Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Anisotropní filtrování

AMD Radeon HD 6870
Zatímco recenze Radeonu HD 6850 (pravda, hodně zvláštního) přišla jako první, na popis architektury jsme si chtě-nechtě museli dát trochu času. Dnes se tedy společně podíváme na to, co nového pro nás AMD zvládla v Radeonech HD 6800 připravit, aby tak mimo jiné vyvážila to, že se TSMC od dob HD 4770 nikam nepohnula a stále stepuje na 40nm výrobním procesu (což je z nemalé části důsledek vynechání 32nm).

Když už jsme oprášili letitý článek, připomeňme i to, že jsme ten den otestovali i úhlové optimalizace při anisotropním filtrování. Ignorujte prosíme v testu v článku výsledky X1300, ty byly znehodnoceny bugem v Catalystech (nezapnul nejvyšší kvalitu AF, přestože položka byla správně vybrána), berte v potaz měření GeForce 7300 a Radeonu X1300 Pro.

16×AF
GeForce 7300 LE (13xAF) Radeon X1300 Pro (13xAF)

Zajímavý je zejména 16×AF (tedy 13× AF a vyšší). To co vidíte za "květinku" u GeForce 7300, byly úhlové optimalizace, kdy pod jistými úhly sice karta prováděla 16×AF, ale pod jinými menší, což jí šetřilo výkon. Důsledkem byla hůře vypadající scéna za jistých okolností, neboť pro ty hlavní plochy ("kolmé" k pozorovateli) zde sice byl 16×AF režim, ale jinde ne). Podrobnosti máte v onom testu, dnes to vytahujeme jen jako úvod k nové verzi AF, kterou AMD do HD 6800 implementovala.

Architektura a technologie Radeonů HD 6800: AF

Anisotropní filtrování v HD 6800 je založeno na novém algoritmu, který se mimo jiné zaměřil na nenavazující prvky na velmi zašuměných texturách. Jsou zde jemnější přechody i při zachování úhlové nezávislosti (= nejsou zde úhlové optimalizace).

Posuv zde tedy je, ale s ohledem na pokrok ve filtraci, který AMD (ATI) od X1300 prodělala s prakticky každou další generací, již nemusí být moc reálně viditelný, zejména uprostřed herní vřavy. Na praktický dopad nového algoritmu anisotropní filtrace si tedy počkejme až ve hrách roku 2011.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Architektura a technologie Radeonů HD 6800

Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:32 | terrorist | opravdu jsi si jisty, ze se da vypnout v...
Sobota, 30 Říjen 2010 - 20:25 | terrorist | ani v nejmensim. gtx470 je ted velmi vyhodna...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 19:00 | karel kleber | tady to je: http://img23.imageshack.us/img23/4171...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 11:24 | MACHINA | Měl by si snad někdo koupit 470ku před 6850/6870...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 09:12 | JVc | jj vypnuta cast je vypnuta pouze logicky a stale...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 08:05 | zoki | Aj práve preto som čakal a dúfam, že som dobre...
Pátek, 29 Říjen 2010 - 06:53 | NRX | Ak je to na občasné hranie, tak nemáš čo riešiť....
Pátek, 29 Říjen 2010 - 02:39 | Jan Ukulele | Copak, už si dopředu hledáš zdůvodnění, proč...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 22:22 | zoki | Tak som to vyriešil, objednal som Asus HD6850,...
Čtvrtek, 28 Říjen 2010 - 20:33 | Ondřej Petržilka | Myslím že kdyby vypnutá část stále žrala šťávu,...

Zobrazit diskusi