Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ozvěna IDF: displeje s rozlišením 2560×1440 do notebooků?

K čemu tak velké rozlišení do tak malého monitoru? Větší smysl bych viděl v implementaci tohoto rozlišení do 24" monitorů, tam je 1920x1080 málo..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

k čemu? K jemnější kresbě a menšímu rozmazávání při vyhlazování písem, nekolmých čar a podobně. Osobně by se mi líbila tak 2-3 x větší hustota bodů než se používá dnes.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V okamžiku, kdy oko přestane rozpoznávat konkrétní obrazovkové body, můžeš plynule měnit velikost zobrazení, tedy zvětšení/zmenšení objektů na ploše, bez vlivu na jejich vzhled. Tedy ne tak jednoduše, ale při opravdu velkém rozlišení už ano. Zvláště při využití vektorové grafiky.
Dneska je tendence udávat rozměry ovládacích prvků v logických jednotkách (cm, mm...) Všimni si, že některé programy, které tak jedou, mají problémy se zobrazením. Třeba pokud tloušťka černé čáry vyjde menší, než 1 bod, tak to OS vykreslí jako šedou čáru. Obraz se potom jeví rozmazaný, jakoby nezaostřitelný. Velké rozlišení toto vyřeší a grafika bude hezčí :-)
Pak bude jedno, jaké má rozlišení monitor a jaké notebook, potažmo jeden a druhý monitor. Na obou bude tlačítko vysoké 7 mm. Případně si uživatel nastaví vhodné procento zvětšení.
Dnes mám na 15,6" (1920 x 1200) notebooku skoro nečitelná písmenka a na monitoru 23" (1680 x 1050) velké krávy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už dávno se mělo UI předělat do vektorů (nebo rovnou 3D grafiky), bylo by to připravené na monitory s jemným rastrem... (případně na 3D obraz).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem historik, ale třeba NEXT jel UI ve vektorech, IRIX na SGI taky... to je tak 1993-4?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo já si doma taky můžu naprogramovat vektorové UI pro linux ale k čemu to bude ? (beztak už něco existuje ale evidentně se to moc nepoužívá) Myslel jsem že tu jde hlavně o mainstreamové OS fy MS...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ad historie, byla tu i éra vektorových displejů tudíž počítač musel vykreslovat VŠECHNO ve vektorech, ale když se na to člověk podívá dnes, chce se mu zvracet, hold na to tehdá nebyl výkon aby to vypadalo k světu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konecne se to pohne trochu kupredu. Notebooky s rozlisenim pres 2000 pixelu uz se mimochodem vyrabeli. Ale urcite se najde hromada lidi co budou rvat "NEEEE, ja nevim jak si zvetsit fonty"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no jde to ruku v ruce s programatory.. kdyz se budou delat nadale aplikace u kterych se zmena velikosti fontu neprojevi (protoze to je v bmp etc) tak je to k prdu i tak :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebo projeví a půlka nápisů se ztratí, to je taky výborná věc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj super věc u oken které mají fixní výšku. Zvětším fonty a checkboxy a řádky se buď vpijí do sebe nebo půlka následující řádku chybí protože nad ním je fixně mezera jen pro nezvětšený text, takže se do něj zvětšený font nevejde. Anebo se okna s fixními rozměry (většinou různé preferences, se záložkami nahoře v okně) zvětši díky fontům natolik, že se jednoduše na výšku do toho rozlišení nevejdou, jenže zmenšit nejdou protože jsou fixní. To je obzvláště palčivé na 16:9 nudlích s nízkým Y rozlišením

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Programatori za to nemuzou. Tohle pochazi od manageru a grafickych navrharu, kteri proste POTREBUJI vyladit kazde okno na pixel presne protoze tak to ma ten maximalni WOW efekt nebo tak neco.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Za to může fakt grafická rozhraní neumožňují dělat pěknou grafiky ve vektorech nebo 3D grafice, musí se to udělat v grafickém editoru, vyexpotrotovat do bitmapy a pak už je dané že to musí mít fixní rozměry (právě díky bitmapám)... zde vývojáři OS dost zaspali, mají k dispozici výkoné grafické akcelerátory i na tom nejslabším zařízení ale využití je leda pro akceleraci flashe a videa, přitom na grafické rozhraní v geometrii je výkonu dost. MS udělal jen kočkopsa (bitmapy nabalené na geometrii) a zůstal tak na půl cesty... zatím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už se těším, konečně se zbavíme reliktů dávné minulosti, především na windows, kde se dodnes mnohé řeší rasterově, a nemyslím tím jen ikonky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Notebook s 2560x1600, na to se tesim...ze bych si konecne poridil NB?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak a teď už jenom k tomu nové oči, alespoň pro mě :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak si porid nejaky s poradnym rozlisenim, at pak nenadavas :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomu rozumím. Bohužel, vyloženě nové oči asi neseženem. Bral bych nějaké ultrazoomy, ale tak 4x by mi stačilo :-)
Nicméně, ač jsem doposud tvrdil, že mi brýle nevadí, tak pomalu začínám uvažovat o operaci... Jak se k "normální" dalekozrakosti a tupozrakosti, spolu s věkem, přidává "vetchozrakost", tak je to fakt svinstvo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

z ekonomického pohledu je to výhoda, stačí pak levný monitor. Já nepoznám ani rozdíl mezi TN a IPS a to jsem to měl vedle sebe a pouštěl na tom různé věci. Proto jsem koupil BF TN monitor. Mám 3/4 dioptrie což většina ještě ani nenosí brýle a zvětšuju fonty na 200% už na 1920x1200, ne že bych to menší neviděl, ale proč zbytečně zaostřovat na ikony a malé texty a ničit si tím zrak, když na ploše je místa dost? Raději jsem přidal druhý monitor. Ale ať má každý takový setup jaký mu vyhovuje

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zaostřováním si oči neničíte. Od toho tam ty svaly jsou, aby se používaly. To je stejně hloupé tvrzení, jako říkat "proč si chozením ničit nohy, když můžu jet autem".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Některé druhy svalů nelze zaměňovat. Zjednodušeně lze však říci, že ty oční jsou stále napnuté, povolené když se díváte do nekonečna (což je nějakých 50 metrů a dále). Sval který je permanentně napnutý po čase ztrácí svou "sílu". Oči si tedy cvičíte, když se díváte do dálky, nikoliv do blížky. Bohužel nemám čas vám to blíže vysvětlit, proto se kdyžtak koukněte na wikipedii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepotřebuji vysvětlovat triviality, mluvil jsem o zaostřování, nikoli o permanentním zírání do konstantní vzdálenosti. Nepodsouvejte mi, co jsem nenapsal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemělo by třeba.

U desktopu se přejde z větší části na vektor nebo se ikonky budou dělat rovnou 128x128. Bude to chvilku trvat, ale nějak se musí začít. U písem né vše fixovat na pixely, ale správně počítat em a pt jednotky a rozlišovat DPI (bodů na palec).

Tady je ukázka jak to funguje v prohlížečích, obdobně v moderních prostředích, tabletech a chytrých telefonech:
http://css-tricks.com/2580-css-font-size/

Proto konečně v osmičkách přichází měkkouš s podporou programování v HTML5 (zatím spíchnuté web slice). Uvidíme jak moc to uzamknou, neb vydělávat se budou snažit na certifikátech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebylo by alespoň do začátku praktičtější rozlišení 2736x1536? Vím, zní to blbě ale je to 2x1366x2x768 :-)
Jablíčko to taky vzalo hopem na dvojnásobek :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čtyřnásobek pane, čtyřnásobek. 2 x 2 = 4 :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jablíčko" to bere dvojnásobným hopem i cenou

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1366x768 je pozůstatek éry kočkopsa, kdy výška je ještě z doby kralování 15" CRT monitorů (šířka PAL signálu) a šířka ze zahájení výroby levnějších LCD a Plasma TV. Není to poměr 16:9 ani 16:10. Takže raději desetíné násobky HD rozlišení, ať nedochází prři klonování obrazu na TV k deformacím a nepřesným interpolacím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Human being vision system" - to zní trošku divně :) Co se stalo s "human eyesight"? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako to tu niekto spomenul, vsetko zalezi na programatorovi. Preco zvacsovat fonty? Treba zvacsit ovladaci prvok!!! Potom sa vsetko zmesti tak ako sa ma. Ale co ma zaraza je prave rozlisenie dnesnych NB 1366x768. Sak na zaciatku HD sa nb 17" vyrabali 1440x900 (presne neviem) a tie lepsie 1980x1080 - 1100. Kde sa stratili tieto rozlisenia. Dnes je vsade ten paskvil 768. Na pracu o nicom a kupovat nb hlavne na filmi mi pride uchylne sak je to male.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no všechno se jede na lowcost to bude ten důvod, z tohoto důvodu se prosadil i 16:9, už skoro ani 16:10 neseženeš. Je holt třeba maximalizovat zisky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne bych dal levou ruku za notebook s 1280x1024, na 15" LCD by to pro me bylo akorat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cožpak o to, ale hlavně ať se do notebooku vrátí pořádné panely (IPS/PVA/MVA). A nemusí to být přímo do "hiend" řad. vyhodit můžou třeba optické mechaniky a nechat je za příplatek - tu jsem nepoužil ani nepamatuji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A dale take vykopat z notebooku leskle monitory a vlastne i plasty. Optiku preci jen u tech vetsich nechat, obcas se hodi a clovek nemusi mit strach ze zapomene externi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jakmile, dle Virtual Zone, dostanou například 13,3palcové notebooky displeje s rozlišením 2560×1440, bude tento problém pryč a jediné, co budou uživatelé řešit, je vhodný kompromis kolem velikosti písma/ovládacích prvků."
Poriadny blud, ten problem ostane. Budu tam, kde pred tym, lebo fyzicka vyska obrazu bude stale rovnaka. Rozlisenie na tom nic nezmeni, len to, ze bude potrebne zvecsovat pismo aby bolo citatelne a tym padom sme tam, kde pred tym a na obrazovke uvidime tolko isto informacii. Jednina vyhoda bude v jemnosti obrazu. Aj tak je to trochu velke rozlisenie na 13,3". Rozlisenie nikdy nevykompenzuje rozdiel vo fyzickej vyske obrazu medzi 16:9 a 16:10 (5:4 ,4:3) Na takuto uhlopriecku minimalne pomer 16:10, ak nie 4:3.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo má dobré oči může se pak prvky zmenšit a ty zůstanou stále čitelné, to je jasná výhoda, ostatní budou mít lépe prokreslené kontury, všichni pak víc detailů na fotkách které mají dnes mnoho megapixelů ale na monitorech s tragickým rozlišením nejsou tyto detaily vůbec vidět, pokud si zobrazím celou fotku je zmenšena na rozlišení monitoru (nebo můžu zobrazit 1:1 "plachtu" a zase nevidím celek)...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.