Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Novinky Fermi generace

GeForce GTX 480: karta
Několikaměsíční čekání je přátelé u konce. Radeonům HD 5800/5900 již nebude na DirectX 11 trhu smutno, Nvidia v tuto chvíli oficiálně ohlašuje novou generaci svých grafických karet na bází 3,2miliardového GPU s Fermi architekturou. Pohodlně se usaďte, první část vícedílné recenze právě začíná.

Novinkám z hlediska výpočetní i grafické části Fermi architektury jsme věnovali v minulosti dva velmi podrobné články, proto na vás dnes nebudeme (tak jak to s oblibou dělá konkurence :-) honit imprese a v případné zájemce na ně odkážeme. Vy ostatní čtěte dál a nebojte se, že by vám něco uniklo.

Stručný přehled novinek, které vám GeForce GTX 400 nabídnou oproti generaci GTX 200, je následující:

  • DirectX 11 s hardwarovou tesselací: zde nemá smysl jakkoli polemizovat, DirectX 11 jsou báječný technologický skok, protože je to od DirectX 10.0 první verze, na které se "shodli oba výrobci", herní studia po ní skočila a máme se tak jako hráči na co těšit. Vše podpoří vynikající záležitost jménem tesselace a také vše, co se podaří do her nacpat skrze nepřímo související Direct Compute (nebo CUDA/OpenCL, to je již podružné).
  • OpenGL 4.0: pro všechny vývojáře multiplatformních aplikací a her je zde otevřené rozhraní, které v nové verzi 4.0 implementuje řadu novinek (zejména nové typy shaderů z DirectX 11). Určitý objem těchto věcí nalezneme i v OpenGL 3.x formou rozšíření, ale OpenGL 4.0 je nová majoritní verze a s tou je nutné do budoucna počítat.
  • Silné zaměření na geometrický výkon: až 8× oproti GTX 285 slibuje Nvidia ve svých materiálech, právě malý důraz na geometrii brzdil poslední roky ten skutečný rozvoj vizuální stránky her, takže nyní s DirectX 11 kartami tento aspekt opět poskočí (už jste to jistě sami viděli na mnoha a mnoha srovnávacích screenshotech z různých her a benchmarků).
  • CUDA 3.0: nová generace GPGPU systému CUDA přináší celou škálu novinek popsaných v článku o architektuře Fermi, sluší se zmínit zejména podporu C++ či ECC v GF100.
  • 3D Vision Surround 5760x1080 s bezel korekcí: my jsme 3D Vision otestovali tehdy ještě na jednom 22palcovém LCD, s GTX 400 bude možné jít až na tři FullHD monitory s korekcí tloušťky rámečků LCD monitorů.
  • 2D Surround 7680x1600 s bezel korekcí: bez 3D pak půjde hrát až na třech 30palcových LCD s rozlišení 2560×1600.
  • OptiX interaktivní raytracing: jakkoli bylo fiasko jménem Larrabbe často spojováno s raytracingem, byla to Nvidia, která nabídla Tesla cloud s touto metodou renderingu a vlastní systém OptiX bude provázet i Fermi generaci. Uvidíme, jak to s ním bude v nadcházejících měsících vypadat.
  • 32×CSAA: nové režimy antialiasingu završuje nejvyšší 32násobný Coverage Sampling Antialiasing, který slibuje ještě lépe a věrněji vyhlazené hrany.
  • Výborné SLI škálování: Nvidia slibuje přibližně 90% nárůst výkonu s druhou kartou GTX 400 generace v SLI.
  • Navýšení PhysX výkonu: v souvislosti s architekturou je zde pak potenciál pro herní studia využívat ve hře klidně 2 až 3× více fyziky, GTX 400 to zvládne počítat.

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Test: GeForce GTX 480 - DirectX 11 královna od Nvidie, 1. část

Čtvrtek, 15 Duben 2010 - 13:29 | Xspy | Absolutně nechápu proč se v zdejší recenzi...
Čtvrtek, 15 Duben 2010 - 13:20 | Xspy | Teploty a zvuk vysavače nejsou nepříjemné ......
Čtvrtek, 15 Duben 2010 - 12:49 | Xspy | Jako zákazníka mne zajímá jediné - Dokáže tahle...
Čtvrtek, 15 Duben 2010 - 12:27 | Xspy | Jako bych znovu viděl 3Dfx 4500 .... velká topivá...
Úterý, 30 Březen 2010 - 21:05 | dajan | Dalo by sa povedat, ze vas ten spolocnik zanechal...
Úterý, 30 Březen 2010 - 12:48 | Mad MaxII | Pane Barton, tady neni problem s casem ale s...
Úterý, 30 Březen 2010 - 12:42 | Mad MaxII | To je skvely zpusob jak nehledat chybu u sebe a...
Úterý, 30 Březen 2010 - 00:25 | vesos | sakra ten člověk s tou svojí milovanou nVidií...
Pondělí, 29 Březen 2010 - 23:45 | Jan Ukulele | Tím shitem myslím starou 10.3 preview verzi,...
Pondělí, 29 Březen 2010 - 19:13 | BTJ | Jasne, ja jenom, aby jste zmerili i to s tema...

Zobrazit diskusi