Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Mozilla navrhuje tři jednoduchá pravidla pro adblock

Reklama ve formě statických obrázků mi nevadí. Naopak co mě silně vadí jsou reklamy animované, neustále se hýbající, měnící obsah či okna vyjíždějící přes celou obrazovku. Tohle akorát uživatele donutí z dotyčných stránek odejít úplně. Takže používám adblock.
Na reklamy klikají akorát začátečníci a nebo dementi, trochu drsně řečeno.

+1
+93
-1
Je komentář přínosný?

Doplním, že mě vadí reklamy, které při rolování zůstavají na místě. Působí to na mě hodně nepřirozeně a hrozně mě to otravuje.
A teď pozor! Když to píšu, tak mě zrovna něco vyrušilo - obrázkové menu, které neustále popojíždí zprava doleva. Kdo tohle vymyslel, toho bych snad zabil.
Zkrátka, na stránce s textem nechci mít pohyblivé věci. A to si neuvědomujete, že web zaali používat i lidi po šedesátce a ti už opravdu často nejsou schopni něco najít ve shluku textů a pohyblivých obrázků.

+1
+59
-1
Je komentář přínosný?

<i>Na reklamy klikají akorát začátečníci a nebo dementi, trochu drsně řečeno.</i>

A co skupina uživatelů, kteří na reklamy klikají na určitých webech záměrně proto, aby je podpořili? Pro ty byste nějakou nálepku neměl? Musíme vždy krutě škatulkovat...?

Ono mě reklamy také štvou, ale zase na druhou stranu, když neplatím za daný web, tak se mi to lehce říká - reklamy špatné! Bak! Pryč s nimi!

...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jasné...tak si skúste otvoriť túto stránku v internet exploreri a keď chcete kliknúť na záložku hneď zo začiatku, kliknete si na reklamu, ktorá tam skočí až neskôr...a toto mne dosť vadí, že sa rozmiestnenie stránky ešte dodatočne zmení kvôli reklame, poprípade reklama, ktorá mi zakrýva pol obrazovky...ideálne ak je nejaká stránka ešte tak pripečená, že Vám vyskočí malé okno, ktoré znefunkční stránku, kým stránku nelajknete na sociálnej sieti...WTF?? reklama na vlastnú stránku na vlastnej stránke???
....ešte, kým je reklama odborná, nepoviem nič...že to má spoločné niečo aj so stránkou, ale kadejaké spamy a cielená reklama (chabé pokusy reklamy toho,čo som si kúpil mesiac dozadu) mi dosť vadí...

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

„toto mne dosť vadí, že sa rozmiestnenie stránky ešte dodatočne zmení kvôli reklame“

Jenže alternativa je, aby celá stránka čekala na načtení reklamy.
Nevadilo by ještě víc, kdyby se stránka načítala třeba 15 sekund, nebo dokonce vůbec, protože sice obsah je načtený prakticky ihned, ale čeká se na externí reklamu?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To taky nechápu. Weby jsem nikdy pořádně nedělal, ale opravdu je problém nadefinovat "tady bude prázdných 200px na výšku pro reklamu" aby stránka neskákala jak cirkus? Třeba reklama úplně nahoře, ještě nad titulkem stránky. Opravdu by byl problém dát tam nějakej DIV aby se rezervovalo místo pro reklamu, která nestihla doběhnout? Pokud mi reklama nebude rozhazovat layout webu, tak ji rád nechám žít. Blokovači si schovají DIV a nic se pro ně nemění, ale ostatním nebude otravně hopsat stránka po monitoru :)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

„opravdu je problém nadefinovat "tady bude prázdných 200px na výšku pro reklamu" aby stránka neskákala jak cirkus?“

Tohle problém není, akorát musíte znát předem rozměry reklamy a nesmí vadit, že tam zůstane prázdné místo i když tam žádná reklama nebude (např. víc návštěv než prodané reklamy).

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Já měl vždycky za to, že se prodává reklamní plocha s pevně danými rozměry (např. 600x200) a vždycky tam budou bannery s takovou velikostí, ne že jednou bude 600x200 a jindy 200x50. Pokud si tam cpou co chtějí, tak není divu že weby poskakují -> uživatelé zuří a blokují. Kdyby se dalo domluvit že bude vždy velká reklama s pevnou velikostí (a vyplní například min. 90% ze zadané plochy), tak by to už hádám šlo a prospělo by to všem :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Reklama nenaskočí "později" časově, ona se podstrčí pod myš účelově, když člověk kliká na zcela jiný obsah. Vynikalo v tom "Yahoo!" a myslím, že to má stále v Mail-Yahoo! při odhlašování.
--- Jinak se přidávám k názorům - skromná reklama mi nevadí, ale ta dynamická a kapacitně náročná na přenos, to je HROZNÉ.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

16 blokovano na teto strance.

Bez adbloku je bohuzel internet nekoukatelnej, neposlouchatelnej.

Blokuju vsechno a vsude reklamy me nezajimaj a nesnasim je v jakykoliv forme kdekoliv.
Skoda ze neco takovyho nemam i v realu protoze jedu do prace a za tu dobu chte nechte prectu 157 Reklamnich napisu bilboardu a kdovi ceho coz je dneska vsude.Vsechno je pocmarany polepeny reklamama a cedulema k zbliti.

To jsou vsechno veci ktery na tebe pusobi ikdyz je videt nechci rozhodne ne kazdej den, celej zivot.

Takze jakkoliv to jde se reklamy zbavuju kdekoliv.

Nazor ze to nekoho zivi me nezajima kazdej koho zivi reklama by se mel v ramci prevence zastrelit a nemnozit se stejne jako pravnici.

+1
+64
-1
Je komentář přínosný?

Co to meles? Jakej nekoukatelnej?
Osobne jsem v zivote nic neblokoval a nehodlam to delat ani nadále a neprijde mi nic nekoukatelny. Co se tyce například této www, tak reklamy jsou absolutne neagresivni a v podstate "o nich nevim". Proc bych je doprdele mel blokovat?
Neprijdes si trosku jako hajzl, když zamerne konzumujes obsah a přitom vis, ze udelas vse proto, abys autorum toho obsahu nenechal vydělat ani halir? Pro me osobne jses klasickej priklad absolutního amorálního hajzla.
Nepredpokladam, ze bys kazdej mesic poslal redakci stovku, at maj na vyplaty, co?

+1
-99
-1
Je komentář přínosný?

Nic neni zadarmo ani moje pamet ani muj cas ani vas ME za to abych videl reklamu nikde neplati, re-klama = opakovane klamani. Je pro me v zivote zcela zbytecna a jedine co je je otravna.
Je zcela nemoralni uz samou podstatou klamani.

Me za tu dobu adblok zablokoval 1 049 121 prvku !
Jestli je jednen prvek rekneme jedno slovo ktery si zapamatuju z knizky misto reklamy kolik knizek si pri milionu slov zapamatuju diky tomu ze mi je byt "podvedome" zabira tenhle sajrajt.

To je proto ze se pro vas stala reklama neco zcela normalniho vsude v tv na netu na bilboardech atd. ....pro me teda ne. Je to obsah proste kterej nechci hotovo.

Proto taky planeta hloupne zabalujem si mozky nesmyslama.

Ale jak se rika Clovek je chytrej ...ale lidi, lidi jsou blby.

+1
+58
-1
Je komentář přínosný?

Myslel som, ze za vas cas a pamet vas platia v praci. Na tomto webe ste vo volnom case a mate problem s tym, ze jeho autor chce mat za svoju pracu zaplatene.
Pri tom zrovna tu su reklamy take, ze ich vobec nevnimam. A mam problem ich napocitat 16 aj ked sa snazim. Ale to nie je podstatne, lebo clovek pred tym vas popisal dokonale. Ste sebec co sa stara len o seba.
PS: Ako ste sa vobec naucili citat? Ved v triede ste urcite mali okna, v ktorych sa tiez casto nieco pohne.

+1
-35
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nenuti nikoho NIC delat zadarmo. Kdyz to zadarmo dela je to jeho vec, kdyz chce prachy jde tam kde mu za to zaplati...

Ale kdyby vsechny weby krachly asi by bylo na svete prenovinareno.

To je proste nabidka a poptavka kdyz noviny zaplati 20 novinaru nemuze jich tam byt 25.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Hele ted by mne zajmalo mas zaplej v mailu spam filter? Vsadim se ze jo.... Reklama je proste nevyzadanej obsah... Tak tady nedelej buh vi co nejsi....

Podivej se 10 let spatky adbloky nebyly potreba, weby vypadali uplne jinak... Dneska bez kombinace adblock a ghostery je web nepouzitelnej...

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasim s tebou.

podomniho obchodnika si taky domu nepustis to je taky vlastne "reklama" zakoncena prodejem.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pokud lidé blokují reklamy a server si nemůže dovolit nasadit "neprudící" reklamy (textové, statické obrázky, pozadí článku), tak si myslím, že je v pořádku, aby upozorňoval návštěvníky formou nějakého banneru (ideálně neplovoucího, aby se dal odscrollovat) a snažil se věci vysvětlit. Ale samotná žádost "zapněte si opět reklamy" nestačí, protože hodně lidí se je vypnuli právě proto, že je vidět nechtějí. Server by měl by zároveň nabízet alternativu pro tyto lidi. Například subscribe na Flattr, tlačítko PayPal, a číslo bankovního účtu. Člověk se buď subscribne nebo nějakou částku jednou ročně na vánoce pošle, jako odpustek za blokování reklam. Zrovna na Diit, i když to není moc vidět, se dá číslo bank. účtu najít, takže pohoda. Ale jiné weby nedají možnost sponzorského daru, ani když je o to člověk požádá. Takové weby si pak stěžují, jak je blokace ničí, ale vyjít kupředu se nesnaží. Já vím, že v českých poměrech to asi na dobrovolných platbách nebude moc peněz, ale i tak lepší mít něco než nic. A když se nebudou snažit čtenáře vychovávat, tak se nic nezmění.

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

S tím zaplať a nebude reklama je to taky o obsahu. Něco prostě za to zaplacení stojí. Osobně sem třeba využil a zaplatil si v mobilu za idos bez reklamy. Je to sice jen na rok, ale je to jen padesát korun a je to prostě něco, co využívám tak často, že sem rád, když mě to neotravuje reklamou, která akorát zabírá místo na obrazovce, rozbíjí design a jiný význam pro mě nemá.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Platba za účet bez reklamy je podle mě problematická obecně z důvodu kolik mají lidi různých zařízení (já: mobil, tablet, pc, notebook, pracovní notebook). Nebudu se na každém z nich neustále přihlašovat, jenom abych neviděl reklamy. Některé weby odhlašují po 24h nebo i dříve, to by bylo na zbláznění. Navíc to neumožňuje např. stahování článků offline v RSS čtečce na mobilu/tabletu, tam se ani přihlásit nejde. Takže cokoliv s přihlašovacím omezením je (aspoň pro mě) nefunkční. Raději budu plošně ve všech zařízeních reklamy blokovat a potom danému webu pošlu nějaký kompenzační honorář, pokud taková možnost existuje a dá se rozumně snadno nalézt (dotazovat se redakce na mail udělá jen skalní fanoušek, to není funkční řešení).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

O flattru ani ničem podobném jsem zatím neslyšel, ale podívám se na to. Nemám problém jednou za rok poslat nějaký finanční obnos jako kompenzaci. Sice adblock nepoužívám (když nebudou mít weby reklamu, nebudou vůbec a bude po ptákách), ale nainstaloval jsem ghostery blokující komunikaci s jinými weby, takže když se teď podívám na czc na tiskárnu, nevidím ji dalších 14 dní na všech dalších stránkách s reklamou.
Přiznám se, že netuším jestli tím weby ochuzuju o příjem nebo ne, ale tohle šmírování zašlo tak daleko, že jsem prostě musel. A ne - správa cookies tomu nepomohla, protože někde nechci přijít o automatické přihlašování a jinde se bez cookies zase nešlo přihlásit vůbec ;(

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu... ;o)

Některé webové magazíny to už pochopily a slušným způsobem na svůj způsob obživy upozorňují (třeba vtipným obrázkem mouchy Vincenta..). K tomu i uzpůsobily layout, aby reklamy nerušily při prohlížení webu. Já osobně na to slyším a v takovém případě rád vypnu pro daný web adblock, protože jim chci dát vydělat. Ale není to jen o tom "vypněte adblock, žijeme z reklamy"....

Líbí se mi model který je u aplikací pro chytré telefony. Spousta aplikací je kvalitních a přitom jejich cena je v řádu desetikorun (a přitom licence je trvalá a updaty v ceně). Pětistovku za appku do telefonu už bych asi nedal, ale když stojí 50 - 150 Kč, rád vývojáře podpořím a dám mu vydělat.
Pokud by i weby nabízely roční předplatné v podobné cenové relaci, podpořil bych je tímto způsobem. Současně s tím by klidně mohly mít (pro neplatící návštěvníky) v umírněné podobě nerušící reklamy o nichž jsem psal výše.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ono pokud někdo vydělává na nějakých stránkách díky reklamě, kterou si na ně "pustí", určitě peníze potřebuje a bere to jako nutné zlo (když jinou cestu neobjevil).

Na druhou stranu, prohlídnu si něco na eshopu, a pak to dostávám naservírováno v bannerech na jiné webce. Jaký to má smysl? To jako, že kdybych náhodou byl tak prudce inteligentní, že bych za minutu nebo za hodinu nebo další den nevěděl co sem před chvílí na nějakém eshopu obhlížel?

Datový tok bannerů je věc jedna, pro mě osobně je to ale hlavně absolutně nesmyslný obsah vůči prohlížené webovce, který být hodně vynucený, tak mě dřív donutí přestat navštěvovat danou webku, která mi ho mermomoci bude nutit, než aby měl jakýkoli jiný dopad.

A co z toho plyne za důsledek? Každy webovky mají mít v prvé řadě zájem na tom, aby uživatele přitáhly. Bez uživatelů webkám totiž ani ty reklamy nepomůžou.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Tak by jste s tím mohli začít a přestat sem cpát 5 reklam na jednu stránku. Myslím, že 3 neblikající (ani žádné video nechci vidět) reklamy by stačili.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je bohužel začarovaný kruh. Dát si na web půlku reklam = mít půlku příjmů. Zdražit, aby se to dorovnalo? Ale kdeže. Zadavatel reklamy půjde jinam, kde je levněji, na internetu je místa, že ho až prodávaj. A lidi blokovat budou stejně.

Nevidím z tohoto začarovaného kruhu bohužel východisko. Trh s reklamním prostorem je brutálně přesycen a jediné, co by mu skutečně pomohlo, je výraznější pročištění (ano, hromada webů by to měla odnést a přestat existovat). Jedině tak lze docílit stavu, že reklamní prostor může být dražší, protože bude vzácnější. Pak lze vyjednávat stylem „ano, můžete si k nám dát reklamu, ale nesmí být taková a maková“.

Trh není připraven na to, aby si mohli poskytovatelé prostoru pro reklamu diktovat, jaká ta reklama být může a jaká být nesmí (do určité míry ano - obsahově, např. neakceptovatelná reklama je na porno apod., ale ne co se týče formátu a agresivity, to v podstatě regulují na základě sebereflexe sami zadavatelé). Teď je to naopak, poskytovatelé prostoru pro reklamu se perou o to, aby mohla být reklama právě u nich. Z uživatelského hlediska by bylo lepší, kdyby se poskytovatelé reklamy rvali o prostor. Jenže tak to není a nebude, protože prostor na internetu je prakticky nevyčerpatelný. Proto bude existovat i to blokování, dokud nějaké hustodémonsky krutopřísné pako neuzákoní, že se reklama blokovat nesmí. A já budu jeden z prvních, kdo mu půjde osobně vysvětlit, že tudy jako fakt ne ;-).

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu web, který je mi příjemný obsahově i počtem reklam neblokuji. Ale je fakt, že nás asi mnoho není.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj, děkuji za objasnění situace. Z toho začarovaného kruhu zcela jistě východisko existuje. Možná si přiznat, že současný model prostě nefunguje k plné spokojenosti a vyzkoušet něco jiného. Třebas bonusový / prémiový / VIP obsah pro předplatitele. Najít inzerenta, co připustí textovou podobu reklamy. Začít točit video reportáže / recenze / návody / atp. Neopisovat / nepřekládat tupě nějaké zprávy ze zahraničních serverů. Snažit se produkovat vlastní obsah. Upřímně 90% toho, co já dnes čtu na cdr/DIIT napsal David Ježek. Pro někoho možná šílený články, jak rozebírá starý šrot a snaží se s tím něco vymyslet. Pro mě přínos zajímavých informací, zkušeností a pohledu na věc. Zprávy typu je tu nová VGA karta s X pamětí a výkonu Y, mne nezajímají. Absolutně zahazuji spekulativní články typu bude uveřejněný nový telefon od a proslýchá se...
Tak snad vám můj pohled na věc alespoň kapku pomůže.

Pravda je, že až teď mi docvaknulo proč se diit.cz, potažmo cdr.cz, takto zásadně transformoval z profi obsahu na všeobecný obsah. Jelikož právě profíci a fandové IT byly mezi prvními, co začali filtrovat reklamy.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud mam web s dostatecne unikatnim obsahem, a dostatecne zajimavou skupinou ctenaru, tak si vpohode muzu vybirat, komu, jakou a zakolik reklamu prodam. Jenze je to pochopitelne prace, kterou nekdo musi delat, a je radove jednodussi proste na web prasknout nejaky reklamni system a nestarat se o to.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ked obcas zabruzdam na novy mnou nepouzivany pc, novy browser a podobne, a navstivim nejaku moju casto navstevovanu stranku, ide ma jebnut kolko bordelu na tych strankach je. Prva vec co robim hocikde kam pridem je instalacia uBlocku, bez toho sa proste na web chodit neda.

A nech si trhnu nohou vsetci.

A to nevravim ani o dítku, to sa bez vlastneho css a blokovania, zmeny velkosti textu, ani neda pouzivat tiez.
http://imgur.com/a/wZDTP

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Nj. Na tohle by bylo ideální nastavení v profilu - taky bych se bez těch brutálních bannerů (nemyslím reklamu) na úvodní stránce obešel ;(

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě, aby reklama nebyla otravná a nenutila k blokování by měla být:

- statická (spustit se může na kliknutí nebo vědomý poklik)
- umístěna na svém místě v layoutu (nejlépe na straně nebo dole, popupy a různé překryvy jsou hnus)
- neměla by hýbat layoutem (miluju, když chci kliknout na článek, v to se načte reklama nahoře a postrčí celý obsah dolů a já kliknu kdoví na jaký odkaz (nejlépe rekmamu)

Jsou weby kterým bych rád dopřál dát vydělat a tam AdBlock vypínám, ale na některých to fakt nejde (jako příklad iDnes).

Já třeba ještě používám NoScript (kvůli bezpečnosti) a když se podíváte jaký seznam zdrojů mají dnešní stránky (klidně i 20 a více), přičemž některé adresy mi vůbec nic neříkají, tak je prostě nepovolím.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

aby nebola reklama otravná, potrebuje ešte jednu a najdôležitejšiu vec - nesledovať ma po internete. a tu je kameň úrazu. online marketingové firmy z toho žijú; toto je ich produktom. mať o surferovi prehľad. kde bol, kam chodieva, na aký druh reklamy reaguje a koľko klikov na reklamu skončí v akom štádiu obchodnej transakcie. to, čo sa deje s tými informáciami, je bežnému človeku nepredstaviteľné.

manželka pracuje v tejto branži a mne sa vlasy stavajú zo spôsobov ako sa toto všetko využíva. opustený nákupný košík? nie je problém. navrhneme podobné produkty na návštevách iných stránok a popri tom aj kupón na zľavu. preletí internetom článok o supercookies? do týždňa sa už testujú nové spôsoby trackingu. humus velebnosti!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Proc by meli velit internetu poskytovatele obsahu? Meli svoji dobu.. a doba se meni. Bohuzel porad plati.. jestli nejses zakaznik, jsi zbozi.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Otazka zni - a proc by poskytovatele obsahu měli poskytovat nejaky obsah, pokud za to nedostanou zaplaceno?
Nebo mas pocit, ze například zdejsi web vytvari parta nadsencu ve svém volnem case zdarma?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Psal jsem to uz vyse a napisu to zase: Clovek, který rekneme opakovane konzumuje obsah nejake www, tudíž tam chodi proto, ze ten obsah konzumovat chce, tudiz se mu libi....A ten clovek vi, ze ten obsah tvori lide, kteří to delaji jako hlavni napln sve cinnosti a musí za to dostat zaplaceno (například tento www), a presto to zablokuje reklamy, coz je JEDINY prijem toho www, je pro me osobne absolutni amoralni hajzl, kterymu bych v zivote ruku nepodal.

Ono je to holt desne v mode, všechno si stahovat zadarmo, všechno si blokovat, nezaplatit ani korunu, nedat vydělat ani korunu, se vsema vyjebat....Ja to osobne nesnasim, takovyma lidma pohrdam a povazuju je za amoralni odpad.

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Nic neni zadarmo ani moje pamet ani muj cas ani vas ME za to abych videl reklamu nikde neplati, re-klama = opakovane klamani. Je pro me v zivote zcela zbytecna a jedine co je je otravna.
Je zcela nemoralni uz samou podstatou klamani.

Me za tu dobu adblok zablokoval 1 049 121 prvku !
Jestli je jednen prvek rekneme jedno slovo ktery si zapamatuju z knizky misto reklamy kolik knizek si pri milionu slov zapamatuju diky tomu ze mi je byt "podvedome" zabira tenhle sajrajt.

To je proto ze se pro vas stala reklama neco zcela normalniho vsude v tv na netu na bilboardech atd. ....pro me teda ne. Je to obsah proste kterej nechci hotovo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ok, a kolik penez jsi poslal redakci tohoto serveru?
Predpokladam, ze ani korunu, co?
Platit nechces...platit ani tim, ze si nezablokujes reklamu taky nechces...
Mozna se sam nad sebou zamysli, co jses to za člověka..

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Kolik mam platit za to ze mam otevreny oci ? a ze posloucham ?
Nebo spis kolik a komu vsemu mam zaplatit at uz nikdy nikde zadnou reklamu nevidim neslysim ?
Reklamni spam je tu 24/7 do oci do usi.

Ja jsem z toho znechucenej uz radu let a kazdej rok je to horsi.

Kdybych mel kazdymu serveru kterej navstivim poslat prachy za to ze si ja sam blokuju co nechci videt je to asi takovy jako platit dealerovi aby ti neprodaval drogy. Taky je to jeho "obziva" a holt kdyz drogy neproda pujde delat treba neco produktivniho kde mu zaplati.Jednoduchy.

1.Kdyby to bylo tak zle internet by byl prazdnej coz neni je plnej sracek.
2.kdyby to bylo tak zle a nikoho by to neuzivilo = logicky by to nemel jako jediny zdroj obzivy.
3. kdyby to bylo az tak zle cely ekosystem by se DAVNO zmenil v neco lepsiho pro nas pro vsechny ale to by musela byt vule.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Chodis sem? chodíš...ctes to tu? ctes...nuti te k tomu někdo ? nenuti...jses tu dokonce i registrovanej? jses....
Vyuzivas tedy AKTIVNE neci praci? Vyuzivas? A prijde ti normani využívat neci praci a neplatit za ni? Potom jses pro me amoralni hajzl.

Samozreme ty sam musíš se sebou zit, nejspíše si sam se sebou prijdes spokojenej, tak alespoň ze tak..

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nenuti nikoho aby pracoval zadara prece ...kdyz chce prachy jde tam kde je dostane ...
Nikdo nenuti nikoho aby nekam neco verejne daval. zato me NUTI reklama za to zaplatit ikdyz je to "verejne" a nebo to dokonce nechci.

kam se podely hesla jako Verejny internet a podobne? vlastne vsechno na netu je placeny protoze je tam reklama na verejnem internetu ktery je "zadarmo"

takze platim za to abych to mel verejne ?na necem co bylo postaveny na tom ze to bude verejny a zadarmo ?

neni to blbost ?

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Mám dojem, že si to nějak pletete. Svoboda internetu je v tom, že nikdo nebude filtrovat informace a dostane se k vám vše na co kliknete. Ale rozhodně nikde neexistuje (ani existovat nemůže) heslo, že veškerý obsah je a musí být vyráběn zdarma. Zdarma mohou nadšenci tvořit tak blogísky nebo chrlit nesmysly na Fejsbůku.

Kde berete peníze vy? Nemělo by to být také zdarma a jako veřejná služba? Nebo. Udělal jste něco pro bohatsví internetu a přispíváte do veřejného komunikačního prostředu svou prací?

Podle vaší logiky teda redakroři českých (nebo světových?) portálů mohou jít dělat něco jiného. OK, to jistě mohou. Jenže jaksi pak na internetu NIC pořádného nebude. Určitě ne zpravodajství, co vyžaduje poměrně dost každodenní energie.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ne podle moji logiky ...reklama = SPAM coz je pro me VIR coz by melo byt zakazany, treba jako DROGY.

To ze nekdo po me chce abych mu platil DROGAMA za to ze si neco prectu je nepripustne a o moralce neni ani rec.

Zase jsme u toho ze nikdo nenuti nikoho ten obsah publikovat verejne a zdarma.
To ze si nekdo udela obzivu z VEREJNE veci a nadava ze se mu prachy nehrnou me vazne netrapi.

Udela to neverejne a neuzivi se ? co to znamena ? asi nemuze bejt kazdej spisovatel ze jo.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jsi demagog. Takové hyperboly jsou dost neuvěřitelné (reklama=spam=virus=drogy). Ještě pořád jsi nenaznačil kde bereš peníze ty, protože to by mě při takových postojích opravdu zajímalo.

Fakt nevím jak bych měl vnímat člověk co nic nedá a chtěl by vše zadarmo (se slovy to musí být zadormo, to dá rozum).

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Delas neco pro bohatstvi tveho telefonu,skypu ? nebo dopisu v postovni schrance ? Protoze to je taky komunikacni prostredek. Vlastne delas konzumujes reklamy... a tim krmis cely tenhle vred.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jsi logikou úplně mimo. Reklama ve schránce je SPAM, protože mi nabízí službu kterou nechci a nezajmá mě. Taktéž vyřvávající reklamní auta na ulici atp.

Tady je situace přesně opačná! VĚDOMĚ odebíráš nějakou službu a její výrobní cena je kompenzována reklamou. Vy prostě nechápete rozdíl nezi tím co je službou a obsahem.

Ještě mi chybí ta odpověď, kde ty konkrétně bereš peníze. Kde se vzaly než skončily u tebe? Firma nikde neinzeruje? Nedostává zaplaceno za inzerci?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Kecy. Reklama je spam, ať je, kde je. A až DIIT zkrachuje kvůli blokování reklam, někde se vynoří další stejný nebo podobný web. A pokud nevynoří, taky dobře. Není zas tak skvělý, aby to pro svět něco znamenalo.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ano, vidím ten krásný den, kdy na netu nic nebude, vyjma nějakých amatérských stránek. To bude blaho.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

K tomu nedojde - na světě je spousta lidí, které něco vnitřně nutí oslovit ostatní a něco jim sdělit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Myslel som, ze za vas cas a pamet vas platia v praci. Na tomto webe ste vo volnom case a mate problem s tym, ze jeho autor chce mat za svoju pracu zaplatene.
Pri tom zrovna tu su reklamy take, ze ich vobec nevnimam. A mam problem ich napocitat 16 aj ked sa snazim. Ale to nie je podstatne, lebo clovek pred tym vas popisal dokonale. Ste sebec co sa stara len o seba.
PS: Ako ste sa vobec naucili citat? Ved v triede ste urcite mali okna, v ktorych sa tiez casto nieco pohne.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Když jdu kupovat rohlíky a chleba, je mi úplně lhostejné, jestli člověk, který vozí uhňácané kusy těsta do kynárny, dostane zaplaceno. Pro mě je důležitá kvalita těch rohlíků. Když budou obvykle hnusné, budu chodit jinam.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem vam prevedl na ucet neco na prilepsenou. Tyto stranky navstevuji kazdy den uz mnoho let a reklamy blokuji, takze alespon takto podporim existenci tohoto serveru a nebudu mit vycitky za to blokovani.. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

lol "Samotné weby jsou v tom přitom nevinně" ... tak to urcite.

Za to co se kde podela je VZDY zodpovedny vyhradne provozovatel webu, nikoho nezajima, z jaky cerny diry svuj obsah taha, je to jeho problem. Nikdo nimomu taky nebrani v primem prodeji reklamy a tu pimo umistit na vlastni srv. Jenze to by byla prace, chapu.

Mozilla tuhla kravinu pak vytahuje proto, ze hodla odstranit podporu vsech stavajicich addonu, vcetne adblocku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to je nejaky nesmysl. Kdyby Mozilla ukoncila podporu addonu, tak by tim efektivne spachala sebevrazdu.
Spousta lidi totiz vyuziva Firefox prave kvuli ruznym addonum, motivum vzhledu, atd.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Stačí se jednou podívat na stránky www.zive.cz a pokud nejste otrlý magor, tak se tam již nikdy bez blokovače reklam nepodíváte. Na těchto stránkách byla překročena jakákoliv pravidla pro normální reklamu. Při prvním vstupu na stránku, reklama na celou stranu, automaticky spouštěné nechtěné video a další jsou jen jedny z mnoha prasáren.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

AdBlock+, Firefox
... veliciny, ktere uz nabubrely tak, ze je ceka pouze pad.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. Ja uz sem presel na uBlock + firefox.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som este odprezentoval dalsiu skupinu, a to su ludia co maju doma vela strojov rozneho veku. Jasne, na 34' monitore pracovnej stanice sa mozem hrat s whitelistom - na 15' notebooku s win xp ale samozrejme bloknem uplne vsetko. A niekde medzitym su ludia, co bojuju o kazde % vykonu a citia, ze s kazdou reklamou to ide nizsie a nizsie. A tie reklamy tomu zrovna moc nepomahaju svojim prevedenim.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt, na P4 se projeví každá flash reklama docela brutálně... Když je jich na stránce pět, jde milý PC zcela do kopru a ze stránky se stne utrpení. Bez FlashBlocku starší PCčka už na web vůbec nesmí... nebo tedy jde to, ale je to fakt hrozné.

Přitom stačí vypnout všechny flashe a skripty a vše letí jak z praku :) Problém je jen ten, že pak 1/2 věcí prostě nefunguje :(

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Pro mne osobně oním impulsem pro nasazení filtrace byly právě staré stránky na cdr. Kde to na mne při čtení článku blikalo ze všech stran. A když to na mne začalo blikat i uprostřed článku, tak mi ruply nervy a začal jsem hledat filtr. Tehdy to čtení bylo srovnatelný se čtením novin na diskotéce. Od té doby, co jsem nasadil filtr mám klid a články lze číst v klidu při kávičce bez rizika epileptického záchvatu. Jen pro zajímavost, když jsem začal používat mobil a androidem, tak jsem to s reklamami vydržel dva týdny. To se nedalo. Od té doby blokuji. Na druhou stranu mám všechny aplikace, které používám zakoupeny pro verze. I v Addblocku je volba "Povolit nerušivé reklamy", která je ve výchozí volbě zapnutá. Rovněž ji mám zapnutou a funguje naprosto bez problému. To je nespíš tím, že o tom, co pustí rozhodují lidé z addblock a nikoliv lidé z reklamy.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by podle vas mozne, udelat plugin, ktery by reklamy normalne nacetl, zobrazil a pak by je prekryl treba cernou barvou (tudiz bych misto reklam videl pouze cernou barvu)? Bylo by mozne udelat takovy plugin nedetekovatelny? Bylo by moralni takovy plugin pouzivat vuci zadavateli reklamy? A je vlastne moralni umyslne se na reklamy nedivat a neklikat na ne?

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Tak určitě by nebyl problém ty reklamy šoupnout třeba o 9999 pixelů bokem aby si žily vlastním životem někde za rohem.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Bez Adblocku je dnes nemozne zhlizet obsah internetu, reklama je nasrana vsude, v televizich, na poutacich, v letaccich, radiu, novinach, ja nesnesu kdyz sednu k internetu a vyvali se na mne tuna reklamnich píčovin! aspon na netu bych si rad oddechl a ne se sral s nejakyma letajicima gasparkama, politikma, dovolenkama, zenskyma vlozkama, koulema, stavacmi penisu a dalsiho svinstva. Kdyby nahodou plnou funkcnost Adblocku spoplatnili, zaplatim si svuj klic, stoj mi to za vic jako si svinit mozek temito asocialnymi pociny dementu. Tez nesnazim vsude najebany like na Facebook a kto to doporucil, socialni site sou chore stranky pro chore lidi.

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Stavím se na stranu těch, kterým reklamy neúměrně zatěžují PC. Ono když jsem v éře největšího nasazení měl otevřených přes 600 tabů, tak věřte, že bez toho blokování bych se nedostal ani na polovinu, a bez blokování Flashe pak ani na třetinu... Za další čtyři jádra a 16GB RAM fakt utrácet nehodlám. Ano, tak velká je HW daň za reklamy...

Je jasné, že kdo jednou blokovače nasadí, tak už nevysadí. Jedině při reinstalaci OS a nebo při přechodu na novou platformu. A tam za chvíli zase žasne, zapláče a bude se snažit to řešit. Bludný kruh.

Nemám řešení, jedině snad základní nepodmíněný příjem... ;)
Pak snad budou psát jen Ti, kteří mají skutečně co říct a nebude jim z koláče uždibovat pisálek, který na to nemá, ale potřebuje se nějak uživit.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

A co teprve na netbooku s Atomem, tam je odinstalace flashe jak přesednutí z koloběžky do Trabanta (a to jsem ten Atom hodně přecenil).

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Prosimvás co je tohle za blbovinu?
1) aby mi jako abdlock snížil kvalitu videa protože bandwidth?? whaaat? Adblock se zaměřuje na věci podstatné - reklamy. A blokuje je skvěle k plné spokojenosti uživatele
2) jaké ovládací prvky Adblocku chybí? Vypnout a zapnout, defaultně zapnout. Hotovo
3) Však blokuje na základě stejných principů - je to reklama? Tak zablokovat.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě by tam měla být možnost mít adblock v režimu, kdy je filtrování defaultně vypnuté a filtruje se jenom na stránkách manuálně přidaných jako uživatelská výjimka, tj. blacklist. To by pak člověk mohl použít k blokování na těch skutečně hrozných webech, kterých IMHO zas tak moc "v jídelníčku" není (nebo ostatní lidi chodí na úplně jiný stránky než já?), ačkoliv se s nima argumentuje, jako by jich byla většina. Normální web, na který uživatel náhodně přijde jednou, dvakrát a samozřejmě si kvůli němu explicitní výjimku nikdy nedá, by nebyl bit.

Osobně adblock nemám ani na notebooku (2GB RAM, Atom Z3740, Firefox), ani na desktopu (8GB RAM, APU z roku 2011..., taky FF) a nepřijde mi, že by to fakt mělo nějaké citelné dopady. Asi to znatelně zpomalí, když dám najednou načítat 30 stránek ze záložek najednou, ale když jen tak normálně browsím, tak teda IMHO fakt není nad čím se pohoršovat.

Takže neblokuju nikde. Kudla se mi v kapse otvírá jenom na youtubu, když vkládá reklamní videa mezi věci v playlistech. To je otravný, protože hlasitej zvuk, nehodící se k původnímu obsahu etc, zdržuje to, zatímco konvenční reklama jenom paralelně sedí vedle a neblokuje přístup k obsahu. Hodil by se na to ten adblock v režimu blacklist, ale když není, tak to překousnu. Aspoň ze mě ta tytrubka taky něco má, když bych jí jinak nedal.

P.S.
Jinak ta nepřítomnost té možnosti, o které jsem mluvil (pokud vím, tak žádný z dostupných filtrů s tímhle nepočítá) a nezájem o ni, mě svádí k názoru, že ta egoistická motivace vývojářů a uživatelů silně převažuje a situace poskytovatelů je všem putna. A tudíž i kdyby reklamy byly pořád méně a méně otravné a méně početné ve snaze zavděčit se, tak by je většina uživatelů adblockerů stejně všechny blokovala dál a nějakou výmluvu/racionalizaci by si už našla. (... to bude mínusů.)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mínusů bude, protože je to snůška blbin.
AdBlock není SpeedBrowser a nevidím jediný důvod proč by měl zrychlovat, ale budiž. Ono někteří nechápou, že reklama se skutečně stáhne, je potlačeno pouze vykonání/zobrazení.

A co se defaultního nastavení týče, už jenom kvůli těm vyskakujícím reklamám na iPhone7 odkazující na zavirované weby by měl být defaultně zapnutý, protože když vstupuji na neznámý nový web, nevím co mě čeká a nechci aby mě čekalo něco špatného.
AdBlock funguje jako firemní firewall - co známe povolíme, vše ostatní zakážeme.

Inteligentnější weby AdBlock poznají a o jeho vypnutí uživatele požádají. Vyhodnotí-li uživatel, že si tento (známý a užitečný) web reklamy zaslouží, může AdBlock vypnout. A tak by to myslím mělo být.

Já třeba jako fanoušek formule sleduji http://f1sport.autorevue.cz/ a to co tam ty reklamy předvádí, to se nedá. Přitom je to web hodnotný. Ale když jsem v práci, rozklikám si na pozadí 5 článků že si je přečtu a ze 4 mi začne v pozadí hrát reklama, no to bych jim nakopal. Tenhle web mě donutil používat místo Edge (není AdBlock) Chrome. :(

Nicméně k celé podstatě článku - kdo proboha používá Firefox? Jeho zlatá éra je pryč, dnes je to neschopný, nemoderní a buzerativní browser.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Firefox? Teba já. Mě vyhovuje.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No pardon, ale snůšku blbin mám pocit že vidím spíš teď. Firefox no comment, ale ušlo vám třeba, že přesně to, že reklamy zpomalují vykreslování webů a prohlížeč, je to, na co si většina lidí tady stěžuje a co uvádí jako důvod, proč reklamy blokují a proč si za to podle nich ti poskytovatelé/weby/inzerenti sami můžou etc.

Ad inteligentní weby... takže jako každá mrňavá stránka si kvůli vám má programovat něco takového? Počítám, že potom si nainstalujete noscript a budete někde ohnivě hlásat, jak je to naprostá nutnost, protože váš všichni ti všiváci buzerujou javascriptem :)

Ale to není jediný důvod, proč je to naprostá blbost. NIKDO nebude přes několik kliknutí povolovat reklamu +-každému webu, na který zapluje. Udělá to tak pro jeden ze sta, protože muset tohle pokaždé dělat skutečně buzerace je.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

To zrychlení je sporné - data se stejně stáhnou. Možná vykreslení bude rychlejší, pokud běžíte na Celeronu, jinak jsem si rozdílu nevšiml. Nehledě na to, že toto by měl dělat prohlížeč...a ne addon který cílí na BLOKOVÁNÍ REKLAM a nic jiného. Já vůbec nechápu, jak ve Firefoxu přišli na to, že addon na blokování reklam by měl dělat něco jiného.

Zas tak složitý script to nebude, stačí zapátrat na stackoverflow. Chceš-li abych reklamy četl, snaž se troche. :)

A kdo bude přes několik kliknutí reklamu zakazovat pro každý z milionu webů na který během měsíce vleze? Obvykle člověk chodí na několik svých oblíbených webů, tam si to klidně vypne ručně, a pak z nich odklikává na jemu úplně neznámé weby, kde teda prosím pěkně defaultně AdBlock zapnutý. Nebo běžně při googlení, alespoň já rozklikám na pozadí prvních 10 webů (ať se načítají) a teprv poté je začnu jeden po druhém probíhat. Většina webů je naprosto neznámá a určitě na nich chci mít AdBlock ve výchozím stavu zapnutý. A v tom hádám nebudu sám. :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Na mé lince mě rozhodně víc brzdí zobrazování reklam, než jejich pouhé stahování. A určitě nejsem jediný, kdo má rychlejší připojení, než O2 ADSL. Problém se stahováním reklam nastává při mobilním surfování s FUP.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tři roky bez flashe, nejotravnější je blikající GIF obrázek (ano, opravdu GIF) a ty mezery co po reklamách zbyly, jinak je v prohlížeči klid.
A blokování obsahu? Nakonec jsem skončil u toho, že si skrývám prvky na stránkách, co zabírají moc místa -> monitor má 1200px na výšku, banner má 200px, šup s ním pryč. Ale je pravda, že poslední dobou to začíná zase blikat víc, než by bylo zdrávo.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Skoda, ze add-block nefunguje i v realnem zivote. Docela rad bych se obesel bez reklamnich billboardu podel cest...

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

V reálném životě mám vypěstovaný adblock v hlavě.
Má dvě úrovně: Méně vlezlé reklamy mi vymaže, Ty vlezlejší vloží do rubriky "nekupovat".
V té "vlezlé" rubrice mám například zeleného skřeta, který mi za každým rohem vnucoval počítače.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No když je to ADDblock, tak to tu reklamu logicky přidává, ne? :-D

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jojo. Po celých reklamních blocích. :-).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nojo, tak jsem se utukl - korekce: Ad-Block

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Milé děti. Žil, byl, jeden uživatel a ten reklamy neblokoval. Postupem času ale začal počet reklam rapidně stoupat a tak je blokoval na konkrétních webech, kde to s nimi přeháněli. Postupem času se ale reklamy rozrostly do takové míry, že bylo pouze minimum webů, které měly "střízlivé reklamy v mírném počtu". Navíc se mu stávalo, že když blokoval konkrétní prvek webu, autoři webu se toto pokoušeli obcházet. Jal se tedy používat adblock. I ten se ukázal nebýt úplně funkční a tak začal blokovat reklamy "na úrovni hosts". Po nějaké době si přečetl tento článek a uvědomil si, že byl autory webů donucen jim odpírat odměnu. A to je konec pohádky.

Ještě podotknu, že do určité míry souhlasím s tím, co zaznělo výše - dnes stačí nechat pootevřené okno a "dostanu letákem nebo jinou reklamou". Proto mám na domě na poštovní schránce "nevhazujte reklamu" a pokud se ze začátku někdo "spletl", okamžitě jsem to řešil. Dnes v poštovní schránce letáky nemám. Možná by mě v nich tu a tam něco zaujalo, ale je jich tolik, že se tím prodírat odmítám. Používám filtry v mailu a došel jsem tak daleko, že vypínám rádio a televizi pouštím sporadicky - nakonec stejně tam nic moc nedávají, že. Všude je reklam tuny a než by se přes ní člověk prodral k tomu co chce, už by to zapomněl. Na netu si autoři webů ve velkém pohrávají s js a cookies. No, nechci být skeptik, ale jestli se běžní uživatelé naučí používat RSS...

Chápu, že některé weby za to nemohou. Pokud na svých oblíbených webech (bez cookies!) uvidím tlačítko "přispět", přispěji, stejně jako u OSS aplikací. Ale reklamu v takové míře prostě odmítám snášet. Je mi líto.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Reklamy blokuji. Důvod: zabírají čas a pozornost.

Nevadí mi reklamy, které
- jsou statické (nehýbou se a nevydávají zvuk)
- jsou staticky vsazené (neputují v obsahu při rolování)
- jsou zřetelně oddělené od obsahu stránky (nejlépe vpravo a dole, a ne vložené mezi ovládací prvky)
- nepřeřvávají obsah svou velikostí nebo barevností

Za odpudlivé, považuji:
- vyskakovací okna, blokující obsah stránky (opouštím stránku)
- poskakující obrázky
- řvoucí videa (při čtení zpráv z mobilu v tiché čekárně je to k nezaplacení - opět okamžitě utíkám pryč z těch stránek)
- reklamy přilepené k reklamě (například v článku o reklamním spotu je reklama před ním, reklama po něm a reklama, která jej překryje)
- zvýrazněná slova, která se tváří jako odkaz ve Wikipedii (na ně člověk občas omylem klepne i při rolování)

---
Po přečtení článku se ve mně hnulo svědomí, a vypnul jsem blok pro ditt.cz. Říkal jsem si, že snad budou mít provozovatelé cit pro míru, když o tom píšou článek. Odměnou mi byl nějaký blikající šedočervený nesmysl přes horní třetinu okna (výška obrázku 200px + desítky pixelů okraje nad a pod). Blokování jsem zase zapnul.

Řešení:
- možná by stálo za to zvážit jinými diskutéry zmíněné dobrovolné předplatné, na nějž by se objevilo nerušivé (!) decentní (!) upozornění poté, co web detekuje blokování (nebo klidně i bez rozlišení detekce).
- další možností je uměřenost reklam. Nic řvoucího nebo blikajícího (ani blikající gif na začátku), nic, co by přebíjelo obsah velikostí nebo barevností, nic co by mátlo a tvářilo se jako relevantní obsah. Pak jsem ochoten na svých oblíbených webech blokování vypnout.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Já bych to pojmenoval "Tři pravidla děda vševěda, jak zařídit, aby si koza myslela, že je celá, i když vlk sežral celé stádo..."

V zájmu uživatele je, aby odvrátil agresivní útoky reklamní branže. V zájmu reklamní branže je prolomit všechny myslitelné ochrany, které uživatel používá, aby se jí vyhnul. Domnívám se, že jde o disjunktní množiny, takže spravedlivá a pro všechny výhodná pravidla musí být vzájemně sporná.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Jeste bych pridal, ze reklamni branze pracuje s procenty. Nastesti je stale velke procento lidi, kteri si nedokazi plugin nainstalovat, pripadne pouzivaji pocitac tak, jak ho nakoupili, vcetne vseho balastu.

Diky tomu se stale da hrat na pocet zobrazeni reklamy atd..
Jiste, ze Ad-block vnimaji jako osinu v pr.. , ale zatim procentuelne je to stale minorita..

Podle mne by nebyl problem vytvorit takovy webovy engine, kde by veskere obrazky byly v "jednom adresari" s reklamou, s "nahodne" generovanymi nazvy, ktere by se v urcitem intervalu pravidelne menily. Takze uzivatel by mohl zablokovat bud veskery medialni obsah, a nebo jen docasne urcitou reklamu.
Jenomze otazka zni, co je lepsi, uzivatel s instalovanym adblockem (kde je nepatrna sance, ze se svuj oblibeny server podiva nekdy i z prostredi bez adblocku), nebo uzivatel, ktery o dany server ztrati zajem uplne...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Přesně na to jsem taky myslel. Další možnost jsou reklamy jako statické prvky, ale s nima se blbě účtuje.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A teď bych mohl řvát „ukradl jsi mi nápad“ :). Přesně o něčem podobném přemýšlím už hezkou dobu (to s tím vytvořením enginu, ke by reklama byla programově nedetekovatelná). A když už jsi to nakousl, přidám své nápady do pléna.
Aby to fungovalo, muselo by docházet nejen k randomizování názvů souborů, ale i názvů css prvků (jinak by stačilo blokovat prvek s názvem "reklama" bez ohledu na to, co v něm je ;-). A protože se dá reklama detekovat i podle umístění a velikosti, i to by se muselo dynamicky měnit, třeba o pár pixelů, aby zůstal základní design zachován. Ze začátku by to fungovalo, než by někdo upravil blokovací software tak, aby s těmi určitými změnami pixelů počítal, protože zase nějak extra moc to měnit nejde (na náhodnost souborů či názvů prvků by to pořád nezabíralo, to by šlo ošetřit hodně špatně, myslím, že se to dá udělat tak, že by to nešlo ošetřit vůbec). Otázkou je, kolik webů by to nasadilo, aby se autorům blokovačů vyplatilo to začít řešit. No, a pak už je jen jediná možnost: celý obsah webu generovat dynamicky vektory, včetně textu, včetně obrázků, což by bylo tak brutálně náročné, že by se to už nejspíš nevyplatilo. Takže by bylo jednodušší zobrazovat web jako celek jen jako jeden velký obrázek dynamicky generovaný na straně serveru a rozsekaný na klikatelné oblasti s náhodnými URL a potenciálně i náhodně velkými oblastmi (tam už se dá hodně experimentovat, protože na velký obrázek se obvykle nekliká na jeho okraji, nebo se dá přesáhnout lehce i do layoutu apod.).

Tedy ano, šlo by to a upřímně se divím, že to ještě nikdo nezrealizoval. Coby průkopník takového webu by měl nějaký čas o exkluzivitu neblokovatelné reklamy postaráno.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Rychle smazat, než se toho někdo chytne O.O

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych se na to vykaslal, to je stejne marnej boj jako treba ten proti kopirovani. Pokud by takovejhle system protlacovani reklamy fungoval, provozovateli by to docasne pomohlo. Ale pokud by to s agresivitou reklam prehanel stejne jako predtim, nakonec by se mu lidi na celej web vykaslali a nasli by si neco jinyho.

Celej problem je v tom, ze se reklamy vydaly po ceste, ze ktery neni navratu. Zadavatele bohuzel nepochopili, ze mene je nekdy vice. Tak dlouho se zvysovala jejich agresivita, az to lidi donutilo k nejakymu reseni. A to je zlomovej bod, protoze jakmile nekdo jednou zacne blokovat reklamu, uz se nikdy zpatky nevrati. A tim, ze budou reklamy jeste vzlezlejsi, to opravdu nezachrani.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem si říkal, ale ono mít reklamu pohromadě se vším ostatním (a ještě navíc náhodně měnit názvy) zároveň dost zkomplikuje i správu toho webu.
Náhodné měnění CSS tříd zase dost zkomplikuje stylování prvku s reklamou.
Navíc podstatná část reklamy je odkaz na zadavatele skrze nějaký sledovací skript, podle kterého to půjde zaměřit.

A i kdyby se povedlo všechno tohle zamaskovat, už dnes by prohlížeč dokázal vyrenderovat stránku, analyzovat její vizuální podobu a reklamu odstranit na základě toho.
Případně, což by podle mě mohla být super funkce, že bych myší označil zajímavou oblast stránky a prohlížeč by všechno ostatní např. překryl poloprůhlednou šedou.
To by klidně prohlížeče mohly dělat už teď a podle mě to nedělají jen proto, že to po nich nikdo nechce, protože jsou jednodušší cesty.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ono se zdá, že se o něco, co popisujete, už pár lidí pokusilo. Je celá řada diskusí, kde mezi jednotlivými diskusními příspěvky je reklama. Je formátovaná stejně jako komentář, vkládá se v nahodilém pořadí, je textová, apod. Jediné štěstí je, že díky EU podmínkám musí být označená jako reklama, takže se to dá poznat podle "autora".

Je to podobná všivárna, jako spam posílaný s automaticky generovanými jmény z fiktivních adres...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nedetekovatelnou reklamu neudelas, kdyz nic jinyho, pouzije se OCR. Co se ti ale povede zcela zarucene, je nasrat vsechny ctenare + jako bonus, neoznacena reklama bezdiskusne porusuje zakon, takze si vyslouzis jeste mozna i par mega flastr.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Blokovat, blokovat, blokovat. Dokud se daji reklamy blokovat, tak je blokovat budu, az to nepujde, az budou na webu jen reklamy, tak zatrhnu tipec celymu webu a odinstaluju Firefox. Kdyz to udela vic lidi, tak nebude mit Mozilla dost stazeni a jejich donator je prestane podporovat a zkrachujou, takze at si laskave moc nezahravaj! :-D

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si při čtení článku na mém sic novém, tak výkonově dost pomalém notebooku řekl: Hele tak alespoň tady na diitech jim to nechám. Zařadil jsem výjimku a zaktualizoval stránku.
Za dvě vteřiny načteno(pomaleji), když jsem začal scrolovat stránku tak se to evidentně kousalo víc než obbvykle... no, tak jsem zase oddstranil výjimku a četl článek dál :-D.

Na herním compu by mi to teoreticky problém nedělalo, ale sere mě když jsem na stránce a čumim na něco 5 vteřin a ažpak zjistim, že je to vlastně reklama a já ztrácím pět vteřin svýho života. Čili ADBlockkonstantně zapnutý.
Nejhorší reklamy jsou ty, o kterých zprvu nevím, že reklamami jsou. Druhé nejhorší jsou ty rušivé, jak mito najíždí přes obrazovku a zase zdržuje. K tomu se řadí teď velmi se množící "mobilové" vyskakovátka která nejdou odkliknout kliknutím vedle, ale musím hledat křížek.

Já už prostě reklamy ne, srát si život nebudu. Na televizi koukám max párkrát na ČT a jsem docela happy.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

kto mne zaplati za zobrazenie Vasej reklamy? Za poskodzovanie mojho zdravia? Podporovanie konzumneho sveta? Pridem sem raz za cas a hladam niejaky zaujimavy clanok technicky zamerany napr. Docitam sa tu par pikosiek ale inak vacsinou bulvar IT. Pozrite kto blokuje blokuje. Kto nie tak nie. Ja to mam vpici reklamu skipujem na internete na tv (via settopbox) a ignorujem v beznom zivote. Ak raz budem presvedceny ze podporim tak to spravim. Zatial ma zaujalo par veci iba ktore som podporil. No reklamu mam v pici a ignorujem ju. To je moje rozhodnutie.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jak na diitu blokovat - tedy vůbec nevidět - články od Ježka ?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Zatím zde všichni mluvíte o reklamě jako o jedné věci. Ale ony jsou reklamy dvě. 1) reklama - služba kupujícímu, informujícího o vlastnostech zboží a kde ho koupit. 2) reklama - služba prodávajícímu, jejímž smyslem je "přinutit" lidi koupit i to, co nechtějí. A teď se bavme o morálce. První reklama ztratila smysl ve chvíli, kdy bylo možné tyto informace hledat na internetu. Druhá reklama agresivně podvádějící lidi tvrzením, že pouze s tímto výrobkem budou šťastni, nemá morální právo na existenci. Mám morální právo se této nemoralitě bránit? Pro mě reklama = upozornění na zboží, které si NIKDY nekoupím. Až to prodejci pochopí a místo do reklamy budou investovat do toho, aby pravdivé informace o jejich výrobcích byly snadno dohledatelné na webu, zvýší se jejich úspěšnost. A svět se vrátí k normálu. Pravda, na spoustě míst se bude muset hledat jiný způsob financování. Ale stejný problém budou muset už brzy řešit tvůrci hudby, filmů, ... proč by se k nim neměli přidat i novináři?
Ještě drobný dovětek. Umění nelze dělat pro peníze. Umění se musí dělat z nadšení. Nelze si sednout k plátnu a začít malovat obraz jen proto, že potřebuji peníze (na opravu auta...). Dobrý novinářský článek je umělecké dílo. Myslím, že se všichni shodneme na tom, že je sakra poznat, od kdy je psaní článků na tomhle webu "jen" zaměstnáním pro peníze. I k tomuto přispěla reklama. (kult peněz obecně).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm, ja som si myslel, že každý súdny reklamný server používa PPC (pay per click). Takže ak by som aj bannery zobrazoval a neklikal, prevádzkovateľ webu príde na to isté (konkrétne žiaden zisk). Čiže v prípade PPC je úplne jedno či sa mi banner zobrazí, alebo nie.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

dam vam radu. zadavatelia reklamy robia velku chybu vsetkymi svojimi otravnymi banermi. pozrite na facebook - 3 boxy s reklamou vizualne sladene so strankou a aky je to velky biznis

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Facebook má výhodu: má jaksi …ehm … „monopol na facebook“ :). Takže si může diktovat, jak ta reklama bude vypadat. A co si budeme povídat - kdo chce mít „reklamu na facebooku“, tak se rád přizpůsobí požadavkům poskytovatele prostoru.

Aby si mohl web diktovat podmínky, musí být nějakým způsobem výjimečný. Hodně výjimečný. Nesmí to být šeď, jaké jsou na internetu mraky. Určitě to nemůže být web, jehož provozovatel si každé ráno klade otázku, jestli by se na to raději už neměl vys*** (a pokud si ji opravdu klade, pak by imho měl).

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

„pozrite na facebook - 3 boxy s reklamou vizualne sladene so strankou“

A od doby, co jsem jim přes uživatelské CSS nastavil 70% průhlednost, je to úplně dokonalé :-) (Pozn.: Ale tohle nebylo zamýšlené na blokování reklam, spíš je to trochu vedlejší efekt jiných úprav.)

Nicméně ten „velký byznys“ nespočívá v těch třech boxech s reklamou, ale v moci nad tím, co se uživatelům zobrazí na FB :-)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Názorný příklad: zive.cz, větší reklamní hnus asi na českým trhu nenajdete (možná ano) a hned tam vidíme, jaký "mrchy" a jakým způsobem se tam "vystavujou". Osobně bych to nechal tak jak to je a ty "mrchy", co nás otravujou... aspoň na ně vidíme a víme, čeho a koho se máme vyvarovat.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

„větší reklamní hnus asi na českým trhu nenajdete (možná ano)“

Existují i MFA weby, které vůbec žádný obsah kromě reklamy neobsahují.
Ale na ty asi dobrovolně nikdo nechodí :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Druhá strana mince je, že poskytovatelé sice chtějí platit za obsah, ale často nemají obsah, za který by někdo chtěl platit.
Například typický zpravodajský web tvoří z velké části zprávy tiskových agentur, okopírované zprávy z jiných webů, v lepším případě okopírované a přeložené zprávy ze zahraničí.
Když za tohle někdo bude chtít platit, uživatelé půjdou o dům dál. A kdyby zpoplatnili úplně všichni, uživatelé se na to kouknou večer v televizních zprávách, jako to dělali dřív.

Jinak já nechávám zablokovat jen prvky, které mi narušují používání stránky. Například reklama, která překrývá obsah stránky a nejde normálně zavřít.
A pak tu jsou „sociální tlačítka“, kde si často míra otravnosti nezadá s agresivními reklamami.
Nesdílím ty zdejší nářky, že je potřeba blokovat všude skoro všechno.
Z toho co znám prakticky jediný web, který skutečně bez masivního blokování prakticky není použitelný, je Živě.cz. To je vůbec taková výkladní skříň technik na otravování uživatele (z toho, co nesnáším, jim snad chybí akorát tlačítka překrývající obsah při označení textu myší… Resp. buď jim to chybí, nebo to vyblokoval nějaký můj JavaScript :-) ).

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ono ta diskusia aj tak nakoniec skonci na obsahu. Pokial nieje kvalitny obsah tak to nezachrani ani reklama, ako si stale niekto mysli, ehm. Proste ako sa internet rozlial medzi masy, zrazu si niekto zmyslel ze aky je uzasny novinar a ma potrebu svoje kvality ukazovat svetu. To iste sa dnes deje s TV. Des si kazdy druhy trtko mysli ze je TV hviezda a zacne to tlacit cez youtub a uz je z neho youtuber ktory ma pocit ze ma co dat svetu, aj ked vecsinou je to len zahltena linka a kapacita disku v serverovni googlu. Ked je kvalitny obsah, tak vecsina navstevujucich citatelov nema problem prispiet alebo zaplatit a ta zvysna masa nikdy nic nezaplati a nema vecsinou ani o nic zaujem. Ved to iste sa deje pri mobilnych free2play hrach. Realne je platiacich zakaznikov v jednotkach percent. Internet a jeho sluzby su dnes kaptializmus zabaleny do socialistickeho kabatu, kde to vyzera ze vsetko je zdarma a vsetko je vsetkych, lenze v relite to tak nefunguje. Druhy problem je ze internet, respektive ludia na nom, generuju obrovske mnozstvo informacii ktore su vyslovene nekvalitne az mylne. Ta "sloboda" alebo skor neexistencia prirodzenej filtracie (vzdelanie,dosiahnutie vysledkov a pod.) umoznila masovo sa vyjadrovat aj tym co nemaju co povedat alebo este horsie trepu hovadiny. Dnes problem najist odborne a kvalitne informacie a aj ked viacere spolocnosti si nastartuju business na vyhladavani, ehm, nakoniec sa zasa stocia k peniazom a teda kto ma peniaze ten si zaplati "svoju pravdu".

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tahle argumentace (má ji tu víc lidí, tak se omlouvám, že dávám reakci zrovna sem) je zavádějící. Stežujete si na obsah, ale stejně ho čtete. To pomyslné placení reklamou přece není za to, že se vám obsah líbil, nebo že ho považujete za kvalitní. To souvisí s tím, že si ho přečtete/zobrazíte/stáhnete - tím zatížíte server, sežerete nějakou bw a tím pádem poskytovatele něco stojíte, i pokud pomineme náklady na vytvoření toho článku. Takže striktně vzato vás k "neplacení" "opravňuje" jen když na web nebudete chodit a číst.

"Stejně to za nic nestojí, ale OK, přečtu si to, ale nárok na nějakou kompenzaci IMHO nemáte" fakt není morálně správně - IMHO, sorry.

P.S. Pokud si to ze jména už všichni neodvodili, tak na to pohlížím z hlediska druhé strany proto, že k té druhé straně patřím (teda k těm médiím, ne k inzerentům). Dovoluju si tu s tím názorem buzerovat proto, že IMHO velká většina lidí z té strany čtenářů na to má názor buď hodně krátkozraký, nebo takový nevím jak to říct... demagogický?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ne, mylite sa vy a bohuzial demagogia vladne mediami poslednych par rokov, pretoze je pre nich asi najtazsie vyrovnat sa s internetom a jeho schopnostou dodavat ich produk, povedzme si na rovinu, kradnut ho bez toho aby povodny autor mal z toho nejaky prijem. Chapem ze toto je stale problem a jedna z ciest ako z toho von bola dodavat produk "zdarma" a platit ho reklamov. Lenze takto je schopnych sa uzivit len zopar velkych webov. Druha casta cesta v nasich koncinach bola ze par studentov/amaterov si rozbehlo popri skole/po skole nejaky fan web a v momente ked zacali mat trochu zaujimavejsiu navstevnost tak zrazu zacali mat pocit ze su skveli odbornici a urobia z toho zarobkovy business.

Autor napise nejaky clanok, spravi video a podobne. On sa potom rozhodne co s nim, ako ho spristupni. Moze byt zamestnany v nejakom mediu a potom je to sucast jeho prace/zmluvy alebo je nezavysli a poskytne ho za nejaku odmenu. A tak isto potom aky obchodny model zvoli web za spristupnenie clankov je na nom. Viete to aky su citatelia, za to si do velkej mieri mozu aj samotny tvorcovia obsahu (lebo to sa netyka len webu). To ze sa tu dlho propagovalo ze je to zdarma, to vela z nich dnes uz nerado pocuje. A ked sa konzument dovolil ozvat ze ako ta kvalita nestoji za nic, tak oblubena obhajoba je - co pindate sak to mate zdarma. Ono prave internet umoznil vzniknut mediam alebo strankam ktore by realne nemali nikdy sancu vzniknut vzhladom na relativne nizke vstupne technicke naklady. V podstate najvyssi naklad je odmena ludi/autorov co na zaciatku, ked sa jedna o fan projekt je vecsinou volny cas autora. To je ten problem ze vecsina z nich si nieje ochotna pripustit ze kvalitativne na to nemaju a keby nebolo akeho takeho prijmu z reklamy tak by nikto ten ich obsah nekupoval a neplatil za neho. Ano kvalita nieco stoji a dost ludi nema problem si za to aj zaplatit, len realita je ze 90% dnesneho informacneho webu je odpad za ktory by nikto nezaplatil a to si nikto z prevadzkovatelov nechce pripustit.

Vas argument ze clanky za moc nestoja ale ked su pristupne tak si ich aj tak precitam je amoralne (teda v pripade blokovania reklamy), hmm, do urcitej miery asi hej len pointa je ze prevadzkovatelia sa stazuju ako zivoria a takto su na tom este horsie, lenze oni by zivorili aj keby mali plateny obsah pretoze prave ten obsah je onicom. Tak isto ja neviem aka je strategia diitu, cdr, zive, sme atd. Kto ich ako financuje a odkial a ako maju rozdelene prijmi. To je ich rozhodnutie co daju "zdarma" a za co chcu uz priamu platbu. To je to iste ako tvrdit ze preco maju zdarma produktove stranky apple,intel,ms, nissan, ikea. Pretoze im sa to plati z predaju produktu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, jak má tohle všechno podle vás být argument proti tomu, co jsem řekl?

My média (třeba Diit) přece máme placený obsah. Jen je ta platba formou reklamy okolo toho článku. A já vám nevím, ale kdysi před 15 lety nám to přišlo jako fajn věc - web mohl fungovat a získával peníze na provoz, ale uživatele to přišlo zadarmo, protože se to zaplatilo inzercí. Oboustraně výhodná věc. Dneska lidi evidentně chtějí taky všechno zadarmo, ale už nejsou ochotní k té drobné oběti. Přitom kdyby ty weby byly placené přímo, tak by rádi nebyli.

Asi jsem moc starej nebo co, že vás dnešní lidi nechápu, nebo něco. Na jednu stranu se tváříte, že správně si teda všechno máme nechat platit oteřeně, ať je to čisté. Ale zase já celkem bezpečně vím, že by nikdo v hotovém nebyl ochoten platit. Ten počet ochotných by byl na našem malém trhu titěrný. BTW - znáte nějaký placený IT/HW web v zahraničí? Já ne*, takže to asi není možné ani v anglofonním prostředí s mnohem větší základnou. Už jenom proto, že by to znamenalo posílat nějaé sms, dělat transakce, prostě vopruz. Jak se opět ukázalo například v appstorech u mobilů, tak ať je aplikace sebelevnější, tak jákoliv i nejnižší nenulová cena odrazuje, respektive lidi jsou líní ji řešit a pořízení si rozmyslí (nejen kvůli penězům, ale v případě malých částek kvůli pohodlí).

Takže shrnuto...

A) Já říkám: plaťte nám reklamou, je to pohodlný a zadarmo, tak proč ne?
B) Vy říkáte: když budete stát za to, tak vás lidi budou číst i když za to budou muset zaplatit.
C) Jenže realita je: 1) lidi by nechtěli zaplatit, a to bez ohledu na kvalitu, to je celkem jisté 2) lidi nás čtou i když po nich chceme tu platbu reklamou a oni s tim nesouhlasí a reklamu nám blokují.

Doufám že chápete, že v tom, co říkáte (B), a jak to funguje v realitě (C), je docela rozpor.
Protože sorry, ale mě z toho fakt vychází, že vy (tedy myslím obecně odpůrci reklam trvající na adblocku) nám (nebo tady Diitu) nejste ochotni přispět ani tou reklamou, takže natož reálnými penězi, ale přesto od nás chcete zadarmo tu službu (a možná se teď urazíte, když vám to řekknu do očí, to se mi už párkrát stalo). Ale aby to nebylop tak trapné, tak k tomu vymýšlíte výmluvy o kvalitě obsahu - což jak jsem řekl, považuju za irelevantní, pokud se vám nezdá kvalita, nenavštěvujte (analogii s MHD si dneska ušetřím) - nebo o tom, že ty reklamy prostě nikdo nemůže vydržet nebo něco. Osobně si nejsem jistý, jestli je to pravda, protože jak jsem uvedl vejš, tak adblock nemám a žiju v pohodě.

(Je otázka, zda například hodně starý počítač vás skutečně opravňuje k ignorování práv/potřeb druhé strany. Takhle od boku si v takovém případě odsudek nedovolím, ale minimálně určit spoludopovědnost v takovém případě na vás asi je (a to, jak omluvitlené to pak je, by bylo na míře toho, jak zle na tom jste, etc... no to by se dalo odběhnout nadlouho).)

Ale za tím, že ta platba reklamou musí nutně být spojená s tím, že web navštívíte, a ne s tím, že se vám to bude líbit nebo zamlouvat, tak to sorry, ale za tím si teda stojím. To fakt nechápu, jak může někdo rozporovat.

* The Tech Report má nějaké prémiové členství, ale IIRC je čistě bonusové (třeba větší rozlišení fotek) a na svých stránkách pořád musí mít reklamu - evidentně ani tak velké/slušné médium být placené nemůže.

P.S.
Aby bylo jasno, tak vás lidé nechci vyhánět z těch webů, co si na nich tu reklamu blokujete...
Ale rád bych, kdybyste si připustili, že to blokování není neproblematická věc, jak tady v diskusi všeude možně tvrdíte.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Pro lidé nechtějí platit za prohlížení webu shlédnutím reklamy?

Protože je to dnes příliš vysoká cena. Nenažraní vydavatelé proti původnímu stavu zdražili i 20x a to moc lidí "platit" nehodlá.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Reklama na mňa reve z rádia, televízie, časopisov, bilbordov, webu... Už som na ňu alergický a to, že má niekto na webe slušnú reklamu ma už neobmäkčí. Ak mi je odporná, je mi odporný aj produkt, ktorý ponúka a preto je mi ukradnutý. Tak prečo niekomu vadí, že ju blokujem ? Lebo je to tupé vylízane hovädo.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.