Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Bethesda: Intel Arc A770 nesplňuje minimální požadavky pro Starfield

Zdůraznil bych že Radeon RX 5700 se už 3 roky neprodává.
Kdežto ARC A770 je to nejlepší co intel nabízí.
1070 ti je 4 roky po smrti, ale byla to karta s cenou přes 10 000Kč. Radeon RX 5700 stál pod 10 000Kč.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no aspon vidno kde su intel grafiky (v pr....)
dnesny GPU intel high-end = low-end spred 4 rokov u konkurencie

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale prodava, stejne tak obdobne stare karty z druhe ruky. Kryplo mineři se zbavuji rigu cim dal vic :) Bazarovy trh ted bude mnohem zajimavejsi nez novinky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proč asi, sponzoring AMD pro které je Intel největší konkurencí - NV se nemají šanci přiblížit a druhak jim Intel docela bere procenta podílu.
A za třetí, ten engine je DX9c a k tomu není co dodat. Tam něco zprznit tak aby to moderní Intel DX12 GPU nepobíraly nebude zas tak složité.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Hra sa neda umyselne tak posrat aby to na A770 neslo ani spustit. A ani vyvojari z Bethesdy nie su ziadni geniovia aby toto dokazali. Im to na odporucanej konfiguracii pada pod 30fps - su to viac menej amateri.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Můžeš nám sem dát nějaký odkaz na informace o tom, ze starfield běhá na dx9c?
A vysvětlit, proč je v minimálních požadavcích té hry uveden dx12. A taky, jak je možné, ze na všech nových dx12 kartách od AMD a nVidia ta hra běhá a jen dx12 od Intelu by mělo by nefunkční.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Nemuze, jen se potreboval opet zviditelnit ;)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

jako co na tohle odpovědět, je běžnou praxí že se do starších enginů dá toto aby to vypadalo soudobě. Základ je pořád staré DX9 a ta DX12 nadstavba neuvěřitelně snižuje výkon a dělá nečekané efekty.
Možná by bylo zajímavé zkusit to spustit přes DXKV.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ať žije paranoia:-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Přesně pro to jsem napsal první komentář, který má alespoň trochu smysl. Aby tu nebyli tyhle bláboly jako první.
"Největší konkurencí" těžko když ho porazí 3 roky starý mainstream.
"NV nemají šanci přiblížit" Jeden top model nechali bez konkurence.
"Procenta podílu" celá dvě procenta z trhu.
V jedné statistice to vypadalo na stejné procento jako AMD, to ale později bylo opraveno jako chyba ve statistice.
"DX9" minimální požadavky jsou DX12
"Něco zprznit" Ta hra padá na timeout. A děje se to i na 5700.
"Moderní intel DX12" DX12 tu je už 8 let. A ani tak ho intel ještě neumí.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

od konce - Intel má velké grafiky velmi krátce a to hlavní, pod Rajou byla Alchemist konstruována jako čistě DX12 GPU, tedy s nativní podporou DX9 aplikací nepočítalo. Ty efekty co to dělá napovídají že to používá nějaké starší funkce enginu se kterými ovladače nepočítají. Ono i některé starší hry se dneska vůbec nemusí rozjet a dělají podobné vylomeniny protože používají v té době nestandardní funkce, obcházení či využívání různých děr v API které už jsou dávno fixlé.
Nezbývá než doufat že tohle je poslední tečka za Creation engine a půjdou cestou CDP kde po problémech s Cyberpunkem už toho měli dost.
Nejlíp se se starým engine vycházejícím z idTech3 (Q3Arena) perou vývojáři IF, ale ani po těch důkladných modifikacích se to rozhodně nedá označit za DX12 native.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

tahle spekulace zní už mnohem logicteji a duveryhodneji, ale je to pořád jen spekulace. Kdyby to dx9c bylo od začátku napsané ne jako tvrzení, ale jako spekulace o dx9 v základech herního motoru (engine), tak bych tomu býval i zatleskal.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ano je to spekulace z odvozených faktů a vědomostí. Nepokládám to jako skálopevné tvrzení ale jako tzv. kvalifikovaný odhad.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Už čakám len teóriu odvodenú od toho, že CEO AMD Lisa Su a CEO nVidia Jensen Huang sú príbuznými
(Lisa má byť dcérou Jensenovej sesternice)
https://www.tomshardware.com/news/jensen-huang-and-lisa-su-family-tree-s...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Smazano

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedělej konspiraci tam, kde stačí na vysvětlení obyčejná lidská... Běžně se používá "hloupost", zde by se hodilo spíše lenost a neochota. Prostě se na to jedna či druhá strana (Bethesda či Intel, ale podle mě obě) vykašlali. I když to podle opravy v ovladačích vypadá, že se to Intel nějak snaží žehlit.
Ale klidně moha i nějaká komunikace mezi B. a I. proběhnout, jenom se to nestihlo doladit včas, odpovědní lidé (zvláště v I.) chybně vyhodnotili rozsah a dopad s vůbec... 42 :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pěkný bizár, jen co je pravda :D Už chybí jen aby Intel doporučil koupit si AMD/Nvidii pro čupr Starfield-experience a já si jdu pro popcorn.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já bych to poupravil, když NV koupí Intel, může prodávat výběhové modely pod značkou Intelu a možná je vyrábět i levně na 14++++++

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chybejici oboci na arc/intelu,chybejici hvezda na radeonu/amd co bude chybet geforce/nvidii?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to měla být "nejlépe odladěná hra" za celou historii Bethesda.

Připomíná to dobu, kdy Teselace byla novika. A některé scény obsahovaly vodní povrch i "pod zemí" (asi byli vývojáři líní to oříznout).
nVidia karty to vyhodnotili jako ne-viditelnou věc a ignorovali to.
AMD karty to počítali jako viditelné a žralo to hodně výkonu.

Teď to pro změnu AMD vyhodnotí jako ne-viditelné (nějaký Inteligent špatně nastavil Z hodnotu) a tak se nenamáhá to počítat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NVIDIA karty tu teselaciu vyhodnocovali rovnako ako tie od AMD. Akurat v tom case mali GPU od NV o dost lepsi vykon v teselacii, co NV aj patricne vyuzivala. Nieco ako dnes situacia s raytracingom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná to AMD drivery/karta vyhodnotí jako skryté (za mraky, atmosférou...). Asi špatná práce s volumetrickými objekty, nebo jak to má B. v tom svém enginu dělané. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je opravdu překvapení, Starfield nefunguje na grafice, která stojí úplně za prd.
Spiknutí proti Intelu!!! :-D :-D :-D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ona ta grafika ze strany HW je dobrá, ale Intel to dost podcenil na straně SW a místo, aby vydával nové verze ovladačů jako na běžícím pásu, nějak zaspali... třeba i OC SW je tragický, přitom z toho HW se dá vymáčknout fakt dobrý výkon.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Co je dobrého na hardwaru, který pro dosažení stejného výkonu s konkurencí na stejném procesu potřebuje 2× více tranzistorů a o polovinu více energie?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Že má nižší spotřebu na tranzistor!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jinak teda lituju lidi, kteří mají nejen grafiku Intel ale i grafiku od AMD. Hrál jsem totiž teď Hellblade: Senuas Sacrifice a na Ultra + RT mi to grafika nedávala, tak jsem vypnul RT a hrozný, takovej rozdíl, vysloveně ošklivý. Udělal jsem to teda tak, že jsem snížil detaily na HIGH a zapnul RT a šlo to, 60FPS stabilně vyjma pár okamžiků, kdy se to zadrhlo.
Ale fakt parádní. V týhle hře, ač teda combat systém naprosto tragickej, tak grafika s RT nádherná. Opravdu všem, kdo mají možnost RT doporučuju.

Za mě teda takovéhle věci jsou jednoznačný důvod, proč nejít do grafiky ani od Intelu, ani od AMD. Kdo prostě nemá NVidii, netuší, o co přichází, RT je vážně bomba!

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Jak v které hře. Ale tam kde je to pro vizuál zásadní posun je to pastva pro oči. Viz třeba Spider man, Cyberpunk, Control. RT už umí nové AMD grafiky také slušně, rozdíl bych viděl spíše v kvalitě DLSS, které je podstatně napřed proti FSR. Ale souhlasím, že pro RT efekty je celkově Nvidia lepší volbou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba v této nVidií sponzorované hře to s těmi Radeony a raytracingem není, tak špatné.
https://www.techspot.com/articles-info/2661/bench/APTR_RT.png
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/a-plague-tale-requiem-dlss-ray...

Takže jestli někdo upřednostnil RTX 3070 oproti RX 6800 kvůli raytracingu, tak se může jenom v nových hrách divit a tiše v koutku plakat (a nebo snižovat kvalitu textur).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Takové laciné kopnutí, kdy si najdete něco, co proti Nvidia můžete použít, ale vůbec se tu nepsalo o konkrétní grafice. To, že vyšly 2 hry, kde byl při maximálním nastavení nebo zapnutí RT problém u VRAM je pravda. Od té doby uplynulo půl roku a podobný problém jsem v testech neviděl. Navíc pro RT je potřeba silná grafika a na nové hry ideálně RTX 4070 a výše..

A pro vaši informaci, RX 6800 je výkonnější grafika obecně. Proti RTX 3070 musíte případně stavět RX 6700XT.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Nemas pravdu, tech her je vic. Nektere to resi nizkym rozlisenim textur, atd. Takze tenhle problem pretrvava dal a uz urcite nezmizi.
https://youtu.be/2_Y3E631ro8?t=429
Samzorjeme pokud je tvuj primarni zdroj neco jako PCT, tak ten problem ani neexistuje :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Určitě není můj zdroj DD bulvár nebo Belkův koutek, pokud to chceš plácnout z druhé strany.. A hlavně zde neřešíme grafiky s 8GB, které už mají to nejlepší za sebou a jsou na trhu přes 2,5 roku. Ale ty si tombomino nyní užívej RTX 4070 a RT efekty, je to fajn.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak Razee ve svem prispevku zminoval 3070, coz je 8GB verze :)
JInak, jak jsem postouval pred tim, za mne je prekvapenim, ze RDNA3 neni ve vsech RT hrach pomalejsi, nez jeji NV model. Takze zalezi na hrach, kde ma smysl preferovat NV k vuli RT a nebo ne.
Jinak se chysta HD texture pack pro Starfield. Jsem zvedav, jestli a jak se zvednou pametove naroky na VRAM a jestli mych 12GB bude na UWQHD stale stacit.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Všechny redakce preferují právě pro RT Nvidia a je to často zmiňováno jako to, mezi čím se má zákazník rozhodnout. A stejně jako dokážete očekávat, že bude 8GB problém, tak se dá očekávat, že výhody Nvidia u RT budou stále. DLSS je prostě jinde, jako skvělý pomocník pro výkon s RT.

Starfield si bere na Ultra v QHD směšných 5GB VRAM. A hru jsem již odinstalovat, protože si nechci kazit dojem z hraní takovým paskvilem. Těšil jsem se hodně, ale je to hrůza.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Rozdiel medzi AMD a NV v RT je rovnaky iba v hrach sponzorovanych AMD alebo v takych, kde RT nie je moc vidiet. AMD si dava pozor na to, aby ich GPU nestracali a prave vtedy by sa pouzitie RT dalo oznacit ako marketingove, aj ked sa tento pojem casto pripisuje NV. Ale co som si odsledoval, tak vacsia zataz na RT (a teda cim viac ho je vidiet), tym vacsie su rozdiely medzi inak ekvivaletnymi GPU z oboch taborov.
A inak k 12GB VRAM by som sa nebal. Kolko ludi ma viac VRAM? Teda ak to je oficialny pack, tak si Bethesda snad zvazi pre koho ho robi. Neoficialny pack je ale zasa nieco ine.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

„Rozdiel medzi AMD a NV v RT je rovnaky iba v hrach sponzorovanych AMD alebo v takych, kde RT nie je moc vidiet.“

Zajímavé. Proto čtenáři nepoznali ray-tracing v Dying Light 2 sponzorovaném Nvidií a úspěšnost odlišení snímku s/bez byla nižší, než by byl náhodný tip.

https://diit.cz/clanek/vyhodnoceni-ankety-ktery-snimek-byl-bez-ray-tracingu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vždy budou příklady takové i makové. Ale nemusíme se tu donekonečna dohadovat o tom, že je prostě Nvidia pro RT efekty vhodnější. Je tomu tak. Pokud neuvidíte rozdíl zde, pak už je něco hodně špatně - https://www.youtube.com/watch?v=yBDJvYgIRRs

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Není řeč o neexistenci rozdílu, je řeč o tom, zda je poznat, co je s RT a co bez RT. Na to, aby hra vypadala pouze jinak(!) není potřeba RT.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ake dalsie metody mame, ktore by plnohodnotne nahradili RT? Nie je to prave naopak? Ze RT bolo doteraz nahradzane inymi metodami, ktore ale neboli na rovnakej urovni?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Poznáte na tom videu rozdíl ? Ano, někdy to tak výrazné být nemusí, jindy je to naopak zase velký přínos. RT je současnost a zde se o něm právě bavíme. To je celé.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No a díval ses na ty benchmarky? Při použití RT je třeba RX 6800 pořád na úrovni RTX 3070, čili nevím, kde vidíš nějaký problém s výkonem AMD, když je vlastně výkon srovnatelný.

Ono je to těžký s tou cenovou politikou Nvidie, sice s RT jsou ve výhodě, pokud je pro ně zaplý, ale pokud ta jejich grafika stojí proti konkurenci v raster. jako výrazně pomalejší, tak s RT se ten náskok mnohdy akorát dorovná, možná ani to ne, takže z toho ve výsledku vlastně stejně nic moc není a pokud to nastavíš tak, aby se Nvidie dostala před AMD, které pak už skončí zahlcené počítáním RT, tak pak už je to stejně většinou nehratelné na obojím, čili v praxi výhoda vlastně úplně k ničemu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na tomto je vtipne to, ze tak ako mozes najst obrazky, kde je rozdiel jasne viditelny, tak mozes najst aj uplny opak:

https://youtu.be/lWFBchtnbDM?si=iyhzBcIpClHTXyUE

Predpokladam, ze tu nevidis tiez ziadne rozdely, hej? Alebo sa chceme dalej hrat na to, ze raytracing robi rozdiely na uplne kazdom frame?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono je taky otázka, jestli ta scéna s RT vypadá vůbec opravdu líp, to je důležité, ne jestli tam je nějaký rozdíl, kvůli tomu to nezapínáš, někdy jsou i případy, kdy to vypadá paradoxně hůř, čili k ničemu, záleží opravdu na hře a jak je to zrovna udělané, někdy ti to akorát zkurví výkon a nic z toho vlastně nemáš a taky ne vždy je výkon na Nvidii lepší.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Problem je v tom, ze co je krajsie je subjektivna vec. Kazdy to moze vidiet inak. A ako pises, priklady si mozes najst na vsetky pripady. Potom je uz len na tebe, co si zoberies, ze je relevantne. Napriklad vo videu v mojom komentari su sceny s RT ON lepsie alebk horsie ako s RT OFF? Pre mna urcite lepsie. Detto v Cyberpunk, Metro Exodus EE alebo Control. Vzdy sa mi pacil obraz s RT viac ako bez neho. A tieto rozdiely sa este prehlbia ked bude vykonu na RT viac a bude sa moct sledovat viac lucov v scene a pouzit pokrocilejsie efekty. Vidim to tak, ze prechadzame kedy by taketo priblizovanie k realite bolo s rasterizaciou ovela viac pracnejsie, nez je to s RT, kde sa da aj dosiahnut viac. Nie je dovod proti tomu bojovat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

".. ked bude vykonu na RT viac .."
To je na hodně dlouho.
Zatím to spíš vypadá na stav kdy nedostatek výkonu je nahrazován čím dál obskurnějšími SW náhražkami.

RT potřebuje nějakou paměť navíc.
U nižších řad je to o tom, jestli dojde dříve výkon (kterého tam zas tak moc není) nebo paměť.

Proti RT nic nemám. Ale tenhle kočkopes, kdy se musí udělat vše pro rasterizaci, pak další věci pro RT a pak ještě řešit oblasti, ve kterých se mezi sebou perou ... to mi nepřijde jako úspora pracnosti.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Za poslednych 30 rokov sa kupovali GPU s podporou rasterizacie. Vacsina ludi stale ma iba taketo karty. S tym sa musi pocitat. Sme teraz v prechodovom obdobi, ktore bude par rokov trvat. Tym ani nehovorim, ze potom uz rasterizaciu pouzivat nebudeme. Ale dovtedy sa tato vacsina snad prehupne a bude mat viac ludi GPU s podporou raytracingu. Potom sa bude asi rozhodovat ci vidu hry, ktore budu taku kartu vyzadovat alebo nie. Teda ci si vyvojari daju tuto duplicitnu pracu alebo nie. A predtym si myslim, ze je celkom mozne, ze cast rasterizacie, ktora bude riesena aj raytracingom, bude casom menej komplexna na vizual. Uvidime ako to bude.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

".. Sme teraz v prechodovom obdobi .."

Jenom aby to nedopadlo jako ... "Dočasná přítomnost sovětských vojsk v ČSSR"
To bych se toho taky nemusel dožít.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No, schválně zkus udělat stejnou anketu, kde z nějaké hry natípeš střední a vysoké detaily a dej to srovnat. Úspěšnost bude podobná. Pak můžeš psát, že dávat ve hrách vysoké detaily nemá smysl, protože to nikdo nepozná.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Programátoři jsou čuňata a optimalizace ošklivé slovo.
Tak jsou tady hry:
- kde lowres asety jsou použity i pro nejvyšší nastavení a vypadá to hnusně
- a hry kde HD asety jsou použity i pro low a zvýšení výkonu blízké nule

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S laciným kopnutím začal RedMaX. Já jsem se ho jen snažil vyvést z těch jeho bludů. Nic není čerobílé.

A ta váš názor, co se má porovnávat RTX 3070 je s úplný nesmyl. Porovávájí se cenově srovnatelné produkty. Radeony po třech měsících šli s cenou dolů, zatímco RTX si cenu držely.
RX 6700 XT bylo konkurencí k RTX 3060Ti. RX 6800 s RTX 3070, RX 6800 XT s RTX 3070 Ti, RX 6900 XT s RTX 3080.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Porovnávají se grafiky podobného výkonu. Jak pak chcete demonstrovat, že je nějaká karta výkonnější, když tam dáte jinou výkonostní třídu ? To je pak matoucí a neférové. To jak si kdo co nacení je zcela něco jiného. A Redmax v tomto případě nepsal o konkrétní grafice a sám má případně RTX 3080. RTX 3070 jsem vlastnil cca 2 roky a v pohodě jsem na ní s RT efekty hrál. Že už ta karta není kvůli nižší VRAM nyní ideální, je určitě pravda. Ale tyto karty nebudou stíhat v nových hrách ani Ultra detaily, natož třeba to RT. Takže se povozte na té VRAM a zatleskejte AMD. Nic proti.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť to je do nebe volající nesmysl. Přece vždy musíš porovnávat podle ceny, podle čeho podle tebe lidi jako vybírají grafiky, podle nápisu na krabici a cena nehraje žádnou roli? Je třeba vždy nejdřív vybrat nějaké cenově srovnatelné grafiky a teprv pak si můžeš porovnávat výkon apod., dělat to nějak jinak jaksi nedává moc smysl, protože pak neporovnáváš vzájemně si konkurující modely. Že si teď výrobci hrají různě s názvy a zdánlivě ty grafiky posouvají do jiných tříd, než do kterých mají normálně patřit, jsou jen nějaké marketingové hrátky, na které není třeba brát žádný ohled a rozhodně bych jim na to neskákal, pak tě mají akorát přesně tam, kde potřebují.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zde se ale neřeší výběr grafiky, ale někdo chtěl prezentovat určitý výkon dvou grafik proti sobě. Takže vedle sebe nedám karty, co mají jiný výkon. Ale o to stejně tak ani nešlo, řešil se tam dopad VRAM u určitých titulů. Takže v tomto to už nemusíme pitvat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A proč bych musel vždy porovnávat podle ceny? Přece mám nějakou potřebu, potřebuji ji naplnit a teprve pak můžu řešit jestli za nižší cenu dostanu vše potřebné. Když něco bude levnější ale nebude to dodávat to co od toho potřebuji tak k čemu to je.

Příklad se tu dřív řešilo podle čeho lidé vybírají grafiky, nějaká anketa u článku. Vyhrál to poměr cena/výkon, které v té době dominovala RX570 a široko daleko nic jiného nebylo. Takže všichni museli kupovat RX570 i když chtěli hrát na max, hig fps v 4k... Protože karty co to zvládly měly naopak nejhorší poměr cena/výkon.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Cena jako taková a cena/výkon jsou 2 úplně rozdílné věci. Prostě mám nějaký rozpočet a v něm nějaké možnosti výběru z grafik za různé ceny, pak se podívám na jejich výkon a teprv z toho leze nějaká výhodnost, podle které se rozhoduji. Samozřejmě kupovat něco levného, být výhodného, je hloupost, pokud by mi to výkonově nestačilo. Ono když je AMD levnější a výkonnější, nevím jakým způsobem může v tomto případě vycházet hůř.

Tady se furt řeší, že v RT ztrácí, ale když ty grafiky opravdu porovnám podle ceny, tak třeba proti RTX 4060 Ti tam stojí RX 7700 XT a ano, skutečně s RT nad tou 4060 Ti ztrácí... trochu ze svého náskoku, ale zůstane v průměru furt i v těch RT hrách výkonnější, takže kde je vlastně ta ultimátní výhoda a nutnost mít Nvidii fakt netuším, tady se dělá jakdyby to na AMD furt nešlo asi ani zapnout. Jiné to je možná v high endu, kde třeba na 4080 a dál už AMD prostě nemá nic tak výkonné, co by se toho takto mohlo chytat a pokud ten RT výkon potřebuješ, tak tam pak opravdu asi nemáš už moc na výběr, ale jinak je AMD už dost konkurenceschopné a na RT očividně trochu zapracovali, protože RX 7800 XT je výkonnější než 6800 XT jen o pár %, ale výkon v RT se zvedl ještě o trochu víc a očividně to už je dost na to, aby už i v tomto nějak dokázali držet krok a nezdá se mi, že by byly nějak nepoužitelné a pokud už nestačí, tak pak nemůže stačit ale ani ten konkurenční protějšek.

Jediná výhoda co Nvidii reálně zůstala je vlastně akorát ta lepší efektivita hlavně při použití toho RT, že to tak prostě netopí, ale AMD furt zůstává v záloze o dost lepší rasterizace a jak dojde na to, že v RT těm kartám dojde dech a bude se to muset vypnout, tak Nvidie skončí za tu samou cenu akorát znatelně pomalejší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Tomason
"Porovnávají se grafiky podobného výkonu. Jak pak chcete demonstrovat, že je nějaká karta výkonnější, když tam dáte jinou výkonostní třídu ? To je pak matoucí a neférové."

Třída grafik se určuje právě cenou!!!!!!

Když porovnám obdobné edice grafik od stejnéjného výrobce např. v Mironetu, tak mi jako konkurent k RX 6700 XT vychází právě RTX 3060Ti.
MSI RTX 3060 Ti VENTUS 2X ....11 606Kč
MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G.... 11 157Kč
https://www.mironet.cz/msi-rtx-3060-ti-ventus-2x-1665mhz-8gb-gddr6-256bi...
https://www.mironet.cz/msi-radeon-rx-6700-xt-mech-2x-12g-2321-mhz-12gb-d...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Víš vůbec, co se ti snažím vysvětlit ? RX 6800 je výkonem mezi RTX 3070/3080. Stačí se podívat na jakýkoliv test a dojde ti to. A nehodlám tu řešit nesmysly. Reagoval jsi od začátku na zcela něco jiného, než jsem napsal v první reakci, takže jsi to zavedl úplně jinam.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ty furt nechápeš, že on to porovnává podle těch názvů? RX 6800 je podle něj nejspíš konkurence pro 3080, 6800 XT potom pro 3080 Ti a třeba taková 6700 XT, tu musíš porovnávat s 3070 Ti a jinak přes to nejede vlak.

To je pak jasné, že s takovým člověkem se holt nedomluvíš, tomu nevysvětlíš, že tu 3070 správně musíš porovnávat s 6800, protože jsou za stejnou cenu, jelikož on furt v názvu vidí 7 vs. 8, tak to logicky porovnávat mezi sebou nemůže.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jako je to už až strašidelné, jak se lidi jen tímto dají jednoduše zmanipulovat, stačí jen změnit název a lidi najednou začnou porovnávat mezi sebou grafiky, které si sice vůbec nekonkurují, ale tobě se to tak vlastně náramně hodí, když je porovnávají jen podle nějakého čísla na bedně.

Ukázkově to teď AMD využívá u N32, kdy mají pár zmetků nesplňující specifikace RX 7800 XT, tak to výrazně ořezali a udělali z toho RX 7700 XT, jenže ty názvy jsou zas úplně posunuté a vůbec jakoby neodpovídají té skutečné třídě, kam ty grafiky spadají, takže RX 7700 XT vypadá jako skvělý nástupce 6700 XT s úžasným výkonem, jenže už každý nějak zapomíná, že je taky výrazně dražší a je to už jakoby úplně jiný tier a navíc to má vyšší spotřebu. No a pak máš tu 7800 XT, což je zas vlastně nástupce 6800, ale udělali z toho jakože nástupce 6800 XT, čili zde teď vypadá pokrok naopak úplně minimální, tudíž nástupce zbytečný, přitom je ale jen o trochu dražší, ale o dost rychlejší než 7700 XT, tedy o dost lepší volbou, jenže to teď lidi nezajímá, protože jen 7700 XT přece přinesla nějaký nárůst výkonu. AMD z toho musí být dost vysmáté, ti se takto jednoduše zbaví nějakých předražených zmetků a lidi jim za to ještě tleskají.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale s timhle prejmenovani rad zacla nV

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na hraní je myslím že jedno jestli AMD nebo nVidia, ale u AI výpočtů mají CUDA jádra i SW podpora nVidie značný náskok. U Starfieldu jsem si zapnul NexusMod DLSS a frčí mi to krásně na Ultra detaily na 2k monitoru, 3060 12GB OC bez sekání (FPS jsem neměřil, jede to plynule).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je právě to, co píšu ve svém komentáři. Doteď jsem si také myslel, že to je jedno, ale Hellblade mě vyvedl z omylu, protože RT je tam fakt krásné. A RT obecně grafiky NVidie zvládají lépe. Nicméně teda na RT je potřeba aspoň xx70 a víc. Ty šedesátkové karty tam těch spešl jednotek na RT mají málo.

Nastala tu hádka, že 8GB VRAM je málo. Nikdo to tu nezpochybňuje, ale zase ti, kteří ten můj komentář přečetli celý, tak píšu, že v té hře ULTRA bez RT vypadá hůř než HIGH s RT. Takže někdy když NVidii dojde VRAM, může pomoct být na menších detailech, méně textur v paměti, ale použít RT.

Nikde nepopírám, že mají AMD výhodu více VRAM a v některých hrách to může být zcela zásadní, ale jsou hry, kde je RT důležitější než ta VRAM. Prostě je to jak kde. Samozřejmě by bylo nejlepší mít super RT + hodně VRAM, bohužel svět není ideální a výrobci grafik také ne.

Jinak AMD zkouší emulovat CUDA, jejich profi grafiky už teda přes nějaké open-API podporují a prý to běhá slušně. Očekává se, že to buď časem probublá i do nových herních grafik nebo to půjde zapnout v ovladačích i zpětně. Takže CUDA u AMD řeší, palec nahoru pro ně. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já osobně v tom vidím především alibismus. Jak tu někdo píše - vykašlali se na to Bethesda nebo Intel (matematicky vzato).
Minimální požadavky by měly být především v duchu DX12, pokud nechceme jít do výpisu konkrétních features, které karta musí splňovat. Berlička v podobě konkrétních typů grafik se přidávala pro BFUs, aby věděli, od jaké karty to asi tak poběží ... Léta zažité zmiňování jen AMD a nVidia zapomněli tak nějak rozšířit a teď se na tom bude někdo točit ? Takže za mne je tou žábou Bethseda...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bethesda tu hru dobila ukázkově. Nejdříve z neznámého důvodu neumožní DLSS a modeři to tak musí během pár dní dodělat. Ale účel to splnilo, v testech vypadá pak AMD dokonale. A Intel pro jistotu zařízli úplně. No a když si pak tu hru zahraješ, je ti špatně. Grafika z doby ledové, postavy a obličeje příšerné plus chování postav a reakce, přestřelky trapné, žádná možnost krytí nebo stealth, v menu se člověk nevyzná ani po pár hodinách, loading všudypřítomný a skoro na vše, optimalizace příšerná. Na tuhle hru jsem se hodně těšil, ale po pár hodinách odinstalace. Je to hnus velebnosti.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jestli nechápeš o čem ta hra je, není to hrou, ale tebou. Asi máš nějakou šunku, bo s loadingem problém nemám:-D 7950x3d, 192GB RAM@5200, rtx 3060 12gb, Kingston KC3000.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nahrál jsem toho od Atari 800XE poměrně dost, abych mohl vyhodnotit stav určité hry a její hratelnost. Zajímavé, že tu hru vychválili recenzenti a od hráčů už dostává hodnocení zcela jiné. Jestli se vám tato hra líbí a uspokojuje vás její kvalita a herní mechanismy, pak si to užijte. Každý má jinak nastavené limity.

Co se týče konfigurace, osobně mám Ryzen 7800X3D, RTX 4070Ti, Kingston KC3000, RAM 6000Mhz/CL32. Nejde o to, že tam ten loading je. Ale vejít do lodi a musí nastat "loading" Vzlétnout - loading, vystoupit - loading, jet výtahem - loading, hyper-skok - loading. Jestli tomuto tleskáte ??

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nerozumim, proc je potreba se do toho navazet. Je to hra, maji nejaky koncept, nekomu sedne, nekomu ne. Preletavani a pristavani na planetach asi neni alfa-omega te hry. Mne spousta dnesnich her vubec nebavi. Je to delane pro jine publikum, jinou vekovou kategorii, jiny zanr, atd.
To ze to je primarne udelane pro Radeony (byt se spatnou podporou AMD CPU-jaka ironie v ramci sponzoringu AMD :D ) je celkem jasne..konzole. Jak NV, tak Intel se bude urcite ted snazit dohnat podporu, kdyz vidi, jaky uspech ta hra ma.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nechápeš proč mají lidi určité názory a tak je třeba zmíní ? Ta hra je masírována dost naplno. A já to třeba hrál a je mi zle z plno věcí, proto to hodnotím takto. Jestli se ti to líbí nebo vše přehlédneš třeba kvůli příběhu, tak to je tvá věc.

Bethesda to vzala od podlahy a potopila Nvidia i Intel. Naštěstí modeři a s DLSS to běhá v QHD na Ultra na 120-130fps. Takže no problem po tomto zásahu. Ale pokud by to mělo fungovat ideálně prakticky na 3 nejvýkonnějších grafikách a vypadá to jak vypadá ? To je prostě fail.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Bethesda to vzala od podlahy a potopila Nvidia i Intel."
.. tak prani je otcem myslenky, ze jo...
"Ta hra je masírována dost naplno."
.. u jine hry ti 'masirka' nevadi? Nemas nejake zvlastni selektivni videni?
"Bethesda to vzala od podlahy a potopila Nvidia i Intel. Naštěstí modeři a s DLSS to běhá v QHD na Ultra na 120-130fps."
.. kdyz mas CP, ktery beha na NV kartach o mile lepe, nez na AMD, proc nepoustis siru na to? Proc ti nevadi, ze hra sponzorovana a doslova i spoluvyvijena NV (alespon co se tyce nekterych technologii) je skoro v kazdem testu her a srazi vsude AMD hodnoceni. Proc nerves tady? Myslis,ze je to jen tim, ze NV ma vice potentni RT?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli poslední dobou nevidíš, jaké názory ta hra vyvolává, pak jsi slepý asi ty. Stejně tak jsem kritizoval Last of Us, která byla optimalizací zprasena. Ale na druhou stranu to byl alespoň určitý herní zážitek. Ta hra je prostě výborná, což se ví už z konzolí. Starfield má tolik nedotažených věcí, že se o tom dá psát hodně dlouho.

Cyberpunk je nyní ve skvělé formě a síru jsem si pouštěl po vydání i tehdy. Ale zahrál jsem si to až půl roku poté a to už nebyl problém. DLC si opět užiju a tam už to bude sázka na jistotu.

A ty opět vidíš věci jen červeno-zeleně, nebo se mě do toho snažíš strhnout. To že je to někde jinak je také známá věc. Jenže nyní se řeší Starfield.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já třeba Cyberpunk dohrál a dost mě to zklamalo, no .. kdo si pamatuje Skyrim, Fallout 4 tak ví, že ty hry taky tehdy na mid-end HW moc hrát nešly pořádně... Každopádně Bethesda dělá opravdu zážitkové hry, se super příběhem a svobodou, což se asi u. žádné jiné hry říct nedá. Ale je to moje srdcovka, tak jsem asi ovlivněn... taky by mě zajímalo jaké módy jdou dělat třeba do RDR, CP2077 atd... asi moc ne, když ten engine není tak otevřený.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TLOU na PC je stejně bezvýznamná hra s par set tisíci prodanými kopiemi. Kdejaké indie hry se prodá více. Starfield je proto tomu dost zásadní hra z počtu hráčů.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hodnocení na metacritic dostává negativní hodnocení od hráčů PS5, protože závist

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Už jsi to hrál ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já tu hru nehodnotím.

Ale to že ji bombí hráči PS5 je známé a hlásili se k tomu předem. Fanouškovský boj PS x Xbox je plný podobných individuí jako amd x nvidia a amd x intel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, o tom samozřejmě také vím. Ale obecně je plno diskuzí nebo videí, kde vidíš tu bídu grafiky nebo jiné nedostatky. Ta hra měla velký hype, takže očekávání byla vysoká. Ale stačí potkat ty mrtvé postavy ve hře a máš z toho kopřivku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak říkám, hru samotnou nehodnotím. Počkám si na GOTY. Ale ohánět se uživatelskými recenzemi na metacritic mi přijde nefér.

Jinak ten hype poslední dobou na různé hry je dost otřes. Kdyby si to ta studia odpustila, udělala by lépe. Jen tady na diit máme 5. článek o starfield. Na BG3 a Diablo 4 takový spam nebyl. Proč asi ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono zrovna Diablo 4 nebo BG3 je příklad pravého opaku. Velmi dobře optimalizované hry s dobrou hratelností a kladným hodnocením. Starfield je opradu jak hra co mohla zaujmout tak 10 let zpět. A to jak grafikou, tak herními mechanismy. Naštěstí jsem to měl jen jako bonus k CPU, takže to zklamání tolik nebolí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když už si spomenul BG3, proč tedy nepouštíš síru a plameny na její vývojáře nebo nV?
Je FSR 2.x tak nové, že nemohlo být zahrnuto při oficiálním vydání?

Když už se tedy pasuješ na "Ochránce víry", tak bys měl řvát a bít na poplach při každém pochybení. Ne jenom když to ubližuje tobě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj, AMD fando. Od začátku zde řeším zcela něco jiného a vyjadřuji se ke Starfield, který jsem sám hrál a ne k BG3, kterou ne. Samozřejmě je dobré, aby hra podporovala veškeré technologie pro vylepšení fps. Nebo snad chtějí vývojáři, aby hra chodila bídně a tím se hůře prodávala ? Jestliže AMD i Nvidia používá tyto marketingové taktiky, tak to samozřejmě dobré není.

A já zde neřvu o pochybení co se týče provozu na Nvidia kartách, jelikož to dávno modeři vyřešili a DLSS tak není problém aktivovat. Ale celkově nadávám na vzhled, herní mechanismy a umělou inteligenci v dané hře. Tak si to příště přečti pořádně AMD fando.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zdravím nV ultras.

Starfield v den oficiálního vydání pro plebs měl jak podporu ovladačů nV (dokonce před termínem uvolnění hry pro vyvolené/připlácející), tak podporu DLSS včetně framegen (což v FSR jaksi ještě pořád není).
Přesto první věc kritiky Starfiled bylo DLSS.

Hdonocení herních mechanik, QoL a příběhu je z části subjektivní. Něco lze překousnout, pokud celkový dojem je pozitivní. Netvrdím, že je to totální odpad, ale aktuálně mám lepší možnosti.

Přeji úspěch v hledání něčeho, co Vám sedne lépe. Život není dost dlouhý, aby se promrhal na věci, které nám nesedí.

PS: mám CPU AMD i Intel a grafiky AMD, nVidia a když započtu iGPU tak i Intel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Starfield v den oficiálního vydání pro plebs měl jak podporu ovladačů nV ... tak podporu DLSS včetně framegen"
Hehe, ale ne ofiko. Detail, že.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Drivery oficiálně od nV.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DLSS ani Framegen nie su sucastou Starfieldu. Su to len mody, ktore do hry pripravili ini. Takze nie. Hra ich podporu nema a "vdaka" AMD asi ani dlho mat nebude. Mozno za pol roka ako pri Jedi Fallen.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ve kterem univerzu je napsane, ze kdyz nejake studio vyda hru, musi mit podlpru DLSS?
Mne by opravdu zajimalo, ve kterem vesmiru je toto 'zakon', ze fanousci NV toto nedokazi prekousnout? :)
Kdyz roky vychazeli hry optimalizovane na NV, protoze AMD byla prd konkurenci, firma na pokraji bankrotu, tak se to bralo jako 'normalni'. Ted kdyz se karta obratila a nahodou vyjde hra, ktera si dovoli nebyt optimalizovana pro NV, tak se muzou nekteri doslova podelat..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ked uz si dali namahu s FSR, DLSS je len detail. Ked to moderi zvladli v prvy den. A ano mas pravdu, ze to vyvojari nemusia. Ale potom sa nemozu cudovat, ze sa to ludom nepaci. Hlavne ked zistia, ze to zrejme zablokovala konkurencna firma. Ficury od NV boli vzdy pod palbou kritiky od fandov AMD aj ked ich mohli vypnut a nepouzivat ak uz aj boli dostupne. Blokovanie je uz dalsi level.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Blokovanie je uz dalsi level."
.. nemas jediny trochu realnejsi dukaz, ze nekdo neco blokuje. Stezuj si u Betheshdy, stezuj si u NV, ze se na to vyklakli.
Nicmene, vzhledem k uspechu Starfieldu jim to asi bude dost ukradene.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

https://www.zing.cz/novinky/96451764/vyvojari-odstranili-dlss-digital-fo...

Preco by Linneman klamal? A argument o stazovani sa dal pouzit aj na vsetko v minulosti okolo PhysX, Gameworks a dalsich. Vtedy sa nikto nestazoval u AMD, ze nemali zimplementovane alternativy, ale zasa bola na vine NVIDIA, ze ich vobec pouzila.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale tady se tocime v kruhu Marku. Pokud nejaka firma podepise smlouvu o partnerstvi, aby ziskala vyhody, tak je mozne, ze naoplatku, udela favor svemu sponzorovy. To je obchod. Pokud AMD za sponzorstvi neco chce, typu neimplementace DLSS do her..je to bussines. Ta studia, nemusi byt v AMD programu na to, aby udelala FSR.. Mne se to taky moc nelibi, ale to je asi tak vsechno :)
A jinak bud pripraven nejspis na dalsi "sponzorovane" tituly AMD a nebo "nesponzorovane NV".. treba tady..NV karty tezce pozadu za AMD. Nova hra...moje 4070 dostava tezce naprdel od 7800XT.
https://www.pcgameshardware.de/Immortals-of-Aveum-Spiel-74248/Tests/Benc...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Praveze to chapem a tiez iba hovorim, ze sa mi to nepaci. Len dufam, ze AMD nebrani aj nasadeniu Starfieldu na GFN, kde som to chcel povodne hrat. A preto ma viac hneva aj absencia DLSS a FG priamo v hre. Na GFN si nemozem nahravat mody.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jen poznámka
- BG3 vyšlo "uspěchaně" o měsíc dříve
- dle google FSR2.2 má od posledního patche, tj. asi měsíc po vydání ; bylo vydáno s FSR1 a FSR2 bylo hlášeno od začátku, že bude doplněné
- BG3 není bundlované s Nvidií a nenašel jsem ani zmínky o sponzorství, ale nechám se v tomto bodě opravit, jestli mají bundle
- Nemyslím si, že by se tvůrci BG3 chtěli Nvidii nějak zavděčit, když tam ani nemají RT

Edit: je zajímavé, že jste si nevzal za příklad Diablo 4, které bylo v bundle geforce kartami a má FSR2 i DLSS. Náhoda? Nemyslím si.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

".. Náhoda? Nemyslím si .."
Myslet si, znamená pxd vědět.

Mám takový špatný dojem, že přidání loga nVidia do BG3 nebylo kvůli modrým očím reprezentanta nV.

".. BG3 bylo vydáno s FSR1 a FSR2 bylo hlášeno od začátku, že bude doplněné .."
Mělo být 6.9.23. Ještě tam není. Pořád se vychytávají ovády.
Ne že bych ho nutně potřeboval, jen jsem chtěl vidět o čem je řeč, když nv fans pomlouvají FSR. Nejlépe takoví, kterým nefunguje ani DLSS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Myslet si, znamená pxd vědět."
Tesat do kamene. A je to vidět na každém vašem příspěvku.

"Mělo být 6.9.23. Ještě tam není. Pořád se vychytávají ovády."
Pech. Ale chtějí to vydat na konzole, kvůli tomu si s tím FSR určo pohnou.

"Ne že bych ho nutně potřeboval, jen jsem chtěl vidět o čem je řeč, když nv fans pomlouvají FSR."
Tady někdo pomlouvá FSR?

"Nejlépe takoví, kterým nefunguje ani DLSS."
A to je mířené na koho?

*uvozovky jsou tam naschvál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ty BFU co by si nekoupili kartu bez DLSS (kdyby si teda nějakou koupili), protože FSR je nahouby?
Ty jsem si taky vymyslel.
Nebo jsou jenom pod Vaší úrovní vnímaní reality?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je nejaka dada odpoved?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě tohle začíná bavit. Vyjde openworld hra s loadingama a lidi prskaj. Vyjde openworld hra bez loadingu a lidi prskaj, že 16GB RAM je málo, že 8GB VRAM nestačí ani na 1080p, že stutter jak prase. Že ten prehistorickej Creation Engine zvládá generovat 50-100tis objektů a jakš takž mezi ssebou simulovat fyziku nikoho nezajímá, přitom to muselo dát kus práce. Tak do háje zelenýho co chcete?
Cyberpunk byl openworld takřka bez loadingu, v tom konci solidně optimalizovaný (sorry ale bez RT to běželo na kde čem), velká mapa plná zástavby a pouličního ruchu a lidi pičovali jakej je ten engine garbage, fyzika prý příšerná (osobně jsem s ní problém neměl).
Pak se najdou močky, co se vztekají, že je hra moc náročná na CPU a že 8 vláken přeci stačí. Proboha dyť i ty konzole mají už léta 8 jader (nevybavuji si jestli mají SMT).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uživatel sice neví, co chce.
Ale nepřestane prskat, dokud to nedostane.

A pak je tady ta maličkost:
To co chce, není vždy to, co potřebuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak znám Bethesdu, tak kdyby si AMD nezaplatilo sponzorování, tak by tam nebylo ani FSR.

Mám tušení, že hlavní důvod, proč procesory Intelu podávají lepší výsledky než AMD, je stejný jako ve Skyrimu. Bethesda používá na skripty Papyrus script engine a ten ve Skyrimu jel jen na jednom jádru. Taktovací frekvence byla jedním z nejdůležitější parametrů pro výkon procesoru. Viděl jsem jsem nějaký test, ke Starfield škáloval téměř plynule podle rychlosti RAM. Z toho usuzuji, že velmi špatně využívá cache procesoru a 3D cache AMD nejspíš neumí využívat vůbec.

Názor, že je to DX9.0c hra mi tak scestný nepřipadá. Minimálně základ engine je z dob DX9, jen na to nalepili nové funkce (které sotva umění využít), aby to marketingově nevypadalo blbě.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Minimálně základ engine je z dob DX9"
No a základ ID tech engine je z dob OpenGL v DOSu. No a?
Na XBONE to jede na DX12, takže i na PC je to samý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady zásadně chybí vysvětlený kontext tohoto problému:

1. Bethesda jsou matlové, co neumí udělat stabilní a půně funkční hru. To víme, víme, víme ze všech her, co za posledních 20 let udělala.

2. Že Arc A770 s téměř 20TFLOPS nesplňuje minimální požadavy zatímco RX5700 s necelými 10TFLOPS a GTX 1070 s přibližně 8TFLOPS ano? To není vysvětlení, to je výmluva a pokus o damage control ze strany blbečka z Bethesdy. "Vaše Audi nesplňuje minimální požadavky, protože požadujeme BMW". Logika hodná PR-kreténů Bethesdy typu tenhle Tanaka.

3. Že Arc nemá podporu? No bodejť, Microsoft jede Xboxy na čipech AMD, takže co by řešil. Ruka ruku umyla a Intel neřešme. Nebo řešmě v míře, kdy se korektně objevuje obočí. Nic překvapivého.

Tohle není vizitka nekvalit Arc A770. Tohle jke vizitka říkající, že lajdáctví Bethesdy je pořád stejné. Hlavn jestli to má "16times details" žejo.

On to Intel třeba časem pořeší. Ale otázkou je, zdali to má smysl. Starfield je MEGABRUTÁLNĚ vyhajpovanej titul, u kterého nelze úplně říci, že by to vypadalo na zopakování legendy (jo, myslím Skyrim). Jasně, trhá to rekordy, protože hype. Ale je to opravdu tak přelomová hra? Já jsem zatím z recenzí dojmu nenabyl a jelikož se stále držím své Bethesda-tradice, tedy kupuji Behtesda hry až vyjde "GOTY edice" za X stokorun, tak počkám ještě tak 2-3 roky, než to bude ve výprodeji na Steamu. Takže zatím soudím z dojmů nabraných po recenzích.

Nemám nic proti poukazování na chyby Intelu. Ale tohle není chyba jeho, tohle je chyba Bethesdy.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Že Intel s 20 TFLOPS dorovnává jiné grafiky jen s polovičním teoretickým výkonem přece není chyba vývojářů, ale jejich jebnutého GPU. Jak AMD taky potřebovalo víc TFLOPS, aby ve hrách dokázali dorovnat Nvidii, tak chodit brečet k vývojářům her bylo i v tomto případě zbytečné a bylo holt třeba překopat svou architekuru a neházet svůj problém s efektivitou na jiné.

Ono kdyby byl problém jen u této hry, tak beru, ale vždyť ve všech jiných hrách to dosahuje stejně mizerného výkonu a někdy se to propadává i pod ty RX 6600/5700 a podobně výkonné grafiky, takže nechápu, proč by zrovna v této hře to mělo běžet výrazně líp, nejspíš se to opět propadá kdo ví kam a je to v té hře pomalé jak šnek, takže i kdyby se to podařilo spustit bez crashů, beztak by stál výkon stejně za houby a bylo by to nehratelné, takže se ani nedivím, že to odmítají nějak víc řešit, to by nejdřív museli na té optimalizaci víc zapracovat obecně, aby ty nároky nebyly na výkon tak vysoké a mělo smysl se tím vůbec zabývat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Osobně je mi smutno z toho, že jsi nezabojoval i za tenhle čínský zázrak:

The Chinese fabless semiconductor company, Moore Threads, has launched the MTT S80, the first PCIe 5.0 gaming graphics card to hit the market. The Chunxiao GPU, manufactured under the 12nm process node, powers the MTT S80 and offers up to 14.4 TFLOPs of FP32 performance.

Zlá Bethesda to určitě tuplem zařídila tak, že na jejich GPU to neběží nejspíše vůbec.

Průmyslový standard už od nepaměti je, že výrobci HW chodí za herními studii a nějakým způsobem kooperují. Ono máslo je určitě na obou hlavách, ale zde to prostě Intel se svými prostředky a stále určitým renomé pro*ral na celé čáře. Bethesdě určitě neuškodilo to, že to pár Intel-userům nejelo, to je jednoznačná vizitka výrobce HW který není schopen dodat funkční Day#1 drivery jako konkurence.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

David se rozohnil. :-)

Hele, už to tu někdo psal. Ta věc je úplně jednoduchá.

Bethesda má JEDEN engine, který vyvinula někdy okolo roku 2005, to jest je to engine běžící na DirectX 9.0c. Na tomto enginu byl Skyrim (2011) i Fallout 4 (2015).
Přesto Fallout vyžadoval DirectX11, ale nebyl do tohoto API předělán celý engine, ale jen to bylo o funkce DX11 vylepšeno, základem byl furt DirectX9.
Máme tu rok 2023 a nová hra od Bethesdy Starfield jede furt na 18 let starém DirectX9 enginu. Ano, Bethesda to rozšířila o nějaké vychytávky z DirectX12, možná aby to tam do minimálních požadavků mohli napsat :-), ale základ je furt stejný a nakonec se tím Bethesda ani nijak zvlášť netají.

No a umí Intel ARC nejen nějak možná občas fungovat, ale plně podporovat bez emulace DirectX9?

NO, ......., NEUMÍ!!!

Takže Davide, co si budeme nalhávat, zase si se netrefil. :-)

Jistě můžeme tu nadávat Bethesdě, že je používání zastaralého enginu úplně mimo. Ono se s tím ani nijak polemizovat nedá. Na druhou stranu, jsou lidé, kteří milují krásnou grafiku - zjevně nejsou cílovkou pro Starfield a jsou tací, kterým jde o hratelnost a na ty Starfield cílí. Já ho zatím nehraju a jsem dalek dělat předčasné závěry, ale z toho, co jsem zatím viděl přes youtube, se mi zdá, že cílí na mě, takže tomu šanci určitě dám. ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, hratelnost je to, co dělá zážitek a dá se potom odpustit i spousta chyb. Ovšem v této hře kromě příběhu nefunguje dobře prakticky nic. Grafika je v určitých lokacích přímo strašná. Postavy to samé. Umělá inteligence a chování těch mrtvol je z doby ledové. Systém soubojů z doby ledové (nevyužijete prostředí k efektivnímu krytí, nejde použít stealth a odstranění nepřítele zezadu, AI nepřátel tragická). K tomu si přidejte příšerně zpracované menu, v kterém se prostě nevyznáte nebo to bude dlouho trvat. A vesmír a cestování je omezeno na věčný loading. No a jako třešnička na dortu je u tohoto engine tragická optimalizace. Stáhnutí detailů zde moc nepomáhá. Takže pokud toto vše někdo přejde, může si Starfield užít. Ale pro mě bylo těch mínusů tolik, že mi to prostě znechutilo pokus se do této hry dostat. Ale každý ať si vyhodnotí sám. Ovšem pokud chce toto někdo navrhnout na hru roku i s těmito zásadními nedostatky, tak je dle mě šílenec. Na hru roku opravdu nestačí příběh, ale musí být plno věcí dotaženo na jedničku a výsledkem by měl být vybroušený klenot po všech stránkách.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Včera jsem to zkoušel na RX 6600 bezXT. Nejhůř jsem naměřil 48FPS v New Atlantis. Low settings, no motion blurr, no film grain, 1080p, NO FSR, 100% scale. S FreeSync mi nepřijde, že by to byla tak neoptimalizovaná bída.
Ano, na nVidiích to dře, ale...včera vyšla modifikace v1.1.1 na DLSS a FG a musím zaklepat, mě to na rozdíl od starších verzí nespadlo ani jednou za cca 2-3h a FPS 95+. High settings, 3440x1440, DLSS 66%, FrameGeneration, noCAS sharpening na RTX 4070.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já si vůbec po dosazení DLSS pomocí moderů nestěžuji. Ale princip vývojářů je bohužel jasný. Podplacení, nechtějí přijmout kritiku ani moc napravit. Bethesda takto hry vydává roky. Užívejte ten paskvil, jestli se vám líbí, já nenašel dlouhou dobu hru, kde bych vytknul prakticky vše co se týče herních mechanismů, grafiky a optimalizace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dobre video na MLID ohledne AMD "sponzoringu' Starfield. Proc vznikl a jaky mel ucel. Rovnez proc nemel Starfield DLSS..
Nekteri NV pozitivni urvanci, by se meli chytit za nos...
https://m.youtube.com/watch?v=VSzAeJjN0Kw

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.