Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Direct3D je lepší než OpenGL, říká John Carmack

oof,tak ked uz aj carmack odpisuje opengl,tak to uz je ozaj zle..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

po letech je jeho vyrok opravdu prekvapujici, ale on opengl neodepisuje

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A já myslel, že zrovna OpenGL 4.1 se s directx hodně srovnalo.
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tohle carmakovo prohlaseni je uz pekne stare. to uz je od doby opengl 3.0 viz. http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL#Longs_Peak_and_OpenGL_3.0_controversy

dnes uz je situace zase jina a id si podle mych informaci za opengl uz zase docela stoji. maxdevaine ma pravdu, opengl slo po 3.0 velmi dopredu, presne v tradici jakou melo pred dx10

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten článek na http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-op... nezavdává moc příčin proč si myslet, že jde o historické vyjádření.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

me bit tech moc nezajima. carmack tenhle vyrok rekl uz pri tvorbe ogl 3.0, i kdyz je mozne ze ho ted nekdy zopakoval. o tom ale silne pochybuju. za chvili tady mate jejich novy engine id tech 6 a hadejte na cem je postaveny - opengl ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

opengl uz je mrtve delsi dobu i kdyz se pouziva v CAD aplikacich. opengl je neco jako opensource. nedostatek motivovanych lidi pro vyvoj. proto vetsina prechazi na directx, ktery je aspon modernejsi kdyz uz nic jineho.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

no je hlavně multiplatformní, ono jaksi ehm directX na něčem jiném než na Win jaksi ehm není kdyby snad někdo nevěděl

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomínej na Wine, sice to používá o hodně méně lidí než win, ale aspoň existuje :) Pravda je že s podporou posledních verzí DX to není nejlepší.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No jo, ale jestli se nepletu, tak to Wine nejspíš nějak překládá do OpenGL,

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zeby? nic o tom teda nevim, ale rad se dozvim.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Wine je dobry napad, ale je to v podstate reverzni inzenyrstvi s mizivou sanci dohnat posledni vykriky modernich technologii.

Po dlouhe dobe jsem nainstaloval Debian, ze konecne prejdu pod LInux (desktop). Bohuzel Wine je porad slabe a VM stroje jsou k nicemu pro emulaci Widli.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to bohuzel ne. OpenGL je stabilni i kdyz nema to posledni "nejlpesi".

ale hadejte ktery je nejpouzivanejsi super OS :o) kolik lidi pouziva linux nebo CAD/DTP aplikace. bohuzel jen maly zlomek uzivatelu PC/MAC

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

btw a co WebGL neboli browsří OpenGL? "WebGL is implemented in Google Chrome and in development releases of Mozilla Firefox 4, Safari and Opera. In addition, WebGL is available in the PR1.2 firmware update for the Nokia N900". To mi zase tak mrtvé nepřijde. Btw na čem jiném chcete hrát pod linuxem nebo MacOS? Hlavně MacOS který je hlavně v USA rozšířen a je pro něj třeba i Starcraft 2 nativně (tedy akcelerace přes OpenGL)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Já nevím, nejsem vývojář, ale ty tomu zřejmě rozumíš (asi vyvíjíš), mohl by jsi mi prosímtě sdělit (myšleno zcela výžně), jaké jsou nevýhody opengl 4.1 oproti directx11? Já totiž na netu zaslechl, že OpenGL 4.1 je přímým konkurentem Directx11. Jsem z toho tedy docela zmaten.
Díky
Zdar Max

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemohu hodnotit poslední verze OpenGL, protože jsou s ním naposledy pracoval před několika lety, ale vzhledem ke způsobu práce mi více vyhovovalo API directX. Zvykl jsem si používat vertex buffery, index buffery, na ladění nástroj PIX, a vůbec musím říct že DirectX mi přišlo tak více ucelenější. Zvlášť s příchodem DirectX 10 se mi v něm lépe programovalo. DirectX 10 přineslo úplně nové API, lepší, přepracované, jednoušší na práci i na pochopení. Velmi dobře se mi pracovalo s instancingem a psaní jednodušších shaderů přímo ve visual studiu mi také vyhovovalo.

Možná popisuji jenom jednu stranu mince, ale je to opravdu dlouho co jsem pracoval s opengl. Kdyžtak mě někdo doplňte.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

index a vertex buffery jsou v opengl pravdepodobne dele, nez v directx. z referencnich stranek opengl 2.1:

glBufferData is available only if the GL version is 1.5 or greater.

tzn. jsou tam od opengl 1.5

directx api rozhodne neni lepsi. je jine. uz jen kvuli principu opengl - stavovemu stroji. stavovy stroj je vyborna vec, bohuzel pro dnesni programatory asi nejaka magicka zahada. ale co se divit, kdyz se dneska povazuje za programatora kazdy stredoskolak co si udelal stranky v php .. opengl 3.0 byla slaba chvilka khronosu, prislo pozde a neprineslo co se ocekavalo a potrebovalo, ale u 4.1 uz je vse v poradku. a proc se pouziva directx? urcite ne proto, ze by bylo lepsi. kvuli managerum, nic vic. microsoft jim dela slusne divadlo, navic pro managery je dulezity kapital microsoftu, ktery dava urcite zaruky podpory a hlavne aktivni propagace zadarmo. na nazor samotnych programatoru manageri velmi zvysoka vite co. a protoze id software = carmack, mohl si vyvijet zvesela v opengl. a vite co je nejhorsi? microsoft si doslova kupuje univerzity, kdyz jim dava drahe knihy a vybavu za to, ze budou ucit directy misto opengl. u nas na jedne nejmenovane prestizni univerzite jste si mohli vybirat delat semestralky v opengl nebo directech. po najezdu microsoftu a jejich penez uz je dovolene pouze directx. no neni to krasa, takove nezavisle skolstvi? ja umim direct 3d i opengl a kdykoliv zvolim radeji opengl/c nebo jeste lepe opengl/java nez direct3d

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by me zajimalo na jake univerzite. Prozradis?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ČVUT určitě ne - tam se jede v OGL.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

tak to se mate. cvut to kazdopadne neni. a cvut ma sice dobre programatory, ale top to neni. alespon my je na CVUT Open vzdycky porazeli, kdyz jsem jeste soutezil ")

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

LOL, to je jak kdyby Severní Korea tvrdila, že její uzavřený stát je nejlepší a že ve zbytku světa, který má nějakou svobodu, jsou samí chudáci.

DX 11 není modernější než OGL 4.1, spíš naopak. No a pak tu máme dále oblasti, kde se ani systém protlačovaný FUDy Microsoftu neprosadil: OpenGL ES, WebGL, OpenCL. K tomu ještě otevřené a úspěšné OpenAL, GLSL a tak dále

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.