Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Končí éra pamětí GDDR5?

A nebo se začne využívat optika :P

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Optika ale komplexitu paměťového řadiče ani problém daný vzorci pro zápis neřeší...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ale řeší interconnect a o tom se to celou dobu točí, nebyl by potřeba diferencial signaling ani široké sběrnice takže by se právě ta tvoje logika řadiče zjednodušila. ale tak naklikejte mi mínusy alespoň vidím kolik je zde xxxx.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty se ale stále díváš na jeden konkrétní aspekt a opomíjíš to ostatní, co je na něj vázané. Co je špatného na komplexním řadiči? Zvyšuje nároky na plochu čipu a tím i výrobní náklady. Dokáže v současnosti nebo blízké budoucnosti někdo vyrobit GPU i paměti s optickým rozhraním levněji, než stávající? Nedokáže, takže to není řešení aktuálního problému (rozšíření sběrnice je stále finančně výhodnější). Taky mi není jasné, jakou konkrétní představu máš o implementaci na straně pamětí. Nesly by převodník a princip zápisu by zůstal nezměněný? Pak to opět nic neřeší, protože právě způsob zápisu na vysokých frekvencích je problém, bez jehož odstranění se nic nezmění.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

:D tak to je dost v prdeli co ? No něco se bude muset změnit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Právě. Otázka je, co to bude, nebo v jakém pořadí ty změny přijdou :-) Zdá se být téměř jisté, že u nových grafik dojde k rozšíření sběrnice, ale jestli to bude to jediné... teď už stejně nemá smysl rozvíjet spekulace, měla by být otázka dní, než to bude venku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebo přejít rovnou na kvantové počítače a na přenos signálů používat neutrina generovaná černou "nano" dírou.
No dobrá, ta optika je reálná :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslim, ze bude jeste par let trvat nez bude rychlost svetla omezujicim faktorem pro komunikaci v ramci karty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

anebo se zhroutí ekonomika a budeme se mlátit ve tmě po hlavě klacky

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Poprvé souhlasím s vaším pohledem na ekonomiku. To se totiž téměř jistě stane... :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prehanite. Tak hluboko se ekonomika propadnout nemuze. Budeme se mlatit po hlave baseballovymi palkami.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Stále sa na fórach s tématikou VGA a pod. vraciam k embded DRAM priamo na čipe. A nikto akosi ani kriticky nereaguje na to či by to nebolo vhodné riešenie aspoň čiastočne odťažiť ext. VideoRAMku. Aj keď sa na hlavu postavím už to asi nikdy nenájdem cez strýčka googla kde bola uverejnená na jednej stránke analýza pamaťovej záťaže bežnej 3D vgačky. Len letmo si spomínam, že 1.frame (vykresľovaný), Z-buffer, stencil dokopy zaberajú 70% pamaťovej priepustnosti! Zbytok, ako 2.,3.frame - vo V-Ray, texturovanie a ďalšie tvoria 30% kapacity pamaťovej priepustnosti. Neviem síce ako FSAA, ale bez neho 1.frame a Z-buffer sa v pohode zmestí do 20MB. Pri dnešných výrobných postupoch to musia zmestiť do 30-40mm2 plochy kremíku. Top GPU majú dnes plochu 10x vacsiu. Tých zopár mm2 sa tam stratí a nehovorím o veľkom prínose pre rýchlosť. Interne to môžu zapojiť do nepomerne širšej zbernice. (Stará PS2-ka mala 4MB eDRAM s prenosom 40GB/s, na tú dobu! XBOX360 svojim spôsobom má tiež pseudo eDRAM).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A stále platí, že to realizovatelné není, protože ve skutečnosti je kvůli anti-aliasingu Z-Buffer několikanásobně větší, než uvádíš :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ehmm, ani kvôli AA, stále nevidím dôvod prečo by tá eDRAM nemohla pomôcť. XBOX 360 má 4xAA. Stačí pozrieť len wiki a iné, že to nieje problém "nasekať" obraz na manšie kúsky:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tiled_rendering.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby se to vyplatilo, zkusili by to a udělali by to.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak dlouho se říká, že něco nejde, až se najde nějakej blbec a udělá to :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No jo. Veď to aj skúsili... u herných konzolí. A malo to efekt. Ale asi máš pravdu. Niečo na tom bude že sa to nepoužíva. Ale o tom bol môj príspevok. Prečo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U konzolí (Xboxu 360) se to používá právě proto, že výstupem je konkrétní omezené rozlišení a konkrétní omezená úroveň MSAA. Primárním cílem navíc nebyl výkon, ale výrobní náklady celého řešení a spotřeba (tzn. množství odpadního tepla, které je v malé skříni konzole dost velký problém). U desktopových grafik je podobné řešení nerentabilní, protože ty musejí podporovat rozlišení 4× vyšší (nekončí u již archaického 1280×720, ale na 2560×1600) a 4× vyšší úroveň anti-aliasingu (16× místo 4×). To samo o sobě znamená 16× (4×4) vyšší požadavek na kapacitu EDRAM, což je zcela nerentabilní. Nemluvě o tom, že u desktopu je už standardem výstup na větší počet obrazovek, čímž nároky na velikost Z-Bufferu a tedy i EDRAM dál rostou. Klasická EDRAM se opravdu vyplácí jen v případě systému, který je určený pro přesně definované (a relativně nízké) rozlišení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak. Ešte ma napadla aj technika programovania pod DXkami, či to náhodou nesúvisí s odlišným prístupom písania kódu 3D aplikácií ak by to užívateľ chcel mať MSAA a malo by to ísť technikou tiled randering. Stále tvrdím, že tímto by to len a len pomohlo aj keby malo byť rozlíšenie 2560x1600 s AA16x. Ale pravdu povediac prd viem vlastne prečo, sú to len moje úvahy... ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja to rikam porad, ze bych ten AA u takovyho rozliseni zrusil. Kdo jste na tom nekdy neco hrali, tak vite, ze to proste vubec neni potreba.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

>..použití diferenciální signálu (differential signaling, též diferenční link), který efektivně zdvojnásobí přenosovou kapacitu modulu.
pouziti diferencialniho signalu by efektivne zdvojnasobilo (oproti soucasnemu single ended) pocet pinu datove sbernice
prenosovou kapacitu by melo jit zvysit diky omezeni ruseni a preslechu, ovsem nikdo nezarucuje dvojnasobek

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak AMD si patentovalo ten kus křemíku na jiném kusu křemíku. Takže zvětšování plochy pro více pinů by neměl být problém. Otázkou je, jestli není lepší použít externí řadič paměti a připojit ho třeba přes hypertransport s GPU. Je pravda že u dnešních GPU by jich muselo být víc :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Docela si umim predstavit 512bit sbernici a GDDR5, v cem je problem? Kdyz to slo driv, tak to musi jit i ted.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.