Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sharp předvedl 216cm TV s rozlišením 7680×4320, budoucnost přijde v roce 2020

Tož to je moc toto...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Může mi někdo vysvětlit k čemu to bude ? Už teď, když si pustím 1080p video na naší 46" telce nemužu najít jedinou chybičku a to i když přijdu a podívám se z jednoho metru. Jediný uplatnění tak vidím ve velkorozměrových zobrazovadlech. Ale pochybuju, že si někdo dá do obýváku 2+ metrovou televizi a bude se na ni dívat z pěti metrů. Pro mě je to holé šílenství.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

já když si sednu metr od naší 42" FHD televize tak jsem stále schopen rozpoznat jednotlivé pixely, až to tak nebude tak teprv pak již nebude mít význam vyšší rozlišení...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Honiči framerate se taky na 60fps nezastavili, přestože nikdo z nich víc nevidí a málokdo to aspoň zobrazí. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Omyl, když se něco po obrazovce hýbe, je i 60 fps málo. Protože oko ten pohyb sleduje a místo stabilní věci, jako v reálu, vidí rozmazanost.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A proc si nepustit ty videa (programy) 4 najednou? Na 2m uhlopricce muze mit kazdy clen 1 m pro sebe.

Nevidim na tom nic spatneho...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Protoze maloktera televize ma 4 tunery ... takze leda by byly ve stejnych multiplexech (myslim ze 2 tunery televize obcas mivaji).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

připomíná mi to pár známých hlášek lidí co si mysleli to samé co ty
„Televize se neuchytí, protože lidé nevydrží koukat na dřevěnou krabici každý večer.“ Darryl Zanuck, 20th Century Fox (1946) „Vysavače na jaderný pohon budou realitou do deseti let.“ Alex Lewyt, prezident společnosti Lewyt vyrábějící vysavače (1955) „A k čemu je to dobré?“ Robert Lloyd z IBM o mikroprocesoru (1968) „Neexistuje důvod, proč by kdokoli chtěl doma počítač.“ Ken Olson, DEC (1977)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já souhlasím, dovedu si představit, že budu mít v obýváku televizi přes celou stěnu jako Barney v HIMYM. Potom přijde takové rozlišení vhod. Tu svou větu v prvním příspěvku jsem myslel tak, že my tu zatím máme sotva 3 HD programy, které drtivá většina lidí ani nechytne/nevyužije, a japončíci už blbnou se 4320p ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem rád, že blbnou. Díky nim se pak může vývoj pohnout, takže se z notným zpožděním někdy pohne i u nás. Viz např. rychlost internetu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou, Ken Olson měl pravdu, v roce 1977 zatím ty správné důvody nebyly vynalezeny :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže na druhou stranu tu máme třeba DVD-Audio nebo SACD, které se neuchytily, protože proti CD už 99% posluchačů nepozná rozdíl. Stejně tak i u UHDTV vzniká podobný problém. Oko má taky konečnou rozlišovací schopnost. I když si doma dám TV přes celou stěnu, tak možná z metru rozeznám jednotlivé pixely, ale abych pochopil, o čem ten film je, budu se na ni muset dívat z mnohem větší dálky. Podle mě je pro doma limit někde na 2k, vyšší rozlišení jsou možná, ale jen se změnou způsobu natáčení. Tedy ne pohled jako v kině, ale obraz, který mne obklopuje v mnohem větším úhlu. Děj se tak bude odehrávat v podstatě v malém výseku obrazu (oko vidí ostře jen v úhlu 20°), vše ostatní bude jen "dekorace" sloužící k lepšímu vtažení do prostředí filmu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

I cannot conceive that anybody will require multiplications at the rate
of 40,000 or even 4,000 per hour ...
-- F. H. Wales (1936)
%
The bomb will never go off. I speak as an expert in explosives.
-- Admiral William Leahy, U.S. Atomic Bomb Project
%
I have travelled the length and breadth of this country, and have talked with
the best people in business administration. I can assure you on the highest
authority that data processing is a fad and won't last out the year.
-- Editor in charge of business books at Prentice-Hall
publishers, responding to Karl V. Karlstrom (a junior
editor who had recommended a manuscript on the new
science of data processing), c. 1957
%
"There is no reason for any individual to have a computer in their
home."
-- Ken Olson, President of DEC, World Future Society
Convention, 1977

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Televize už jsou pasé, teď frčí hologramy, co jsem viděl poslední verze z Japonska, je neuvěřitelné jak moc pokročili, je zajímavé,že na CD-R alias xxxt.cz není ani zmínky poslední dobou o této technologii.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to japoncům přejme.
U nás budeme rádi, když se v r.2020 bude vysílat většina TV obsahu v HD :/

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Fakt na tom videu ta TV ma naaadherny obraz. Tomu se muj monitor vubec nemuze rovnat.
Ta ostrost obrazu, ty 10bit barvy, SUPER!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak si poznal na svém špatném monitoru ty krásné barvy jiného monitoru šmudlíku?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Předpokládám že Nalim to myslel ironicky ;) Jestli ne tak potěš koště :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě by zajímalo, jaký datový tok musí mít video, kterým je tohle potřeba krmit a kolik minut se pak vejde na modrou placku, případně kolik by zabral celovečerní film (třeba pán prstenů ...). Matně si vzpomínám, že před cca. 7 lety tady proběhla zpráva, že japončíci testují 4k zobrazovadlo a největší problém tenkrát byl právě v datovém toku a datovém nosiči, na který by se celý film vešel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, kvalita TV zobrazovadla je bezpochybně OK.
Nicméně mám pocit, že kvalita obsahu (ne ta technická)si zdaleka nezaslouží ani to zobrazování na FHD...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teda nechci vidět na čem bude dvou hodinový film v 7680×4320 uložený.
- Myslím, že by firmy měli přejít na vektory, protože jinak bude jeden film na 5 bluerayů.
- Dál taky nevidím důvod zvyšovat rozlišení nad rozlišovací schopnost oka. Co nevidíte - nepotřebujete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě že těch 5 bluerayů je málo - rozlišení je 16x vyšší než FULL HD ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

U TV v obýváku možná, nicméně např. v kině bych se na takový (a lepší) obraz rád podíval. Pokud k tomu přidáme vyšší framerate, žádný proklad, tak se jednou možná dočkáme krásně ostrých rychlých záběrů.
Taky jsem už četl názor dostatečně detailní rozlišení bude svým způsobem schopno nahradit 3D vjem. S tím sice nesouhlasím, ale myslím si, že prosazení (kvalitní) 3D technologie (v kinech) je podmíněno právě vysokým rozlišením a slušnou snímkovozu frekcvencí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vektory? Delas si srandu? Vektorizovat realnou scenu NEJDE.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S vama bych nechtel pracovat :))) kdybych ja v praci rekl ze neco NEJDE!!! tak bych uz mel sbaleno a rozeslany zivotopisy...

Vsechno jde... ze je neco narocne neznamena ze to nejde :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

půjde to tak daleko, že při pohledu z jednoho bodu nepoznáš jestli se koukáš do telky nebo z okna, což teď určitě poznáš
Ale když jsem poprvé viděl fullHD prezenční video od Samsungu, nebo dokument Earth ve fullHD opravdu jsem neměl daleko k dojmu, že koukám do skutečného akvárka.
Co se týče nosiče, tam si podle mě placky už definitivně neškrtnou. Vidím to na nějaké SSD, nebo konečně hologramové média.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No já to vidím tak, že nosiče se tentokráte neudělají, aby to všechno šlo jen z nějakého vysílání. (A vše hezky placeno, samozřejmě!) Nosič je totíž přiliš fyzické vlastnictví na to, kam to všechno aktuálně směřuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nastesti s prichodem h.265 kodeku to nebude zabirat 16x vic mista na disku ale doufejme tak jen 8x vic. ale i tak to bude poradna darda. to i muj 8TB NAS bude mit problemy

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm...sice hezký ale kdyby se raději zvýšilo FPS a nejlépe ještě zrušit prokládání a dělení regionů na PAL/NTSC. K čemu bude 28k rozlišení, když celej film bude "cukat" v důsledku toho že proběhla konverze na PAL/NTSC ubráním/přidáním každého x-tého půlsnímku o artefaktech v obraze po deinterlace filtru ani nemluvě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No najvtipnejsie na tom celom je to, ze ani nie tak samotna TV je uuuuplne zbytocne giganticka, ale ze maximum zaznamoveho materialu co sa pouziva je 4K co robi napr. RED :-D

Btw. 8K = 16x FullHD ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu hovnu co nabizeji uz dnes ke konzumaci - vymyvani mozku nepocitam, bude lepsi se podivat v HD z wokna nebo zajit do lesa.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tohle mě napadlo. Sračky v mega-HD rozlišení...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

vyssi rozliseni je rozhodne k uzitku, mozna ne hned dnes, ale rozhodne to bude mit vliv na budouci vyvoj. co me ale dostalo byla zminka o zvuku. 22.2? to jako je vyssi level z 5.1? tebuh... to budou repraky kde vsude? :DDD

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Taky by me zajimalo jak se vyrovnaji s faktem ze uz 5.1 je uplne zbytecny pokud neprestavis cely pokoj aby mel spravnou akustiku ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo to teda je vyssi level. Je to 7.1 trojmo cize namiesto jedneho repro postavis rovno 3. Akysi kripl trabl ci ako to hovoria basketbalisti ked daju viac trojkovych kosov za sebou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hodilo by se mi takové rozlišení na kreslení výkresů např.

Ale sledování videa? 1920x1200 mého současného monitoru je víc než zatím dovedu využít.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Este budu asi zaujimave 3 parametre o ktorych nic nevieme. Budu asi riadne vysoke. Mam na mysli vahu spotrebu a cenu. O cene netreba pochybovat ze z nasho pohladu bude len pre hornych 10 000, ale vaha a spotreba elktriny budu urcite velmi zaujimave.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

O jaký typ zobrazovadla se vlastně jedná? LCD, Plazma? Obojí by už mohlo patřit historii. LCD vypaluje oči a Plazma zase hezky hřeje :)
Raději bych viděl nějaký pokrok třeba v oblasti OLED TV než další mega rozlišení.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sakra, našel jsem to jinde, je to LCD :/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Japončíci jedni ušatí, to mně stále bohatě stačí kvalitní upscale DVD a dokud nebude standard 100Mbps net(i na strane serveru), tak i bude. Tahat ty HD ripy a Bluraye po 8Mbit lajne teda nechci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doufám, že 28k budou umět s ohebným displejem. Koupím si to do koupelny, obložím s tím všechny stěny a budu se tam koupat "s rybama" :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Moooc pekne... kazdy tady premysli nad zobrazovanim na TV nebo monitoru... ale u projektoru je pixel mnohonasobne vetsi... (samozrejme i uhlopricka vetsinou kolem 111" a vice) a tam bych snesl klidne jeste o stupinek vyssi kvalitu nez je FULL HD :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, jak tak koukam, tak "TV s rozlisenim lepsim nez realny svet" se nam blizi ;o).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hmm. Celkem by mě zajímalo, jak bude vypadat optika na takovou 4320p kameru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

telku si nechte, dejte mi tu Japonku ;-)) ... real 3D ;-))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.