Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft chystá streamování herního obsahu přímo z cloudu ve vysokém rozlišení

Tak pokud by to fugovalo v řádu korun za hodinu nebo stokorun za měsíc, tak proč ne. Dosud představené modely měly pouze tu chybu, že ceny co jsem viděl byly takové, že mít vlastní počítač a hru si normálně koupit se vrátilo do tří týdnů.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Napr? Ja vim jenom o nvidii a tam se rozhodne nakup her na "lokal" do tri tydnu nevrati...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nVidia je beta a pokud se bavili o cenách, bylo to 25 USD za 20 hodin na 1060ce nebo 10 hodin na 1080ce. To je při ceně 600USD za 1080 nebo 300USD za 1060 stejných 240 hodin. Když pomineme, že po této propařené době bys mohl na jedné straně mít vlastní prodatelnou grafiku a na straně druhé pro herní stroj zase potřebuješ "zbytek PC" (i když na cloudové hraní je taky nějaký klient potřeba), tak to už záleží jenom na tom, kolik hraješ.

Tři týdny jsem určitě přepálil, to by musel být krutý pařam, pro takové tento produkt není stavěný, ale při průměru dvou hodin denně to dává nějaké čtyři měsíce, při hodině něco přes půl roku. To je podle mě pořád hodně špatné.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Další problém jsou latence. Tohle je dobré pro sváteční hráče, popř. maximálně na vyzkoušení hry. Hardcore hráčúm se vyplatí zainvestovat do HW.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Hadam ze ta moznost bude odeprena minimalne u exkluzivnich titulu ....doufam ze zustane moznost hrat na vlastnim HW ....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tady ale hlavni problematika neni v rozsireni sluzby ze strany microsoftu, ale v rozsireni kvalitniho pripojeni ze strany poskytovatele internetu.
Streamovane hrani pusobi zajimave pro cloveka, kterej snad nikdy hrani nezkusil. Kazdemu trochu zbehlemu v problematice je nad slunce jasne, ze bez slusneho pripojeni (a tim myslim stabilni pripojeni optikou primo k paterni siti), je cele stramovane hrani totalni pic*vina, protoze veskere vase akce uvidite se zpozdenim v radech desitek az stovek milisekund.
Kdo ma notebook a xbox, necht si to doma hned vyzkousi, jaka je to parada a to jste prosim pekne na domaci siti a stramujete z xboxu v obyvaku do notebooku na kline.
Ted si predstavte celou vec tak, ze server, kde je hra spustena je treba v Nemecku, vy pohnete ovladacem a k serveru leti vas input treba 40ms a k vam jednotlive obrazky, co se stalo ve hre, probublaji skrze vdsl od kysliku se 40ms zpozdenim, 20ms nez se to vykresli na tv... 100ms pratele. To je panecku smakulada a to do toho vubec nepocitam nejake dalsi lagy. Na te domaci siti to ma totiz odhadem tak 250ms lag, buhvi proc. Hadam, ze to stremovane hrani, se bude chovat podobne + teda ten prenos, takze skoro pul vteriny zpozdeni. Ani nema cenu psat, ze z cehokoliv nad 15ms by vam s mysi vstavaly vlasy na hlave, na tom gamepadu snesete vic, ale nad 100ms uz je to take nehratelne. No neni to skvele, pratele?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

ono to neni zase tak tragicke. Kdyz byl minuly rok problem koupit GK, tak jsem streaming her pouzival. Latence do MS datacentra (amsterdam) mam 25ms. Muzete si zkusit treba zde: https://azurespeedtest.azurewebsites.net

Resil jsem to tak, ze jsem v Azure zapnul virtualni stroj s nVidia Tesla M60, pripojil do me site (openVPN), nainstaloval Steam a streaming resil pres nej.

I na tomto na rychlo spichnutem reseni to bylo OK. Verim, ze kdyz poradne zapracuji na optimalizacich, tak to pro bezne hrace bude dostacujici

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jasne jak byla dana latence merena ? Na oboustrane odezve a nekolikahodinovemu streamu v radech MBps ? Ani si nedokazu predstavit soucasne poskytovatele mimo hlavni datove uzly kdyz se v panelaku rozhodne zahrat treba 10 lidi dalsi hromada bude stahovat/surfovat/cumet na stream TV apod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

myslis tech zminenych 25ms? To je jen pro predstavu co jsem mel za linku. Je to jen stahnuti miniaturniho json z blob storage ze stejneho datacentra jako byla ta VM. Viz https://github.com/richorama/AzureSpeedTest2/blob/master/lib/speed-test.js

Nicmene co si pamatuju z logu Steamu, tak celkova latence byla cca 50ms. Nicmene je to celkova latence. Takze encoding + network + decoding na klientovi. Pri rozliseni 2560x1440 a datovem toku 30Mbit/s

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde mi spis o to ze takove latence dosahne jen cast populace zbytek se bude pohybovat v lepsim pripade kolem 70-120 ms kdyz bude vse v poradku a sluzeb nebude vyuzivat hodne hracu do toho si pripocteme input/output latence + realtime vypocty a streaming a jsme uplne nekde jinde nez na zminenych 25 ms ostatne ani u lokalniho herniho streamu nejsou ty hodnoty zazracne a rekl bych ze je to v podstate na dlouhou dobu maximum ktereho se podarilo dosahnout ....a jak jsem psal vyse desim se jak chteji zajistit v masovem meritku kdyz infrastruktura na to neni pripravena obdobny problem jako s elektromobily nebo myslenkou nahradit tak pozemni vysilani ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no to mas pravdu, ale zase infrastruktura se sama od sebe nezlepsi. Pokud zvysujici naroky prestane zvladat, tak to ISP snad zacnou resit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jen v ramci stredniho mesta by to vyslo na miliardy aby vsem uzivatelum byl poskytnut urcity kvalitativni standard napric celym spektrem sluzeb a vyssi latence to stejne nevyresi + samotny HW na provoz takove cloudove sluzby neni zadarmo je to jen cesta jak si vytvorit zavisle zakazniky a udrzet stabilni dlouhodobe prijmy

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uz 50ms je strasne moc. Si vem nejakou obyc skakacku a zkus neco preskakat s 50ms lagem. Na nejaky kompetetivni hrani muzes rovnou zapomenout. Zavody se tak nedaji temer hrat, strilecky bez autoaimu se tak nedaji hrat... leda neco velice nenarocneho. A 25ms je jeste velice dobry ping. Takovy ja nemam ani po CR pres to zpropadene vdsl.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

50 ms neni zas takova hruza kdyz "klient" bezi u tebe doma v tomhle pripade se daji skousnout i vetsi latence kolem 200ms i kdyz je to citit ale mit latence i na tve "povely" z periferii je otresne

Kdybych frcel na drogach tak by mi nejspis takove latence nevadili....:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, je to jak hrat po trech pivech :D mozna jsem jen rozmazlenej

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Plny souhlas nekdy je latence problem i u soucasnych onlinovek a tam se rozhodne nejedna o narocny datovy stream ktery navic musi reagovat na vase vstupy ..na nejake rychle kompetetivni hry je to dle meho naprosto nepouzitelne ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vicemene souhlas, nicmene..

> Na te domaci siti to ma totiz odhadem tak 250ms lag, buhvi proc.

U vas mozna ano, u mne ani ne... kolik PRESNE to ma lag jsem nemeril, ale zkousel jsem Steam home streaming desktop -> laptop na domaci 1G LAN a nezdalo se mi, ze by lag byl nejak zasadni. Hmm mozna to zkusim znovu :)

Na druhe strane jsem to zkousel na docela vykonnem Radeonu, ono totiz vykonnou grafiku k tomu clovek nutne potrebuje - ta grafika nejenze renderuje hru, ona vsechny ty vyrenderovane framy enkoduje pres H264 a to se pak cpe pres sit. Kdyz vam hra vytizi GPU na 100% a jeste to ma enkodovat... jo a logicky na prijimajici strane potrebujete pouzitelny (hardwarovy) dekoder H264, jinak jste v pytli, tudiz stare laptopy jsou taky nepouzitelne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt, stream pres steam jsem zkousel a tam to jelo celkem slusne, nez se to cele seklo (ale to bylo spis samotnou hrou). Taky mam gigabitovy lan a grafiku 1080Ti. U kamarada jsem zkousel stream z xboxu one gta v, take po siti, a to bylo otresny.
Je dost dobre mozny, ze streamovani od microsoftu bude rychlejsi, v tom pripade beru zpet tu ctvrt vterinu, nicmene nejaka nezanetbatelna latence vlivem prenosu tam a zpet stejne bude pritomna.
Myslenka je to dobra, nez se v tom zacne clovek vic pitvat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Raději i jen AMD Ryzen 2200G.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neriesi sa uz takto spatna kompatibilita na Playstatione?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A ještě počkejte až vymyslí předplatné na Low, Normal, High, Ultra a Hyper Mega Dragon Ultra kvalitu :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hovadina prvni tridy, autor clanku je pitomec, kterej vubec nevi o cem mluvi nebo dostal zaplaceno.
Microsoft si s podobnyma sluzbama muze ji vite kam.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak myšlenka to není špatná. Akurát se autor článku nezamyslel nad tím, že nasazení v masovém měřítku za současných technologií je nereálné.

Nejvíce se obávám velkých odez (latency) u internetového připojení (žádný provider vám dneska negarantuje nízký ping) a pak toho, že to bude neekonomické: místo pár stovek hodin hraní si rovnou můžete koupit konzoli a nebo nové PC.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Neni to jenom o technickych detailech, samozrejme masivni narust trafiku ve forme her v cloudu, netflixu ve 4K a dalsich podobnych a mame za chvili digitalni blackout.

Jenze specielne v CR je to autorova chimera, ktery si nevidi za spicku nosu anebo za hranice Prahy, Brna a par dalsich mest. Ja jsem na chalupe na LTE s limitem dat. Tudiz hru z GOGu a Steamu stahnu v Praze, hodim na exterak a na chalupe tak maximalne provedu nejaky update, overeni a mam po datech. Nejakemu streamovani her se muzu leda tak vysmat. Bych za dva dny streamovani mel ten novej herni komp!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no, kdysi jsem cetl, ze v CR zije ve mestech 70-80% lidi, takze prostor pro tuto sluzbu tu urcite je. Napr. ja hraju cca 5h/mesic a ted kvuli tomu vlastnim GK za 17k. Dle meho naprosto zbytecne a tato sluzba by se mi libila.

Navic jedine zvysujici se poptavka po kvalitni pripojce donuti ISP investovat do siti. Ze to nebude hned a bude to stat spoustu penez je snad jasne..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vyborne. Zkousel jsem LiquidSky a dohral na nem Dooma (na masina 9 let stare). To, ze se toho chopi Microsoft je vyborna zprava. S jeho Azure to bude vynikajici reseni...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.