SLI a CrossFire mizí ze statistik Steamu: detekce je „rozbitá“
Poměrně dlouhou dobu Steam zobrazoval, že mezi systémy se 2 a více grafickými kartami zastupuje SLI asi 93% počítačů. Je trochu zvláštní, že se těmto výsledkům nikdo z AMD dlouho nevěnoval. Objevily se ale na blogu Nvidie, kde na jejich základě Tom Petersen odprezentoval SLI jako široce rozšířený standard:
|
„Chceme mít jistotu, že hráči mohou profitovat z konkurenceschopné situace na trhu procesorů, která nově nastala a že budou využívat Nvidia SLI - nejvýkonnější a nejstabilnější vícečipové řešení. Podle Steamu na SLI dnes staví 93% vícečipových sestav.“
• Tom Petersen, Nvidia |

Teprve tehdy si kdosi v AMD povšiml, že asi něco nebude úplně v pořádku. Tím někým byl Antal Tungler, nový Product-Review Manager AMD. Po prozkoumání statistik se zjistilo, že mechanizmus, kterým Steam detekuje přítomnost CrossFire, nefunguje, jak by měl. Steam na základě toho zjištění chybné výsledky stáhnul.
|
„Před několika týdny jeden server publikoval statistiku převzatou z konkurenčního blogu, podle níž je konkurenční řešení de facto standardem mezi hráči. … Samozřejmě jsme oslovili vydavatele této statistiky a po prozkoumání situace byla z webu stažena.“
• Antal Tungler, AMD |
Podle vyjádření Davea Baumanna z AMD se mezi některými revizemi CrossFire měnily detekční mechanizmy. Je tedy možné, že Valve na Steamu neprovedl patřičnou úpravu a byl schopný korektně rozeznat jen CrossFire na starších grafických kartách.
|
„Detekční mechanizmus se změnil mezi určitými revizemi CrossFire. Správný je ten, který dokumentuje naše SDK.“
• Dave Baumann, AMD |
Otázkou je, jak dlouho je detekce implementována chybně, případně zda vůbec někdy fungovala korektně. Podle Emila Perssona, který několik let pracoval v ATI/AMD (dnes v Avalanche Studios), se aktuální způsob používá od roku 2007 - nelze proto vyloučit, že touto chybou byly stiženy všechny statistiky za poslední 4 roky.



















