Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Zpětná kompatibilita PCIe 2.0 karet jen s PCIe 1.1 sloty

hm asi hloupá otázka, ale kde se o verzi PCIe dozvím? Mám board Asus P5B-V a nemůžu nikde najít..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

paegas :V manuálu k MB

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jde spíše o problém pouze Intelu a Nvidie.
PCI-e 16x 2.0 má propustnost 16 GB/s, ale FSB 1333 pouze 10,6 GB/s pro všechno, tedy pro PCI-e zbude míň než 6,4GB/s což je právě PCI-e 16x 1,0, pokud má Intel podporu CrossFire tak pouze 2*PCI-e 8x ?
Nejdříve ?marketingově? navyšují výkony, kde nejsou a pak se diví. PCI-e 16x 2.0 na Intelu v současné době je pouze marketing. PCI-e jsou vzájemně kompatibilní http://www.zive.cz/default.aspx?section=44&server=1&article=137550
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

len chcem poprosit redaktorov tohto vyborneho webu, aby prinasali vsetky informacie o zakladnych doskach s chipsetom podporujucim PCIe 2.0 a integrovanymi grafikami podporujucimi poriadnu HW akceleraciu(podobne ako maju gf8600 a ati2600).
a mala by to byt doska s poriadnym taktovacim vykonom... aspon 510FSB
dakujem

nie ze by som nechcel aj poriadnu pcie grafiku, lenze kedze dnesne vykonne grafiky riadne zeru(W) aj ked sa prave nevyuzivaju(hry) a moj pc bezi nonstop, chcel by som neco integrovane(nenarocne na spotrebu) co zvlada aj akceleraciu H264, MPEG2 a WMV. no a ked si budem chciet zahrat, sup do biosu(jeden malicky restartik :)) prepnut na pcie grafiku :)

zaujimali by ma akekolvej informacie o tychto integrovanych grafikach. dik

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> 534rch3r:
Tak to si počkej na "RS780M" - http://cdr.cz/a/21265 - ten bude mít integrovanou grafiku i UVD a za chodu budeš moci přepínat na "neintegrovanou". http://cdr.cz/a/21375
Akorát zatím nevím o tom, že by to mělo být jinde než v noteboocích (myslím to přepínání grafik).

>> Federmann:
Mohl bys mně, jako člověku neznalému, vysvětlit, proč dáváš dohromady PCI Express ×16 2.0 a FSB?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli se verze PCIe bude hledat stejně "snadno" jako verze PCI tak potěš, to bude bádání na dlouhé zimní večery :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT
taka moznost prepinania medzi integrovananou a pcie grafikou je sice fajn, ale ja sa bez toho kludne zaobidem.
a kedze nemam dobru skusenost s ATI grafikami(nesympaticke nafuknute ovladace), radsej by som neco od nvidie.

v kazdom pripade diky

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

2 Federmann:
A co s tim ma co spolecneho FSB ? U grafiky pujde stejne nejspise o rychlost nacitani textur a ty se tahaji primo z RAM a FSB se obloukem vyhnou, takze tady bych videl problem spise u AMD, ktere ma RAM radic v CPU a proto musi VGA pres PCIe sahat do RAM pres HT, ale mam pocit, ce nova AMD CPU uz budou mit/maji propustnost HT dostatecnou i pro to PCIe 2.0. Teoreticky by mohl CPU tahat data ze systemove RAM a posilat je do RAM karty, ale tak by to naprogramoval snad jen nejaky nedouk !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty data více chodí vertikálně než horizontálně, tedy nejdříve se načtou do procesoru a pak se někam pošlou, ke své práci procesor využívá různé paměti, nejrychlejší L1, pomalejší L2, ještě pomalejší L3, pokud ji má, a ještě pomalejší RAM a nejpomalejší HD, CD? Tedy ve většině případů vše řídí a obstarává procesor, který je připojen k uvedeným pamětem přes různé cesty, u Intelu přes FSB a u AMD přes přepínač, který se skládá s řadiče RAM a HyperTransport. V obou případech jde o úzké místa. Podle taktu a počtu linek se dá vypočítat propustnost. Nejvíce dat teče právě mezi procesorem a L1 pak L2? RAM?
PCI-e je tedy připojena přes HyperTransport, nebo přes FSB, ale RAM jsou připojeny přímo nebo přes FSB. Odtud je zřejmé, že přes FSB jdou data do procesoru, který si něco odloží přes FSB do RAM pak to přes FSB načte a pošle opět přes FSB do PCI-e či znovu RAM nebo někam jinam a pořád dokola (napsáno velmi zjednodušeně).
Není tak jednoduché poslat data s RAM přímo do PCI-e, musí někdo rozhodnout, které a v jakém pořadí a zde rozhoduje právě CPU, proč by hotové data CPU uložil do RAM a pak by se nějak četly a bylo jich víc než uložených? Tedy vždy se přesouvaly data vertikálně.
 Jinak to může být u desek, které kopírují data mezi HD, CD apod. pokud se nastaví některý z režimů ultra DMA, pak lze zapisovat data mezi jednotlivými paměťovými médii bez použití FSB, ale nemáme možnost data kontrolovat apod. tedy data tekla horizontálně. Ale pokud s daty pracujeme (kontrola, dekódování?)  to nejde.
Ještě vysvětlím horizontální a vertikální tok dat. Když si představíte trojúhelník na jehož vrcholu je nejvyšší výkon a rychlost, ale nejmenší šířka, tedy procesor, pod ním budou RAM ? a úplně na spodu periferie, nejpomalejší a nejširší co do počtu linek. Zde by RAM a PCI-e stála na stejné úrovni a pod nimi pak CD a HD. Kopírovat za jistých podmínek mezi HD a HD či CD můžu a má to i svůj význam, ale přenášet data mezi RAM a PCI-e, když je nebudu v RAM měnit je na?
 

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

a ako to bude s PCIe 3.0 grafikami? budu kompatibilne s PCIe 2.0 zakladnymi doskami?

viem ze az o 2.5roka sa objavi pcie 3.0, ale nerad by som teraz kupil dosku(pcie 2.0) a potom do nej nemohol mat poriadny vyber z pcie 3.0 grafik(nechcem sa dostat do situacie ako je teraz vyber grafik pre AGP vs PCIe)

vopred vdaka za odpoved

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 Federmann:

Vetsi data se prenaseji z RAM primo do VRAM bez ucasti CPU. Jmenuje se to bus-mastering a je to standardni metoda. Proc by mely byt nekolikamegove bloky zbytecne prenaseny procesorem ?!? Ty data se stejne ani nevejdou do zadne cache - navic by se stejne musel pouzit streamovy MOV, ktery obchazi cache. PCIe dokonce umoznuje (i paralelni) kopirovani dat mezi kartami - to se treba vyziva u SLI / CrossFire.

Samozrejme jsou i data, ktera se prenaseji pres CPU. Moznosti je vic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To máte svatou pravdu, ale teď ten obraz máte statický a nic se na něm nemění, nebo si ta RAM nové data pro následné obrazy sama vymyslí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

534rch3r PCI-e jsou v podstatě kompatibilní (dáno normou ? předpisem ? specifikací), ale jestli zajistí kompatibilitu i výrobce základních desek a grafických karet je otázkou, typicky  právě technologie Crosslinx.
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WIFT: A co Hybrid SLI? Sice IGP dekódovat umět (asi) nebude, ale to dokáže taky přepínat mezi IGP a normální grafikou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 Federmann:

RAM je neco jako skladiste. Ty data se tam vetsinou nedostavaji tesne pred tim, nez jdou do grafiky a valna vetsina z nich vubec neni generovana CPU. Jsou to vsechno staticke textury, vertex-listy apod. A pokud jste nekdy programoval (napr. v C++) tak vite, ze s daty se vetsinou manipuluje pouze pomoci pointeru, takze CPU na ne vubec ani nesahne. Treba funkce OpenGL pro loadovani textur chteji prave tento pointer na data v RAM. Cele to funguje vetsinou tak, ze z disku se nahraje (bez ucasti CPU) nekolik desitek MB textur do RAM a jednotlive textury se pak podle potreby (funkce API, bez ucasti CPU) lijou do VRAM. A i v pripade, ze musi byt nejak konvertovany/upravovany/generovany pomoci CPU, tak se to nedeje ve chvili, kdy se renderuje frame, ale uz mnohem driv, takze se stejne musi ulozit do RAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jeste jedna vec: Mate pravdu, ze vetsina dat je statickych. Pohyb je az vysledkem GPU (mluvim o 3D).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> happymaster23:
Jo, Hubrid-SLI je přesně to řešení, na nějž jsem si nemohl zaboha vzpomenout (to je mi taky nápad dát "SLI" do názvu technologie, která s tím SLI, jak ho známe, prakticky nesouvisí ;-).
Takže ano, PowerXpress, nebo Hybrid-SLI, teď už má searcher (pardon, 534rch3r, ale blbě se to píše ;-) na výběr.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mno podle této tabulky - http://www.pcisig.com/developers/compliance_program/integrators_list/pci... nemají PCIe 1.1 ani desky s čipsety Intel 945 a 965, mají jenom PCIe 1.0a. Mám to chápat tak,že tam nové grafiky s PCIe 2.0 nepojedou ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

 "xR Jeste jedna vec: Mate pravdu, ze vetsina dat je statickych. Pohyb je az vysledkem GPU (mluvim o 3D)."
 
CPU je vlastně nanic, postačí HD, RAM, grafika a hry se můžou pařit??
U AMD to má ještě význam, když spojuje RAM, ale u Intelu je vlastně úplně zbytečný.
Vskutku zajímavé poznání???
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak si to CPU vytáhni, rozmlať ho a bude od tebe pokoj...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Fman: Kdyz tomu tak rozumite, tak napiste, jak to je. Ja se tim zivim, takze jestli delam neco spatne, velice rad se priucim :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Poměr množství dat mezi FSB a PCI-e se mění v závislosti na zpracovávaném programu. Proto se vymýšlí testy na GPU, CPU a mnoho jiného. Takže test na GPU by měl být takový, že jej moc neovlivní výkon CPU, tudíž CPU určí pouze počátek dat a jejich velikost a pak to běží mezi patřičnou částí RAM a GPU, která může data dále dopočítávat. Pokud by měl být správný test CPU v grafických operacích, tak by měla být snaha o co největší zapojení CPU, tedy i největší datový tok přes FSB. Pokud ten test bude na výpočet ?pi?, tak musí být snaha vše počítat v CPU, tedy data zadat a po ukončení výpočtu získat. Jak jsem napsal L1, L2 používá dle potřeby, když mu nestačí tak použije RAM, byl by však nesmysl, když má již přebytečné data v RAM aby je znovu načetl a posílal přímo do GPU, ale musí o nich alespoň rozhodnout, začátek a velikost. Takže nelze přesně určit poměr dat mezi FSB a PCI-e, ten může být příklad: 10:1, ale i 1:10, ale pokud hledám úzké místo, pak musím vzít tu nejhorší variantu. Proto se také dělají grafické testy z rychlým střídáním bílá černá, rychlý pohyb apod. typicky záblesk exploze apod.
Špatně neděláte nic jen jste vzal pro PCI-e tu lepší variantu, já zase napsal nesmysl, že by to šlo bez CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hmmm... fajn info, dobre vediet.

Federmann a ostatny diky :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK. Jen bych chtel podotknout, ze obecne moc precenujete vyznam ruznych sbernic a propustnosti. Hlavni brzda CPU (treba prave ve hrach, ktere jsou CPU-limited) je obvykle v rychlosti provadeni sloziteho kodu - skoky, smycky, vetveni, cache-miss, vysoka latence pristupu do RAM - vlastne je to dusledek spatne optimalizovaneho programu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Federmann: Obávám se, že Vaše představy o načítání dat jsou lehce chybné. To, co popisujete, se dělalo kdysi, ale u dnešních počítačů to samozřejmě dávno neplatí. Jak už řekl xR, největší objem dat v grafické kartě (přesněji v její RAM) tvoří textury, což jsou bitmapy s velikostí v řádu několik kB až několika MB. Tato data se nijak nemění, případně se filtrují, ale to provádí až GPU a zbytku počítače se to netýká.
Není důvod, proč by se tato objemná data měla nahrávat přes procesor, když procesor je vůbec na nic nepotřebuje a nijak s nimi nemanipuluje. CPU pouze zpracovává výpočetní kód hry, tj. řeší věci jako kdo se kam bude kdy pohybovat atp. V rámci výpočtů také CPU vyvolává požadavky na načítání dat z HDD do RAM (resp. swapu - konkrétní polohu určuje operační systém), samotné načítání z HDD do RAM je v režii řadiče disků (tzv. Direct Memory Access - DMA). Některá z načtených dat jsou určena pro CPU, ale drtivá většina (z hlediska objemu) jsou ony textury. U nich pak stačí GPU sdělit lokaci těchto dat (pointer - adresu v RAM) a jejich velikost a GPU už si je natáhne. Jak už xR říkal, uvedená akce natažení bez asistence CPU se nazývá Bus Mastering, což už i podle překladu znamená "Ovládnutí sběrnice". Bus Mastering mají už i některé PCI karty, které takto mohou ovládnout sběrnici a chovat se na ní stejně jako CPU, tj. získávat data z ostatních zařízení. Samozřejmě že karty, které nepodporují Bus Mastering, nejsou schopny získávat data bez asistence CPU, jenže takové karty nejsou většinou ty, které by potřebovaly nějaké velké bloky dat (... podobně jako dnes žádný HDD nejede v PIO módu).
Poměr dat posílaných do GPU přes CPU vůči postupu přímo z RAM je z těchto důvodů zcela minimální - například je možné si představit situaci, kdy 500 kB textura je do GPU poslána pomocí 4 byte (u 64bit aplikace 8 byte) pointeru a nějakého toho funkčního volání. Poměr pár bytů oproti gigantické textuře pak hovoří jasně o tom, jak se věci mají - v praxi bude určitě větší než 1:1000, ani náhodou ne zmiňovaných 1:10 nebo dokonce 10:1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se, ale původní debata nebyla o množství dat v GPU a jeho RAM či absolutním množství přenášených dat, ale pouze o datech které jsou přesouvány prostřednictvím FSB a PCI-e, a vlivu propustnosti FSB na množství dat pro PCI-e.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To samozřejmě. Vždyť taky říkám, že data pro grafickou kartu v drtivé většině případů nejdou přes FSB a že vliv přenosové rychlosti FSB na výkon PCIe je zcela zanedbatelný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže by stačilo FSB řádově 33MHz a méně, když nemá vliv na výkon a data se vlastně načítají z HD apod. Jenže propustnost HD je ve většině případu pod 100MB/s a PCI-e 2.0, které má propustnost 16GB/s, je pak naprosto zbytečná, tam by stačilo PCI 33MHz nebo snad ještě VL-Bus a GPU to vše dožene.
Skutečně se data z HD neupravují, skutečně se jich čte tak málo??? Matematika je neúprosná!
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, coze ?

"Takže by stačilo FSB řádově 33MHz a méně" - a co treba pristup CPU do RAM ?

"Jenže propustnost HD je ve většině případu pod 100MB/s a PCI-e 2.0, které má propustnost 16GB/s, je pak naprosto zbytečná, tam by stačilo PCI 33MHz" - co ma spolecneho PCIe s HDD, ktery je pripojen pres S(P)ATA ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Skutečně se data z HD neupravují, skutečně se jich čte tak málo??? Matematika je neúprosná!" - uz asi vim, co vam neni jasne :).

Ty data se nactou jednou z HDD do RAM a pak se prenaseji do VRAM treba tisickrat. Pamet na graficke karte ma mensi kapacitu a co se tyce textur, tak slouzi spis jen jako takova cache.
Stejne je to i u CPU, pokud generuje nejake data sam. Napred je musi zapsat do RAM, aby mohl dat grafickemu ovladaci pointer, kde je najde. Ovladac si je potom sam natahne do VRAM az ve chvili, kdy je bude skutecne potrebovat. Dulezite je si uvedomit, ze aplikace nema primy pristup do pameti na graficke karte. Vsechno musi jit pres RAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě jste mne ?přesvědčili?, že se mezi procesorem a RAM téměř nic neděje, nevidím tedy důvod proč by měl procesor potřebovat větší přístup k RAM, když tam nemá co dělat.
 Ale zatížení procesoru při grafických testech??
http://www.svethardware.cz/art_doc-E85AC80886EEED65C12572F0002928FF.html
Jak jsem byl právě ?přesvědčen? přes FSB téměř nic nejde, tak co si tam ten procesor vlastně honil? Když často makal až na 100% a přes FSB nemělo co jít.
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Procesor muze byt klidne zatizen na 100%, aniz by pres FSB sly jakekoliv data ( = CPU pracuje pouze s daty v jeho cache). V naproste vetsine programu a uloh se pres FSB komunikuje docela malo (pouze v pripade jednoprocesoroveho pocitace).

2. Existuji samozrejme ulohy, kdy se delaji jednoduche operace s vetsim mnozstvim dat, takze se vic komunikuje (pres FSB) s RAM. Sem by se dala mozna i zaradit vyse zminena (de)komprimace videa.

Ale nevim, co to ma spolecneho s PCIe 2.0... CPU-(FSB)-RAM a RAM-(PCIe)-VRAM jsou uplne nezavisle datove cesty a mohou mit rozdilne propustnosti.

Jinak uz se mi fakt nechce cokoliv vystvetlovat, muj cas je velmi drahy. Hlavne uz nepiste zadne dlasi bludy a neblbnete lidi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Eagle_not_registered @ 86.49.118.238 - včera, 18. srpna 2007, 20:00
?U nich pak stačí GPU sdělit lokaci těchto dat (pointer - adresu v RAM) a jejich velikost a GPU už si je natáhne?
Federmann ? 90.176.102.xxx - včera, 18. srpna 2007, 17:58
?tudíž CPU určí pouze počátek dat a jejich velikost a pak to běží mezi patřičnou částí RAM a GPU?
Vidíte zde nějaký podstatný rozdíl?? A mohl bych pokračovat.
Nejde vůbec o konkrétní přenosy, jde pouze o množství dat, které se při běhu programu přesouvají a jen přes PCI-e a FSB, bez ohledu za jakým účelem se přenášejí. Značná část obrazů není na HD uložena v konečné podobě, ale musí se rozbalit, dopočítat a pod, jinak by byly hry nekonečně velké. Pokud GPU nepodporuje některé funkce (DirectX ? ?) tak je musí procesor dopočítat a pro GPU více připravit a pak je více zatížený, pokud je nedopočítává je méně zatížený, ale vše se děje přes FSB?.
A nechtějte mi vysvětlit, že CPU počítá v rámci L1 a L2 hodinu a pak pošle data do RAM, aby moc nezatěžoval FSB a je to běžnou praxi ve hrách.
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Značná část obrazů není na HD uložena v konečné podobě, ale musí se rozbalit, dopočítat a pod, jinak by byly hry nekonečně velké.

ROFL :) :). Chlape vy jste magor ! Prectete si proboha nekde, jak funguje 3D a nedeleje tu ze sebe blbce :).

"A nechtějte mi vysvětlit.."

Ne, uz vazne nechci cokoliv vysvetlovat. S vami jsem uz fakt skocil ;-). Ale clovek se aspon nekdy docela pobavil :). Nic ve zlem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Beru zpět, data se čtou jen dokola a o tom to je
xR @ 212.71.186.24 - dnes, 19. srpna 2007, 11:46
?Ty data se nactou jednou z HDD do RAM a pak se prenaseji do VRAM treba tisickrat. Pamet na graficke karte ma mensi kapacitu a co se tyce textur, tak slouzi spis jen jako takova cache.?
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konec srandy a vážně:
      Vezměte některý testovací grafický program, nastavte složitost, aby zatížení CPU bylo přes 90%, při maximální FSB a zapište výsledek.
      Změňte pouze FSB na minimální hodnotu a zapište výsledek.
      Udělejte mezi tím ještě tři měření s různou FSB a zapište výsledky.
Mohlo by to stačit, pokud chcete víc, udělejte totéž v několika odlišných testech, dále použijte grafiku s nižším DirectX a porovnejte.
Dalo by se to považovat za seriozní test vlivu FSB, ostatní hodnoty se však při změně taktu FSB nesmí měnit. Když to  vše dáte do jednoho grafu tak to bude zajímavé a hlavně nestranné, oproštěné všech názorů, test je test!
Obdobně jsem v minulosti dělal test propustnosti RAM v závislosti na taktu CPU.
http://federmann.wz.cz/index_soubory/Page391.htm
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Federmann: Takto to provést nejde, protože snížením frekvence FSB se sníží i výkon samotného CPU a to v důsledku toho může mít potíže se zásobováním grafiky příkazy. Jinými slovy nebylo by to "za jinak stejných okolností". Ale napadly mě dva jiné testy:
 
1) nForce 2 - U tohoto čipsetu je propustnost RAM asi dvojnásobná oproti propustnosti FSB. Vliv dual-channel režimu na výkon samotného CPU je prokázán jako malý - řekněme do 10 % (můžete si ověřit na nějaké sadě testů, pokud byste měl pochybnosti). Schválně si zkuste, jak se změní výkon grafické karty s malou vlastní pamětí VRAM v aplikaci, která je náročná formou velkých textur (tj. kde se hodně komunikuje s RAMkou), odpojením dual-channel režimu. Pakliže výkon dramaticky klesne, pak to znamená, že grafická karta tahala data přímo z RAM bez účasti CPU (přes FSB by nikdy vzhledem k její omezené propustnosti neprošla) a že pokles propustnosti systémové RAM jí způsobil značné potíže. Pokud výkon neklesne, tak to značí, že data procházela přes FSB, kterou byla limitována, a proto odpojení dual-channel režimu nemá vliv (jak tvrdíte). Jen dodám, že ideální by byla AGP grafika s 16 MB VRAM a tuším že některý ze starších 3DMarků (verze 2000 nebo 99 ?) uměl testovat práci s různě velkými texturami.
 
2) AGP Fast Writes - Jedná se o technologii, kdy CPU může zapisovat do grafické karty bez asistence paměti RAM (tj. není potřeba zápis a následné čtení). Schválně si vyzkoušejte, nakolik zapnutí Fast Writes zrychlí práci. Pokud to bude minimální zrychlení, pak to znamená, že počet zápisů velkých objemů dat z CPU do GPU je minimální a že většina komunikace GPU probíhá přímo s RAM bez asistence CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně to jsem chtěl slyšet
?snížením frekvence FSB se sníží i výkon samotného CPU a to v důsledku toho může mít potíže se zásobováním grafiky příkazy?,
 že to není zcela bez vlivu, pokud ale vyměním PCI-e 1.0, která má propustnost 6,4 GB/s, za PCI-e 2.0, která má propustnost 16 GB/s a karta skutečně bude tolik dat potřebovat tak se mám právo domnívat, že se úměrně zvětší i vliv FSB. U toho AGP by to bylo zřejmě naopak.
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím sice, proč jste to chtěl slyšel, ale zatím mám z této diskuze pocit, že buďto neumíte vyjádřit svoje myšlenky nebo záměrně skáčete od jednoho k druhému. Diskuze začala tím, že jste tvrdil, že přenosová rychlost PCI Express je omezována přenosovou rychlostí FSB, neboť data jsou ve velkém množství případů přenášena za asistence CPU. Zazněly zde argumenty, proč by tomu tak být nemělo, a dal jsem Vám dvě inspirace, jak si toto otestovat. Vy jste se nejdříve držel tématu a následně jste začal povídat o výpočtech prováděných CPU, které ale s PCI Express vůbec nesouvisí. Ptám se tedy, proč mícháte jedno přes druhé a zda máte nějaký konkrétní důkaz, proč by Vaše původní tvrzení mělo být pravdivé. Já už jsem Vám důkaz dal ve formě oněch Fast Writes - můžete si na Internetu v testech snadno najít, že vliv na výkon to má v hrách naprosto minimální.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Federmann, nemohl byste se venovat "svymu" serveru a nekazit diskuse tady? A pokud, tak nejakym slusnejsim fontem? |:

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.