Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Valve ruší bany, které ochrany v Counter Strike 2 rozdaly uživatelům Radeonů

No to byla kauza... a takových hejtů na Valve i AMD... No a už je po všem. :D Jak dlouho to trvalo? Týden? :D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

si pripomeneme az nvidia neco posere

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

a co vlastne amd posralo?
ze pouzili certifikovany a volne dostupny kod?
mali to dat na nvidiu a urobit blackbox a valve by sa z toho posralo

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

No posralo tím to, že si udělali vlastní Reflex, takže další argument pro Ngreedii -, čili je třeba kolem toho vytvořit aspoň nějaký damage control.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nemate tu viaceri ziadnu sudnost. Na NV nadavate kvoli kadejakym nezmyslom, ale u AMD si nevidite ani na spicku nosa. Reflex sa implementuje priamo do hier zatialco Antilag+ sa rozhodlo AMD implementovat bez vyvojarskych studii a externym obchadzanim kniznic hier. CS2 nie je jediny pripad. A vy sa cudujete, ze sa to vyhodnotilo ako cheat? A namiesto sudnosti vymyslate kadejake obskutne dovody, pri ktorych je za to zodpovedny kazdy okrem AMD?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Po***lo to, že vybanovalo hráče CS2

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

AMD vybanovalo hracov CS2?
co sa tu este nedozviem :)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, ze je za to zodpovedne AMD. Kto iny v ovladacoch povolil funkcionalitu, ktora obchadza kniznice hier a ktora vyuziva postupy ako rozne chearovacie nastroje? A to bez konzultacie s hernymi studiami ako Valve?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

takze to naisto nebolo ignore vo Valve.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Skor chcelo AMD pripravit nastroj, ktory by fungoval vsade. Ale samozrejme na isto nevieme vobec nic. A keby to aj bol ignore od Valve (ale netyka sa to iba Valve), tak obchadzanie kniznic hier takym sposobom ako to robia aj cheaty, tiez nie je dobre riesenie.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

oficialnym certifikovanym sposobom M$?
co moze byt lepsie?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To nemozes mysliet vazne. Detours pouzivaju aj cheatovacie nastroje. Ze je to schvaleny nastroj od MS na tom nic nemeni. Ale ako vyhovorka je to asi fajn.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nestrkat prsty tam, kam nepatria.

V kratkosti: Ak je nejaky system postaveny nejako, co v tomto pripade znamena, ze hra vola API drivera tak, ako ho vola, vtedy ked ho vola a sposobom, ktorym ho vola, tak je nepripustne donho sahat a tie volania upravovat.

Ktokolvek, kto sa takeho niecoho dopusti na seba berie celu zodpovednost za to, ak to vyfailuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak nechapem preco to M$ nezablokuje tento sposob.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Se zbraní můžete jít vykrást banku a zavraždit lidi ...
Se zbraní můžete chránit svou rodinu proti maniakovi s nožem.

Je špatná zbraň, nebo její užití?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ved pouzitie na antilag+ nebolo o vykradnuti banky
takze valve + dalsi chcu zakazat "noze" lebo sa s nimi vykradaju banky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Odcituji váš komentář výše
"tak nechapem preco to M$ nezablokuje tento sposob."

Routing = tento sposob = zbraň

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Detour vyuzivaju aj cheateri, ale to neznamena, ze ako nastroj sa musi zakazat alebo blokovat. Ale Valve a spol. nemaju ako len tak samy od seba vediet, kto detour pouziva na normalne ucely alebo kto na podvadzanie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co může být zneužito, taky zneužito bude.

Je ostuda, že s použítím té technologie přišli dříve ty "zákežnější" způsoby (cheaty, malware, ...) než regulérní SW.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

neprisli

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Efektivně je vybanovalo AMD tím, že dodali do ovladačů novinku která obchází chování CS2 knihoven a zachytil to jejich anticheat. Kdyby tady byl antilag+ už X let a CS2 vydalo novou verzi kde by to lidi s antilag+ vybanovalo, tak o tom můžeme začít diskutovat.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Můžete AMD poděkovat za to, že přišli na nedodstatky anticheat ochran.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby amd utopilo 20 lidi v lave,podekovali bychom amd za to ze prisli na nedostatky koupani se v lave?

Ten mechanismus cheatu tu byl delsi dobu a amd o tom nemelo paru. To je vse,nehledejte za tim neco navic..amd vi jak psat ovladace,ne cheaty. A narazili na to tvrde,protoze to s nikym nekonzultovali.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Asi sa budem znovu opakovat, ale ... dve na tri a hluposti s tym budu suvisiet.

AMD zistilo, ze cez win32 api dokazu rychlejsie detegovat spracovanie obrazku a na zaklade merani zobrazenia vedia presnejsie poslat dalsi obrazok, co znizuje delay voci spracovavanemu a zobrazovavanemu obrazku. Urobili to vseobecne pre vsetky hry. Neslo o cielene CS2.

Valve ma odflaknuty anticheat a za cheatera oznacovala hocikoho, kto v spojeni spusteneho CSGO-CS2 zistilo pouzitie DETOUR alebo volanie win32 kniznic. Takych ludi permanentne Valve banovalo bez moznosti reklamacie. Az vyvojovy tim Valve po zapnuti antilag+ bol zabanovany, tak zacali zistovat preco sami dostali ban. No a Valve zistilo, ze udelilo neopravneny ban, ba dokonca tisicom hracov.

Cheateri amateri - sa nepocitaju, pretoze ti hladaju cheaty priamo na googli s frazou "csgo free cheat", z ktorych si niektori csgo hraci programatori aj vystrelili. Vytvorili modifikaciu kniznic, ktora im robila nahodne a sucasne programatorom presne definovane chovanie. Napriklad po prideni na strelecku poziciu jednej mapy to hracovi vyhodilo zbran, na inej pozicii zasa pri hadzani granatu mu padol rovno pod nohy a podobne. Tiez vacsina z tych amaterov hracov, co to nainstalovali nedostali ban od Valve. Ostatne trapne modifikacie samozrejme Valve uspesne banovala, alebo tych, co to nespravne v nespravny cas pouzili.

Cheateri pouzivajuci kvalitny softver maju riziko banu na velmi nizkej urovni. Za dve desiatky rokov mali asi dve alebo tri svetle chvilky, kedy odpalili asi polovicu cheaterov (moj odhad) no do 6 mesiacov boli v cca plnom pocte naspat. A samozrejme pribudli nove druhy cheatov, ktore netrpeli beznymi chytitelnymi chybami.

Profesionalni hraci - niekolko ich bolo chytenych priamo na sutazi s cheatami a ziadny valve anti-cheat ban nebol udeleny. Takze to dost vypoveda o kvalite a snahe Valve urobit anticheat. preto aj dost hracov pouzivalo FaceIt, pretoze velka cast cheaterov sa tam bala napajat, no samozrejme po case zlomili aj tych :-)

Je to uplne rovnake, ako kazdy znalek i neznalek riesi kvalitny antivirus... pricom najviac deravy hardver je router od providera, alebo sharovana ip kamera, alebo tlaciaren. Vdaka tomu sa dostanu cez vsetko, bez jedinej detekcie od antiviru. Rovnaky problem je s anticheatmi - u Valve o to vacsi, pretoze ona si tu hru nielen vyvija, ale aj kontroluje cez steam a pritom aj tak bola slabsia nez riesenia tretich stran (ako FaceIt).

AMD jedine co urobila, tak aby nezavinene neposkodila dalsich svoji zakaznikov hrajucich online hry na steame, tak vytvorilo blokovanie funkcie na konkretnom zozname hier. A sucasne vydala docasnu verziu, ktora je zatial bez tejto funkcie, kym sa situacia nevyjasni hlavne zo strany VALVE. AMD normalne ferovym sposobom pouzila funkcie len na odhadovanie presneho casu poslania obrazku. Nic viac.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"AMD normalne ferovym sposobom pouzila funkcie len na odhadovanie presneho casu poslania obrazku. Nic viac."

Nikto predsa netvrdi, ze AMD chcelo podvadzat. Ale vidim, ze si si vymyslel peknu rozpravku, aby bol za ich implementaciu Antilag+ zodpovedny niekto iny. :-)

"AMD jedine co urobila, tak aby nezavinene neposkodila dalsich svoji zakaznikov hrajucich online hry na steame, tak vytvorilo blokovanie funkcie na konkretnom zozname hier."

Keby toto urobila NVIDA, bol by tu z toho riadny shitstorm. Ziadne take, ze ferovym sposobom nieco urobila, alebo ze stiahla ovladac, aby nezavinene neposkodila svojich zakaznikov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z mojho pohladu by to ani v pripade nVidie nebol shitstorm. Toto je dlhodoby problem Valve. Jediny on ma na triku dlhorocne flakanie a neriesenie problemu cheaterov. A vdaka odflaknutemu softveru (anti-cheatu) sa teraz AMD musi ospravedlnovat za problemy, pretoze ju to poskodzuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Netyka sa to iba Valve, ale aj inych firiem a ich antiicheat SW. AMD by nestahovala Antilag+ z ovladacov len tak.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stale len vyhovorky hladas. Valve je na online scene fps hier najdlhsie v takych mnozstvach hracov. Ostatne firmy, aj ked boli vacsie a starsie, tak sa do podobneho riesenia pustili az ako nasledok. Netvrdim, ze ostatne firmy nemali online servery, ale mali to riesene starym a tazko rozsirovatelnym sposobom. A rovnako ostatne firmy az dodatocne implementovali anticheat, len su rovnako shitnej kvality ako ten od Valve.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tie vyhovorky praveze hladas iba ty. Fakty su, ze AMD implementovalo v ovladacoch Antilag+ tak, ze jeho pouzitie detekuju online hry ako cheat. To je chyba AMD a nikoho ineho. Samy si to uznali tym, ze ovladac stiahli, odporucili ho na online hry nepouzivat a vydali novy, kde uz Antilag+ nie je. Tie pribehy o zlom anticheat SW su len rozpravky na to, aby AMD nevyzeralo na vine.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prekrucas.

Anti-cheat u ziadnej zo spolocnosti nefunguje dlhe roky a nechcu to riesit. A viem celkom dobre posudit, ci funguje, alebo nie. Ja som bol v CS dost dobry, urcite som sa zmestil v roku 2004 do top 100 hracov v SR. Aj sme sa zucastnili prvych a jedinych majstrovstiev Slovenska v roku 2004. Skoncili sme na 7-8. mieste zo 16tich, kde z kazdeho mesta isiel iba vitaz.

Problem u teba je ten, ze v Anticheate vidis nejaku zachranu, dokonalost. Ten anticheat len zistil, ze nejaka aplikacia vyuziva volanie win32 ohladom grafiky a okamzite dostali ban. Valve sa nepozera, na co to bolo pouzite a nikdy v tomto pripade nereaguje na reklamacie. Lenze ktore cheaty pouzivaju detour? Len amaterske pokusy. Normalne kvalitne napisany cheatovaci nastroj zneuziva chyby Valve a ich programatorov a pouziva techniky o ktorych sa Valve asi ani nesnivalo - kedze sa tomu odmietaju venovat. A tychto po desatrocia ziadny anticheat nedetekoval na zaklade volania detour/win32 api. Pretoze vyvojari cheatov pouzivaju rozum a uz aj nieco poriadnejsie programovali.

Co sa tyka inych firiem - cracky vytvorene na ich hry boli vzdy do par dni, niekedy aj skorej nez vydali vlastnu aktualizacu hry. Museli si zacat platit tretostranne riesenia - pretoze tiez nechu riesit bezpecnost a kvalitu svojich aplikacii (hier). Rovnako je na tom ich anti-cheat. Je to len nadpis niecoho znejuceho "secure".

"Samy si to uznali tym, ze ovladac stiahli, odporucili ho na online hry nepouzivat a vydali novy, kde uz Antilag+ nie je."
To len prekrucujes. AMD ovladac nemohli stiahnut pretoze ho oficialne este nevydali. To bol ovladac len pre tych, ktori si dobrovolne zvolili mat aktualizacie ciastkove, ktore mozu byt nestabilne. Okrem toho, AMD samo napisalo, ze tu funkciu zrusili, dokym sa problem nevyriesi. Valve napisalo, ze pracuje na zruseni banov. Cize tam prebieha normalna komunikacia tak, aby funkciu vedeli do buducna aktivovat. AMD to ako normalna firma musela zrusit, aby pocas komunikacie s vyvojarmi hier nerobila problemy svojim zakaznikom, kym to Valve a ostatne firmy neosetria lepsie, alebo kym Valve nepovie, ktore funkcie a preco mu vadia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikde som nepisal, ze su anticheat riesenia dokonale. Ziadny SW nie je dokonaly. U hier uz len na tych crackoch to je vidiet. Aj tie od tretich stran co spominas su nakoniec prelomene a musia sa stale obmienat. :-) Nie je to o lenivisti alebo nechceni. A btw. ako ma podla teba anticheat zistit, za akym ucelom sa obchadzaju funkcie hry? Je celkom mozne, ze sa Antilag+ do ovladacov nevrati alebo v nejakej obmedzenej forme. A tiez Valve nikde pokial buem nespomina nic o rieseni na urovni anticheat-u. Iba preveruju bany a pripadne ich rusia. Este len uvidime ci z toho nieco bude. Lebo nejde iba o Valve. AMD musi toto vykomunikovat aj s ostatnymi. A ja tu nic neprekrucam. Pride mi skor, ze sa na to pozeras prilis jednoducho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Valve anticheat v tomto stave je aj tak este nedokonceny, lebo musi aj tak este dorobit funkcie aspon na uroven csgo, pretoze im nefunguje poriadne stahovanie dem (len nemastno-neslano do cloudu... ak funguje). Hra hlasi este nezmysly, pretoze napriklad mne u 40% serverov ukazuje permanentny stabilny ping 0 (slovom cista nula milisekund). Ak im funguje kompenzacia roznych sietovych odoziev hracov, tak voci hracom s pingom 90ms a viac mne musia riadne oneskorovat hru umelo. Ocakavam o par mesiacov dokoncenie zakladu hry.

"Nie je to o lenivisti alebo nechceni. A btw. ako ma podla teba anticheat zistit, za akym ucelom sa obchadzaju funkcie hry?"
Ale je. Pretoze zakladom online hier by mala byt spokojnost hracov. A ta sa da dosiahnut aj bez anti-cheatu. Odladit poriadne aplikaciu, aby nemala vunerability, aby castejsie pouzivali encryptovanie - tam kde sa da, aby pouzivali nahodne generovane kluce pre pristupy ku knizniciam pre kazdu session a ich desifrovanie by utocnikovi trvalo nech aj len >10 hodin - do hodiny uz je aj tak koniec.

Vela softveru funguje na vyuzivani grafiky a hardverovej akceleracie. Ak by bolo take lahke "hackovat" obraz, tak potom kadejaky debil na internete by nemal mat problem pristupovat k obrazu akychkolvek spolocnosti. A takto to nefunguje. Ukazuje to na shit aplikaciu od Valve.

A ak by detour bol zdrojom cheatovania, tak potom vsetci hackeri si mozu po svete robit co chcu - nikto ich nezastavi. Pretoze na to nie je urobeny globalny anti-cheat na vsetky softvery. A to tiez je nezmysel.

Ten ich anti-cheat je naozaj len marketingova znacka "secure", pretoze walhackerov chytali obycajni ludia prepozeranim dem a reportovanim. Aj to ale nefungovalo dobre. Sam som 20 rokov dozadu pre lokalny server testoval s kolegom offline tri anticheaty, a z piatich vtedy znamych cheatov (samozrejme to neboli vsetky) len dva anticheaty oznamovali prekrocene limity az u troch cheatov. Jeden anticheat vyhlasil ban za aimbot ale zlyhaval v ostatnych reportovaniach. (aimbot je typicky lahsie detegovat, tak to samozrejme Valve vylepsilo). Ale nie dost dobre, pretoze niektore algoritmy usmernovania nabojov nevedeli vobec chytit.

"Pride mi skor, ze sa na to pozeras prilis jednoducho."
Ja sa na to pozeram zo skusenosti. A jediny problem tu vidim v tom, ze su firmy lenive pracovat na svojich hrach, tak odrezu plebs od cheatov statisticky najznamejsimi technikami a maju vybavene. A ak je niekde problem, tak zatlkaju do doby, kym to nesposobi im problem, alebo kym sa to nezacne medializovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nebo tak slo jen o testovaci, beta preview verzi ovladace, kde uzivatel musel odsouhlasit, ze to bere na vedomi..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Omylem udělené bany Valve ruší"

V článku ale píšeš, že bany omylem udělené nebyly. Naopak byly udělené zcela záměrně, protože zmíněnou knihovnu využívají cheatovací aplikace. Valve přeci nemůže za to, že se AMD bez konzultace s herními studii rozhodlo použít stejnou knihovnu pro svou funkci, kterou implementovalo do ovladače.

Mimochodem, o CSku se nejvíce mluví, protože ho hraje spousta hráčů, ale ty ovladače identifikovalo jako cheat přeci více her, jak to dopadlo u těch ostatních? Také jsou vůči AMD tak vstřícní jako Valve?

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

AMD nemuze za to, ze funkci podporovanou MS pouzivaji i cheateri.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Když nevim, tak se zeptám, ne. Holt je třeba, aby AMD s herníma vývojářema komunikovalo, pokud teda chtějí dělat HERNÍ grafiky.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Ono na to prišiel Valve, ktorý robí časť open source ovládača ku GPU od AMD pre GNU/Linux. Takže AMD s Valve komunikuje

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Komunikuje tak, ze si na to museli vo Valve prist samy? Nebol by dokaz komunikacie skor taky, ze by v case vypustenia Antilag+ uz s nim vyvojarske studia pocitali a nebanovali kvoli tomu hracov?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Skôr to vyzerá tak, že to ignorovali, ako to robia bežne

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

A rovnako to robia aj vývojári CoD, PUBG a Apex Legend? Všetci naokolo sú vinní len AMD nie? Všetci robia AMD zle hrozné.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

ano, pytal som sa na fore k Vermintide 2, a tiez to netusili, ale dali do riesenia... par dni po tom, ako info o banovani vyslo vonku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Niečo bližšie k tomu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co AMD nevi? Ze anti-cheat neresi co aplikace dela a zakazuje primo funkci detour, ktera se da vyuzit vseljak? Z meho pohledu je to spis odflaknutej anti-cheat, protoze AMD necheatuje a presto je takto vyhodnoceno. Myslim, ze mic je na strane tvurce anti-cheatu.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Detour nie je funkcia a dost pochybujem, ze sa anti-cheat riesi detekciou pritomnosti microsoftneho kodu. Kedze cheatery sa robia odnepamati a ta kniznica sa predtym predavala za tazke prachy, tak pochybujem, ze si nejake ruske hekre sli tu kniznicu kupit.

Detour treba chapat ako programatorsky ekvivalent rosady. Samo o sebe to neexistuje, ale ked sa to stane, tak vidis dosledky. Co ta Microsoftna kniznica riesi je, ze podporuje zavedenie detouru na vsetky mozne aj nemozne varianty volania vo vsetkych moznych aj nemoznych calling conventions. Ale detour ide urobit aj rucne bez nutnosti ju pouzit. Je to len o malo pracnejsie a maximalne tak zistis, ze niektore volanie nezdetourujes, lebo je meh.

Anti-cheaty teda vacsinou kontroluju integritu vstupnej a vystupnej pipeline, teda ci sa niekto nepchal do cesty po ktorej data do hry vstupuju a po ktorej z nej vystupuju. Vstup je jasny - ked je cheater / trainer schopny generovat vstup, tak hrac moze ziskat "superpowers".

Vystup sa moze testovat kvoli tomu, aby cheater napr. nemal spatnu vazbu z toho, co robi. Ale tu som uz na vode, az tak hlboko som nestudoval, co vedia dnesne cheatery robit.

Potom mas este ine ciele, mozes napriklad chciet, aby cheater nemodifikoval stats vovnutri hry. Je mozne, ze v niektorych hrach ma klient beziaci na pocitaci autoritu povedat, ze napr. tento a tento zasah bol smrtelny a server to uz neriesi. Ak cheater zmodifikuje za letu konstantny vovnutri hry, hrac moze ziskat "superzbran" bez toho aby ju realne mal.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Alebo co si vsetlo nevymyslime, aby sme sa utvrdili, ze za tuto chybu moze niekto iny ako AMD. :-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To ale nie je ospravedlnenie. Takze ja si samovolne pouzijem kniznicu, aku vyuzivaju aj cheateri a za pripadne bany v hrach (nebolo to oen CS2), by mal byt zodpovedny niekto iny?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"ja si samovolne pouzijem kniznicu, aku vyuzivaju aj cheateri"

Omielaš tu dokola nezmysly. Chaeteri dýchajú vzduch. Znamená to, že každý, kto dýcha vzduch je cheater?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To co je za nezmyselne prirovnanie? Sa uz niektori spamatajte. Pri tejto hlupej obhajobe AMD uz asi neviete co si mate vymysliet. Ako maju len tak z nicoho ine firmy vediet naco kto detour vyuziva? Vidite problem v tom, ze nikto nechce, aby si hocikto ako chce obchadzal ich kniznice? Podla coho asi maju vediet anti-cheat nastroje ake volanie detour sa pouziva na "dobre umysly" a ake nie?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale tvoja mylna predstava je v tom, ze AMD nieco obchadzalo. Ciez win32 sa da robit ukrutne vela "read only" veci, ktore vyrazne pomahaju napr. v statistikach, logoch a podobne.

Cely problem je v anti-cheate, ktory neriesi vobec povod/ucel pouzitia, ale vseobecne a permanentne banuje. Preto to zistili az vyvojari Valve na vlastnej kozi.

Vyvojari cheatov vyuzivaju ine techniky a velmi uspesne, pretoze ten ich Valve anti-cheat nevie detegovat. Staci poznat zranitelnosti binarky csgo/cs2 a cez ne inmemory importnut zasifrovane kniznice. Anticheat zistuje ci nebola zmenena binarka, ale ta je identicka, deteguje detour, ale nevie zistit, ze sa nejaky pouziva, pretoze nema k tomu pristup. To aj dava zmysel, ze cheater, ktory v case nespokojnosti hracov a zo strachu ze bude reportovany viacerymi radsej vypol cheat (bez odpojenia z hry), tak pre jeho opatovne nahodenie sa musel vzdy odpojit (vypnut a zapnut hru).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Preco potom bol pristup AMD detekovany ako cheat aj inymi anti-cheat nastrojmi, nielen tym od Valve? Preco AMD stiahlo ovladac s podporou Antilag+ a neodporuca ho pouzivat? To, ze AMD nieco obchadza ci dokonca prepisuje, je to ako sa o tom informuje po nete. Kde sa pise o tom tak ako to popisujes ty?

https://www.reddit.com/r/Amd/s/0HowVMpFXp

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano je to presne rovnaky dovod - pretoze vsetky firmy to flakaju. Nikomu sa to do hlbky nechce analyzovat. Nechcu rozoznavat chovanie hraca voci realite. Oni proste len hladaju modifikacie binariek, a funkcie, ktore by mohli viest k cheatom - zo statistickych skusenosti. To je cele.

Preco vo vela forach tychto onlinoviek nadavaju na cheaterov? Aj APEX som hraval, sice menej, ale narazil som aj tam na neralne spravanie. Chlapik bezi, skace s pistolkou a styri jednotky za 5 sekund, kazdy na uplne inej pozicii a daleko od seba.

Anticheat - tychto velkych spolocnosti sluzi len na odstavenie trendu - ze kazdy moze cheatovat (cize pre beznych ludi), a to im staci na to, aby predaje hry boli dostatocne, nikdy nevedia chytit (a nechce sa im to riesit) velke skupiny komunit vytvarajuce cheaty. Je to uplne rovnaky stav, ako na hackerskych sutaziach - kde si hackuju firemne routre, smartfony, dokopy im nic nerobi problem. A to nevravim o skupinach, ktore prave zbieraju a nezverejnuju rozne diery. Microsoft s jeho XP systemom a IE tiez boli derave ako reseto a flakali to do vtedy, kym im nezacali medialne zverejnovat vulnerability.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono to bude asi zlozitejsie, ako ze sa tolkym firmam nechce nieco robit. Ziadny SW nie je dokonaly. Asi tiez nebude nahoda, ze NV implementuje Reflex priamo do hier a nerobi to cez ovladace.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Niekto v tom vidi potencial lepsieho marketingoveho zvyhodnenia, alebo lepsieho predaja pre "vlastnost" napr. ako si uviedol nVidiu, kedze vyrobcov krafik sa da zratat na prstoch jednej ruky.

Herne firmy maju mensie mnozstvo kupujucich a mensie zisky. Ich zakaznici hru casto za cenu 20 Eur a menej chcu hrat dlho niekedy az 10 rokov. Firmam sa nechce alokovat investicie a pracovnu silu do niecoho co mozno budu vediet, mozno nebudu vediet vyriesit v kratkom case. Ano mohli by, pretoze zisky maju dost vysoke na tych par programatorov, ale viditelne sa im "nechce".

Niektore tretostranne portaly, co sa chceli venovat hernym serverom, si vyvinuli o chlp lepsie riesenia (FaceIt, proGamer) a spoplatnene clenstva nez malo Valve a cheateri sa tam moc netlacili, ale v kratkom case to zamorili aj tam. A to tretostranne portaly nemaju velke moznosti ohladom kodu hry. Takze vina pada na anticheaty, alebo skor na tvorcov hier, ktory produkuju deravy a neefektivny kod. Coho dokazom boli aj viacere rozhovory s vyvojarmi nVidie a AMD, ze musia opravovat casto aj uplne amaterske veci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Niekto v tom vidi potencial lepsieho marketingoveho zvyhodnenia, alebo lepsieho predaja pre "vlastnost" napr. ako si uviedol nVidiu, kedze vyrobcov krafik sa da zratat na prstoch jednej ruky."

O tom sa mozeme bavit az ked sa podari Antilag+ sprevadzkovat cez ovladace. To ostatne su len domnienky a vyhovorky. Dnesne hry su komplexny SW. A sam pises, ze ani lepsie anticheat nastroje nezadrzali cheaterov. Co tiez o niecom vypoveda.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, říká se tomu taky "false positive". To co udělalo AMD nebylo podvádění, jen to tak AI vyhodnotila.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Tam žádná AI není. Valve, tedy její nástroj VAC, prostě detekovalo použití MS detour a udělilo BAN. Žádná inteligence, ani umělá.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

To se dá říct o celé řadě nástrojů, které se chlubí použitím AI. Nicméně, divím se, že jsi si tak jistý, Ty víš, jak to má Valve řešené?
Nicméně, podstatnější je to "false positive", to s tou inteligencí byl spíše vtípek.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Proč by se AMD mělo ptát někoho na použití běžně dostupného nástroje pro vývoj? Tady je "chyba" na straně Valve. Tedy chyba, spíše funkce. AMD nemůže čmuchat, co dělá nějaký další nástroj, který jinak není k běhu hry jako takové potřeba a jehož fungovaní je tajemné jako hrad v Karpatech (tím myslím VAC – Valve Anti-Cheat).
Zaplať si Diit Premium, ať ti nechybí základní informace uvedené asi jenom ve VIP verzi webu. Odemykám pouze základní klíčové informace, abych neporušil DIIT VIP NDA: "...ochrana Counter Strike 2 proti cheaterům spočívala v detekci Detours, který automaticky vyhodnotila jako cheat..."; "...funkce Microsoft Detours, což je standardní nástroj Microsoftu (viz oficiální stránku) pro „rozšiřování funkcí operačního systému a aplikací“..."; "...je k dispozici všem jako open source...".

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

No, on ten nastroj sice bezny je, ale zasa s Detours je to (ako u Microsoftu casto) dost ako s rakovinou. Objavuje sa casto, ale ked zistis, ze ju mas, zrovna nadseny z toho nie si. S Detours je to tiez tak, ze napriec desatrociami sa to stale pouziva, ale ked uz dojdes k tomu ze to musis pouzit, vacsinou si bud dost zufaly, alebo riesis nejaku strasnu prasacinu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak to rozhodně. IMO by těmto praktikám měl OS aktivně bránit. Za mě je docela problém, že i obyčejné stahování a instalace her ze Steamu vyžaduje admin práva. Narušuje zabezpečení kompu. Potom by stačilo, kdyby "detour" byl povolený jen ovladačům a ne kdejaké aplikaci. Ale zase chápu, že i cheatovací tool by šel napsat jako driver...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by ale v Microsofte nemohli vymysliet cely Windows prdelou dopredu.

Detour sa nevymyslel preto, ze by sa nejaky inzinier nudil vo svojej kubikule a povedal si, ze dnes je pekny den, dnes vymyslim nejaku absolutnu chujovinu.

Jeden z validnych sposobov pouzitia detourov a ineho pokutneho hookovania aplikacii v runtime je, ked chce vo Widliach dosiahnut automatizovanie nejakej ulohy, ktora na automatizovanie stavana nebola.

Napriklad jedna firma, ktora robi automaticke generovanie powerpointovych prezentacii sa chvali tym, ze ma vlastny detour engine a ze je najrychlejsi na svete. Sice som sa v tom nesprtal, ale predpokladam, ze to automatizovanie riesia prave tym, ze maju cely PowerPoint naspikovany roznymi detourmi a vedia mu podsuvat vstupy.

Instalacia cohokolvek do pocitaca ma vyzadovat admin prava. Bodka. A tu zhovadilost, ze bezny pouzivatel na pocitaci sedi pod administratorskym uctom a nad nim lezi nejaky magicky UAC by mali zahodit niekam hodne daleko.

Lenze to je zasa Microsoftny "ass forward" pristup. Ked mali moznost s bezpecnostou Widli nieco spravit, tak to ohli. A teraz to nemozu ohnut naspat, lebo by sa hromada hnusneho software-u rozsypala.

Napr. taka perlicka je, ze v Microsofte zjavne nikto netestoval, co sa stane, ked sa Forza Motorsport nainstaluje na ucet, ktory nie je administratorsky. Uz skoro 3 tyzdne pri kazdom spusteni tej hry to chce po mne heslo na admina a nieco si to chce skonfigurovavat. Sice nie som tak uplne herny vyvojar, ale mam tusenia, ze to nie je tak uplne to, co by to malo robit.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

CS2, CoD, Apex legends ... hmm, takže AMD si začne dělat nástroj který nelze rozeznat od cheat postupů a diví se, že výrobci her, kterým nic neřekla, začnou sázet bany. OK, jasná chyba Valve hehehe /sarkasmus

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

IQ TQ

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Těší mě

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

AMD si žádný nástroj neudělala, pouze použila "nástroj" (funkce Microsoft Detours) poskytovaný oficiálně samotným Microsoftem. Možné využití bylo předpokládáno právě pro ovladače ale v rámci dalšího "legálního" softwaru pro jeho potřeby.

Jelikož ale lze danou funkci/knihovnu funkcí zneužít také na snazší cheatování, připravilo si Valve svůj "Anti-cheat" detekující využití Detours.
Na základě detekce předpokládal vyhledávací algoritmus Valve využití pro chet a automaticky uděloval bany, aniž by dál zkoumal, k jakému účelu je funkce opravdu využita.
Valve tak rozdávalo cheaty i za "legální" využití funkce, tak jak bylo původně i Microsoftem zamýšleno při jejím vytvoření.
Nyní tak pouze ve Valve opravují nesprávně navrženou detekci tak, aby pokud možno detekovala jen zneužití funkce právě pro cheaty a jiné neoprávněné zásahy do hry, a ne její využití pro jiné účely.

Jak přesně funguje a co vše (a jakým zúůsobem) hlídá "Anti-cheat" nástroj od Valve nebylo z jejich strany nikdy nikde zveřejňováno, a podrobnosti o jeho fungování nejsou mimo Valve podrobně známy nikomu!
Nemá je k dispozici ani AMD, ani NVidia a ani Microsoft.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Takze podla teba v AMD nikto ani netusi, ze sa Detours vyuziva na cheaty a ze obchadzanie kniznic hier je vlastne v pohode a nemalo by sa nic stat . :-) Oni si mali hlavne zabezpecit, aby to mali vykomunikovane s kazdym, kde na tom zalezi este predtym, ako Antilag+ vypustili von.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Nyní tak pouze ve Valve opravují nesprávně navrženou detekci tak, aby pokud možno detekovala jen zneužití funkce právě pro cheaty a jiné neoprávněné zásahy do hry, a ne její využití pro jiné účely."

Bych řekl, že ta detekce je správná. Pokud si detourem cheateři najdou api volání pro pozici nepřátel na mapě, máte vymalováno. Jak to bude Valve kontrolovat, na které volání se kdy kdo napojil. No to hodně štěstí. Hlavně si pak AMd přidá další volání a jsme na začátku. Tohle prostě AMD neudělalo dobře, čistě proto, že si to nevykomunikovala.

"Jak přesně funguje a co vše (a jakým zúůsobem) hlídá "Anti-cheat" nástroj od Valve nebylo z jejich strany nikdy nikde zveřejňováno, a podrobnosti o jeho fungování nejsou mimo Valve podrobně známy nikomu!"

Tak o to snad větší důvod, aby se AMD zeptala, jestli to takhle může udělat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Splietas dve na tri a nerozumies tomu.

Microsoft Detours, pripadne predtym bez marketingovej znacky umoznoval vyuzivat api win32 kniznic viac ako 10ku rokov. Valve detekciu volania Detours nepouziva od vcera, ale tiez peknych par rokov.

Skus si pohladat streamovane videa cheaterov v CSGo. Narazis na rozne druhy velmi slusne nadupanych softverov, s dizajnom dokonca krajsim, nez je GUI od Valve a pritom nikdy nedostali ban. Okrem situacii, kde hlupak cheater zapne aimbot, alebo niektoru z funkcii, ktore rozozna aj najvacsi debil, ze hrac pouzil cheat.

Ked je hrac-cheater aspon trochu inteligentny, tak ho nikdy neusvedcia, alebo aspon dobu dostatocne dlhu na to, ze sa mu ta zabava akoze "vyplatila", kedze sa jeho herny cas pocita v rokoch.

A teraz z pohladu obycajnych hracov.
Idu si zriedkavo zahrat, alebo idu zmerat len vykon v hre a nainstaluju si pofiderny tool na zobrazovanie FPS, odoziev medzi obrazkami, frekvencie monitora priamo v hre. Ako ten bezny chudak, mohol vediet, ze ten tool pouzil Detour od Microsoftu? Nevadi, ze to nebol cheat, hrac bol zabanovany permanentne.

Bezny hrac nechapal, stazoval sa, ale nikdy sa Valve neozvalo, ved bol usvedceny anti-cheatom. A takych pochybnych banov rozdali na tisice za tie roky.

A az ked si VALVE vyvija nejake svoje veci (okrem ineho aj pod AMD grafikami) a zapnu si ANTILAG+, za co sami dostanu BAN :-) tak zistia, ze takto odfajcili dalsie tisice hracov.

A zrazu uz pracuju na odbanovani. Skoda, ze len tych s ANTILAG+ funkciami. Realnych cheaterov to aj tak takmer nikdy nechyti. Ba skor to vyzera, ze to toleruju, pretoze taky dobre napisany cheatovaci softver nieco stoji, tak ten hrac-cheater samozrejme aj nakupi zopar drahych skinov, a par hier aby nevyzeral prilis napadne.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Splietas dve na tri a nerozumies tomu."
Ted jste mi to vysvetlil,dekuji za osviceni.

Skoda ze je cely ten dlooouhy prispevek jen fnukani o tom,ze v CS:go/CS2 je to samej cheater co nedostal ban. Marne hledam relevanci. Snad jen aby Valve vypadalo jako vetsi idioti a amd jako mensi idioti? Jak vas teda tak ctu, tak nejvetsi idioti jsou asi hraci CS? Valve muze mit sebevic nekompetentni,ale vliv na vinu to nema.

To co pisete je vlastne usvedcenim AMD. Zamyslete se nad dusledky vety "Valve detekciu volania Detours nepouziva od vcera, ale tiez peknych par rokov." pro implementaci anti-lag+ v nynejsi podobe.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zjednodušene. Polícia (Valve) nastavila radar, že každé vozidlo, ktoré prekročí maximálnu povolenú rýchlosť, dostane automaticky pokutu. Akurát zabudla, že maximálnu povolenú rýchlosť môžno v odôvodnených prípadoch prekročiť, napr. záchrannými zložkami. Čo teda urobí polícia (Valve)? Upraví radar tak, aby z udeľovania pokút boli vynechané záchranné zložky. Nevidím, kde tu záchranné zložky (AMD) urobili chybu. Alebo mali záchranné zložky kvôli radaru spomaliť? (čo AMD urobilo, keď stiahlo z webu príslušný driver).

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ako odlisis tych, ktory sa ako zachranne zlozky budu iba tvarit, aby mohli porusit pravidla?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

P"odle toho, co vidím na silnicích .. je v České republice několik milionů vozidle záchranných složek, které nevypdají a ani nejsou registrována jako vozidla záchranných služeb.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To plati aj o Slovensku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A naspat k cheaterom - ako Valve rozoznalo cheaterov, ked herny cas cheaterov s kvalitnym softverom sa pocita na roky a vacsina nedostala nikdy ban. Su o tom aj videa - kde v jednej komunite ich bolo uz skoro 10 000 platiacich a len zriedkavo sa stalo, ze ich menej ako prstov na ruke chytili, pretoze boli sprosti.

Wallhackerov uz z principu nemozu identifikovat. Jedine tak, ze ich cez "kuratorov" pozre dostatok ludi a nahlasia ho. Ale ani to nezarucuje ban. Pretoze staci, ze zopar noobov kuratorov rozhodne, ze hra "profesionalne" tak ban nedostane. Ba dokonca vyse mesiaca nedostal ani zjavny wallhacker, ktory si zo vsetkych robil srandu na mape. Mohli ho reportovat kolko chceli.

Kde je ten kvalitny anti-cheat od Valve? Jedine co Valve banuje, tak tie najstupidnejsie a volne dostupne aplikacie. Alebo uzivatelov nejakych toolov, alebo zhodou okolnosti uzivatelov ANTILAG+.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ale my sa nebavime o kvalite anti-cheat ani o nezabanovanych cheateroch. Bavime sa o tom, ze AMD vyuzilo v ovladaci pre Antilag+ detour a sposobilo problemy vlastnym zakaznikom. A to sa nebavime iba o Valve, ale ide aj o dalsie firmy. AMD samo stiahlo ovladac s Antilag+ a neodporuca ho pouzivat. Ine firmy mozno nie su take ustretove ako Valve. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Za mne je namístě otázka - Bylo někde specifikováno, že Detour je zakázané genericky ? Nebo to vylezlo až teď, když se analyzovalo, proč hráči dostávají bany ?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Valve by bylo úplně dementní, kdyby to specifikovalo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš v duchu " já bych je před tím olizováním zmrzlého zábradlí nevaroval" ?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Trvalo mi asi 10 sekund vygooglit stranku VAC, kde sa hned v asi vo stvrtom odstavci pise, ze je zakazane modifikovat binarky hry - jej jadro a zdielane kniznice. AKOKOLVEK.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Binárky přece nikdo nemodifikoval.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ale nikto nepovedal, ze je rec o modifikovani binariek hry na disku. Modifikovanie hry v pamati je tiez modifikovanie binarky.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

S realnymi argumentami tu nemas sancu. AMD je tu dokonca ako sila dobra porovnavana so zachrannymi zlozkami.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Je to tady těžce Dada. By mě zajímalo, co by AMD muselo udělat ještě hroznějšího ...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Mna to len utvrdzuje v tom, ze cokolvek na co sa tu nadava u NV, by to u AMD bolo tymito ludmi brane uplne inak.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak. U diskutujících bych to ještě omlouval. Dejme tomu fanouškovství, emoce. To je pro diskuzi dobré. Ale že nám i autor článku zatají takovou drobnost, jakože antilag+ teď není vlastně dostupný pro žádnou hru ...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

*onlinovu hru

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"After numerous reports of gamers facing account bans when utilizing AMD’s new Anti-Lag+ technology, the company has taken a drastic step to address the issue. Initially, they removed the old driver and have now introduced a new driver that deactivates the technology for all supported games. "

All supported games, ne online. Proto se tomu říká "unlaunch". Bohužel no-x to nepovažoval za důležité zmínit do článku.

https://videocardz.com/newz/amd-disables-anti-lag-in-all-supported-games...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

ked pouzivas driver 23.10.1, tak mozes nadalej pouzivat antilag+ na vsetkych supportovanych offlinovych hrach

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Který je ale stažený (zmizelý) z webu AMD a twitter učet AMD ho nedoporučuje používat.

Vy jste hodně velký fanda AMD, že?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

twitter ucet AMD ho neodporucuje pouzivat prave kvoli online
ano som, bytostne nenavidim molochov ako nvidia s ich kozenymi bundami, hykanim na prezentaciach, brutalnym zvysovanim cien, zbytocnym pretlacanim RT ktore ma za nasledok ze kazda nova hra bude teraz rozjebana upcalingom, lebo vsak potrebujeme leskle odrazy neonov v nocnej mlake v meste, bez toho sa neda uzivat hranie. Ano,toto mi vadi, ze ked chcem mat beznu kvalitu obrazu, s obstojnym fps stoji ma to 800+€ kazdeho 1,5roka. vdaka ngreedii

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

RT nie je iba o odleskoch, ale o celkovom nasvieteni sceny. A upscaling nerozjebava obraz, ale casto ho zlepsi. Samozrejne to nemozes cakat na urovni performance pri FHD, ale v 4K, ci 2K na Quality nerozoznas nativ od upscalingu a ziskas viac FPS. Dokonca obraz moze byt aj lepsi. Vdaka NV sa tlaci a zlepsuje grafika pocitacovych hier uz dlhe roky. Takze ano. Vdaka NVIDIi. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

https://youtu.be/Wfh-3GZdidA?t=365
iba zeby nie
a je smutne ze ta nevyrusuje, ze v 2023 prichadzaju hry, ktore su odporucane od 1080 mat upscaling...ktory obraz ghostuje a defektuje...len na tvoje Quality potrebujes najnovsiu radu grafik, to ta nevyrusuje.
upscaling je podla mna hnus s defektami, a to je jedno od koho

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nevyrusuje ma to pretoze to tak (aspon pre mna) nie je. Raytracing zvysuje graficku kvalitu hier a ten hnus a defekty, ktore spominas u upscalingu, nie su ani zdaleka take ako si z youtube videi myslis. Teraz hram Cyberpunk v 4K s pathtracingom a s DLSS na Performance (t.j. renderovacie rozlisenie je FHD). A aj ked to hram cez Geforce NOW, obraz vyzera dobre (lepsie ako bez pathtracingu) a hra sa hra tiez dobre. Namiesto sledovania youtube, kde si kazdy najde co chce, by to chcelo realne hrat, aby si si sam vyhodnotil u seba ako to je.
Rovnako to vidim aj u Alan Wake 2. Namiesto ludi, ktori budu nadavat ake je to narocne, aky je raytracing, ako DLSS skodi, ja si tu hru radsej zahram v najvyssej moznej kvalite.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

V nejvyšší možné kvalitě si je (bohužel) ale nemůže určitá skupina fanoušků zahrát, protože na to nemá kartu s dostatečným výkonem pod RT (zdravíme fandy AMD). Proto na to nadávají a proto se odkazují jen na YT videa.

Někdo tu nedávno psal sarkasticky, že tráví většinu času hledáním rozdílů mezi FSR a DLSS na YT lupou. A já bych jim to vlastně i věřil ..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Neviem ci si tu fakt niektori myslia, ze hrame tie hry so zablurovanym, rozmazanym obrazom plnym ghostingu. Tak by predsa nikto nehral. Ani DLSS 1.x som nepouzival pretoze mi s vysledkom nesedel. Detto NVIDIAcke TXAA co maju v Gameworks som tiez preto nepouzival.

A to iste plati aj o Geforce NOW. Tiez som tu uz cital aky to musi byt strasny komprimovany obraz alebo kostickovany a s obrovskou latenciou. Pricom obrazovo aj reakciou by si nepovedal, ze nehras na lokalnom PC. Ako hovorim. Na internete si kazdy najde svoje. Ale nie je na vlastne skusenosti. Samozrejme u GFN to zavisi aj od internetoveho pripojenia, ci spiciek kedy nemusia servre stihat. Mozno to niektori skusali s free kontom a/alebo neadekvatnym pripojenim. A teraz si myslia, ze co videli oni, musi mat kazdy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

DLSS je najvyssia mozna kvalita
..jj, s tymto koncim diskusiu, kym sa nezhovadis este viac

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Majklos ale nepise, ze je DLSS navyssia mozna kvalita. A pozri si lepsie aj video co si sem pastol. Sam autor hovori, ze zalezi aj na implementacii TAA, ktora ak je na ho..o, moze byt vystup z upscalingu lepsi. Ze upscaling moze odtranit niektore neduhy v native, ale moze priniest nove. Spomina, ze "occassionaly" a teda sem tam to moze byt ghosting alebo nieco zblurovane. Ale urcite nie, ze je to stale alebo casto. Teraz ked si zoberies, ze mas pouzivat zblurovane TAA alebo mat shimmering v obraze, tak nie je lepsie mat ten obraz s DLSS cistejsi a ostrejsi s tym, ze sem tam sa objavi nieco, co si ani nemusis vsimnut? Vobec to nie je take ciernobiele ako si myslis.

Dalsia vec je, ze pri upscalingu nestracas detaily z nastaveni grafiky v hre. Stale mas scenu nasvietenu pathtracingom, ktora aj po pouziti DLSS bude krajsia ako nativ bez raytracingu/pathtracingu. Takto je to v Cyberpunku, Dying Light 2 a inych hrach. A verim, ze to tak bude aj v AW2.

Kde som ale napriklad uz rozdiel videl vacsi bol pri Satisfactory. Hral som dlhodobo experimental vetvu, ktora uz bola postavena na Unreal Engine 5. Tam to bolo dlhodobo vykonovo na nic s kopou stutteringu, dovolit som si mohol mat pri 3070 Ti Mobile iba 2K ako zakladne rozlisenie a DLSS na performance. Na osvetlenie sceny sa pouziva Lumen, co je tiez jedna forma raytracingu. Tam uz proste degradacia obrazu bola jasne viditelna, aj ked nasvietenie sceny o dost lepsie ako bez Lumenu. Po poslednom velkom upgrade, kde znacne vylepsili vykon uz som mohol mat zakladne rozlisenie 4K a hned sa to celkovo zlepsilo a radsej som hral s Lumenom a DLSS bez nich. Bez Lumenu je proste sceneria v tejto hre viac plasticka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no vidis, ty hras cyberpunk kvoli RT, a ja ho nehram, lebo mi pride nudny :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kde pisem, ze ho hram kvoli RT?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda. Ale to sa nijak nevylucuje s tym, co napisal Majklos.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dakujem

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Akorát pozor na úklik =>ban ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

dakujem ako sa staras.
ban vlastne za nic, za oficialnu certifikovanu MS featuru

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak potom vsetci co pouzivaju cheatovacie nastroje vyuzivajuce detour dostali ban za nic. Ved predsa pouzivaju oficialnu certifikovanu ficuru. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tento argument si půjčím do příští diskuze, děkuji :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dolezity je vysledok, teda ci ide o cheat, alebo lepsia odozva, nie? este raz, ked je na vine ten MS detour, nech ho MS zakaze na urovni OS

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Detour je len nastroj. MS ho nema preco zakazovat na urovni OS. Tak mi vysvetli ty alebo ten kto ti klika pluska, ako ma Valve a spol vediet, za akym ucelom sa Detour pouziva? Ked si tam daju vynimku pre ovladac AMD, nevznika tym diera, ktoru mozu vyuzit ini, ktori budu mat SW tvariaci sa ako ovladac od AMD? Preco by kali firmy tolerovat, ze niekto obchadza ich kniznice a robi na pozadi co sa mu zachce? Som zvedavy ako a ci toto AMD vobec vyriesi. Aby nakoniec neskoncili s tym, ze budu implementovat Antilag+ per hra a nie cez ovladac. Teda tak, ako to robi NVIDIA s Reflexom.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To jsi ale neodpověděl :-) A zjevně (na základě toho, že se bany ruší, jako "false positive") se to na tento případ nevztahuje ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hele nechci být rejpal, vlastně chci ..
1, V CS2 stále není antilag+ povolen, takže řešení je takové, že ta funkce tam není ; Hra si pouze kontroluje, jestli uživatel nemá nainstalovanou tuto verzi ovladačů aby nedostal nový ban
https://videocardz.com/newz/counter-strike-2-update-will-now-check-amd-d...
2, Ve skutečnosti AMD stáhlo antilag+ uplně a není jasné kdy (jestli) se vrátí v té samé podobě a nebo přijme koncept Nvidia Reflex, který funguje OK
https://videocardz.com/newz/amd-disables-anti-lag-in-all-supported-games...

To jsou docela zásadní fakta, ale bohužel nemám předplatné premium, tak to píšu pro ostatní bez premium Diit alespoň do diskuze. V článku to určitě někde zmíněné je, že? Takový zásadní fck-up od AMD by žádný autor neopomněl zmínit.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jednak nějak nevidím, v čem by měl spočívat ten "fck-up". Potom to s tím nV Reflexem je od VC pouhé uvedení rozdílu fungování řešení AMD a nV. Z tvého postu to vyznívá, jako by AMD zvažovalo jestli vrátí AL+, nebo použive Reflex. Je pravda, že nějaké podobné či přímo toto řešení může být v plánu, ale to je čirá spekulace.
Kromě toho, opět, VC v tom druhém odkazu zmiňuje "modifying the game’s DLLs" – což IMO není pravda. Nejedná se o modifikaci knihoven, ale o přesměrování volání konkrétních knihovních funkcí (detour – doslova objížďka, oklika) až za běhu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Jednak nějak nevidím, v čem by měl spočívat ten "fck-up""

Jakože nedomluvit se s výrobci her a zvolit nevhodnou technologii a nechat si tak vybanovat hráče Vám jako přijde OK?

"Potom to s tím nV Reflexem ..."
No AMD spíše nebude používat reflex. To řešení je nasnadě, implementovat Anti-Lag+ rovnou do binárky hry tak, aby s ním anticheat počítal. Tak jako to má Reflex. Nebo umožnit současné řešení pro offlinovky ale pro onlinovky to budou mít kluci z AMD s tímhle řešením docela těžké.

"Kromě toho, opět, VC v tom druhém odkazu zmiňuje "modifying the game’s DLLs" – což IMO není pravda."

Obsluha vykonávání kodu chodí přes jiné binárky, než se kterými výrobce her počítal. V tuto chvíli jde o slovíčkaření, jestli došlo k injektáži kódu, nebo k obejití uvodních knihoven. Výsledek je stejný. A anticheatu a jeho chování se nedivím a tak nějak tuším, že to ani jeden výrobce her nedovolí a chování neupraví. To by byla bezpečnostní díra pro opravdové hacky.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Ty obhajoby AMD tady jsou rozkosne. Ale to, ze svuj vytvor neotestovali v celosvetove nejhranejsi hre, navic kompetitivni, takze lze ocekavat, ze tam to budou chtit hraci pouzit, omluvit nelze. Sorry jako.

Krome toho je mohlo napadnout, ze zasah do renderovaci pipeline muze byt problem. Nebo se alespon zeptat nejakeho vyvojare. Krome toho pokud vim, tak CS neni jedina hra, ktera s tim ma problem - Apex Legends, CoD MW2

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Nejdem tu AMD obhajovat, pretoze podla mna bolo pouzitie detourov na toto ocividne blbym napadom.

Ale mavanim tym, ze CS 2 je celosvetovo najhranejsia hra a v AMD ju netestovali asi dost dobre neobstoji. Ked ta hra vysla tot ani nie pred mesiacom a s tym antilagom su uz cca dva tyzdne problemy.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Takze to preci jen obhajujes. A to tim, ze CS2 byla v bete sice 4 mesice pred vydanim pristupna kdekomu, kazdemu lojzovi stremerovi v podstate, ale AMD i pres obrovskou snahu beta klic nedostalo a meli hru az kdyz vysla. Ano, to je velmi pravdepodobny scenar ;-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

ked sa ti tak bude lepsie zaspavat, kludne to tak ber :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

>Krome toho je mohlo napadnout, ze zasah do renderovaci pipeline muze byt problem

Ako ich to mohlo napadnúť? Keď práve tak funguje oprava chýb v hrách pomocou ovládačov..

ex-inženýr Nvidie: Každou hru vydávají rozbitou, opravujeme to v driverech
11. 3. 2015
„Téměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel API - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame. Leccos jsou chyby nebo přehlédnutí - jeden titul byl vydaný s chybnými shadery, které silně snížily výkon našich ovladačů. Takové záležitosti jsou na denním programu bug-trackeru. Pak se na to někdo podívá, zjistí, co je v té hře zvorané a vytvoří záplatu, aby si s tím ovladač poradil. V ovladači už existuje dlouhá řada volitelných záplat, které prostě pro jednotlivé hry zapínáme nebo vypínáme - a pak jsou tam

!!!! hacky specifičtějšího rázu - až po kompletní náhradu původních shaderů za verzi připravenou našim softwarovým týmem. !!!!

Podivovali jste se někdy nad tím, proč je vydání každé významnější hry doprovázeno novými ovladači od AMD a Nvidie? Tak tady to máte…“
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Alespoň se poznají try-hard fanoušci AMD

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

On je v Minecraftu nějaký problém ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja za nejhorsi vec povazuju tu kdyz se znelibite konkretnimu adminu daneho servru, staci ze jej par krat(jeho tim) nakopete a vyhodi vas jenom tak pro osobni pocit z kola a dokonce trvalo zabanuje na konkretnim servru, kto hral CS ma s timhle svinstvem nemilou zkusenost, oproti tomu Valve svou chybu priznalo a napravi ji.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Valve zadnou chybu neuznalo protoze zadnou neudelalo. Detekovat, zda je dany detour pouzity kvuli cheatu nebo legitimne je znacne netrivialni task pac cheat se samozrejme snazi masovat za legitimni duvod. Proto je nutne pouziti detour (ktery se BTW aplikuje vzdy na konkretni soft, neni to plosna vec) vyvojari daneho softu predem oznamit a koordinovat vydani ovladace tak, aby ziva verze softu na to uz byla pripravena.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pouzitie detourov sa predpokladam s nikym nekoordinuje. Ak by tam nejaka koordinacia bola, tak sa to cele vyriesi tak, aby sa detour pouzit nemusel. Detour ma dvojake pouzitie:

Bud potrebujem nieco instrumentovat, napr. zistit kto co vola s akymi parametrami a potom si na nejake volanie hodim detour, zapisem si s cim sa volanie urobilo a potom ho urobim.

Alebo mam nejaku nie zrovna rozsiritelnu aplikaciu na ktoru sa potrebujem napojit, autor na to dlabe a mna tlaci deadline.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

A terazky mi povedztě, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom instrumentovat?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Instrumentacia je pomerne striktne definovany termin. Pri softwarei to znamena, ze sa do kodu pridaju body, odkial sa da zavolat nejaka dalsia funkcionalita, alebo kam sa da zvonku zavesit, aby sa kod dal lepsie trasovat, sledovat, co robi, analyzovat ho, atd.

Da sa to budto priamo manualne v zdrojaku, vie to urobit automaticky prekladac, alebo sa to da urobit polo-nasilne tym, ze sa kod za behu patchne priamo v pamati.

10 sekund googlenia: https://en.wikipedia.org/wiki/Instrumentation_(computer_programming)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Vypadá to, že nejíte maso, neb nepoznáte vtip. Nebo mám raději použít slovo joke?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

V tomto případě by se to nehodilo. Není to vtipné a spíše to vypadá na podobnou úroveň znalostí, jako měla citovaná postava. :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Aktuální verze Counter Strike 2 již přišla se základním řešením kompatibility v podobě detekce příslušných ovladačů AMD"

To jakože pokud je detekován AMD ovladač je cokoliv v Detour akceptováno? Jinými slovy pokud mám AMD ovladač, tak mohu používat cheaty založené na Detour? Tak hloupé to snad není

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Spíš to nedovolí nastartovat hru.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Valve takto situaciu nikdy neriesila. Valve necha uzivatela pustit cokolvek, ale po zisteni "znameho" problemu uvali permanent ban. Sam mam ucet od 2003, ale zopar rovnako starych uctov (inych hracov) s valve riesenou hrou uz boli "odstavene" pre rozne false-positive detekcie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.