Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti O8G OC Edition

GeForce RTX 4060 Ti existuje ve dvou verzích, s 8GB a 16GB VRAM, měl jsem možnost podívat se na jednu kartu společnosti ASUS.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před půl rokem.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Ultra s FXAA a bez Hairworks. V DX11 není možné zapnout raytracing.

Při použití Ultra presetu v DX11 režimu podává nejlepší výkon GeForce RTX 4070, slabší RTX 4060 Ti se zde drží za Radeonem RX 7700 XT.

graph-6

V 1440p rozlišení se situace opakuje, výkon je samozřejmě o něco nižší.

graph-7

 

DirectX 12

V DirectX 12 režimu jsou podporované technologie jako FSR, DLSS a raytracing. Testuji tak s presetem Ultra, FSR2 v režimu Balanced a raytracing nechávám v režimu Performance.

GeForce RTX 4060 Ti zde podává celkem slušný výkon a překonává dokonce i starší RTX 2080 Ti.

graph-9

Při použití 1440p rozlišení se situace opakuje.

graph-10

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS Dual GeForce RTX 4060 Ti O8G OC Edition

Neděle, 24 Prosinec 2023 - 12:40 | td | ja si nemyslim ze je to lowend kdyz jede 60+...
Středa, 8 Listopad 2023 - 15:21 | DRK | Njn Low-end za 8500,- ...
Středa, 8 Listopad 2023 - 11:55 | Waffer47 | Tahla karta je neskutecny vojeb: ->vybava...
Úterý, 7 Listopad 2023 - 16:53 | Majklos | Znamena to,ze fabie je nyni totez co byla pred 20...
Úterý, 7 Listopad 2023 - 16:52 | Majklos | V podstate bohuzel je. Leda by vysla nejaka...
Úterý, 7 Listopad 2023 - 15:26 | Karáš Svorka | U některých těch profi programů je ten plný výkon...
Úterý, 7 Listopad 2023 - 15:15 | melkor | ".. Karta delana na fullhd .." Přesto...
Úterý, 7 Listopad 2023 - 15:03 | Mirda Červíček | Ne "neudrží víc než 60 fps", ale "...
Úterý, 7 Listopad 2023 - 14:52 | Majklos | Karta delana na fullhd neudrzi vic nez 60 fps pri...
Úterý, 7 Listopad 2023 - 14:45 | Mirda Červíček | Karta za cenu celé PS5 (i s jedním ovladačem)...

Zobrazit diskusi