisel na to rozliseni 1600x900 a nechapu, proc jej porovnavas s 2048x1536 (tj. pridal jsi cca 20 % pixelu v jednom smeru a skoro 45 % ve druhem smeru)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám tu před sebou vaio 13" fullhd a ten rastr je celkem hrubý, takže o nějaké 22" se vůbec bavit nebudeme. Já chci display, který bude mít minimálně 6400dpi, pak budu spokojený.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na monitor se díváš z cca 1m, na tablet z poloviční/třetinové vzdálenosti. Tzn. potřebuješ dvoj/trojnásobné dpi pro stejně jemné zobrazení.

Jinak proč si myslíš, že se používá antialiasing? Právě proto, že rastr monitorů je příliš hrubý a je viditelný z běžné vzdálenosti.

Navíc současných cca 100dpi u běžných monitorů je nouzovka, která vychází z dvacet let starých standardů, které Windows zakonzervovaly jen kvůli absenci pořádné změny měřítka (ok, Win 7 už to umí použitelně).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

o jemnosti rozlišení se nemá smysl hádat. Pro někoho není nic dost jemné, mě třeba přijde to rozlišení taky jako zbytečné, takže to bude značně subjektivní

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Důvod pro 4-násobné zvětšení rozlišení není z důvodů zkoušení ostřížího zraku nebo soutěžení o prokreslení ikon. Ten důvod je pouze z hlediska vývojářů a zachování kompatibility SW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z hlediska kompatibility je uplne jedno, zdali se aplikace musi roztahnout 2x nebo treba 1,4x... To je proste jako rikat, ze z hlediska kompatibility se obrazky musi zmensovat vzdy o polovinu :P

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Živíte se jako vývojář, programujete za peníze nebo tvoříte takovéto projekty aby jste byl finančně úspěšný? Ptám se proto, zda to tvrdíte jako uživatel těchto technologií nebo člověk z druhé strany.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nechapu, o co vam jako jde?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, tak na toto se mě ptali lidé, kteří nevěděli o co jde, ale věděli že mám schopnost rozložit systém. Dobrá, souhlasím, ale odpovím vám na letošním OctoberFestu.

Jasně, dělám si srandu, tam vás nepotkám. Mě opravdu zajímá vaše úvaha, proč to na vás Ti výrobci chystají. Jde pouze o sázku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste si zvetsit neco 1,4x a 2x za pouziti metody duplikovani pixelu.. s tim 1.4x dostanete leda tak hnus z dob pocatku LCD monitoru

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nároky na GPU a CPU budou nehorázný. Stačí se podivat na iphone. Iphone 3GS je asi o 1/3 rychlejší než iphone 4 jenom kvůli rozlišení, a to i přes to že má mnohem horší vnitřnosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

třeba se při takovém rozlišení budou moci vyprdnout na antialiasing (?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3GS ma plus minus stejnou rychlost jako IP4. Ale ano, i toto potvrzuje fakt, ze vyssi rozliseni = podstatne vetsi naroky na HW.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dotykový 2048×1536 displej se stylusem bych si nechal líbit i ve velikosti 17-22" jako vstupní zařízení

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.