Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Co to je doživotní záruka ?

No vida a ctvrtou variantou je, ze se jedna o dobu po kterou je zbozi vyrabeno/podporovano vyrobcem.

Obecne s jakoukoliv zarukou nad 24m byva u komponent problem. Prodejci se krouti a vymysleji ruzne prekazky, aby reklamace po dvou letech nemuseli vyrizovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Variantu, kterou uvedl diehard jsem vždycky považoval za správnou. Ale zjevně záleží vždy na konkrétním výrobci/prodejci a to nejen u nás, viz. např.:
"A lifetime warranty is usually a guarantee on the lifetime of the product on the market rather than the lifetime of the consumer (the exact meaning should be defined in the actual warranty documentation). If a product has been discontinued and is no longer available, the warranty may last a limited period longer."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

moje zkušenost s doživotní zárukou pamětí 4x4GB DDR2 od OCZ, koupených v UK:

Člověk na supportu OCZ se ptal jenom co s tím je (vadné moduly) a jak vím že tomu tak je (memtest86 reportuje chyby), pak jsem hned dostal s RMA# s omluvou za problémy způsobené vadou.

Zdá se, že první série těch 4GB DIMMů byla nějak špatně vyrobená, a po několika dnech 3 moduly ze 4 začaly dělat chyby, jakoby některé piny čipů ztrácely kontakt. Po vyplnění formuláře na stránkách OCZ a vysvětlení situace mi bylo přiděleno RMA číslo a pamět jsem poslal na vlastní náklady do Nizozemí. Asi po měsíci jsem se připomenul a po omluvě za zdržení (zjevně ještě nebyla vyrobená nová série, ale někde se našly zbytky té staré) přišel nový set z USA. I v něm byly vadné (už jenom) 2 moduly. Opět poslání do Nizozemí, tentokrát už jenom těch 2 vadných DIMMů a opět asi po měsíci jsem dostal nové 2, které už fungují bez problémů do teď.

BTW, OCZ má v podmínkách, že když už to nevyrábí, pošlou nebližší lepší ekvivalent.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

>> Dr4k3:
Kolik stojí poslání takových pamětí do Nizozemí? Já jen, jestli dvakrát takové poštovné už při dnešních snižujících se cenách paměti a zvyšujících se cenách za poštovné nedá na nové paměti ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Moc hezky to definuje Alza - je to záruka podle českého zákona a ani chlup navíc...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nic proti v CZC mi zaruku po uplinuti 24mesicu vzali a posalli vyrobci vyrobce poslal nove,nekdy se stane ze to muzou hned vymenit tak to hned vymeni....nejlepsi zkusenosti mam s reklamaci Koss sluchatek jednou sem rekl ve tride ze jedu na RMA do kossu co je na pankraci a hned se mi nacpali dlasi dvoje nejake prehystoriky jedny mi dal soused a jedny sem vezl ja.Potom co sem dorazil do kosu tak za starsi kusy sem zaplatil manypulacni poplatek cca300kc za jedny a ty co byly stare +-4roky menili hned bez poplatku,ani se to nepokouseli opravy proste vymena kdyz to je na sklade a kdyz uz se to nevyrabi nabidnou vam ekvivalent za novejsi nebo opravu.Tak takhle by mela vypadat dozivotni zaruka

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nevim, co to Agen blekotá o:
"Pokud je reklamace uplatněna do 6 měsíců od data prodeje a jedná-li se o produkt, který má tzv. doživotní záruku,"
- Vždyť rozpor s kupní smlouvou je to tak jako tak, a vůbec to nesouvisí s tim, co blekotá výrobce o jaký záruce.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, mě by hlavně zajímalo, kdy budou konečně IT distributoři poskytovat obchodníkům záruku od té doby, co to já prodám, jako je to všude jinde. Pokud od jakéhokoli distributora nakoupím MB, RAM, VGA, HDD a pod, běží záruka od té doby, co to já nakoupím u distributora, nikoli, co to prodám zákazníkovi. Kdy bude toto vyřešeno?
Já vím, že mezi mnou a jím platí obchodní a ne občanský zákoník. Ale.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

agenbububu: zapojit šedou kůru mozkovou příteli. AGEN blekotá to, že při "doživotní záruce" poskytuje v jejím rámci v šestiměsíční lhůtě o něco lepší podmínky pro reklamaci, resp. její vyřízení než dává standartní dvouletá minimální záruka, o kterou samozřejmě v důsledku existence výhodnější šestiměsíční lhůty nepřicházíš. 

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Moje zkusenosti :
HW vetsinou nakupuju v Alze,nikdy jsem nemel nejmensi problem s vyrizenim jakekoliv reklamace,pameti resej vymenou na miste,napriklad...Co se tyce dozivotni zaruky,predpokladam,ze nikdo neda dozivotni zaruku jen tak sam o sobe,ted mam na mysli prodejce - vzdycky to bude spojeno s tim,ze takovou zaruku poskytuje vyrobce.Klasicky priklad dozivotni zaruky jsou sluchatka Koss , jestli se nepletu,kde davaji dozivotni zaruku s tim,ze kdyz to clovek prinese na prodejnu,zaplati urcity obnos,ktery pokryva postovne a podobne naklady.U levnych sluchatek se to absolutne nevyplati,u drahych naopak vyplati moc...A zrovna Koss bere i kdyz to je totalne rozlamane,jen tech dilku musi byt nadpolovicni vetsina:-) takze vezmou i kdyz kus chybi...Resil jsem kdysi vymenu sitove karty 3COM s dozivotni zarukou,a tam se to posilalo kamsi tusim do Nemecka,takze kdyz jsme nasbirali vice kusu,tak se udelal balik a poslalo se to tam - opet bezproblemovy...Velkoobchody a maloobchody bych docela nevinil,ze se snazi se zakaznikem vybehnout - oni jen funguji vetsinou jako prostrednici,a kdyz neuzna zaruku vyrobce,co oni muzou....Podle me nemuzou davat zaruku z vlastnich zdroju,protoze ty marze na HW jsou dneska uz tak smesne nizke,ze je vubec problem se tim uzivit,pokud nejte opravdu velky prodejce....
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ad Havran1: Ty asi špatně čteš. Ta šestiměsíční "záruka" na rozpor s kupní smlouvou je dána ze zákona tak jako tak, vůbec nezáleží, jestli výrobce na tomto výrobku má nebo nemá "doživotní záruku" nebo jestli se Agen dobře vyspal. Prostě, pokud se projeví závada na jakémkoliv výrobku do 6 měsíců, je to rozpor s kupní smlouvou. U Agenu, u CZC, u Alzy, u Strýčka Jedličky... Tečka.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dozivotni zaruka -
Nevim to presne ,ale dozivotni zaruka znamena dobu po kterou ten vyrobek se vyrabi + 2roky (ze zakona) , kazdopadne kazdy vyrobce ma svoje vlastni pravidla . . .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zkušenost s doživotní zárukou mám jednou a to se sluchátky Koss Porta Pro. U nich to opravdu funguje a je úplně jedno, jestli je jedná o přestřihnutý kabel, zlomený most nebo přepálené reproduktory. Kupoval jsem je někdy v roce '96 a "reklamací" od té doby prošly pětkrát, z toho 2x jsem dostal úplně nový kus. Pravda, pokaždé mě to stálo 150,- manipulační poplatek.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dozivotna zaruka je jasna: kym sa vyrobok nepokazi (je zivy), plati zaruka. Ked sa pokazi(skoncil jeho zivot), zaruka skoncila.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

to filo: jj, to muzu taky potvrdit. Sluchatka tenkrat byly uplne nasrot a za 150,- z toho udelali novy. Pri puvodni cene kolem 2tis. to byla potesujici reklamace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

...abyste si od takových výrobků uchovávali doklady o koupi i po dvouleté zákonné záruce...

Hlavně, když si to někdo koupí v supermarketu, kde mu vytisknou doklad na termotiskárně. To i po pár měsících zjistí, že má prázdný papír. U takovéhoto zboží by termotiskárny měli ze zákona zakázat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vie niekto, kde na Slovensku sa dajú vyreklamovať sluchátka Koss?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze u tech KOssu je finta v tom, ze jejich vyroba v Cine stoji 3 USD, tudiz poplatek 150 za opravu je bohate znovu zaplati i s administrativou ....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nobody: v Bratislave firma Bis Audio, kolega tam uz asi treti krat otocil synatorove rozlamane sluchatka :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

njn, a potom sa cudujeme, ze dnesne decka si nicoho nevazia, rozbijaju telefony a inu elektroniku pomaly kazdy druhy tyzden... holt, ked uz im aj vyrobcovia (napr. koss) jasne povedia, ze sa nic nedeje ked to rozbiju, tak sa nie je comu divit... :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

xox: kde sídli tá firma? som z KE

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Stacilo se zeptat kterehokoliv vyrobce :-)

LIFETIME WARRANTY = ZARUKA DO KONCE ZIVOTNOSTI VYROBKU (tedy v podstatne dozivotni, jenze ne do konce zivota majitele, ale do konce "zivota" vyrobku)

Coz je standardne onech jiz zminovanych 5 let po ukonceni vyroby produktu. U mnozstvi zarizeni je tech 5 let i limitem kdy je mozne poridit nahradni dily.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Marv2: A prave z tohoto duvodu kdyz si kupuju neco v supermarketech, na co je zaruka, tak si hned po zaplaceni zajdu k tomu reklamacnimu pultu a necham si udelat kopii uctenky :-)

Nejhorsi je Alza: "Alza.cz u zboží s tímto typem záruky zaručuje funkčnost po celý život kupujícího, minimálně však 24 měsíců od koupě. " - tahle veta neznamena VUBEC, ALE VUBEC NIC. Nikdo prece nemuze zarucit funkcnost, prave proto, ze se vyrobky obcas pokazi. Reklamacni rad jsem na webu Alza.cz nenasel. Jejich odpoved tim padem vubec nerika, zda vubec dozivotni zaruku poskytuji a nebo jestli i u vyrobku s jasne vyznacenou dozivotni zarukou poskytuji pouze standartnich 24 mesicu. ALZA SKUCKS, jako vzdy, ja uz je zacinam nenavidet :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> r-man:
Mně ta věta naopak přijde jasná jako facka. "Funkčnost po celý život kupujícího, minimálně však 24 měsíců od koupě" znamená, že záruka platí po celý život kupujícího, ale pokud kupující zemře dříve než 2 roky po koupi, pak stále platí zákonná dvouletá záruční lhůta, kterou smrt kupujícího nemůže ovlivnit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ze shora uvedeného textu vůbec nevyplývá, co vlastně Alza zaručuje. Pokud je to tak, že se konkrétní "doživotní" záruky liší podle jednotlivých výrobců, měly být uvedeny příklady nebo musí být u každého výrobku prodávaného s takovou zárukou výslovně uvedeny její podmínky. Nechci Alze křivdit ale mám zato, že tak důkladná opravdu není.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

znalec: presne tak. KOSS to je sunt, ostatne jako kazda jina sluchatka. jen za ne zakaznik zaplati vic penez. nektery modelu maji zdeformovany zvuk tak, aby to amaterovi znelo lepe.

pri nakupu sluchatek vzdy poslouchejte jednotlive modely...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

to nobody: BISaudio je aj v Košiciach, na konci Alžbetinej smerom ku Šrobárke (je to tuším Alžbetina 55). Skús tam.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Uz se nemuzu dockat, az budu alze prokazovat, ze jsem neumrel :-) Kazdopadne i kdyz mam v reklamacemi v alze relativne dobre zkusenosti, je rpavdou, ze tento radek v RP nezarucuje nic. Tzn mate sice dozivotni zaruku, ale maximalne vam ji neuznaji, protoze jste jiz po smrti :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CZECHCOMPUTER 4ever

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Czc.cz je na opravneny reklamace nej. Reklamoval jsem nekolik zdroju, desek i disku, vzdy vinou HW. Vzdy profesionalni jednani a ve vetsine pripadu vymena na pockani nez otestovali,ze je vyrobek opravdu vadny. Mi kolegove z prace maji stejne zkusenosti. Tohle bohuzel nemuzu rict o Alze, kde to vzdy trvalo 30dnu a ne vzdy reklamci uznali, i kdyz vyrobek opravili, tak jsme za opravu musel zaplati,ze pry vada moji vinou. (dyz pripojite 2disky na raid radic a on po tydnu shori tak nevim cim sem to zavinil ja).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro ty kdo u vady neodstranitelné požadují vrácení peněz a nikoli výměnu zboží - pozor na ALFACOMPUTER, odmítají v rozporu se svými zákonnými povinnostmi vrátit kupní cenu po odstoupení od smlouvy. Asi je budu bobánky dávat k soudu, reklamci nevyřídili do 30 dnů, neopravili mi terrový HDD, a nabízí jen výměnu za jiný (asi logicky, je to pro ně nejpohodlnější, navíc klesla o litr kupní cena), ale já potřebuji prachy na nový zdroj (Gigabyte ODIN GT 800W) a disk jsem si už koupil během těch dvou měsíců co nic nedělali nový a další zatím nepotřebuji. Takže tato firma ignoruje práva kupujícího, přestože ho nechce okrást. Vstřícní jsou jen k zákaznickým právům, kterí se jim hodí.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

nobody :
viac o dozivotnej zaruke KOSS mas na stranke www.dozivotnazaruka.sk

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Havran1>po 30 dnech od převzetí na reklamaci, je výrobek považován za neopravitelný. Z toho neplyne povinnost vrátit peníze. Mají možnost výrobek vyměnit nebo vrátit peníze!!!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To noneac - chyba - podle občanského zákoníka o tom, jestli vyměnit či vrátit peníze rozhoduje zákazník! Když zákazník řekne , chci peníze, tak má na ně nárok. Jinak já jsem prodejce a vím o lidech, kteří toho dost zneužívají, ale zase pokud jsme někdy nestihli 30dnů, tak bez mrknutí oka jsme prachy vyplatili.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

doplnění jfb (má pravdu):
V takovém případě máte dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele stejná práva, jako by šlo o neodstranitelnou vadu, a můžete tedy odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny za zboží nebo můžete požadovat výměnu věci za novou, totožnou a bezvadnou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Havran1: Být tebou, tak tam zajdu s příslušným paragrafem (viz můj post výše) a omlátím jim ho o hlavu. A to jsem si myslel, že už se Alfa "uklidnila" :-(

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

no, tak asi jo. Z takového obchodu bych už nic nekoupil

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ale pane, vy sice máte doživotní záruku na paměti, ale oni už jsou po smrti. :-)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

běžný uživatel František: tak tohle bych viděl stejně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

noneac: Nemají příteli, právo volby ze svých alternativních spotřebitelských práv náleží kupujícímu !!! Tak se nenech prodejci bulíkovat. Viz zákonná dikce "...má kupující právo X nebo má právo Y..." a nikoli, že toto právo má prodejce nebo že volí za kupujícího zákazníka. Lidi proboha nevěřte automaticky prodejci, najděte si ty paragrafy občanského zákoníku o kupní smlouvě při prodeji v obchodě a vadách věci a reklamaci (včetně zákona na ochranu spotřebitele) a aspoň si je přečtěte. Nebo aspoň suverénně nevynášejte výroky neodpovídající skutečnosti a uvozujte to "... si myslím, že...".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jfb: zneužívat to nejde, pokud je reklamace oprávněná. A o tom rozhodujete vy prodejci. A pokud se rozhodnete nebýt vstřícní, tak co zbývá zákazníkovi? Soud... A kolik jich je dostatečně sebevědomých, aby do toho šli?? Takže to zneužívání bych viděl spíš na straně prodejců (samozřejmě zdaleka ne všech). Třeba Mironet chválím, tam problémy nebyly, ale taky so pokusili provést "opravu" výměnou. Disk odešel po skoro dvou letech a data byla pryč.... je logické, že jsem se zachoval i jako kupující tržně, odstoupil od kupní smlouvy z důvodu vady neodstranitelné, z vrácených peněz jsem si koupil dvakrát větší disk a ještě mi litr zbyl. Ale raději bych zachránil data, kdyby provedli opravu obslužné elektroniky ploten. Nicméně to se jim nerentovalo, a když jsem nepřijal výměnu, vrátili peníze a obstáli u mne se ctí. 

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Máte pravdu v tom, že zneužívat něco co je dovoleno se deiure nedá. Je je to také o vstřícnosti, mne by nikdy nenapadlo vydělat - i když legálně a oprávněně - na prodejci, pokud mi něco klekne těsně před koncem záruky. Pokud by mi nabídl nový kus, či lepší, beru to. Jinak opravu, či záchranu dat z HDD opravdu prodejce udělat nemůže, jelikož by tím sám přišel o záruku toho zboží u výrobce. Obecně platí, buď záchrana dat, nebo záruka.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

On ten rozdíl mezi aktuální cenou a cenou v den prodeje platí prodejce, a pak se stavá, že na jeden tahle reklamovaný HDD jich musí prodat 10-20, aby se mu zaplatilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

KOSS: Kdysi jsem si je koupil, právě kvůli té doživotní záruce. Říkal jsem si, připlatíš si za kvalitu a servis, to se vyplatí. No, dostali mě. Byl jsem hlupák. Proč? Po zákonné 2 leté lhůtě mi praskl "hlavní oblouk". Při normálním zacházení. Kus plastu. Dobrá, mám na ně doživotní záruku. A? 300 Kč poplatek. + případně ještě poštovné za zaslání. Dobrá, opravili. Týden jim to trvalo. Po čase mi, opět při slušném zacházení, praskla "vidlice" držící sluchátko. A to už jsem si říkal, mám to tam zanést? Kousek plastu v hodnotě 1 Kč, ztratím tím 1,5 hodiny a 300 Kč? Vyztužil jsem kovem, zalil pryskyřicí a drží to. Po čase to samé na druhém sluchátku. Poté ztvrdly kabílky, bužírka praskla, nechráněné vedení se překroutilo. Přepájel jsem si sám. Po čase praskl "kloub" mezi vidlicí a "hlavním obloukem". Opět jsem za to neškubl, ani nerozšlápl. Tak jsem opět vyztužil plechem + epoxidem. A už jsem na nic nečekal a rovnou vyztužil i na druhém, zatím neprasklém.
Takže doživotní záruka? Ano, funguje to. Ale je lépe ji vůbec nevyužívat. U sluchátek za 2100 Kč by mě už stálo její využití 1800 Kč. A to snad ani nechci vědět, jestli tam ten degradující křehnoucí plast použili omylem, nebo úmyslně....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ad Koss: nevim co jste s nimi vyvadel, mam jedny jeste z doby kdy staly 2500.- a krome sedrenych "podlozek" nad usima jsou OK. Nedavno jsem je nemohl najit, tak jsem asi za 970.- koupil nove. Zvuk z nich je hrozny, plne basy jsou pryc a obecne hrajou dost divne. Nevim ale jestli tohle je na reklamaci. Nasel jsem nakonec ty stare a bojim se je dat vyreklamovat kvuli mostu, aby mi nahodou nevymenili vyborne hrajici menice.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jbf: Vás by to nenapadlo, aspoň to tedy tvrdíte, protože jste sám prodejcem. Já jsem neměl důvod se chovat netržně a vstřícně k prodejci, abych udržel jeho zisk. Prodejce musí zakalkulovat obecnou statistickou poruchovost toho kterého druhu výrobku do svých cen, včetně nákladů na výměnu, opravu, předpokládaný pokles cen v záruční lhůtě.... Že pokud si vytváří rezervu vyššími cenami, že prodá méně? To zákazníka nezajímá a zajímat nemůže. Takový je holt tržní život, že když se zboží stalo neopravitelným na konci záruční lhůty, došlo k poklesu cen, tak na porouchaném kousku obchodník prodělá. A? Na kolika jiných zase už dávno vydělal. Že si ztrátu zkompenzuje až několika jinými prodeji? Pokud nevydělal dost v době vyšších cen, jeho smůla. Je zbytečné se dovolávat soucitu zákazníka s prodejcem, když jsme v tržním prostředí. Kupující by byl sám proti sobě nezvolením výhodnější zákonné varianty. Samozřejmě mám-li dobrého dodavatele, které je je dlouhodobě vštřícný, nedělá s reklamacemi problém, poskytuje mi slevy, mohu cítit morální závazek a toho mohu ocenit tak, že zvolím pro mne přijatelnou ale nikoli nejvýhodnější variantu. Ale ne u cápků, co mi po dvou měsících "vyřizování" reklamace řeknou do telefonu, že opravit by se to nevyplatilo a že mi nabízí jen výměnu, protože s právní úpravou občanského zákoníku (pro ně také závaznou) nesouhlasí, protože pro ně není výhodná. To by jeden začal uvažovat o náhradě škody spůsobené prodaným výrobkem, resp. jeho vadou - ztráta důležitých dat, ale uznávám, že škoda by se asi těžko prokazovala...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Petr1234:
Co jsem s nimi vyváděl? Používal je. Nekroutil je, nešlapal po nich, neházel jimi. Vždyť jsem to napsal... Co jsi na tom nepochopil.

To je v podstatě úplně stejný případ, jako s těmi lžičkami z Německé Demokratické Republiky. Nevím, kde udělali chybu soudruzi z NDR, ale vím, kde udělali chybu soudruzi z USA. Použili do tvrdého plastu nestálé změkčovadlo. Takže změkčovadlo se z plastu časem uvolňovalo a plast se stával stále křehčím, až praskl. Úplně běžné chování některých levných plastů, nejběžněji na bázi PVC...
A mimochodem, když jsem byl v servisu KOSS, tak pám se mě ptal, jestli nechci vyměnit kabely. Já že proč, a on že prý časem tvrdnou. Takže první mi nestačili ztvrdnout a prasknout, to se stalo až u těch měněných.

A naposledy: jako změkčovadla se nejčastěji používají ftaláty. Jestli ti to něco říká. Ale čert ví, co tam dali soudruzi z USA...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Sorry za offtopic
xf: za ty ftalaty by KOSS mohl dostat v CR pekneho banana ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To těžko. V EU ftaláty zakázané nejsou. Snad jen na dětské hračky, a ani tím si nejsem jistý. Jestli to je zákaz, nebo doporučení.
Kromě toho, jak jsem napsal. Čert ví, co tam doopravdy (ne)dali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

xf: Detske hracky a vsechno do ceho se davaji potraviny IMHO. Ale sluchatka vazne tezko.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

WIFT: asi nejlepší je poslat to jako cenné psaní České pošty, které má i track&trace a pojištění:
do 250g 123Kč, do 500g 168Kč, do 1kg 268Kč. Do té jejich předepsané obálky se vejde kvádr o něco větší než CDROM.

Obyčejná zásilka je za 65,110,210 a doporučená za 98,143,243 resp.; tam už nejsi limitovaný velikostí.

EMS je tuším za 600,600,650 a ostatní jako UPS nebo DHL jsou pro jednotlivce naprosto nereálně drahé v řádu tisíců.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.