Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Xbox Scarlet dorazí před Vánoci 2020, bude 4× rychlejší než Xbox One X

myslim ze je celkem jasne ze 120FPS uvadi kvuli VR

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No to určitě. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

si povime pak

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proč ne :) však to zládá i PS VR (za cenu drasticky nízké kvality, ale očividně to funguje a je to zábavné a bez detailů :D ) next-gen konzole dostanou nadupaný HW (vč. HDMI 2.1) takže bych neviděl jediný rozumný důvod proč ne ;) (filmy/hry apod.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dusíkatej, "plného trojnásobku nedosahuje žádnou současná grafická karta" to dvouhlavé řešení co představil Apple pro Mac Pro by zde nevyhovělo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne, klesa efektivita a tudiz ani to ne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu nemá v něčem RX470 třeba 50fps a 2080ti 200fps? (nehledal jsem)

Taky např. jestli Forza neměla 30fps při launchi (nějaké závodní hře se bylo posmívano v tomto ohledu) a teď bude mít 120fps FullHD....

A taky věřím, že jsou hry, kde je to kvůli CPU zastropované právě na těch 30fps. Každopádně v 720p by to určitě naměřili, možná i 900p + upscaling. Stačilo by, aby ta Navi byla mírně větší (3072 shaderů) a vycházelo by to. Oproti 5700XT je to 3x.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže "Scarlet"? To je pracovní jméno, nebo už natvrdo? Myslím, že se v tom zákazníci nebudou orientovat, nazval bych to raději Xbox X 360 X One X 10.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ikarie xb 1...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Xbox X 360 X One X 10

... to mi vychazi na 3600 Xboxu. Nebo jeden Xbox 3600 ? to by bylo taky hezky matouci :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Neboj, to bude Xbox Holmes (Study in Scarlet) XD

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já se už těším na tý konzolisty jak budou říkat o kolik to je výkonnější než PC... Stále si pamatuju jak fetty napsal že na grafiku PS4 PRO žádný PC nemá. Vždyť CPU A GPU konzolí je osekanej desktop se sdílenou paměťí a v době vydání již zastaralý.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Psaní her pro konzole je poněkud jiná liga. Tam se používá ještě nižší nízkoúrovňové programování hardware o jakém se Direct-X12 ani nezdá. To platí jak pro CPU tak GPU. Tak že srovnávat konzole a PC je poněkud ujeté. Při psaní her na PC se neuvěřitelně plýtvá výkonem hardware(DX12 to trochu vylepšily). Psaní her pro konzole mi připomíná programování her v 90 letech minulého století, kdy se z hardware ždímalo co se dalo. Netvrdím že to platí ve všech případech ale povětšinou ano.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano dříve měli konzole vlastní CPU a GPU. To ale dnes již tak není. A když si vezmu jak strašně jsou konzolové hry ořezané a omezené oproti PC exkluzivitám tak si myslím že to s tou optimalizací tak slavné nebude. Štve mě to pro to že na mém PC které zvládne mnohem více hraju hry které musí běžet na slabých konzolích.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chlape, vzdyt ty tomu vubec nerozumis, jeste ze ti to Rafan vysvetlil.

Ja bych jen zdovolenim doplnil jak vypada takove nizkourovnove programovani pro Xbox One a PS4:

To se proste vezme PC, naprogramuje se v nem engine pokud se teda nekoupi a pak i samotna hra. Nakonec se programator podiva do pozadavku vydavatele, zda-li ma byt hra exkluzivka pro PS4 nebo exkluzivka pro obe konzole PS4 a XB1 a nebo jestli se to zkompiluje i pro PC. A je hotovo.

Jinymi slovy ac si jen myslis, myslis si zcela spravne, zase tak slavne to s temi optimalizacemi neni. :-)

Obvykle spis situace konci tak, ze se vysledna kompilace na konzolich seka, takze se musi pristoupit k osekani nekterych efektu. Rozhodne tak hry na konzolich a na PC nejsou stejne, na konzolich jsou horsi, neni dostatek vykonu. :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No vezmi si třeba DOOM 2016. Mám ho na PC skvělá hra. Vidíš tam ale že hra byla vyýjena primárně na konzole. A jasně lepší efekty a textury mám to jo. Ale těla nepřátel mizí jak na PC tak na konzoli. A já dostatečnou RAM/VRAM mám na to aby tam zůstala. Taky je velice omezený počet nepřátel na obrazovce. Znovu moje RAM by jich zvládla více. Stejný případ je také editor map, který je také značně omezený. A samozřejmě to musí jít ovládat těmi 10 knoflíky co mají na tom ovladači. Tohle je co mi vadí. Když mě na PC omezují konzole.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To uz je na vyvojari, jestli udela jen konzolove ovladani a pak ho proste jen namapuje na klavesnici + mys nebo jestli si da tu praci a opravdu ovladani pro PC udela poradne tak, aby to slo taky ovladat. Dooma ti nereknu - nehraju, ale treba Assassins Creed je ovladatelny jen z Xbox One gamepadu. Holt kdyz to chci hrat, tak jsem si ten gamepad zakoupil i k PCecku.

Mizeni tel je do znacne miry zalezitost pouziteho enginu, nesvadel bych to primarne na konzole, spis proste vyvojari odflakli engine hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Ano dříve měli konzole vlastní CPU a GPU."
.. to je celkem jedno. Rozdhodujici je s jakou optimalizaci jsou ty hry psany a jak efektivni rozhrani pouzivaji. Kdyby to s optimalizacemi nebylo slavne, tak jak muze CPU, ktere snad nema ani vykon srovnatelny s poslednimi Pentii, utahnout hry, kde PC potrebuje o dost silnejsi HW.
Optimalizace tam musi byt masivni, vzhledem k tomu co vsechno a v jake kvalite se na nich hraje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako vyvojar her to muzu 100% potvrdit. Vsechno je zoptimalizovano do bezvedomi, tridici algoritmy jsou O(1) protoze QuickSort je pro luzry, a ve volnem case jsem nasel lek na rakovinu a taky vypocital posledni cislici Pi. Nechapu tu beznou programatorskou luzu, neumi vubec nic zoptimalizovat...

Hele vzbud se. Hry pisou komercni firmy, maji budget a terminy. "masivni optimalizace" je zhruba to ze 1) pouzivas engine ktery uz je optimalizovan nekym jinym, 2) kazdou scenu projdes na nejhorsim hardwaru a pokud je pomala, tak proste vyhazujes objekty, svetla a cele to zjednodusis nez je to dostatecne rychle. Vysledek se pak ulozi jako nastaveni pro tu platformu. To je cela zahada. Si jako myslis ze nekdo v komercni firme se bude srat s kazdou instrukci nebo co ? LOL. Jasne, magicke optimalizace, pro kazdou platformu a kazdy kus hardwaru zvlast, proc ne, mame prece nekonecne mnoho casu a penize rostou na stromech. Proc se AMD vlastne sere s vyvojem Ryzenu, kdyz by jim stacilo poradne zoptimalizovat software, a razem by Bulldozer dosahl na Skylake. Co dosahl, on by vsechny Intely rozdrtil na prach...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste si precist muj prispevek znovu a zkuste pouzit selsky rozum. Ja se bavim o optimalizaci enginu na HW, ktera musi byt jina nez u PC. Optimalizaci DX12 nebo 'Sony' OpenGL, ci jak se to jmenuje. Jinak si klidne ve Vasi hlave optimalizujte/neoptimalizujte co chcete. Z vlastni zkusenosti vim, co dela dobre a spatne napsany kod, potazmo rozhrani.
Tech LOL by jste mel priste napsat vic, myslim, ze jich tam mate malo..ten prispevek pak bude urcite jeste citelnejsi nez doposud..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No je vidět že jsi na konzoli nikdy nic nevyvíjel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsi napsal, MS strili slepy od pasu... Ctyrikrat od XOX bude neco aby to nezralo cca v toce 2025... Ale pokud vezmeme lepsi efektivitu Navi oproti Polaris cca v idealu 40% plus pri 3072 streamech plus, by to na 2,5x mohlo dosahnout... Ale to je taktez momentalne strileni od pasu... Je moc brzy na zavery pristi E3 ukaze...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Snad z toho nebude "scarlet ring of fire" ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na XboxE3 spomenuli dokonca 8K rozlíšenie.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

SONY i MS konzole budou mít HDMI 2.1 a jelikož se 8k stává standardem (minimálně v Japonsku) a už teď jsou ke koupi 8k TV tak nechápu proč se ostatní výše nad tebou podivují nad touto možností obsah může být 4/8k a hry se mohou upscalovat při zachování rozumných FPS

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podpora 8K je jedna vec, ale rozchodiť hru v tomto rozlíšení a na rozumných fps je oriešok aj pre nadupané PC. Takže mám určitú obavu ako by to išlo na nejakej X-krabičke a hlavne či to nie je len marketingový žvást.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nikde se taky netvrdí, že se hry budou renderovat nativně v 8k rozlišení :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.