Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: AMD Ryzen 5 8600G - aneb konečně veselejší iGPU pro AM5

Po více jak jednom roce jsme se konečně dočkali nových APU se slušným iGPU. Nejprve se podíváme na dostupnější šestijádrový model.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před rokem.

Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.

Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Low s vypnutým antialiasingem, vypnutý je i Motion Blur a NVIDIA Hairworks.

Zaklínač 3 běží v tomto nastavení poměrně dobře, nicméně na diskrétní  RTX A500 zde nestačí.

graph-6

 

DirectX 12

V moderním API DirectX 12 je možné narazit na problém, kdy hra občas spadne. Testuji opět s presetem na nejnižší detaily bez AA, Hairworks, RT, Motion Blur a tak podobně.

V DirectX 12 je výkon o něco horší, Ryzen 5 8600G se nadále drží na druhém místě.

graph-9

DirectX 12 a FSR2/Xess/DLSS

I tento test probíhá s API DirectX 12, oproti nízkým detailům zapínám DLSS/FSR či Xess dle konkrétní grafické karty, cílem je vymáčknout co nejvyšší výkon i za cenu nižší obrazové kvality.

Situace se lepší po zapnutí FSR2 v režimu Ultra Performance, výkon je o něco lepší, ale nestačí na diskrétní NVIDIA RTX A500 GPU.

graph-12

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: AMD Ryzen 5 8600G - aneb konečně veselejší iGPU pro AM5

Středa, 31 Leden 2024 - 23:20 | Kutil | PCIe 5.0 je proti 4.0 na provedení spojů tak...
Středa, 31 Leden 2024 - 09:28 | bulldozer | Ja by som to vysvetlil tak ze pre On-die ECC...
Středa, 31 Leden 2024 - 01:03 | Karáš Svorka | Jenže Zen4c není to samé co P/E jádra u Intelu,...
Úterý, 30 Leden 2024 - 22:06 | melkor | V hrubém výkonu bez potřeby (složitější)...
Úterý, 30 Leden 2024 - 18:28 | Tralalák | Však aj preto je to z tohto pohľadu Llano roku...
Úterý, 30 Leden 2024 - 14:33 | Stealth Ftelf | Všechny DDR5 mají on-die korekci chyb. Případné...
Úterý, 30 Leden 2024 - 13:52 | Karáš Svorka | Kdo tvrdil, že to iGPU má vyšší výkon, než RTX...
Úterý, 30 Leden 2024 - 13:15 | Karáš Svorka | Těch 14 PCIe linek by mělo být prostě volných 14...
Úterý, 30 Leden 2024 - 12:07 | ventYl | Ta kombinacia 1+3 je taka: so you wanna both high...
Úterý, 30 Leden 2024 - 12:05 | ventYl | No, ono sa staci pozriet na power budget takej...

Zobrazit diskusi