Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ceny ruských procesorů stoupají

No to je strašný, co budeme dělat?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Sbírka starých notebooků pro Rusko!!!

PS: Raději bych chvíli počkal, EU ekonomika jde ke dnu rychleji, tak ty staré notebooky poslouží i Čechům.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Tak jako ta ruská? No to asi ne. Ale notebooky Putleristánu posílat nebudu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hůř. Rusko má světu co nabídnout, ale co EU? Kvůli drahým energiím a surovinám předražené výrobky? Dočasně nabízí jen ten sociální systém, který je atraktivní pro chudé afričany a spol., ale z rozpočtů jednotlivých EU zemí je jasné, že tenhle sociální blahobyt nepůjde bez energií a asi i surovin z Ruska udržet.

ČR není vyjímkou a až to začne padat na hubu o něco víc, tak to dojde i mentálně omezeným jednotlivcům, co mají dlouhé vedení a používají slova jako "putleristán, RuSSko" apod. Ekonomické zákonitosti se u řečnického pultíku nedají ohnout na příliš dlouho.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Můžeš si tyhle zcestné bludy nechat pro trolling na jiných serverech, vatniku? Určitě nebudu sám, kdo bude za to vděčný.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Připomíná mi toho reportéra ČST, který každý den věštil krach kapitalismu až zkrachoval socialismus :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Hehehe, on socík nezkrachoval, jen se ve zvrácené podobě přestěhoval na západ - privatizace zisků, socializace ztrát, woke pošuci, green pošuci.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Teď už se jen budem předhánět na který straně těch pošuků bude víc :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Socík nezkrachoval? Tak se jen blbě utěšuješ při svém lhaní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opět bez argumentu a jen s útokem. Ty se na nic jiného nevzmůžeš. Klidně útoč, obviňuj a lži, ale zkus se aspoň pokusit o argument, jestli to tvůj mrzácký mozek dokáže.
https://www.youtube.com/watch?v=NCZ5qqeDPFs&t=14s
Nech se zaměstnat v nějaké západní korporaci co vyznává tyhle kraviny (skoro všechny) a poznáš ten rozdíl mezi pošahaným socialismem a správně pojatým protestantským kapitalismem (ten už bohužel nezažiješ).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Snažíš se fakt marně. Jen debil může srovnávat tehdejší státní plánovanou ekonomiku - tedy socialismus s něčím současným, mrzácký propagandistický mozku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zcestné? Sleduješ ekonomické zprávy nebo to už nedáváš a jako pštros před tím strkáš hlavu do písku a seš pak nevrlý, když ti ji někdo z písku vystrčí? Béé je správně. Trolling děláš ty, když společně s pár dalšíma dementama jen bez argumentů útočíš. Schválně napiš něco pozitivního o ekonomice EU, co vyvrátí co jsem napsal nebo drž hubu a vypadni ty.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Neblábol.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Sleduješ ekonomické zprávy nebo to už nedáváš a jako pštros před tím strkáš hlavu do písku" <= Já ano a západ stagnuje, ale to i ten skvělý nedemokratický východ. Kdo má větší šanci z toho vybřednout? Ten s obchodní infrastrukturou a nebo ten bez ní? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stagnace západu je pro nás podstatně horší ovšem, což je dáno celkovou silou jednotlivých ekonomik. A v tomto je Rusko slabé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejde o Rusko, ale o NATO vs Rusko, Čína, Indie, Írán a kupa dalších. BRICS, ŠOS atd. EU kupuje dražší indické výrobky z ruské ropy a myslí si jak na Rusko vyzrála. Tahleta stupidita nemůže dopadnout dobře. Čína zprostředkovala mír mezi Íránem a Saudskou Arábií - i tihleti už jsou chytřejší než EU a pochopili, že USA chtějí jen konflikty na kterých vydělají.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tahle tvá trapná BRICS propaganda je dobrou fikcí. Čína jede sama na sebe. Rusko se stává její kolonií. Indie má s Čínou územní spory a je také její největší konkurencí jako rostoucí ekonomika. Jižní Afrika nestojí za zmínku a Brazílie je jen jednou z mnoha zemí latinské Ameriky, která po volbách otočila o 180°. Ten tvůj dementní antiamerikanismus ti totiž neumožňuje vidět nic reálně, vše se musí vejít do škatulky USA fuj.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já napíšu fakta, ty se je ani neráčíš nějak vyargumentovat a jen napíšeš domněnky. Jsi narcistické hovado, které si myslí, že fakta lze vyvrátit domněnkou. Pokud je Rusko kolonií Číny, tak co je pak EU ve vztahu k USA? To je jen filozofická otázka, co tě má někam nasměrovat. Pokud se usmířili Íránci se saudama, tak se může usmířit i Indie s Čínou - obě strany si uvědomují, že válka by byla devastující i pro "vítěze".

"Brazílie je jen jednou z mnoha zemí latinské Ameriky, která po volbách otočila o 180°. "
Brazílie je členem BRICS už delší dobu.....omg....je to největší ekonomika J. Ameriky.....jsi dement.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tvá otázka ohledně EU a USA je hloupá, ale přesně v tvém antiami duchu. Evropa není zdaleka tak závislá na USA, jako se Rusko žene do závislosti na Číně kvůli Putinově vekloruskému snu.
A dementa si nech pro sebe, hovado blbé.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V počítačovém HW jsem úplně závislí. Není tu ani vývoj ani výroba. V Rusku se aspoň snaží.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

O co se opravdu snaží? Zvolilo si válku, zpřetrhalo obchodní vztahy a celý tenhle "domácí vývoj" je jen státem vynucená politika, jak v té izolaci vydržet. Není to ani efektivní, ani to nepřináší nic nového. Je to jen snaha nezaostat příliš za ostatními, jen tak, aby jim to stačilo pro válčení. Tohle už dělali za časů SSSR. Kam jsme tehdy touhle politikou přišli, si možná ještě pamatuješ.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A co tedy nutí EU, aby vyvíjelo vlastní CPU pro superpočítače?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Čína...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Když jsme tak blbí a veškerou pokročilou výrobu jsme si z Evropy dobrovolně odstranili... Nevím, kdo přišel na myšlenku, že v Asii se nic nenaučí a budou pro nás jen navěky levně pracovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty ale děláš, jako by tohle bylo nějaké státní rozhodnutí. Tu výrobu tam přenesly firmy, aby měly větší zisk a lidi nižší ceny. X let to fungovalo...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To nerozporuji, jenže to byla chyba. Protože, teď jsou potřební odborníci v Asii a tady chybí. A bez nich bude každý vývoj hodně těžký.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, byla to chyba. Jenže tak to funguje, evoluční vývoj dělá chyby, ale z dlouhodobého hlediska je úspěšnější než ten plánovitý. Protože ten na jedné chybě dokáže setrvávat až do sebezničení.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Až na to že Brusel se snaží řídit celou EU formou direktiv.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Polovodiče vyvíjejí firmy, ne Brusel.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to je sice pravda, ale Brusel opravdu direktivne neustale neco "ridi", nebo spis dodrbava :))
Jakykoliv system direktivniho rizeni, hlavne pokud je odtazeny casem od reality, coz se casto strava, je blbe. Je jedno jestli to bylo CK mocnarstvi, RVHP a nebo ted EU.. historie se proste neustale opakuje v nejake forme dokola.
Bohuzel..EU jako takove je skvely napad, ne ale v te forme, do jake se to transformovalo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Protože v Bruselu mají příliš velkou moc a malou odpovědnost, pak to k takovým blbostem svádí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jediny predni vyrobce osvitovych stroju na vyrobu cipu sidli kde? No v EU.

Mas vsak pravdu, ze by se v EU mohlo vyrabet vice cipu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Japonci se snaží, aby to tak už nebylo. Nějaký prototyp už jim běží.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, jakou za to dostane Rusko almužnu (notabene v ne úplně šikovné měně), to není zas tak špatné.

A když kouknu na to, kolik pak stojí palivo u nás na pumpě ⛽...

Nevděčná doba na to bejt kremloblb, co?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten co má obrovský průmysl, suroviny, lépe rozvíjí svůj lidský potenciál a je zadlužen jen snesitelně, takže Východ. Netuším co myslíš tou obchodní infrastrukturou, ale mnou uvedená kritéria jsou důležitější.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na lidském potenciálu už rostou slunečnice na Ukrajině a zadluženo je Rusko málo, protože nikdo není tak blbej, aby mu půjčil.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, na Ukrajině vykrvácel celý východ. Ohledně tvojí teorie půjčování tě jako Čecha čeká v blízkých letech prozření.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Většina mrtvých nebo trvale zraněných jsou muži v první půlce života, což by položilo většinu zemí v dlouhodobém horizontu a globální konkurenci. Nejhorší je, že skončili zbytečně - teď nemyslím politicky, jestli měla válka smysl, ale technicky, že nebyli vycvičení a vybavení.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jestli nechápeš, co je v této diskuzi myšleno pojmem "východ", tak nediskutuj.

"Většina mrtvých nebo trvale zraněných jsou muži v první půlce života, což by položilo většinu zemí v dlouhodobém horizontu a globální konkurenci."

Takže války položily většinu zemí jako Německo, Francie, Itálie, USA atd.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Padlých v předchozích válkách po druhé světové bylo dost málo, jak v amerických, tak ruských, ve srovnání teď s Ukrajinou. Přinejmenším přepočteno na roky - ty války trvaly dost dlouho, takže třeba už z půlky dorostla další generace (i proto, že ženy měly děti v nižším věku). A Německo to po druhé světové vyřešilo v továrnách imigrací Turků. Plus globalizace je záležitost až posledních pár desítek let.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť se nikdo neshodne na počtech obětí, takže zase jen dojmologie...
Plus globalizace se vyvíjí a mění.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak aspoň řádově, když nevěříš číslům ani jedné strany.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ty mas dobre v hlave nasrano soudruhu. Sputnika ti zabanovali tak jdes zvracet na IT web

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Kdybys v IT nebyl úplný nemehlo, tak bys věděl, že Sputnika mně nezabanovali. Zabanovali ho jen takovým neschopům jako seš ty. Opět jen urážky bez argumentu. Já když urážím, tak vždy s argumentem, protože jinak to je k ničemu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Prošel jsem si diskuze a první, kdo tu začal útočit jsi ty Červe a pak tu brečíš jak malá bolševická 3,14....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak si ji projdi znovu a zaměř se na MikeM. Ani takhle jednoduchou věc nezvládneš, tak se nedivím, co za blbost vyplodíš.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ty sociopatickej pomatenče. Napsal jsem, že jsi vatnik, co je zřejmé z většiny tvých "příspěvků" a že máš jít zasí*at diskuse jinam. A tak jsi zas*al diskusi dalšími desítkami vylhaných kolaborantských výblitků a pokračuješ v tom dál. Kdyby tady někdo opravdu moderoval, máš dávno ban.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ban se dává prvnímu kdo zaútočí a to jsi byl ty, tak bacha aby se ti tvé přání nesplnilo, cenzore.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tipuji, že většinu lidí tady nezajímá, jaká máte pravidla u vás v Bohnicích. ... No, nic. Dost bylo krmení trollů.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Neblábol.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Anyway...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co je to "speciální vojenské války" ?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to je kdyz to hrajes na obe strany :D

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

"Špeciálnej vojenskej operácie" ľudovo nazývanej vojna .

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

OK, po slovensky si to napisal spravne.
Ale tam to v clanku nedava zmysel, snad miesto slova valky tam ma byt operace.
To akoby si povedal po slovensky specialna vojenska vojna. :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne na to narážam, že ide o nesprávne spojenie dvoch pojmov

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Sak ale od zaciatku narazam na to aj ja :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten první pojem je jen propagandistická lež, s tím se dá spojit cokoliv :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tebe asi ironia nic nehovori, vsak?
ta specialna vojenska vojna je tam uplne naschval, pretoze to odmietol debilne nazyvat operacia, ale nechal naschval debilne privlastky, aby aj niektori pomalsi pochopili

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, mame si cucat z prsta myslienkove pochody autora clanku, ci je to preklep alebo ironia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja to pochopil na první dobrou, možná si poposedněte. ;-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mne to dokonce pripadalo i objevne vtipne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Ceny ruských procesorů stoupají" alebo možno iba kúpna sila ruského rubľa tak klesla, že sa to javí ako zdraženie ruských CPU

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

:) Rusi vymysleli nove sankcie pre USA, vraj zrušia kupnu zmluvu na Aliašku a USA vyplatia tych 8 milionov dolarov a Aliašku beru späť :)
Hovori sa len o sankciach ktore davame my Rusom, ale o sankciach ktore davaju Rusi nam sa mlči, zatial Rusi maju inflaciu vdaka NATO 2% a NATO ma inflaciu vdaka Rusku 16% (zaokruhlene niekto menej niekto viac)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Blábolíš hezký nesmysly. Ale věřím tomu, že podle oficiální statistiky Rusko roste a prosperuje. Tak tomu bylo vždycky, protože jinak byl dotyčný kritik expresně odeslán na Sibiř.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ty lžeš víc než samotná russká propaganda, která píše o inflaci 3.5%. :-D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Blábolíš z hladu nebo je to u tebe normální?
https://www.kurzy.cz/zpravy/718814-v-prvnim-ctvrtleti-se-nominalni-vyvoz...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"Inflace ... v dubnu zůstala na 3,5 %."

Jsou dvě možnosti. Jsi dislektik a blázen nebo jsi jenom blázen.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jen celé.
"Inflace pokračuje v poklesu vlivem vysoké loňské základny a v dubnu zůstala na 3,5 %."
Jsou úplně v prdeli, co?! My jsme na tom lépe jak říkal fialový hnus! Tobě demagog Fiala vyluxoval mozek těma svejma nekonečnejma floskulema. Někomu holt stačí brýle a kravata a věří jak blbeček.

Všichni lžou a jsou podplaceni Ruskem. Kdybys nebyl neschopný blb, tak si najdeš ceny žrádla přímo od lidí co v Rusku natáčí svoje videa a zjistíš, že to není lež, ale realita. Češi můžou jen závidět a připravovat se na věčný dluh za lezení do prdele západu. Scénář Řecko a Itálie.
https://tradingeconomics.com/russia/inflation-cpi

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jsou jisté skupiny trolů, kteří hrají takzvaně na PASS. A snaživě přihrávají. Občas mám pocit, že je potkávám v diskusích.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když skutečné argumenty nezapadnou do naprogramované bubliny manipulovaných osob jsou dle stádia ovlivnění bagatelizovány, ignorovány, mohou však vyvolat agrasi slovní a u osob s pevně ukotveným programem i fyzickou vůči zdroji argumentů které nejsou schopni odstínit pomocí naprogramovaných reakcí, často si tyto osoby zvyšují sebevědomí pomocí z jejich pohledu hanlivých přezdívek - dnes uváděných jako nálepky, kterými zdroj argumentů označí a považují to za vyřešené. V jejich představách je nálepka nejlepším argumentem.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Plníš úkol?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš nálepky jako "Bidetfans"? Takové pěkné naběhnutí na vidle. :-) #DunningKrugerNaPlnýPlyn

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To byl zásah do černého, to někteří Bidetfans nerozdýchají, to zabolelo :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pekny barak na fotce. Ted jsem videl podobny v Polsku ve Warsave.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je stalinské baroko, fakticky okopírované americké art deco s 20letým zpožděním. Do Varšavy jim taky jeden "darovali", stejně jako meněí kopii nám do Prahy. Jen my jsme ho takticky šoupli do nejnižšího místa v Praze, takže nezaclání :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

" fakticky okopírované americké art deco s 20letým zpožděním"
.. to jsem nevedel. Ale zapadalo by to trochu do tech "batmanovksych" nebo jinych komiksu.
Byl jsem v tom Warsavskem a musim rict, ze je to docela impozantni jeste i dnes. Fakt velky komplex s monumentalni vyhlidkou na mesto nahore.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V Moskvě jich je 7, říkaj tomu sedm sester.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Stalinovy_mrakodrapy

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

S cim to srovnavas? Palac kultury ve Warsave ma 190m 42 podlazi a nejvyssi budova v Praze 110m a 27 podlazi jmenuje se city tower a je navic hnusnejsi ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

My jsme dostali menší dárek, no. Samozřejmě je tím míněn papalášský hotel na Podbabě: https://mapy.cz/s/bosesadupa
Jde o styl, ne o velikost.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kks, ziadne benchmarky? Som sklamany...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to není tak, že za publikování benchmarku je výlet na Sibiř z důvodu zpochybňování hodnot ruského průmyslu :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jiří, ty procesory se benchnarkují na výpočtech pro řízení trajektorie supersonických jaderných hlavic v poslední fázi letu. Ty poslední modely budou mít aktivní motory pro manévrování ještě v oblaku plasmy při sestupu a jak přesné ty výpočty budou to si na vlastní kůži vyzkoušet nechcete. A výsledky se předem nezveřejňují.

PS: pro slabší povahy JOKE

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To víš, že jo. To jsou ty procesory, které se prodávají na volném trhu a jejich cena roste :-) Když už se snažíš být vtipný, tak by to aspoň mohlo být k věci.
A jinak, čím debilnější je vůdce, tím víc potřebuje zázračné zbraně. Kinžaly to zjevně nejsou a jejich tvůrci už tráví krásné dny na Sibiři. Ukázalo se, jako již mnohokrát v ruských a sovětských dejinách, že se ze zasloužilých soudruhů stali vlastizrádci. Inu není nad russkij mir....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je jedna z mála přínosných věcí na té válce.
Rusko se připravovalo na odříznutí od světa a od Internetu, a pomalu se mu to začíná dít. Rusové jsou na internetu známí pro své schopnosti bezbožného bastlení, kdy jako McGyver pomocí vodky, srpu a kladiva vyrobí jaderný reaktor.
A těmhle lidem najednou dochází nové díly. Něco si vyvíjejí vlastního. Ale těším se na to, až začnou recyklovat. Pokud to nastane, moje představa je, že v Rusku už 20 let nikdo neviděl nový CPU. Takže se Rusové museli naučit recyklovat, repasovat a opravovat ten proprietální hardware, vyřešit problém s firmwary, a prostě si vystačit s tím málem, co budou mít k dispozici. V tom jsou dobří, a nakonec to může být prospěšné všem.

Další potenciální konkurence ve výrobě procesorů? Nemusíme se bát, že by Rusko zdominovalo v této oblasti svět, takže hej, jen do toho. Akorát pokud vím, Rusové snad žádnou relevantní výrobu procesorů nemají, je to jen návrh, a to ještě kdovíjak moc jejich :-(

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Přínosné je to asi podobně, jako že Kubánci se stali mistři v opravách historických amerických vozů. Pro turisty atrakce, pro místní smutná nutnost.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

EU jde v autech stejným směrem jako Kuba. Ty nemáš ani základní rozhled o realitě ve které žiješ - zasekl si se někde v dávné minulosti.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mně se líbí ty tvé úkroky stranou. Ono ti nic jiného nezbývá, na zlatý rubl to nevypadá :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, uděláš úkrok stranou se zlatým rublem o kterém jsem nic nepsal ani na něj neodkazoval, ale mě z těhle útoků obviníš. Seš případ pro psychiatra.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"EU jde v autech stejným směrem jako Kuba. Ty nemáš ani základní rozhled o realitě ve které žiješ - zasekl si se někde v dávné minulosti."
Takhle člověk dopadne, když místo svého rozumu, přejímá hnůj z dezinfo scény. :-(

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak jaké výrobě se v EU dlouhodobě opravdu daří? Kdybych to bran čistě jen z pohledu toho, co vidím v našem městě (a podobné informace mám i odjinud), tak to jde od deseti k pěti. Zemědělství chcípá, kovovýroba stejně, nejvíc jedou služby a všelijaké sklady a doprava. Evropa měla schopnou výrobu polovodičů, ale vzdala se jí. A na rozdíl od toho Ruska tu dlouho nebyl ani žádný vývoj. Ovšem když si uvědomím, kolik peněz do vývoje serverového europrocesoru chtějí investovat a že není v plánu nic pro běžné počítače, je jo mizérie. Evropská unie dlouhodobě jede na dluh.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

S nima je těžké diskutovat. Ty napíšeš nějaké argumenty a oni jen uráží a vyblijou nějakou slaboduchost jako "kecáš, tak to není", ale aby napsali jak to dle nich je, to ne. Tuší že mají prázdné ruce, takže jim zbývají jen tyhle útoky stranou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Někdo je moc mladý, aby to viděl a někdo je zas ve věku, kdy je nejvíc úspěšný a nic mimo jeho oboru a zájmů nezajímá. Ale takoví lidé byli vždy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A někdo je zase dost starý na to, aby nežral takové kraviny, že lepším řešením než blbnutí EU je ruský fašistický diktátorský režim nebo čínská kontrola všech a všeho. Protože tyhle věci jsou prostě nesrovnatelné.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Někdo vůbec nepochopil, proč to píšu. Jsme země, která není soběstačná ani v potravinách. Tak se u nás demokracii daří. Nezvládli jsme přechod od řízeného na tržní hospodářství a z EU si bereme to nejhorší. Místo zjednodušování zákonů a daňových pravidel stále narůstá byrokracie. Stavební řízení tu trvá pomalu nejdéle na světě. Ale jinak je vše OK...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale on nikdo netvrdí, že je vše OK. Ale to jsou naše interní problémy. Ty nijak nesouvisí s tím, jakou hrozbou vedenou šílencem je Rusko.
Pokud jde o tu soběstačnost v potravinách, to je takové dobré zaklínadlo. Pokud vyvážím pšenici a dovážím rýži, jsem soběstačný nebo ne? U nás máme odvětví, která mají přebytky a jiná, kde je potřeba dovážet. Jistotou je, že hlady by nikdo ani u nás, ani v Evropě nepomřel, celkově máme přebytky, které ani nedokážeme vyvézt.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenže mi víc potravin dovážme. A pro nás Rusko žádnou hrozbou od 90. let fakt není a nebylo. Pokud tak si řeší své vlastní zájmy ve vlastní sféře vlivu a s ostatními raději spíš obchodovalo. Dokonce i USA nijak do roku 2014 nepovažovaly Rusko a Putina za nepřátele, to se změnilo právě v době, kdy začaly s Ukrajinou a Gruzií jednat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Takže země, která v roce 2014 anektovala část jiné a v roce 2022 to zopakovala, pro nás není hrozbou. Víš, kdo to naposledy dělal? Hitler a Stalin. Ti taky nebyli hrozbou? Kdo definuje ruskou sféru vlivu? To ty země nemají právo na vlastní vývoj? Ty jen nechceš vidět realitu. Kdyby Rusko pohltilo Ukrajinu, máš ho na hranicích se Slovenskem. Rusák si pořád myslí, že kde jednou byl, tam je to jeho napořád. Lavrov chtěl NATO před rok 1997. Pořád se nás to netýká?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale tam nejde o anexi. Aspoň zatím. Většina ruské armády je stále v Rusku. Ale to je marné někomu zkoušet vysvětlit, v čem je rozdíl. Stejně tak je zbytečné se bavit o tom, jak jsou do celé věci zapojeny USA. Ale pardon, na Ukrajině se vlastně zásadními zbraněmi nebojuje a US poradci tam nikdy nebyli... Opravdu sranda to bude teprve ve chvíli, až dojde trpělivost Číně a Rusku pomůže. To co mne ale zaráží nejvíc, je ten dvojí metr. Když někam vtrhnou USA, je to přece mírová mise.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tam nejde o anexi. A teď ještě tu o Karkulce :-)
O anexi prý nejde a tak si Putin nechal schválit anexi i těch území, která ani dneska neovládá. I tady byl před rokem článek z ruského tisku, co plánovali dělat s Ukrajinci za to, že se "odrodili", že měli zájem o západ a ne o Rusko. Ve slabších chvilkách diktátor rovnou prohlašuje, že ani nejsou národem. Moc se to od MeinKampfu neliší. Ale ty fakt vidíš jen to, co vidět chceš.
To, že se na Ukrajině už konečně bojuje se západními zbraněmi, je naprosto v pořádku. Proč by mělo Rusko mít výhodu v tom, že dlouhodobě už od sovětských časů hromadilo zbraně. Však oni sami je s radostí dodávali do Koreje, Vietnamu. Včetně letadel i s piloty.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Oni jde o to, které straně věříte dezinformace. Jak je něco moc, tak už dost přemýšlím, zda je to pravda. K vám se patrně informace od švýcarského odborníka, pracujícího pro vrchní velení NATO nedostaly. Já zrovna nedávno četl jeho už druhou analýzu. Ale vy si zůstaňte u bulváru.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Takže klasika. Mainstream nám lže, všichni nám lžou, ale na internetu lze nalézt pravdu. Nejčastěji na serverech sponzorovaných KGB :-)
A jestli je rozhodnutí ruské Dumy o anexi dezinformací, tak to je pak těžké...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Víš, co je fakt zajímavé? Jak rychle otočila ČT. Ještě před rokem 2014 točila na Ukrajině dokumenty o korupci, o obchodu s lidskými orgány. A pak najednou bylo na UK všechno v pořádku. Ne nebylo, jen to přestali ukazovat. Takže doporučuji zavzpomínat a nedělat ze sebe pitomce.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A zase úkrok bokem. Korupci nikdo nepopírá, větší je jen v Rusku. Ale válka je něco zcela jiného a neokecáš jí tím, že Rusko má snad nějaké větší právo válčit, protože je na Ukrajině korupce. I když Putler se i o tohle pokoušel. To bysme měli plné práva obsadit Čínu, Rusko i Afriku :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak se zeptám přímo, byla na Ukrajině od roku 2014 občanská válka nebo ne? Proč se o tom tak málo informovalo?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nebyla tam občanská válka. Krym natvrdo obsadily neoznačené jednotky a po jeho anexi se opět neoznačené jednotky přesunuly na Donbas. Občanská válka není o tom, že jednou ze stran jsou vojáci z jiné země, kteří následně donutí místní se k nim přidat. Na východě Ukrajiny před tímto vnějším zásahem nikdy neexistovala ani separatistická strana.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Právě že byla. Jenže tady se o tom nesmělo psát. Stejně tak jako cokoliv jiného, co by Ukrajinu ukázalo nějako jinak, než hodnou oběť. Putin moc dobře věděl, že válka Rusko poškodí na sankcích. Na východě Ukrajiny bylo hodně lidí hlásících se k Ruské národnosti na Krymu prakticky 100 %. Do té doby to nikomu nevadilo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ještě jednou. Občanskou válkou není to, když se země brání útoku vojáků jiné země maskovanému jen tím, že si útočník převlékl uniformy.
Vojáci, mluvící rusky a hlásící se k ruské národnosti, bojují na východě Ukrajiny i dnes - za Ukrajinu. Nebo chceš snad tvrdit, že západ Ukrajiny je schopen bojovat na frontě a ještě zpacifikoval třeba Charkov? To už bys lhal víc než Putler :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jaký západ Ukrajiny. Kdo mohl ten dávno utekl a teď bere štědré evropské dávky.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Takže tam vlastně nikdo nebojuje :-) Nějak se do těch blábolů zamotáváš.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Krom Ukrajinců dost žoldáci z celého světa. Ale to se obecně ví.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A důvodem k občanské válce jsou dvě odtržená území, na které patrně už někteří zapomněli. Takže technicky vzato ukrajinští Rusové v samozvaných republikách a ostatní Ukrajinci proti nim.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ta dvě odtržená území uspořádala ta svá pseudoreferenda pod ruskou taktovkou a se zelenými mužiky ve velení. Pročpak nepřipomeneš Girkina, vůdce separátu a ruského agenta, to nebyl žádný ukrajinský občan. Takže od začátku to byla skrytá válka Ruska proti Ukrajině, nikoliv občanská, jak se snažíš pořád podsouvat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé je, že tam byl mezinárodní dohled. I to, že Putin odmítl obě republiky uznat.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mezinárodní dohled tam nebyl. Putin je tehdy neuznal, protože ještě nebyl připraven válčit na celé Ukrajině, nechal si je jako záminku na později.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ukrajinsti Rusove temer na Ukrajine neexistuji... Existuji rusky mluvici Ukrajinci. Na Ukrajine je to podobne, jako v CR pred cca 170 lety za narodniho obrozeni. Cesi casto mluvili hlavne nemecky, ale byli to Cesi, ne Nemci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže Krym se nikdy za území Ukrajiny nebral. Patrně ani nevíte, za jaké podmínky byl Ukrajině dán v 60. letech. Moc bych se divil, kdyby to tady někdo věděl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Krym byl předán za časů SSSR. Co si soudruzi dohodli, je nezajímavé, protože SSSR se rozpadl a následnické státy mezi sebou podepsaly smlouvy o hranicích. Ruská v ní potvrdila hranici s Ukrajinou v hranicích svazových republik SSSR. Vše další je tedy porušením smlouvy.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé to je. Protože tehdy si z nějakého záhadného důvodu mysleli, že tam udělají židovský stát. A to byla podmínka, dokonce na to OSN a USA dali peníze. Ale po rozpadu sovětského svazu ta smlouva přestala platit, tudíž Ukrajina měla Krym vrátit. A mimochodem, kotví tam ruská černomořská flotila a to mohl být důvod k válce. Ale jak jsem psal jinde, mi se to stejně nedozvíme.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To jsou ale idiotské bláboly. Proč by po rozpadu SSSR měla ta smlouva přestat platit? To by mohla kompletně přestat platit ta o hranicích v Evropě a Královec může být zas německý, ne? Nebo měly přestat platit selektivně jen ty smlouvy, které se zrovna Rusku nehodily?
Židovský stát existoval už od roku 1947. Jmenuje se Izrael.... Takže nešíř trapné drby.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mohl bych ten rozhovor dohledat. Ale stejně by se na víc jak hodinové video tady nikdo nedíval. Na rozdíl od vás existují lidí, kteří historii sovětského svazu a nástupnických zemí opravdu rozumí.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Rozhovory můžeš dohledávat libovolné. Ale to nic nemění na tom, že Rusko porušilo smlouvu, kterou podepsalo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Napsal jsi to presne. CCCP si resi sve vlastni zajmy ve sve sfere vlivu. CR do te sfery vlivu nepochybne patri. Pokud ne fakticky, tak v myslich kremelskych figur.

Do nedavna bylo v CR tolik diplomatu CCCP, ze by to stacilo asi na pet statu takove velikosti. A co ruske Vary? Nebo vybuchujici sklady munice?

Nebo dva rusofilni presidenti, shodou okolnosti oba z Prognostaku, kde byl zamestnany jediny vychodni spion, ktery se prokrtkoval do CIA. Co podivne financovani vzniku "Babisova" imperia. Kdo je skutecnym vlastnikem klicovych agro-petro-firem? Kdyz vezmeme v uvahu jeho StB minulost...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vybuchující sklady munice Rusku nikdo neprokázal. Důkazy nejsou.
Babiš má komunistickou minulost mnohem menší než náš současný prezident.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"EU jde v autech stejným směrem jako Kuba."
"Takhle člověk dopadne, když místo svého rozumu, přejímá hnůj z dezinfo scény."

15 let - průměrné stáří vozového parku v ČR od statistiků je taky "dezinfo scéna"?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Depresivní na tom je, že tenhle trend stárnutí vozového parku je i v EU ekonomikách, které jsou o dost bohatší než ČR, protože tam mimojiné odtéká zisk z našich poboček. Pokud i němci, holanďani atd. začínají tolerovat starší vozy, tak my budem časem úplně v hajzlu. Sdílené koloběžky jsou v zimě naprd a na vesnici jsou naprd i v létě.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Depresivní to je proto, že auta už nejsou konstruována na takovou životnost jako dřív. Kamarádovi se ještě před lety podařilo koupit slavný MB řady E v kombi, to ještě byla auta, která dlouhé roky sloužila v Africe. Od té doby jsou to víc spotřební výrobky. A to že někdo kupuje auto i častěji než po deseti letech je spíš nutnost, bohužel.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to je přesně ono.
Jak píše Mirda, možná se to bude hodit. A já, doufám, uvidím, že ten hardware má skutečně mnohem větší potenciál, a není třeba dělat tak časté obměny.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé, ale pro nás vcelku nepodstatné.
Zajímavější mi přijde přijde článek od Intelu, v němž společnost navrhuje vypustit podporu pro 16 a 32-bitové aplikace. Dle diskuzí po článkem na TPU, jsou reakce věsměs takové, že moc tranzistorů tím Intel neušetří.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby tyhle legacy věci v x86 byly výrazný problém, který ji hendikepuje třeba proti ARMům, přišli by s tím dřív.
Nehodí se Iteluu prosadit nový standard, aby se tím pasoval do vůdčí role, kterou ztrácí? Taky by to mohlo pomoci marketingu, prodáváme sice dražší a méně efektivní procesory, ale narozdíl od AMD jsme je zbavili všech těch zastaralých věcí, co s sebou nesly určitě spoustu bezpečnostních problémů, no nekupte to. A dneska, to ještě nic není, neexistuje pro to software a tak, do budoucna, to teprve uvidíte potenciál téhle technologie! (na tu poslední věc má spíš copyright AMD).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenže AMD na to může přejít úplně stejně jako Intel aspoň podle licenční smlouvy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máte nějaké informace o vývoji v crosslicenci Intel - AMD? Už dlouho se o tom nepsalo.
Moje úvaha s tím počítá - jasně, že AMD bude moci přijít s tímtéž. Ale tímhle způsobem až po Intelu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Větší sranda by byla, kdyby na tom taky pracovali a přišli s tím první. Protože určitě ví, co se u Intelu děje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší moment na to, bylo uvedení x86-64.
Ale to AMD nebylo v pozici prosadit to.
Buďme rádi za to, že prošlo to, co prošlo.

Když se podívám z kolika tranzistorů byla poskládána 486, tak všechny tyhle 16 a 32 bit věci mohly být dávno v emulaci s HW podporou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V tu chvíli by to neprošlo, PC není Max, tady je zpětná kompatibilita důležitá. Ostatně stejnou strategii jede úspěšně i samotná IBM. Muselo se počkat, až ten SW sám vymizí a skutečně nikdo ty instrukce už reálně nebude potřebovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Doba uvedení x86-64 na to rozhodně vhodná nebyla. I dneska je spousta 32 bitového kódu, jen výkon už je takový, že to emulovat půjde.
Když se podíváš, z kolika tranzistorů je poskládána 486, tak je to nic i proti "e" jádru, takže úspora zcela nezajímavá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když, tak srovnání 486 a PentiaPro ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč Pentia Pro, tam žádný skok nebyl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z hlediska vnitřní architektury tak byl obrovský rozdíl. 486 byla spíš vylepšená 386 s integrovaným koprocesorem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To sice jo, ale pak jsi měl ještě Pentium.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ano, ale Pentium Pro bylo pro jiný segment trhu, protože pro spotřebitele už bylo Pentium MMX. A jejich spojením pak vzniklo Pentium 2. Právě Pentium Pro nejvíc kopírovalo vývoj RISC procesorů vnitřním superzřetězením. A k této situaci se hodí ještě něčím, bylo tak silně optimalizované pro běh 32 bit aplikací, že 16 bit na něm jely pomaleji.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

486 jsem uvedl schválně.
Je dost jednoduchá, aby mohla být přidána jako další "ALU"
486SX by možná byla ještě lepší, protože jednotky na FP výpočty už v hádře jsou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co vím, tak spousta těch legacy věcí je řešená nějakou "emulací" na úrovni procesoru. Ne, že bych tomu rozuměl, ale x86 mi přišla jako samý rovnák na ohýbák, tváří se jako CISC, ale vlastně je RISC s mikrokódem a dekodérem instrukcí na RISC, ale je to tak velký RISC, že je to vlastně spíš CISC. Ne, že by dělení na RISC a CISC v tomhle případě dávalo smysl; ale přijde mi, že to prostě lepili a lepili, až mezi tím, co to dělá, a jak se tváří, že něco dělá, není moc souvislostí :-)
Ale amatérsky jsem odhadnul, že ho to stojí třeba 10% výkonu. Nic, co by x86 vyřadilo ze soutěže.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

486 rozhodně ještě ne. To platilo až od Pentií u Intelu a K5 u AMD. U 486 by to ani nemělo smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale i tak je zajímavé, že i586 (Pentium) se do dnešní i9-13900K vejde na počet transistorů 8000-krát. Má ale alespoň stejným násobkem větší výkon?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby to fungovalo takto jednoduše... Ne takto lineárně to opravdu nejde. Už jen proto, že jak se zvyšují takty, tak jak vysílací tak přijímací strana sběrnic je mnohem složitější, to je jen malá část problému. Ani nevím, zda existuje software, který by tak rozdílné generace CPU dokázal změřit.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle mě taky zajímalo, a ne, nemá. Můžeme říct, že výkon procesoru je daný počtem tranzistorů a frekvencí. Dnešní Intely mají o 4 řády více tranzistorů, ale výkon bude vyšší třeba o dva řády.

Teoreticky by Intel mohl vzít 8 000 Pentií a nacpat je na jeden čip. Něco takového byl projekt Larabee. Ale tolik nevýkonných jader nikdo nepotřebuje. Spíše chcete jedno výkonné jádro, a zvyšovat singlethread výkon stojí prostě neúměrně moc tranzistorů. Dnešní Intel bude výkonnější třeba 100x, kde 10x je díky vyšší frekvenci a druhých 10x díky většímu jádru.
(pokud uděláte srovnání ve specifických úlohách, třeba v AES bude dnešní Ryzen možná 100 000x výkonnější než Pentium)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ale to navyšování jednojádrového výkonu se netýká jen Intelu a AMD. Je to věc úplně všech architektur, protože je jednodušší udělat paralelní výkon z řekněme 16. výkonných jader než z 64. se čtvrtinovým výkonem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vy musíte být za každou cenu v opozici, co?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To zas ne. Jen když mám co napsat nebo říct. A rád i souhlasím, když je s čím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Skoro jsi se trefil.
Podařilo se mi vyhrabat na disku prastarý prográmek TestCPU 0.96 (poslední verze z roku 2000 obsahuje v galerii P3 coppermine) vč. databáze výsledků testů Dhrystone, Whetstone, MIPS a MFLOPS. Můj Ryzen 3700X dosahuje následujících: 4650, 1732, 1978, 2536. Pro srovnání: Pentium 180 MHz: 55, 40, 50, 32
Takže rozdíl mezi výkony je cca 40-80-násobný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale jen jednojádrový, takže reálně 8x víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějaký osminásobek nehraje vůbec roli.
V případě třeba dekódování HEVC bude ten nový Intel rychlejší asi tak bambilionkrát. Co s týká AES-NI, tam Pentium udělá něco jako 1 MB/s. Ryzen asi 10 GB/s na každém jádře. Ale pokud pustíte SuperPi zkompilované pro to Pentium, ten rozdíl už nebude 10 000x, ale třeba jen právě padesátkrát.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

I v té době existovaly akcelerátory, DSP procesory apod. Já myslel, že tady porovnáváme výkon CPU a ne obvodů pro akceleraci HEVC a AES-NI.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud si pod běžnou prací na PC představíme i zpracování obrazu - statického ve velkém rozlišení a nebo videa a zvuku, tak tam se nové instrukce postaraly o možná větší nárůst výkonu než takt a počet jader a totéž komprese a šifrování. Nevím, jak moc z toho těží třeba prohlížení webu, ale komprimovaných obrázků je všude plno. Stačilo by tu samou stránku zobrazit vedle sebe na dvou či více počítačích se stejně drahým CPU (ve své době) koupených s odstupem 10-15 let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle téhle logiky (např. zpracování moderního videa jako ProRes) na pasivně chlazený base M1 v Airu nemá v x86 nic slabšího než Threadripper.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proto se benchmarky musí dělat komplexní... Já to uvedl jako příklad, kde je nárůst výkonu největší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dávám přednost benchmarkům odděleným: CPU, GPU-hry, GPU-výpočty, akcelerace videa (specificky určeno, co a jak akceleruje), ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. A podobně to i ten test dělal. I když to dělení tam bylo jiné. Zase umožnil srovnání i mezi generacemi a nebo jinými architekturami.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ten osminásobek byl braný tak, že ten test ještě více jader neuměl. A ten srovnávaný Ryzen je osmijádro... Ty výsledky ukázaly 40x až 80x větší výkon, ale jen v instrukcích, které byly používané v době toho testu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Marketingovo z toho vela nevyvaria, fakt ide iba o vypustenie podpory pre realny a 16- a 32-bitovy chraneny rezim a par dalsich drobnosti, ktore sa dnes uz realne aj tak nepouzivaju (napr. userspace pristup k I/O portom).

Navyse, Intel moze AMDcku bozkavat prsty na nohach, pretoze im x86tku pri vydani AMD64 dost vyrazne upratali. Neviem, co by sa stalo, keby z Itania ostal taky failure akym bol a AMDcko by neprislo s 64bitovym x86. V Inteli by vyvoj dalsej 64bitovej platformy asi zelenu nedostal a ak hej, trvalo by to dlho a asi by to bol dost hnoj. PowerPC v tej dobe este nebolo zdechle, takze kto vie...

Inac navrhovane zmeny su take, ze z pohladu aplikacneho SW a drvivej vacsiny kodu operacneho systemu je ta zmena neviditelna. Bude sa to tykat rannych fazi behu kodu UEFI. Trochu kodu opracnych systemov a svoje si uziju pisatelia hypervizorov, alebo virtualizacnych nastrojov, v ktorych ma behat archaicky curbes.

Dost sa ale bojim, ako to naimplementuju. Kedze je to Intel, cakam nejaku taku vymakanu vec, ako realny mod v 64 bitoch. Alebo nejaku inu zvrhlost :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Power PC nikdy neumřelo, jen se znovu spojilo s "velkým" Power, stalo se to v době, kdy se objevilo dvoujádrové PPC 970 (rok 2002), ke sloučení došlo u Power 4 a Power 5 už bylo vícevláknové. Ale i tak PPC neumřelo, pořád jsou pro sítě a další aplikace vyráběny i mnohojádrové varianty podobně jako MIPS.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co se týká Itania, to byla šílenost. Myslím, že v té době by se spíš do PC dostaly ořezané verze Alpha procesorů, než tohle... I ty PowerPC by měly větší šanci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Malinko jsem se do toho zamotal. PPC 970, i Power 4 byly dvoujádrové. Power 5 už uměl více vláken na jádro.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak to snad uvedeme trochu do reality ne?
1. Kommersant vymazali ze seznamu sankcí USA teprve 14.dubna 2023. Tj. má co splácet za službičku.
2. Centrální banka RF udělala vše pro to aby byl kurz rublu slabší. Tj. Import se prodražil.
3. Online si mohu objednat v ruském obchodě typu zelený mimozemšťan 159 druhů procesorů obou výrobců a to včetně serverových modelů.
4. Ty ruské procesory spotřebovává obranný průmysl.. Ne nějaký Ivan z vesnice s kadibudkou. A to ze stejného důvodu proč je momentálně konflikt mezi Čínou a Micronem.. Tj. bezpečnost pro kritické aplikace.
Cena je vysoká i proto, že se ty nákupy platí z rozpočtu, a v naprosto každé zemi si na státních zakázkách chce někdo líznout. Domů si tyhle procesory prostě nekoupíte, není důvod.
5. Jasně jsem troll, ale fakt se to co se v českých médiích občas publikuje nedá číst.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je cena pro koncové uživatele v rámci konfigurátoru, obranného průmyslu se to netýká.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Čili je to cena hypotetická. Nikdo v retailu si tyhle procesory nekoupí. Nemá k tomu důvod. A to dokonce ani patriotický, když je země používá v jiných sférách. Retail si prostě objedná procesor AMD nebo Intel v maloobchodě a do týdne ho má doma i v nějaké odlehlé gubernii.
To že procesory s ruskými či částečně ruskými návrhy zdraží je naprosto přirozená tržní věc. Je vyšší poptávka od speciálních klientů, kteří mají motivaci i peníze zaplatit prémiovou cenu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ok, jen mně nesedí ten název "obranný průmysl", nemyslel jste spíš útočný průmysl? :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslel, všechny války jsou vždy obranné z principu.. je třeba číst román 1984, demokracii bráníme v Afgánistánu, Lybii, Iráku, prostě kdekoli.. a Ministerstva se obvykle ze stejných důvodů nazývají Ministerstvy obrany..
Asi proto, že se říká nejlepší obrana je útok, ale to je asi na jiný server tahle debata ne? Tady se bavíme o procesorech. A ne o slovíčkách a ani ne gramatice, ta mi nikdy moc nešla.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jinak v kontextu románu 1984 vždy vítězíme a ústupy jsou hrdinské.. ještě tu knihu nezakázali?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V Sovětském svazu ji zakázali a v dnešním Rusku je to jízdenka na Sibiř, pokud bys poukázal na jistou podobnost s putlerovským Ruskem. Ale to ty bys neudělal, co, ty bys to hodil na imperialisty :-)
Tímhle dotazem mi připomínáš ten vtip z Reaganova období, kde se Rus s Američanem dohadují o svobodě slova v jejich zemích.
Američan říká, že klidně může přijít do Bílého domu a říct, že Reagan je mizerný prezident. No a Rus říká, tak to je u nás stejné, já taky můžu přijít do Kremlu a říct, že Reagan je mizerný prezident.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty seš neuvěřitelně zaseklej v minulosti. To je už na psychologa. Fóbie z jízdenky na Sibiř jako kdyby byl rok 1950. Jinak za Reagana byla svoboda slova v USA výrazně větší, dneska se tam běžně vyhazuje z práce za legální názor a ani se tím netají a veřejně k tomu vyzývají.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A opět v Americe zas bijete černochy. Tahle KGB taktika se propagandistickým trollům stále líbí.
Vzhledem k tomu, že v Rusku lze dostat 15 let za "pomluvu" armády, fakticky stačí i obrázek dítěte, jen naiva jako ty si může myslet, že jízdenka na Sibiř už opět není v kurzu.
Ostatně nejlepší odpovědí, která přesně popsala situaci v Rusku, byla na dotaz na to, co si myslíte o tom, že armáda vyklidila Cherson. Odpověď byla radši si nemyslím nic. Kdybych řekl, že je to správně, šel bych sedět za zpochybňování územní integrity Ruska. A když řeknu, že je to špatně, vystupuji proti ruské armádě, za což se taky posílá do basy. Russkij mir ve své plné kráse :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proto se taky pro jistotu demonstruje jen s bílým papírem :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jiříku, vystrč už tu hlavu z prdele. Mně je jedno jaká je demokracie v Rusku, protože úroveň demokracie v Rusku nijak nedokazuje zda je v USA skvělá demokracie nebo lobistickej woke-blm-green-war industry bordel mixnutej s fašismem. Takže si černochy nech od cesty.

"Brazílie je jen jednou z mnoha zemí latinské Ameriky, která po volbách otočila o 180°"
génius Jirka1

Seš prostě nevzdělaný a psychicky nemocný dement, tak to přiznej a začni se učit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pane Červíčku, jestliže chcete věřit pokřivené realitě a lžím, je to Vaše volba, ale nemusíte nikomu, kdo si zachoval zdravý rozum a kritické myšlení, nadávat do dementů. :-(

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Opět jen nekonkrétní útok bez argumentů. Pokřivené realitě věříte vy, proto si to ani neumíte pomocí argumentů obhájit a musíte pořád odvádět pozornost jinam.

Pokud někdo napíše o BRICS a Brazílii to co napsal a není schopen uznat hloupou chybu (dokonce dvě), tak kromě dementa je to narcis nebo něco podobného. Já bych tu chybu uznal - je to méně trapné než opak.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dementní blbé hovado. Co jiného než otočka o 180° je výměna pravicového Bolsonara za echt levičáckého Lulu da Silvu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

„Válka je mír, svoboda je otroctví, nevědomost je síla!“
-- Gorge Orwell - 1984

"Obranný průmysl" je teminus technicus aneb česky "odporný termit".

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby bohatství, ve smyslu osobního vlastnictví a přepychu, bylo rovnoměrně rozděleno, pak by se velká masa lidí, normálně otupených bídou, stala gramotnou a naučila by se myslet vlastní hlavou; a jakmile by lidé jednou dospěli až sem, uvědomili by si, dříve nebo později, že privilegovaná menšina neplní žádnou funkci, a svrhli by ji. Domyšleno do důsledků, hierarchická společnost může existovat jedině na základě bídy a nevědomosti.(z Knihy)
-- Gorge Orwell - 1984

K tomuhle citátu se hodí dodat:
Ideozločin nepřináší smrt: ideozločin JE smrt.
-- Gorge Orwell - 1984

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Říká obdivovatel šéfa ruské mafie Putina :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

„Válka je způsob, jak rozbít na kousky anebo vystřelit do stratosféry či potopit do hlubin moře hmotné statky, které by se jinak daly použít k dosažení nadměrného pohodlí mas a v důsledku toho nakonec i k jejich nadměrné inteligenci.“

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A tu válku začal kdo? No tvůj oblíbenec Putler!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fyzicky ano, politicky USA. Začali totiž jednat s Gruzií a Ukrajinou o vstupu do NATO. Přitom Putin jasně řekl, že to nikdy nedopustí. Toto je třetí vlna přibližování NATO k Ruským hranicím, blíž už to nejde. Vy to asi nevíte, ale kdysi bylo něco jako Kubánská krize. Ale Kuba není k USA tak blízko. Tehdy byli politici USA opravdu vystrašení. Někdo si tu hraje s ohněm.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Když už hraješ na dojmy, tak si tu kubánskou krizi nastuduj. Základnu tam měli rusáci ještě v roce 2000, než na ní Puťka přestal mít prachy. Krize ale vypukla, když tam začal Chruščov posílat jaderné zbraně. Tahal někdo jaderné zbraně na Ukrajinu? Ne, ani v NATO nebyla. Takže okecáváš nesmyslným argumentem. Problém členství Ukrajiny v NATO není v ohrožení Ruska, ale ohrožení Putinova plánu na restauraci imperiálního Ruska v hranicích SSSR.
Putin si může prohlašovat, co chce, ale nemá co kecat do situace v okolních zemích. Nejsou to jeho kolonie, nemá pro to oporu v mezinárodním právu. Jestli mu takové právo přiznáváš, pak podporuješ omezenou suverenitu určité skupiny zemí. A jen bych připomněl, že jsme do této skupiny taky patřili a že vyděrač Lavrov chtěl situaci řešit tak, že by se NATO vrátilo před rok 1997. Co by to znamenalo pro nás, je každému jasné.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zase někdo, kdo dělá závěry na základě části jednoho proslovu. On sice řekl, že lituj rozpadu SSSR, ale taky to že je šílenství se snažit o jeho obnovu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

On se o jeho obnovu ale zcela nepokrytě snaží, čili to šílenství realizuje. Pokud je možné, že ve státní televizi, tedy se souhlasem vlády, vystupují takoví idioti jako Solovjov, který vyhrožuje jádrem každému, zjevně v tom státě něco není v pořádku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nesnaží. To by vypadalo úplně jinak.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To, že si něco nadefinuješ, neznamená, že to tak je.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stejně tak když si něco vymyslíte.

Netroufám si odhadovat, kam Putin smětuje, do hlavy mu nevidím. Ale budovat zpět Sovětský svaz je nesmysl, a Putin není hlupák. Spíš to vypadá, že chtěl obnovit slávu velkého Ruska, a to se mu s Ukrajinou moc nepovedlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, obnovit ruské impérium v hranicích SSSR. Když se řekne vrátit zpět SSSR, znamená to pro Putina jeho území a vliv, ne komunisty. O těch si totiž myslí, že byli slabí a selhali, byť byl jedním z nich.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono asi není snadné odcházet z takového postu nic nezanechat.

Před pár lety jsem kvůli něčemu studoval, jak vypadalo britské impérium na začátku 20. století, a nestačil jsem se divit. Vypisoval jsem si seznam ovládaných území (z nichž "Indie" je jedno), a skončil jsem u dvou stran. Oni fakt měli půlku planety. Dneska z toho zbyl zlomek, v podstatě jen ten ostrov nad Evropou.
Většiny toho území se za svého života vzdala Alžběta. Alžběta odcházela jako panovník, který převzal polovinu planety, a svým následníkům předává... jeden ostrůvek. Odhodlat se udělat něco takového, a udělat to dobře, to není jen tak. Ušetřila tím spoustu krve. A současně si zachovala jakési partnerství Commonwealth.
Dokážete si představit, jaké to je? Všichni se chtějí stát králem, mít ten hrad, rozkazovat, vládnout, mít moc. A když se vám to povede, pobíhají kolem vás patolízalové a pochlebují vám, všichni se vám klaní. A když cítíte, že se blíží konec vaší vlády, a chcete po sobě teda něco zanechat, aby se na vás nezapomnělo, tak je docela průšvih, když se to nedaří. Putin je z tohohle pohledu dost v koutě.
Nevím toho o Alžbětě moc, jak se k tomu stavěla, ani jak to dělení vlastně probíhalo. Ale musela to mít v hlavě jasně vyřešené (byť třeba jako důsledek toho procesu), protože byť vládla dlouho, šlo třeba o sto kolonií. Myslím, že právě to, jak Alžběta pracovala se svým egem, je důvod, proč jí i ten Putin vzdal hold.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Putin se do kouta postavil sám. Rozpad impéria proběhl už za Gorbačova, na kterého klidně může házet vinu, Putin se nemusí vzdávat ani kousku toho, k čemu jako vládce přišel. On naopak chce krást cizí území a chystal se na to hned od svého nástupu. Mohl zanechat prosperující stát, ceny surovin mu nahrávaly. Ale on šel typicky ruskou cestou - je jedno, že budou žrát trávu, hlavně že zvětší Rusko.
Takže je ve zcela jiném postavení než Alžběta. Která mimochodem vládla symbolicky, ty skutečné problémy řešili premiéři od Churchila dál.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hezké, že víte, kdo za co může. Problém ale je, že to je situace, se kterou pracujeme. Pokud budete Putina hnát dál do kouta, může vyrazit na zoufalý útok. I pro Putina je tohle nepříjemná situace, zvlášť ve chvíli, kdy je tak izolovaný. A je úplně jedno, kdo za co může, co si způsobil sám. Taková je realita.

Při vyjednávání často taky musíte druhé straně pomoci, aby mohla rozumně jednat. Protože jinak bude jednat pod tlakem, špatně se s ní na něčem domluvíte, a když ji někam dotlačíte, tak vám to pak nedodrží. To nechcete. Takový je stav věci.
Troufám si tedy tvrdit, že je hodně pravděpodobné, že právě tohle jednáním s Putinem brání, a pokud chceme, aby to jednání probíhalo a mohlo nějak dopadnout, hodně si pomůžeme, když pomůžeme Putinovi z tohohle duševního kouta.
Nebo ho taky můžete prostě zabít, ale tím Rusy fakt naštvete. Možná ho nemají rádi, ale je jejich. To by bylo možná ještě horší než kousající Putin. Jestli ho někdo může zabít, musí to být Rus, a smířit se pak se svým osudem.

To, že si to Putin způsobil sám, snad vidí všichni, to snad netřeba psát. Podobně jako že ve válce umírají lidé nebo tak.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hezky napsané. Někdo to vidí reálně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je tam jedna podstatná chyba. Vladimára Vladimíroviče Putina má národ rád.
Do Izraele zdrhají pouze liberální zpěvačky a prostitutky /ti/. Ale ten národ.. to si nemalujte, ten svého prezidenta podpoří. On je mistře Sinuhet Jíří takovýk všeznále,co všechno viděl, všude byl všechno zná.. Jsem si vzpoměl na Ondřeje Sekoru..tam byl taky jeden..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S tím já ale naprosto souhlasím, že Putina má národ rád. Jenom přidávám, že i ti, co ho rádi nemají, si jeho smrt vezmou osobně. Proto je dost ošemetné ho zabít.
Sinuheta onálepkujte, jak chcete. Dokud máte argumenty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Koukám, ty bys asi vyjednával i s Hitlerem. Jakpak tu nepříjemnou situaci, kam se Putin dostal, chceš zlepšit? Tím, že mu nabídneš kus Ukrajiny přesně ve stylu o nás bez nás? A zastavila někdy taková nabídka agresora?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Jakpak tu nepříjemnou situaci, kam se Putin dostal, chceš zlepšit? "
To mám jako tady teď vymyslet něco, na čem (doufám) pracují ti nejlepší vyjednavači ve vesmíru?

Taková věc v jednání pomůže, a to nijak nesouvisí s tím, jestli jste na mě koukal, když jsem jednal s Hitlerem. Z Putina spravedlnost nikdy nedostanete, škodu nikdy nenahradí; jestli se vám chce mstít, tak se mstěte. Ale v té válce umírají lidi, klidně Putinovi vykouřím, jestli to tu válku zastaví. I když si to vůbec, ale vůbec nezaslouží! Vyberte si, jestli je cílem pomstít se Putinovi nebo zachránit lidi. O nabízení území jsem nikde nepsal, to jste si vymyslel. Proč diskutujete tak, že o mě nejdřív něco předpokládáte a vzápětí s tím nesouhlasíte? Naopak jsem psal, že menší řešení, než hranice před únorem 22, nepřichází v úvahu. Ale o tom já nerozhoduji, to si musí rozhodnout Ukrajinci.

I přes to, že jste mě sledoval, když jsem asi vyjednával s Hitlerem, si myslím, že takový přístup v tom jednání hodně pomůže. A jestli jednají vyjednavači, a ne egocentrici, jak je v případě států zvykem, tak s tím už dávno pracují.

Jak je i na diskuzi s vámi vidět, ta problematika je zarušená palbou fanatiků. Je hrozně těžké pohybovat se v té situaci bez emocí. Asi dokážu akceptovat váš vztek, a jsem proto i rád, že to nejste vy, kdo s Putinem vyjednává. Protože když někdo používá tak silná slova, měl by být schopen i jednat, a co jste dělal, když Putin zabral Krym? Jak velkou hubu jste měl, a k čemu to bylo?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Putin mohl mít Krym a východ Ukrajiny, kdyby neměl moc velký voči. Teď už mu je Západ nedá, ať řvou chcimírovci sebevíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože s Putinem se jednalo až do poslední chvíle. Makronovalo se, Putin lhal, že nezaútočí a vojska už měla rozkaz. Jak chceš s takovým magorem jednat a co mu dáš, aby s tebou jednat chtěl? Budeš mu věřit? Jak zajistíš, aby to následně dodržel?
Ty tvrdíš, že lze jednat s bláznem, já si to nemyslím. Jen ohradit a čekat, až bude po něm, neschopní Rusové se na nic nezmůžou a na puč už je dost pozdě. A nepodsouvej ostatním nějaké fanatiky. To, že situaci spousta lidí vidí jinak než ty, z nich fakt nedělá fanatiky, mnohem spíš realisty. Ty seš totiž chcimír. Ty voláš po míru, ale nemáš absolutně žádný program, jak k němu dospět. Tak jen opakuješ prázdnou mantru jednat, jednat. Ale Rusko jednat nehce, pokud to nebude jednání o ukrajinské kapitulaci.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky za nálepku. Vedle mě onálepkovali ruským švábem. Jeden si nevybere. Každopádně nenabízím řešení, to opravdu ne. A kdybych ho měl, nevypisoval bych ho do diskuze v diitu.

Považuji vás za fanatika. Ne vás jako člověka, je mi prd do toho, kdo jste, ale projevujete se tak. A není to proto, že se mnou nesouhlasíte, za to jsem spíš rád. Ale u lidí, co smysluplně argumentují, jinak ta diskuze moc smysl nedává.

Co jsem psal o tom, že by mohl být dobrý nápad postarat se o Putinovu pohodu při jednání, už jsem si přečetl několik argumentů proti:
- Nezaslouží si to, protože si to zavinil sám
- Koukal jste na mě, jak bych vyjednával s Hitlerm (jsem rád, že jsem nejednal, protože s Hitlerem jednali páni vyjednavači, a projeli to na celé čáře, mimo jiné při tom obětovali nás).
- Nejde to, protože jako první řešení vás napadlo obětovat území (váš nápad), a to je nepřijatelné. Příkladný argumentační faul.
- Nezaslouží si to, protože se s ním jednalo do poslední chvíle, a je podle vás blázen, a nejde to s ním

Vyjednává se i s mnohem většími blázny než je Putin. Máte dvě možnosti, jednat nebo vyjednávat. A když nejednáte, jakože my nejednáme, tak nedává smysl nevyjednávat. Alibisticky se na Ukrajinu dodávají zbraně v množství menším než dostatečném, a jen se ten konflikt protahuje. Myslím, že těm lidem u fronty může být úplně jedno, kdo co zavinil. Odnáší to oni. Odnáší to i běžní Rusové. Odnášíme to my. Když se podíváte ne na domnělé příčiny, ale když se podíváte, kdo z války profituje, a kdo na ni doplácí, uvidíte úplně jiný obrázek. Číňan si musí mnout ruce, nejen že to Putin zkusil za něj, ale ještě na tom vydělává. USA na tom taky úplně neztrácí. A nemusím si vymýšlet konspirace, abych tušil, že tyhle dvě mocnosti nemají úplně zájem tu válku rychle ukončit. Trápí je to asi tolik, jako nás genocida Ujgurů. Ta je pro nás taky vlastně výhodná, jak tu Ladis psal.
Jestli to ze mě dělá chcimíra, to fakt netuším. Nesnáším tohle nálepkování lidí.

Ale nemá smysl s tím ztrácet zase tolik času. Naše možnosti to změnit jsou velmi omezené. Pokud bych se náhodou nachomýtnul k jedná s Putinem o Ukrajině, tak mu to vykouření nabídnu. Alespoň by se to jednání dostalo mimo zavedené koleje, což by pro mě, který takové jednání nikdy nevedl, byla výhoda. Pokud bych takové jednání měl ale vést, musel bych najít něco, co mu nabídnout. Putin není v situaci, aby potřeboval přistoupit na mír.
Třeba Izrael má perfektní argumenty. Ten vyjednává, ale když vyjednávání selže, neváhá jednat. Dotyčný umře, protože ho sejme neznámý dron na kilometr daleko, a Izrael to okomentuje tak, že se samozřejmě nemůže vyjádřit k tomu, jestli je to jeho práce; ale snažili se s ním jednat, a nepovedlo se. Každého života je samozřejmě škoda.
Izrael může vyjednávat silou, protože ji reálně používá. Ten, kdo jako největší hrozbu dokáže použít konec odběru plynu, moc dojem neudělá. Fakt nevím, jak to chcete vyřešit, když Ukrajina dostává jen tolik zbraní, aby se zvládala bránit. A už je to rok a čtvrt. Kdyby jí chtěl někdo opravdu pomoct, za ten rok a čtvrt by ty zbraně vyrobit a dodat dokázal. Ale třeba v archivu technického muzea objevíme tanky z první světové, ty taky nepotřebujeme.
Jo, to bych asi udělal. Šel bych se zeptat na řešení do Izraele. Pro ně je ta válka taky osina v zadku, jak si ve své situaci nemohou dovolit přidělávat si další nepřátele, a tady se musí postavit na nějakou stranu. Věřím, že Izrael by rád dodal své vyjednavače a analytiky, pokud by v tom viděl šanci na řešení. Samozřejmě by to nebylo zadarmo, je to Izrael. Takže jestli chcete moje řešení, zkusil bych zvednout telefon a zavolat o pomoc do Tel Avivu. Klidně je oficiálně vtáhnout do toho jednání jako mediátora, odmítnout to veřejně nemůžou. A pak by se vidělo. Věřím, že Izraelci jsou si vědomi, že musí něco nabídnout, a taky dovedou respektovat podmínku zachování území. A jako bonus jsou pro ně taková jednání s šílenci na denním pořádku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> Trápí je to asi tolik, jako nás genocida Ujgurů. Ta je pro nás taky vlastně výhodná, jak tu Ladis psal.

Kde? Ty už máš dost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jednat ale nechce ani Zelensky. Protože má dojem, že bojem může získat víc. Ani jedna strana nechce odejít s pocit, že prohráli, nebo že museli přistoupit na nevýhodný kompromis. Takže chtějí bojem získat lepší pozici k vyjednávání. Reálně jde o to, která strana se dřív vyčerpá.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

O čem taky má jednat? To jim má nabízet své území? Aby pak agresor chtěl další? Ukrajina byla napadena, ruské požadavky jsou nehorázné a ještě založené na lžích.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A já myslel , že na komunistu a agenta má monopol jen prezident Pavel.. A hele ono jich bylo asi víc..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Včetně tebe :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kuba je k USA blizko. A na Kube byly rakety CCCP s jadernymi hlavicemi. No ale ani tak USA Kubu tehdy nenapadly. Vyjednaly, at si CCCP sve cajky stahne domu.

Ukrajina nebyla v NATO ani tam nebyly zbrane NATO, natoz pak jaderne. Na druhou stranu na Ukrajine byla ruska vojenska zakladna....

Ja tedy fakt podobnost s kubanskou krizi nevidim zadnou....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jenže kdyby do NATO vstoupila, mohli by tam být. Stejně jako byly v Německu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Takže Putin válčí kvůli kdyby.... Mimochodem rozmístění strategických jaderných zbraní bylo omezeno mnoha smlouvami, které Putin postupně vypověděl nebo nechal vyprchat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Milánku nelži tady zase, vypověděli je USA.. To mě fakt baví.
Ty musíš mít nos jako Pinokio... ne ten z Vašeho parlamentu, ale ten opravdovej dřevěnej..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jirik je takovy nas cesky Goebels, 100xopakovana lez se stava pravdou...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nelži rusáčku. Naposledy Putler vypověděl smlouvu o konvenčních zbraních v Evropě, porušoval ji už roky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja tedy fakt podobnost s kubanskou krizi nevidim zadnou....
mno jak myslis, ale USA musela z Turecka stahnout sve jaderne rakety, aby CCCP odstranil jadro z Kuby...
a az tento konflikt skonci, tak z nej vyjde posilena RF, Cina, Indie, zkratka BRICS...
a ted to hlavni, RF uz od roku 2007 se snazila se "zapadem" jednat, ale zapad byl jaksi hluchy a jednat nechtel a tak mame to, co muselo prijit...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

RF se nasnažila jednat, RF se snažila znemožnit samostatnou zahraniční politiku bývalých států SSSR.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To možná do doby vstupu do NATO, pak už těžko.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, západ byl hluchý. Protože v USA si pořád myslí, že nejlepší co můžou dělat, je vyvíjet na Rusko tlak.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ty na Kubu se teprve vezly, zatímco v Turecku už byly... Ale asi nepodstatný detail že?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To jste si popletl.. Ruské hlavice byly pouze na cestě, zatímco Ty americké už byly v Turecku. Jo a nešlo ani tak o samotné hlavice jako rakety.. Ale to je asi mimo rozlišení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak predpokladam, ze znalci historie to vedi...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ukrajina už nějaký čas vykřikovala, že bude v NATO a Biden tomu nasadil korunu, když to potvrdil.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A v čem je problém, trollíno. Rusko snad má právo ostatním diktovat, kdo bude čeho členem?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To bylo z románu 1984... V té době se ještě Vladimír Vladimírovič ještě nenarodil..
Tohle mne baví..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně se líbí, jak tady někteří stále situaci nechápou a stále se těší, jak to Rusko konečně už zkrachuje a ono pořád nic. Nakonec zkrachuje EU dřív než Rusko.

Nejsem žádný Putinovec, ale pro člověka uvažujícího hlavou, není složité situaci pochopit:
když má někdo hovno (Rusko) a půjde to s ním do kopru, bude mít pořád hovno. Tudíž to lidi nějak dají, jsou na to zvyklí.
Když jsou jinde (EU) lidé docela bohatí a léta si užívali díky levným ruským zdrojům a najednou taky hovno, budou situaci nést podstatně hůř.
Prostě chlapi obyčejná FYZIKA: s čím větší výšky padáte, tím víc to bolí!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A můžeš mi říct, co bude důvodem toho krachu? Svět se bez Sovětského svazu dobře obešel 70 let, obchod byl minimální, tak proč by se neobešel dál, když se Rus už zase zbláznil? Prosperita Evropy nikdy nestála jen na ruských zdrojích, jak se snažíš podsunout.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby zkrachovalo, poznáme to jen na některých surovinách. Problém současné situace je v něčem jiném. Rusko se cítí tlačené do kouta. A kdyby ten tlak byl ještě větší, nikdo neví, co by se mohlo s celým světem stát. Pořád je jaderná supervelmoc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, Rusko si pěstuje jakýsi spasitelský komplex (založený na lži už stovky let) a někdy má myšlení jako Islámský stát - bez nás svět nemůže existovat. Jenže jak už to tak bývá, realita je jinde. Do kouta se zatlačil Putin sám a konec Putina není vůbec koncem Ruska. Ovšem to diktátoři nechápou. Řešením ale není přebírat myšlení diktátora, blázna je potřeba izolovat, ne bláznit s ním.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé, USA se do světových dějin i vnitřních událostí různých zemí tlačí daleko víc. Jen ty důvody v minulosti byly jiné než teď. Jen tak mimochodem, schválili už navýšení úvěrového rámce, nebo se řítí ke krachu?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kdy naposledy USA anektovaly nějakou zem? Dávno před 1. světovou, tedy v dobách, kdy válka byla pokračováním politiky jinými způsoby.
Nedělej, že Rusko nebo SSSR nezasahovalo v mnoha zemích. Ale takováto otevřená agrese s cílem obsadit cizí území, je zcela mimo měřítko.
Úvěrový rámec je politická záležitost a moc dobře to víš. Mimochodem standardní úkrok podle vzorce "V USA zase bijete černochy".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Když někam vlítnou americké jednotky je to co? Nevidím v tom totiž rozdíl, taky se tam střílí a umítají nevinní. Mě by jen zajímalo jaké další důkazy než to že Ukrajinci malují na přivezenou techniku kříže, ještě lidé potřebují, aby se jim rozsvítilo, co se tam opravdu děje. Už i naše země to s Ukrajinou musela řešit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vlítli někam s cílem to tam trvale obsadit, udělat z toho další stát USA? Ne, tak to nesrovnávej. Rusáci taky byli v Afghánu, Nikaragui, spoustě afrických států a pak samozřejmě u nás ve východní Evropě.
Co si malujou Ukrajinci na zbraně je mi zcela jedno. Tuhle trapnou propagandu o fašistech šířenou skutečnými fašisty z Ruska ti už fakt nikdo normální žrát nebude.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to nevíš, tak Ukrajinci byli nejvíc nacističtí spojenci Němců za druhé světové. Jinak pro ty co to stále neví a pletou si to, fašismus vznikl v Itálii a nacismus se sice rozšířil v Německu, ale vznikl v Rakousku. Protože rakušáci byli za výsledek 1. světové naštvaní ještě víc než Němci.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ukrajinci měli Němce jen za účelové spojence a to hlavně proto, co tam Stalin napáchal ve 20.-30. letech. Ze začátku nikdo nečekal, že by Hitler mohl být horší.
A ne, nacismus vznikl v Německu, konkrétně nejdřív v Mnichově. To, že byl Hitler z Rakouska, na tom nic nemění, už za 1. světové to byl německý občan a voják.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý tak jo, když myslíte. Možná by stálo za to se podívat na původ nacistických špiček, divili by jste se, kolik z nich byli rakušáci. Nebo co se v Rakousku už před anšlusem dělo. Jenže toto vše bylo odtajněno až nedávno, nemluvilo se o tom. Logicky, Rakousko na to není hrdé. Ostatně i Švýcarsko spolupracovalo daleko víc, než se obecně ví.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

takže opět "tajná odhalení" naprosto nesouvisející s tématem.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No pokud tématem je obviňování Ruska s kde čeho... Téměř dekáda mediální masírky udělá hodně.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jo, maluji krize. Mnoho jejich instituci ma ve znaku/logu kriz. Nektere se vzdalene podobaji tem nacistickym, ale vzdalene..... Neznali to mohou zamenit za ten nacisticky.

Ale je to jako s peticipou hvezdou, da se nakreslit vice zpusoby, ale jen jeden odpovida te komunisticke. Neni nezajimave, ze ta komunisticka hvezda, jako by z oka vypadla "murim noham" na zahaneni carodejnic.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tam nešlo o hákový kříž, ale o znak německé armády. To je dost rozdíl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zajímalo by mě, jak ten konec Putina proběhne.

Určitě to nebude atentát ze zahraničí, to by byl obrovský průšvih. Těžko říct, jestli ho zvládne svrhnout někdo zevnitř. Aby nám Putin nefungoval v tomhle postu ještě třeba 20 let...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč průšvih? Když si USA mimo jiné dovolili zabít íránského generála a spolu s ním nevinné írácké občany, tak Putina by klidně taky zabili. Při obraně "řádu založeného na pravidlech" je povolené úplně všecko - to je NATO-americké pojetí morálky. Faleš a přetvářka jako když Clintonová lezla do zadku Kadáfímu a pak se radovala nad jeho smrtí. Světoví politici tohle chování sledují a pak už logicky nemají o USA moc ideálů.

Jinak Putin patří mezi ruskými politiky spíše k těm umírněnějším, což se naše mééédia snaží zatajovat a moc o tom nepíší. Nevím proč, asi aby udrželi protiruské nálady.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ale USA vyhovuje tu válku protahovat. Aby Rusko co nejvíc oslabili.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

v soucasne dobe to vyhovuje mnohem vice RF nez USA a nejvice ztraci EU...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím, že protahováním války ztrácí Rusko víc než EU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Schválně kolik z vás si dá tu práci a podívá se, kde sídlí vlastníci největšího počtu zbrojovek a muniček, které dodávají na Ukrajinu, když jsme tedy u toho, kdo vydělává. Protože taková věc není na první pohled moc patrná.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč bych si dával práci, kdo na válce vydělává, ve vláknu, kde řešíme, kdo na ní víc prodělává?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Protože to souvisí. Proč se říká, že Ukrajina je pro USA další zástupná válka? Chtějí oslabit Rusko, ale nechtějí to dělat přímo. Ukrajina má prostě v tomto smůlu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rusko se oslabovalo samo už předtím, viz brain drain.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Viz oblíbenec Západu Jelcin.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Řekl jste to velmi dobře, "Putin patří mezi ruskými politiky k těm umírněnějším..." To je pravda a i dle západních analytiků musel čelit vnitřnímu tlaku ohledně Ukrajiny, to že byl podveden smlouvou ohledně samostatnosti jihovýchodních oblastí mu mohlo zlámat vaz. Pokud by byl odstraněn jeho post převezme ten s nejostřejšími lokty a toho se na západě dost bojí, protože tam kde bylo doposud jen vyhrožováno by mohly nastoupit činy.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Rusko by mělo zvážit, zda se nevzdat Bilgorodu, Kursku a Bryansku výměnou za mír. Partyzáni tam uspořádají referenda.
Rusáci by se měli vyhnout další eskalaci a Putin by neměl překročit červenou linii.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Má smysl něco vysvětlovat fanatikovi?

Já nikde nepsal, že EU zkrachuje kvůli Rusku. EU zkrachuje hlavně kvůli EU - socialismus, přerozdělování, dotace, ekoterorismus.
Ale teda konkrétně když jsme u té ekologie, tak například automobilismus. Ikdyž i to je sporné, protože pro vás zelené mozky je auto něco jako ďábel, ale pro nás ostatní je to velmi užitečný pomocník a i životní úroveň bereme tak, jestli máme na auto.
EU chce auta na spalovací motory zlikvidovat kvůli ekologii, já to nerozporuju, ale EU protlačuje elektromobily na baterky a přitom v EU není tolik elektrické energie, aby aspoň třetina obyvatel mohla mít elektroauto. Varianta je vodíkový pohon elektromobilu, ale levný vodík má Rusko. Takže zjevně EU bude bez vodíku, bez elektráren, bez elektroaut a lidem se sníží životní úroveň a je dost pravděpodobné, že se nám tu sníží životní úroveň o víc procent než lidem v Rusku.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A zase cpeš Rusko někam, kde nemá co dělat. Ano, EU blbne, s jejími zelenými kravinami nesouhlasím, ale to je zcela mimo téma. A ne, žádný levný vodík z Ruska není. To je vodík vyráběný z plynu, čili z fosilu, na něm nic zeleného není.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To ekošílenství je kapitola sama pro sebe. Vše bude dražší, ale bez skutečně účinných změn na celém světě, je to jen drahé.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ako dlho ešte bude musieť trvať vojna na Ukrajine, aby sa tieto ruské propagandistické sračky prestali šíriť ? Veď tomu už môže veriť len úplný magor.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Takže propagandu má jen Rusko a Ukrajina nic. Já jen, že propagandu měly vždy všechny válčící strany, vždy to tak bylo.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Takže chceš říct že mezi propagandou spojenců a nacistického Německa taky nebyl rozdíl :-) Vždyť ono to Německo třeba mělo i v něčem pravdu (ano, když objevilo Katyň :-) )

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Spojenců Německa bylo hodně a důvody byly různé. Itálie, Rakousko, Finsko, Švédsko, Maďarsko, Slovensko, Rumunsko, část Jugoslávie. Skrytě Švýcarsko a možná jsem někoho zapomněl. Fandy měl Nacismus i v Británii. Jenže jen jedna konkrétní skupina z jedné konkrétní země vydržela aktivní až do poloviny 50. let. Nejvíc škodila v Polsku, méně na Slovensku a trochu i na jižní Moravě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vydržela aktivní v boji proti Stalinovi, ne jako skupina podporující nacismus. Ale to ty podle sovětské propagandy nerozlišuješ.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Banderovci bojovali hlavně za vlastní kapsu po válce. Špičky této skupiny byly patrně jediné, ta které vyslali tajné agenty jak Německo tak sovětský svaz.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nikoliv. Bandarovci, at uz to byl kdokoliv po valce, tak jim slo hlavne o preziti. Po roce 1945 byl nejaky "boj proti Stalinovy" davno pase. Mozna ze existovala nekde nejaka osamocena skupina nekde, ktera mozna chvili nekde neco sabotovala. Tohle ale bylo spis nekde v pobalti, pokud vubec. V tehdejsim Sovetskem svazu by tzv "bandarovce" automaticky zastrelili, pokud je chytili. Proto se znazili dostat na zapad.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

vsak ano, to byla ale vicemene vyjimka, ktera je tam popisovana v casti "po valce". Potom uz se snazili prejit uzemi na Zapad..
Ono je i otazka, jestli to treba v Polsku delali z "politickych" duvodu a nebo jednoduse z toho, ze na danem uzemi byli schopni nejak existovat. Vetsinou je vsude cekala kulka, pokud je chytili, takze od toho se podle mne odvijel viemene i zbytek.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé, že jiné vyjímky nebyly.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak hlavně že to rozlišovali ty české ženy a děti upálené ve stodolách Banderovci během Volyňského masakru. O tisících poláků ani nemluvě.
Děláš tady z toho politickej sloupek a lžeš jako když v ČT tiskne.
Naštěstí většina lidí mlčí /tradičně/, ale nežere ti to fialovej svazáku. Jenom hnědě znečištěné diskuse.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hnědá, fialová. Jdi se s tím léčit.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Když u nás máme na hnědou jen pana Doktora s Kuvaldou..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vynechal jsi toho hlavniho spojence. A to CCCP. CCCP Nemecko vyzbrojilo a rozdelili si spolu Evropu. Kdo vi, jak by vse dopadlo, kdyby Hitlerovi nejeblo a nenapadnul CCCP.... To uz by se v CR mluvilo asi jen rusky...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hitler měl od začátku v úmyslu SSSR napadnout, chybu udělal s Británií. Evidentně neznáte historii.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

On i ji zná dobře, aby se jí vyhnul, mimochodem, nejspíš ten nick není jedna osoba. Trousí tedy po diskusích pernamentně. Kdy se asi zabývá nějakou užitečnou prací? Nebo že by tohle byla ta práce?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdíš ty, který se zde zásadně vyskytuje při každé příležitosti, kdy je potřeba přidat nějakou prorusáckou hovadinu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já sem chodím výhradně za Tebou, asi jsem se zamiloval.. a na to nezapomeneš. Máš tak rád Sibiř a to se mi libí. nechceš poslat pozvánku?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

diky Mnichovu a nasledne okupaci CR byla nejvetsim spojencem Hitlera Anglie s Francii...
bez napr. tanku LT35/38 by nemel panzerwageny na Francii a hodne by mu chybely i pri napadeni Polska..., panzerwageny III/IV mel tak akorat na vetsi prehlidku a o typu I/II nema ani vyznam mluvit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nešlo jen o tanky, ty byly jen slavné. Taky dělostřelecké zbraně včetně protitankových. A všechny ruční zbraně, především pušky, lehké a těžké kulomety tj. vzory 26 a 37 i velkorážové 15 mm. Plus konstruktéři a inženýři, kteří pak pro Německo museli pracovat. Při roky před válkou jsme byli největší exportér pušek a kulometů na planetě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No vidíš. A dneska bys taky vyměnil mír za území. Jak v Mnichově.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepamatuji, že bych navrhoval nějaké řešení. V tuto chvíli žádné vidět není, protože ani jedna strana nehodlá ustoupit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tvrdils, že se s Putinem má jednat. Zabrání území je jeho podmínkou jednání...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To jsem nikde nenapsal, a to jsem si vše zpětně prošel... Nejblíž tématu jsem napsal:

"Jednat ale nechce ani Zelensky. Protože má dojem, že bojem může získat víc. Ani jedna strana nechce odejít s pocit, že prohráli, nebo že museli přistoupit na nevýhodný kompromis. Takže chtějí bojem získat lepší pozici k vyjednávání. Reálně jde o to, která strana se dřív vyčerpá."

A ještě jsem jinde v diskusi přidal, že USA vyhovuje tu válku protahovat. Tak použijte logiku a spojte si to dohromady. Teď není čas na jednání, Bohužel. Jedna ze stran musí výrazně ztratit, pak bude chtít jednat. V tuto chvíli nikdo nemůže vědět, kdo to bude.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Máš pravdu, jednat za každou cenu, i kdyby ho měl Putinovi vykouřit, tady chtěl někdo jiný... Ale asi z něj mírotvůrce nebude, Putin je podle starého KGB kompra prý na dětičky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ve válce, obchodu a politice platí, že do jednání se jde s trumfy, které je možno směnit za dohodu. Pro válku platí ještě jedna možnost. A to když je čas uznat porážku. Jenže v tuto chvíli ani jedna strana nemá ani trumfy a ani důvod k porážce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hele, ja se nechci moc pridavat do emotivnioch diskusi (byt to obas stejne delam :)) ), ale v momente, kdy napr nemuzes dosahnout "vitezstvi" muze byt lepsi uzavrit nejaky kompromis, minimalne docasny mir. Ta situace je tam slozita, ja netusim, jeslti ma Ukrajina nebo nema prostredky na to, aby tzv. "vyhrali". Osobne si to ale spis nemyslim. Dokonce jsem cetl vyjadreni myslim nacelnika generalniho stabu Polske armady, ze predpoklada, ze Rusko ma dostatek prostredku minimalne na dalsi 1-2 roky valky a nejevi zadne znamky toho, ze by je ta valka nejak zasadne vycerpala (ve smyslu, ze by nemohli pokracovat). Umiraji tam kazdy den lide. Je jedno, jestli je to Ukrajinec nebo Rus. Ve svem dusledku treba tam ani jeden z nich tam nechtel byt a za jinych okolnosti by sli spolu na pivo.
Politika je svinstvo. Krome Ruskeho nesmyslu, Ukrajinu vubec napadnout, nikdo z nas nevi, jake osobni, obchodni a jine ambice jsou i treba na Ukrajinske strane. Cetl jsem napr ted clanek na nemeckem technickem webu, kde se pise, ze je dost mozne, ze za poskozenim Nordstreamu paradoxne muzou stat Ukrajinci nebo minimlane osoby ukrajinske narodnosti. Dalsi vec je, ze Ukrajina jako stat pry davno financne zbankrotoval. Zije z ttoho, co mu zapad poskytne jako pomoc. To znamena, kdyby neexistovala zapadni pomoc, Ukrajina by tu valku nejspis uz prohrala, atd.. Idealni a spravne by samozrejme bylo, kdyby se Rusove stahli minimalane zpet na ta uzemi tech tzv. "pro ruskych republik", jestli je to realne mozne, netusim. Jestli je mozno i dojendat nejaky, byt docasny mir, taky netusim.
Jinak o Zelenskem treba sami nekteri Ukrajinci tvrdi, ze by jej mimo "valku" za prezidenta uz nechteli a myslim si ze jeho 'oblibenost' postupne klesa i mezi zapadnimi politiky. Nemluve o tom, ze nevime, ktery z Ukrajinskych Oligarchu za nim stoji...
Tot jen jako "pohled odjinud".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby Ukrajina zbankrotovala, Ukrajinci by bojovali dál. A i když má Rusko prý dostatek prostředků na další 1-2 roky, bere to z ostatních částí rozpočtu, a to se pak projeví.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"I kdyby Ukrajina zbankrotovala, Ukrajinci by bojovali dál."
.. hele, tak tim si nejsem jisty. Za co by treba nakupovali zbrane, za co zivili armadu, cim platili logistiku, atd.. Podle mne to je trosku slizotejsi.
"a to se pak projeví."
.. ze se to projevuje, o tom nepochybuji. Nicmene ze se to neprojevuje tak, jak si nekteri mysli potazmo preji, jsem si temer jisty. Jeslti se to projevi v horizontu 5 let nejak vyznmneji..nevim, treba jo.
Osobne beru vyjadreni toho polaka velmi vazne. Rozhodne vzneji nez projevy politiku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Už dávno kupují na dluh. Teď už by právě měli začít splácet. K těm jednáním ještě drobnost, nezapomeňte na hrdost obou. Byť je třeba falešná a nafouknutá, dokud to půjde, neukáží slabost.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když vidíš, co dělají Rusové na okupovaných územích, tak vzdát se není pro Ukrajince vůbec rozumná varianta. A když si zalistuješ o rok zpět a přečteš, co pro ně Rus už tehdy plánoval, nijak se to myšlením neliší od nacistické převýchovy obsazených území.
Kdyby neexistovala spojenecká pomoc SSSR, tak by zjevně padla Moskva a nejspíš SSSR v celé evropské části. Měli se na to spojenci vybodnout?
To, že mimo válku by si zvolili někoho jiného, je klidně možné. I Britové po válce Churchila nezvolili.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ALe ja nepisu nic o vzdanise, pisu o nejake forme primeri, ktera by tam nastala. Jak realne nebo neralne to je, nevim.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ve válce je vítěz a poražený. I kdyby poražený kapituloval na dobitém území jako Německo ve Francii za 1. světové kvůli bankrotu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ja nevim, osobne si myslim, ze existuje vzdycky vic odstinu barev, nez cerna a bila.. konec koncu historie je jich plna. To ze v pripade Nemecka se to projevilo treba takhle..podle mne nele brat jako bernou minci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zato tady to barevně vidí všichni... Jde o to, že jinak jednají velké a jinak malé země. A Rusko jako malá země jednat nebude.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

treba mas pravdu :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A mi by jsme neexistovali taky, aby nebylo zapomenuto.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nechci nikomu křivdit, ale kromě tradiční kuchyně si nepamatuji, co dobrého světu Ukrajina dala. Za to si pamatuji pověst jejich mafie. I to jak je vnímají lidé, co se pohybují v blízkosti staveb, kde pracují.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A tento blábol má sloužit k obhajobě ruského postupu vůči Ukrajině? To je hodně slabý...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jen ukazuji na to, že až do války na Ukrajině téměř nikdo u nás neměl rád. Ti co sloužili pro Němce, byli podle pamětníků horší než esesáci. Podobnou pověst měli už jen Jugoslávci. A když se někdo z nich dostal vysoko do vedení sovětského svazu, stálo to za to. Ale lidi rychle zapomínají. Fakt by mne zajímalo, jaký je opravdu důvod k válce, ale takové věci se tají desítky let. Na Ukrajině není nic, co by Rusko nemělo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Důvod je obnova ruského impéria, což je vlhký sen současného cara + té sebranky kolem něj, co se tím chce zapsat do dějin. A stejně jako Hitler chce vyhrát minulou válku - tedy prohranou studenou. Nedemokratický režim neumožňuje obměnu vůdců a tím i korekci chyb, takže se ta banda 20 let utvrzuje ve své "pravdě". Uvědom si, že SSSR byl jako pohrobek Ruska po 60. letech jediná zbývající koloniální velmoc. Jen ruské kolonie nebyly státy v zámoří, ale sousedé, co měli smůlu a Rusko je pohltilo. No a tahle velmoc se rozpadla a Putin ji chce zpět. Francouzi o své kolonie v 60. letech taky válčili, Britové byli chytřejší. Rusové chytřejší rozhodně nejsou, u nich je agrese součástí státu už stovky let a domácímu publiku se to líbí.
Vietnamce taky nikdo nemá moc rád, ale asi by se našlo málo idiotů, co by podporovalo čínskou invazi do Vietnamu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

„Dosvědčiti mohu, že Rusové s ostatními Slovany nikoli bratrsky, nýbrž nepoctivě a soběcky smýšlejí. To už jsou mi milejší Maďaři, kteří proti nám bojují otevřeně, než Rusové, přibližující se s jidášským polibkem, aby nás pak strčili do kapsy. Tito pánové počínají všude místo ruský říkati a psáti slovanský, aby pak místo slovanský zas také ruský říci mohli.“ Karel Havlíček Borovský

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no ono to s tou mafii asi uplne blabol neni, potazmo tyhle pripady existovali a asi stale existuji. Mel jsem driv (hooodne let nazpet) ukrajinskeho kamarada, se kterym jsem studoval a delal bojove sporty. Ten po skole pak nejakemu "mafikovy" delal ochranku. Jak to s nim dopadlo (myslim kamarada) nevim, od te doby jsem ho uz nepotkal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale jistěže tu byla, stejně jako ruská, albánská, kosovská + originální italská, atd... Ale to k ohajobě Ruska nejde použít.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tim ja nechci nic obhajovat :) a ano tech dalsich mafii se to tyka taky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Stránky

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.