Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Sony potvrzuje vývoj Playstation 4, peněz je ale málo

Cell je vyrobek IBM a hlava mi nebere jaké náklady asi tak měla Sony s jeho vývojem. BR sice již je dítě Sony, ale rozhodně ho nevývíjela divize PS, tak také nevidím důvod proč jeho vyvoj započítávat do nákladů na PS.
Jak to tak vidím největší náklady spolikal vývoj OS a snaha o neprolomitelnost ochran.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Cell je společný výrobek Sony/IBM/Toshiba, takže to Sony něco stálo

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kdepak hry uz se budou prodavat a distribuovat vyhradne pres net. Modrej kotoucek (monokl) bude uz jen jako volitelny externi zarizeni pro zpetnou kompatibilitu starsich titulu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

mnoho toho o vyvoji Cell BE nevite. sony byla jednim z hlavnich investoru. svuj podil v tomto konsorciu ale uz nejaky cas zpatky prodala

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne pry skoro 1/2 tech jader pocita tu jejich dojebanou ochranu, takze PS4 jde udelat tim, ze se to vypne ;-))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nova konzole musi mit i novou technologii medii tak ze bluray musi at se to komu libi nebo nelibi nahradit nakou flash technologii

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nová generace spíše nebude potřebovat žádnou optickou mechaniku a raději pořádný hardisk a rychlý internet. Na nějakém malém SSD bude tak možná firmware(systém). Čeho se spíš obávám je pozdní příchod PS4 díky Sony průseru. Pro PC hry to pak znamená, že se ještě X let budou dělat primárně v DX9 právě pro tyhle "HW vykopávky" ala PS3 a Xbox

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pri PS3, vzhladom na jej architekturu, nema zmysel hovorit o DX9. Mnohe exkluzivne tituly pre PS3 su vizualne podstatne dalej ako DX9. Vyuzitie bluray mechaniky sa tiez ukazalo ako spravny krok. Brzdou je XBOX360, ktory je primarnou platformou pre multiplatformove tituly a bol predavany aj bez HDD (PS3 bez HDD nebola predavana). Takze hry sa musia orezavat na max. 2 DVD (poziadavka Microsoftu). PS3 slim pri prikone v spicke 90W ponuka vynikajuci vykon aj v sucasnosti. PC ponuka vyssi vykon, ale za aku cenu a pri spotrebe >300W. Okrem toho PC mainstream je niekde uplne inde a nevlastni top graficky hw, na ktorom herni vyvojari prezentuju kvalitu vizualu svojich aktualnych vytvorov.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mno nevím, ale grafika v Xboxu (s unifikovanými shadery z níš vyšla řada HD2000) je technologicky dále než grafika z PS3 (která vychází z nV7000), takže kdo tu brzdí vývoj je PS3

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ide o casty omyl pri posudzovani schopnosti PS3. Exkluzivne graficke enginy pre PS3 vyuzivaju CELL SPE jednotky na tvorbu grafickych efektov cim sa dosahuje vyssia kvalita vizualu ako na XBOXe. Pri standardnom porte z platformy XBOX/PC je, vzhladom na minimalne/nulove vyuzitie SPE, PS3 vizual horsi. PS3 je jednoducho o specifickej architekture, ktoru je potrebne vyuzit a nasledne je mozne dosiahnut vynikajuce vysledky. Problem je, ze pri tvorbe multiplatformovych produktov sa optimalizacia neriesi a multiplatform. produkty vyzeraju takmer vzdy na PS3 najhorsie. Co PS3 dokaze je vidiet na exkluzivnych tituloch, ktore sa snazia naplno vyuzit hardver PS3 a neonmedzuju sa na kapacitu DVD media.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

spekulacni;
PS to pocita na TV vystup, coz je 25/fps
staci si nastavit limit na 25 fps a razem se dostane i top grafika na dost niskou spotrebu , bo se bude flakat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nepravda. PS3 pocita 30-60/fps. Pri 3D hrach je dokonca 60fps nevyhnutnost a tych uz zacina byt pomerne vela.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak neviem, ja mam FF XIII na 3DVD pre xbox.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

FF XIII je jedna z vynimiek. Microsoft velmi tlacil, aby dostal FF na XBOX a mohol tak penetrovat na japonsky trh. FF seria je znama velkym mnoztsvom predrenderovanych sekvencii. Tie boli pre XBOX rekomprimovane na nizsi bitrate v porovnani s PS3, kde s bluray mediom nebol ziaden kapacitny problem. A tak sa podarilo stlacit FF XIII na "len" 3 DVD nosice. Podmienka dvoch DVD nosicov bola nesplnitelna pri zachovani rozumnej kvality videosekvencii. Vyslo o tom mnozstvo clankov, napr. tu:
http://www.product-reviews.net/2009/12/09/final-fantasy-xiii-ps3-and-xbo...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jj přes ten jejich "bezpečný" Sony network hehe

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jejich problem, heh

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dávnejšie sa čosi špekulovalo, že nová PS4 najskôr už nebude mať nástupcu Cellu, kvôli nákladom na jeho vývoj ale čo je na tom pravdy neviem ... :-P

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To by starsi hry musely jet pres emulaci, cemuz se me nechce verit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Veď tak isto to fungovalo aj pri PS2->PS3 hrách - emuláciou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Tím by konzole dostala obrovské množství výkonu, které sice pro 1920×1080 potřeba není, ale .."

ale pro 2x 1920x1080 uz potreba je. aneb ve jmenu 3D potrebujete 2x vetsi vykon nez bez 3D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak když už jsme u toho věštění... Největší slabinou dnešních konzolí je nedostatek operační a grafické paměti přesněji PS3 má 256MB jak operační, tak grafické paměti, XBOX už je na tom líp, ale s jeho 512MB operační i grafické paměti to taky není něco čím by vytrhl v dnešní době, a samozřejmě zastaralá architektura GPU.
Předpověď: Přidáno hódně moc paměti, moderní unifikovaná GPU architektura, Cell zůstane stejný, nebo jen s minimálními změnami, plus velké úložiště pro hry distribuované on-line.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

..."jestli ti "šílení japonci" nebudou chtít PS4 připravit pro 4k či UHDTV"

Na to by som sa mozno aj stavil, ze to tak bude. :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zpětná kompatibilita je u konzolí pro výrobce bohužel nežádoucí, takže s ní vůbec nepočítejte.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co přesně je nežádoucího na tom aby konzole při svém uvedení měla k dispozici, kromě několika nových titulů, i tisícovky starších?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To ze zakaznici tak nebudou kupovat tisice remaku oblibenych her na nove konzole?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jenom doufám, že to nebudpou zase dotovat a kompenzovat z her. Ušetřili by si tím spoustu problémů.
Jinak Cell je pěkná hračka, otázkou je, jak to s tím bude dál. Pokud vím, ukázalo se, že není až takový problém s nedostatkem SPE jader, ale spíš s tím pouze jediným Power PC. Možná se dočkáme něčeho typu n*SPE + 2*PPC. Jinak mě docela překvapila propracovanost vývojových nástrojů, spoustu věcí to při paralelizaci udělá alespoň částečně za programátora (hlavně takovou tu rutinu, typu synchronizace, blokové přesuny....).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Sám nevím jak zhodnotit přínos CELLu jednak zpětným pohledem, a pak také z hlediska možného budoucího vývoje. PPC šlo úplně dokopru, snad kromě embedded a pak také možná nějakých IBM Power serverových architektur.

Já bych to docela sázel na nějaké APU, ale možná se mýlím. On i MS u XBOXu, pokud se nemýlím, volil PPC procesor - zřejmě je tady jistý záměr, aby konzole nebyly kompatibilní s PC, a ty hry z konzolí tak nešly jednoduše hacnout tak, aby fungovaly i na PC. To by pak ty konzole nikdo nekupoval. Ale fakt nevím ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo to tady nerek ale proc by nemoho byt mozne aby se k PS4 dali pripojit as 3 LCD-LED 3D TV pro lepsi herni zazitek. U PC je to normalni a neni to zadny problem. To je vec kterou ja osobne hoooodne chci.

Jinak mimochodem IBM nabizela sony novy Cell s HT uz pred casem ale sony zatim nechtela.

Tak jsem zvedav jak to bude.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.