Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel: DX9 na iGPU / ARC emulujeme, v případě problémů se obraťte na Microsoft

DX9 je éra před 20 lety kdy jsou ve hrách většinou obě stará API - DirectX i OpenGL.

Na Linuxu se veškerý d3d volání převádí na Vulkan a nějak to funguje, resp. nejstarší rozhraní typu DX9 jedou víceméně bezproblémově. DX9->D12 je nejspíše daleko menší problém, DirectX není extrémně zaprasené API jako třeba OpenGL. Možná některý nestandardní tituly ostrouhají, na druhou stranu je emulace způsob jak starý hry zachránit a provozovat na různých moderních zařízeních.

"Téměř každá hra je vydána rozbitá" - a nebo není a třeba AMD + NVidie jen honí procenta v benchmarcích tím, že ošulí nějaký to vykreslování nebo shadery ve prospěch svých technologií

"Microsoft ve svém překladači D3D9On12, který Intel využívá, zprovozní" - D3D9On12 je open source, takže se na tom mohou podílet všichni zůčastnění

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

'' a nebo není a třeba AMD + NVidie jen honí procenta v benchmarcích tím, že ošulí ''

sorry ale to sou hrozny kecy.. nakej dukaz by nebyl?? jedinej kdo prokazatelne suli v benchmarcich je intel..
https://diit.cz/clanek/cheatovaci-ovladac-intelu-ukazuje-arc-v-o-dve-pri...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jednoduchý důkaz je, že vydávají drivery přizpůsobené přímo daným hrám kde se v changelogu chlubí jak to jede rychlejc. Rychlejc to jede, protože něco ošulili. Naproti tomu občas jednou za pět let vychází drivery kde fixnou API overhead jako například nedávno AMD s DirectX11 kde to snad přepsali celý od nuly a následně OpenGL . Tj. dvě rozdílný věci.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

hele, to jsou fakt hrozny kecy.. jesli chces tvrdit ze optimalizace pro herni vykon je dukaz podvodu, tak se fakt neni o cem bavit, protoze nechapes, o cem je rec..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nahrazují shadery, které dělali něco s nějakou přesností za shadery, které to dělají s mnohem menší přesností/vertexy/pixely/.. o podvod se jedná i když budeš stále dokola opakovat, že to jsou kecy a nebo, že nevím o čem je řeč. Čím novější API tím více to na shaderech stojí. V některých driverech (Intel např.) jsou dokonce universální shadery, které se mohou automaticky použít.

Kolik shaderů jsi ve svém životě napsal?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Shadery se nahrazují běžně. Programátoři her nemaj čas to optimalizovat pro všechen HW (více výrobců a každý několik aktuálních generací). Problém by to byl, až když by výsledek byl vizuálně horší - ale to by si lidi na internetu všimli.

> Čím novější API tím více to na shaderech stojí.
Protože čím novější API, tím víc low level, tím pádem menší režie. Pak výkon závisí hlavně na samotném kódu vykreslování (shaders).

Kolik shaderů jsi ve svém životě napsal?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Běžně se nenahrazují, běžně se konvertují z nějakého jazyka do dalších dle API. Jestli je výsledek horší v případě nahrazení se lidi nedozví, jelikož to nikdo neporovnává.

> Protože čím novější API, tím víc low level, tím pádem menší režie. Pak výkon závisí hlavně na samotném kódu vykreslování (shaders).
Ano to jsem uvedl, abych zdůraznil jak moc mohou výrobci gpu/driverů zasahovat do renderu. Díky za potvrzení.

Pár jo.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Na konvertování mezi GLSL a HLSL máš automatické knihovny. Díky za potvrzení.

Pár jo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Které nikdo nemusí používat, lidé píší konverze vlastní, případně mají celý vlastní universální jazyk pro shadery.

Každopádně v tom pointa není, řeč je o nahrazení, tj. že původní záměr autorů hry byl jiný než co výrobce gpu následně "optimalizuje" skrz vlastní shadery v driveru.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

A kdo píše shadery ve více jazycích současně? Většina her je v 3rd party enginu a v in-house enginech je podpora více API jen u hračičků, co se soustředí víc na samotný engine než na hru (případně ani nikdy žádná nebude - ale pokud je to jejich koníček, proč ne).

Pokud není zachován původní záměr autorů (tj. vzhled scény), tak je to chyba a je v pořádku, když to nahlásíš.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Všechny relevatní 3rd party enginy a frameworky podporují více API. Drtivá většina relevantních in-house enginů podporuje minimálně 2-3 API z dx9/dx11/dx12/opengl/"moderní" opengl/vulkan/metal. I malý vývojáři jsou schopní podporovat více API ve svých malých enginech.

> co se soustředí víc na samotný engine než na hru
To je slušnej oxymorón. Pokud nemáš pod palcem engine, logicky nemůžeš mít pod palcem ani hru samotnou. Udělat funkční hru na rozbitém enginu je nemožný. Stejně jako dělat funkční hry bez znalosti daného enginu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže 3rd party enginy nepíšou shadery 2x, protože ani neví, jaký shader bude na vstupu. Ten teprv přijde z budoucího kódu vývojářů, co engine použijí. A co znamená "drtivá většina"? Nějaká statistika? Když si někdo dělá vlastní engine, tak často nemá finanční/časové prostředky podporovat 10 API. Např. jaký má důvod podporovat více verzí DX? Použiješ safe volbu DX11 nebo jdeš do DX12 (ten funguje i na Win7, viz některé hry od Blizzardu a Cyberpunk 2077 - Win8 nikoho nezajímá, minimální marketshare). Podle toho, jaké API zvolíš na Windows, zvolíš API na dalších OS: DX-->Vulkan (MoltenVK) nebo GL-->GL (MoltenGL). Tím zachováš jazyk shaderů - žádné přepisování (ale nic ti nebrání použít některou z knihoven, které se masivně používají, v 3rd party enginech nebo ve WINE/Proton).

> To je slušnej oxymorón. Pokud nemáš pod palcem engine, logicky nemůžeš mít pod palcem ani hru samotnou.
To říkaj všichni amatérští tvůrci enginů ;-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

> A co znamená "drtivá většina"? Nějaká statistika?
Ano je to moje osobní statistika her, které hraju. Najde se pár titulů, které výběr API v nabídce nemají a většinou to jsou tituly po technické stránce zcela v háji. Příkladem mohou být spatlané hry od Bohemky kde nefungují ani základní věci, které by zvládl implementovat i běžný amatérský tvůrce enginů.

Více verzí daných API používají spíše frameworky. Je to z důvodu zpětné kompatibility a podpory více platforem. Proč nepoužívat HLSL nebo SPIR-V a používat vlastní jazyk a kompiler? No třeba proto, že ty konverze jsou nezdokumentovaný, nestandardizovaný paskvily, SDK je splácaná megasračka co má půl giga a když s tím chceš držet krok, neděláš nic jinýho než, že řešíš nekompabilitu a přepisuješ funkce ve svém programu. Takže pokud někdo má na to udělat vlastní řešení, vložené úsilí se vyplatí.

> To říkaj všichni amatérští tvůrci enginů ;-)
Amatérští tvůrci enginů udělali například Factorio, jednu z nejlépe naprogramovaných her za posledních 10 let. Mají pod palcem engine tudíž mají i 100% kontrolu nad hrou samotnou. Na rozdíl od patlalů a matlalů v Unity nebo UE kde něco kuchtí nevěda co, pomocí skriptů, které do celé komplexity vnášejí ještě větší chaos a chyby a jejichž shadery, které vypadají jako by to psal žák první třídy, dělají z PC přímotop, jen aby rozblikali na obrazovce posratý obdelníček.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak free enginy demokratizovaly tvorbu her, čímž je jich více na výběr, i kvalitních. Hardware je už dnes dost výkonný, aby utáhl i neoptimalizovaný kód. Však nepopírám, že vymazlený kód amatéra může být lepší než nabouchaný kód, který se musel stihnout do termínů.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Vysledok takeho snazenia je potom nejaka nenarocna indie 2D plosinovka, ktoru by snad zvladla utiahnut aj nabusenejsia 486tka, ak by bola naprogramovana poriadne. Lenze je to narychlo naprasene v Unity (prevazne), takze na to treba trocha tucnejsiu zostavu, rozhodne nie nejake kancelarske orezavatko. Bohuzial je to pomerne casty scenar.

Z pohladu cloveka, co ma masinu na AAA tituly je to jedno. Z pohladu cloveka, co trebars hry nehraje, ale nieco male, jednoduche a potencialne HW nenarocne by si zahral, je to dost fail.

On je to fail aj preto, ze to Unity si taku sprasenost nevynucuje, ale ti ludia sa proste o vobec nejake optimalizacie ani nesnazia. Works on my machine => works for everyone.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi se na to vývojáři dívají i z ekonomického hlediska. Kdo občas nedá pár zlaťáků za aktuální lowend sestavu, tak nedá ani za hru (jen ji ukradne*). Podobně důvod gramatických chyb v podvodných mailech je pro odfiltrování inteligentnějších lidí, nad kterými by útočníci ztráceli čas.

*) Obecně vývojáři doporučují hru ukrást, pokud za ní nechcete platit (plnou) cenu, než abyste kupovali z šedého trhu. Protože to byste vývojářům finančně nepomohli, někdy dokonce ublížili.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vývojáři používající Unity často neodhadnou co si mohou dovolit. Jimi přidaný obsah a herní logika neodpovídají možnostem daného enginu a ani možnostem hardware. Ovšem Unity sám o sobě je poměrně pomalá záležitost kde se nedá moc škálovat a kde si různé podsystémy jedou své. Například C# garbage collector začne něco dělat zrovna, když renderuješ scénu.

Pro 2D plošinovky a podobný hry měl vzniknou Unity Lite tedy nenáročná verze enginu. Nikdy se to ovšem nerealizovalo stejně jako další nápady co měli Unity vývojáři. V případě náročnějších her je nejlepší se na 90% Unity systémů vykašlat a používat třeba jen vykreslování, ovládání a audio. Zbytek si napsat sám zcela mimo funkce enginu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To nahrazování svým optimalizovaným kódem se týká všech softwarových řešení. Ale samozřejmě dejte pozor na premature optimization. Nejdřív ať máte funkční prototyp. Jinak Unity už má inkrementální garbage collector, takže vykreslování nezamrzá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

přesně došlo na má slova z předchozího článku - "nějak to doemulují". Myslím že nikdo soudný nepředpokládal že dodělají plnou podporu DX9/10 když i se zpraseným DX11 jsou problémy. To by bylo obrovské množství hodin práce ale totálně bez zpeněžení, tedy pro Intel jalovou prací.
Pokud někdo chce mít jistotu dlouhodobé podpory tak se obrátí na produkty NV. Jednak že na jejich hw byly hry primárně vyvíjeny a také že AMD se k podpoře starých věcí také staví čím dál vlažněji - poslední zářez byl ukončení podpory všeho do čipů Polaris a i tam už je to prakticky v legacy režimu, takže podpora frčí už fakticky jen pro RDNA. Zato u NV je podporován starý Maxwell, tedy GTX 9xx. A je velkou otázkou co udělá "odstranění legacy pozůstatků" z RDNA 3. Obávám se nejhoršího - pak by tu zbyl už jen jeden výrobce GPU co má dlouhodobou sw kompatibilitu a podporu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ono je otazka, ci sa to vobec oplati. DX9 je 20+ rokov stara vec. Ked si povieme, ze trebars posledna cisto DX9 zalezitost, ktora stoji za zmienku vysla pred 10timi rokmi, tak aj ked to budem emulovat na nejakom dnesnom skoro-lowende s 50% znizenim vykonu, stale mam vo vysledku viac vykonu, nez na akomkolvek highende z roku 2012.

Nepredpokladam, ze by kvoli DX9 musel visiet na tej grafike nejaky specialny HW navyse, Intelu asi skor ide o to, aby odlahcili drivery a zmensili si codebase, ktory treba testovat a maintainovat. Spravili z toho proste problem niekoho ineho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono taky už půlka DX9 her v aktuálním Windows 10 nefunguje. A ty starší skoro všechny.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kupodivu, jsou pořád DX9 hry které jsou nejen populární, ale i podporované. Zmínit můžu třeba The Sims 4, na kterou EA pořád vydává nové aktualizace a DLC. A zrovna toto je casual hra, kterou budou mnozí hrát na iGPU, což může být potenciální problém pro Intel.
A je to hra z roku 2014, tedy deset let od jejího vydání ještě neuběhlo ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"aj ked to budem emulovat na nejakom dnesnom skoro-lowende s 50% znizenim vykonu, stale mam vo vysledku viac vykonu,"

To si ale špatne vykladáš. Tu nejde o výkon, ale o to aby sa hra vôbec spustila.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Na linuxu se všechny directx hry emulují skrze vulkan a ztráta výkonu je 0-10%. Drtivá většina her tam takhle funguje.
Proto nevidím důvod proč by měl být problém emulovat dx9 v dx12, mělo by to snad být i jednodušší když jde pořád o directX a tedy dx9 a dx12 jsou si bližší než dx9 a vulkan.

dx9 totiž nebude moct být podporován donekonečna.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

> ztráta výkonu je 0-10%.

100% souhlas. Hraju ciste na linuxu uz snad od 2019, a starsi hry (=DX9) lze hrat s (dnes) trapnym hardwarem. Spis nez GPU vykon je problem, ze hry jsou zabugovane a ruzne blbnou. Jak ve WINE, tak treba v novejsich Windowsech (10kach). Proste prasacky napsane hry..

A co se tyce tech specialnych shaderu v ovladacich - pokud je Intel ma, nemyslim ze je nutne ztrati. Muze je presunout z ovladacu do te "emulacni vrstvy" a bude to fungovat jako predtim.

> dx9 totiž nebude moct být podporován donekonečna.

Otazka je jestli je vubec jeste podporovan (tj Microsoft na nem neco dela). Dost mozna to MS akorat dodava do Woken v ramci kompatibility, ale na nejake opravy/vylepseni kaslou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvrzení "Téměř každá hra je vydána rozbitá" nechápu. Nebo mu nerozumím. Nebo spíše nechci chápat. Jako vývojář si nedovedu představit, že když mám někde botu (chybu, bug...), že bych její opravu nechal třeba na vývojářích SQL serveru (když třeba bych jako zprasil dotaz do databáze). Tohle mi přijde naprosto neuvěřitelná nehoráznost.
Vyplývá z toho, podle mě, že v ceně grafik se nemalou částkou přispívá na opravu chyb ve hrách, které mě absolutně nezajímají a jejichž oprava by měla být provedena na účet producenta hry.
Poněkud mi to připomíná stav SW ve státní správě, kdy my jim nacházíme chyby, které si oni někdy možná i opraví. Ale my jim děláme "zadarmo" testery a technickou podporu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja si to nemusim predstavovat. Zazivam to denne. Terminy, peniaze, manazment,... to vsetko ma vplyv na to aky kvalitny SW bude vydany.
U hier ma to neprekvapuje uz vobec. Tam mam pocit, ze sa vydavaju Beta verzie, ktore sa az nasledne vyladzuju.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak jistě. Jsou SW, kde být chyba jednoduše nesmí, prostě z principu (lékařské přístroje, v letectví...). Způsoby jak chyby eliminovat jsou. A ano něco to stojí. Pak jsou SW, kde je chyba sice přípustná, ale musí se řešit okamžitě a střelhbitě. Tam je to otázka, jak si dodavatel a odběratel nastaví laťky, penále, odměny... No a potom SW, kde ta chyba není až takový průšvih, jako prostě vada ve funkci. Oprava se očekává co nejdříve. Dodavatel ručí za vady max v hodnotě SW, odběratel v nejhorším případě řeší chybu v evidenci z důvodu vadného SW - může to být problém pochopitelně, ale furt na tom nemá co řešit dodavatel (řekněme) platformy (ať už HW, nebo SW ve smyslu, OS, DB, runtime).
Jako to, že by dodavatel SW měl zásadní chyby produktu, které brání běžnému užívání (zde hry), byť to tedy flikuje nějak, to je otřesné. To, aby řešila třetí strana (dodavatel HW) na vlastní triko (tedy na účet zákazníka ve skutečnosti), to je ještě horší. Já bych prostě ta chybná volání API zvěřejňoval na zdi hanby, včetně firem a titulů, kterých se to týká. Jinak se nic nezmění. Ovladače budou mít absurdně nesmyslnou velikost, HW se bude nadále prodražovat o úspory herních studií a lidi si budou myslet, že platit za vadný šmejd je normální (ono "se" to časem opraví...).

A netvrdím, že jsem nikdy neudělal nějakou botu. Ale jako rozhodně si ze zákazníků nemůžu dělat testery (pokud to není součástí nějaké dohody ve specifických případech).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

On je jeste jeden pripad. SW napsany pro reseni konkurenta. Muj produkt ale vnitrne funguje jinak (respektive je na nem dany postup pouzity konkurenci nasobne pomalejsi), proto musim napsat nejakou mezivrstvu. Neboli co funguje perfektne na NVIDIA nemusi fungovat dobre na AMD a naopak a to i kdyz je hra napsana s dodrzenim vsech popisu API etc.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V textu citovaný "povzdech" je o chybách. Konkrétně: "Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel API - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame. Leccos jsou chyby nebo přehlédnutí - jeden titul byl vydaný s chybnými shadery..."

To že nějaké _správné_ volání API bude mít výrazný výkonostní propad a aktualizace ovladačů to nějak vyřeší je něco jiného a za mě v pohodě a je to věc těch ovladačů. Co tam podle mě nepatří jsou řešení chybných volání API ze strany aplikace (hry).
Ale asi mám moc růžové brýle. Tohle tady žádnou diskusí nevyřešíme a nebrečím kvůli tomu poprvé. Taky bych ve svém věku už mohl být menší optimista. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

> Jako to, že by dodavatel SW měl zásadní chyby produktu, které brání běžnému užívání (zde hry), byť to tedy flikuje nějak, to je otřesné

Bohuzel, do tohohle stavu dospely prakticky vsechny velka studia. Proste se stanovi termin, a neco se vyda, at uz je to neco treba alfa-verze ktera potrebuje dalsi rok ladeni.... A "novinari" kteri recenzuji hry tomu klidne daji 8/10...

Nicmene, je otazka nakolik to vyrobcum prechazi / bude prechazet. Tzv "novinari" to muzou vychvalovat, ale existuje spousta youtuberu kteri si neberou servitky, a maji miliony shlednuti. Treba vydani Cyberpunku prineslo nejen nasr*ne hrace, melo to i poradne financni dusledky - CDPR akcie spadly o ~75%....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Citovaný 7 let starý canc od jednoho člověka, kterej se tu bere jako mantra.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Tak ona si nVidia tu polívčičku maličko přihřívá. Živě si pamatuji na tu dobu nejnovější ovladače, kde když člověk přejmenoval crysis.exe na cokoliv jiného, najednou se mu screen space reflections od vody začala aktualizovat každý frame což vypadalo velmi hezky (jak zaymýšleli autoři hry původně) ale docela se snížil výkon :-) Vrcholem byly články, kdy se v době "Its meant to be played" nVidia bila vprs že chudáci její vývojáři stráví měsíce času mimo své rodiny aby nám vyrobili rychle běžící hry. Och.

Neříkám, že podpora sw je nežádoucí ale nedělal bych si iluze že za těmito optimalizacemi jsou, podle mého názoru, často benchmarkové (a tedy reputační a finanční) boje.

Tím nechci hanit sw podporu výrobců GPU. Jen bych si to maličko překládal z "marketingu" do češtiny.

Having said that, další hřebíček do rakve Intelu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ked sa preklada do vulkanu na linuxe
- > omfg so cool so goood, dokonca to ma lepsi vykon jak nativne !!!!

ked preklada intel na najnizsej urovni
- > KILL HIM

[clown emoji]
//Ditt nema emoji//

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Docela musím souhlasit. Kromě profesionálních hráčů skoro nikoho nezajímá, zda v 10-20 let starý hře to jede 100 nebo 500 fps.

PS: Diit vůbec neumí Unicode.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skus si pozret dlhu diskuziu na mobile ako to vypada.

Total mega joke.

20 clankov na intel denne to jo ale urobit normalny dizan na 2022 co funguje to nene.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak u Linuxu počítáš s tím, že to "téměř" jinak nejde a musíš emulovat - lidi samotní ten překladač chtěli.
Ale u her pro Windows tak nějak počítáš, že ti pod Windows pojedou - tady se očekává, že ti to 100% poběží.

Jestli nevidíš rozdíl, pak máš demenci už na vysoké úrovni

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasne jasne jasne.

Takze dx-vulkan na ktorom si seci honia kapre jak je to bozi a dava to lepsi vykon jak nativna hra na windows to je v poriadku

ale ked to urobi intel aby sa nemusel strat so strarymi hovadinami tak to neni v poriadku

natiahni si demeciovy klobuk pls

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"ale lze na nich dobře hrát staré tituly, na což jejich výkon stačí"

tohle už podle mě nějakou dobu neplatí, protože na Intel grafikách například nejdou spustit starší OpenGL hry, takže na hraní starejch her je to fakt na prd, protože tak mezi lety 2000-2004 se OpenGL docela dost používalo, nejde spustit například RTCW a podobný hry, Doom 3 už myslim jde, takže se to týká her na starší verzi OpenGL do toho roku dejme tomu 2003.
Každopádně nějaká konkurence je lepší než žádná a i když budou grafiky od intelu špatný, tak pořád to může pohnout s cenama u ostatních, hlavně v nižší střední třídě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To samý staré verze DirectX. Když jsem testoval na různých GPU třeba Midtown Madness, tak s ním měl Intel problém, co si vzpomínám.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

This Program has many features. and you also try links to know about all features of this Program
https://www.escortsservicesinjaipur.com/bangalore-call-girls.html
https://www.escortdelhi.net/bangalore-escorts.html
http://www.jaipurqueen.in/bangalore-escorts.html
http://www.callgirlsindelhi.net/escorts-in-bangalore.html
http://www.aisheka.in/bangalore-escorts.html
https://www.escortsindwarka.com/bangalore.html
http://www.rency.in/escorts-locations/bangalore-escorts.html
http://www.delhi37.in/bangalore-escort-services/
http://www.lonelybabes.in/Location/bangalore-escorts.html
https://www.jaipurescorts.co.in/bangalore-call-girls.html
http://www.janhavi.in/bangalore-escorts.html
http://www.anjlikapoor.in/Escort/Service/Bangalore.html
https://www.jaipurvipcallgirls.com/bangalore-escorts.html
http://www.jaipurgirls.in/bangalore-escorts.html
http://www.modelcallgirlsjaipur.com/bangalore-escorts.html
http://www.riyaseth.in/bangalore-escorts.html
https://www.mumbaiescortspriya.com/bangalore-call-girls.html
https://www.ritudas.in/bangalore-escorts.html
http://www.archanaa.in/escorts-location/bangalore-escorts.html
https://www.kamyaagnihotri.com/bangalore-escorts.html
http://www.diptisharma.co.in/bangalore-call-girls.html
https://www.nancyoberoi.co.in/bangalore-escorts.html
https://www.escortsindelhie.in/high-class-bangalore-escorts/
http://www.jaipurprimeescort.com/bangalore-call-girls.html
http://www.a1delhiescort.in/excited-to-have-fun-in-bangalore.html
https://www.escortsindelhi.in/Bangalore-Call-Girls-Escorts-Service.html
http://www.amritakapoor.com/bangalore-escorts.html
http://www.mumbaiescortsqueen.co.in/bangaloreescorts.html
https://www.callgirlschandigarh.co.in/bangalore-escorts.html
https://www.renci.in/bangalore-escorts.html
https://www.hotdehraduncallgirls.com/bangalore-escorts.html
http://www.bestescortsagencyinjaipur.com/bangalore-call-girls.html
http://www.shrutijain.in/bangalore-escorts.html
http://www.escortsfair.in/bangalore-call-girls.html
http://www.jaipurescortsservices.co.in/bangalore-call-girls.html
https://www.jaipurescorts.net.in/escorts-locations/bangalore-call-girls....
https://www.escortdehradun.com/bangalore-call-girls.html
http://www.independentescortsgirls.com/bangalore-call-girls.html
http://www.priyadelhiescorts.in/bangalore-escorts.html
http://www.riya-panjaban.in/escorts-in-bangalore.html
http://www.callgirlservicejaipur.com/bangalore-escorts.html
https://www.aliasharma.in/right-place-to-hire-bangalore-escorts.html
https://www.payalrao.in/bangalore-escorts.html
https://www.independentescortjaipur.in/bangalore-call-girls.html
http://www.mahipalpurcallgirl.com/bangalore-escorts-services/
https://www.ishagarg.in/escorts/bangalore-escorts-services.html
https://www.escortsinjaipurcity.com/bangalore-escorts.html
https://www.southdelhicallgirls.in/vip-bangalore-escorts/
http://www.ludhianaescortservice.net/bangalore-escorts.html
http://www.lucknowescorts.co.in/bangalore-escorts/
http://www.rashmibhargav.in/dakshi-bangalore-escorts.html
http://www.anurawal.net.in/bangalore-escorts-service.html
https://www.sonalisharma.co.in/bangalore-escorts.html
https://www.delhiescort.co.in/bangalore-call-girls.html
http://www.jaipur-escort-girls.com/bangalore-call-girls.html
http://www.vipjaipurescorts.com/bangalore-call-girls.html
http://www.priyaoberoi.in/sexy-bhabhi-hot-videos.html?currency=GBP
http://www.chandigarhescortsgirls.com/bangalore-escorts.html
https://www.hifiescortsdelhi.com/vip-bangalore-escorts/
http://www.escortservicesinjaipur.in/bangalore-call-girls.html
http://www.angelsofmumbai.in/bangalore-escorts.html
http://www.surbhisinha.in/bangalore-escort-service.html
http://www.hydescortsgroup.co.in/bangalore-escorts.html
http://www.alyceescorts.com/bangalore-escorts.html
http://www.shalinibangaloreescorts.in/Yelahanka.html
http://www.jaipur-escort-service.com/bangalore-call-girls.html

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.